کارگاه اندیشه‌ورزی علوم انسانی اسلامی برگزار می‌شود/ حضور اساتید برتر دین و اندیشه

دوره چهار جلسه‌ای تربیتی، آموزشی و پژوهشی علوم انسانی اسلامی به همت فرهنگسرای اندیشه برگزار می‌شود.

به گزارش مشرق، «ناصر امین‌زاده» دبیر شورای اندیشه‌ورز علوم و اندیشه اسلامی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران اظهار داشت: فرهنگسرای اندیشه به عنوان مسئول «شورای اندیشه ورزی علوم و اندیشه اسلامی» سازمان فرهنگی هنری به عنوان یک مرکز بومی جهت تحصیلات تکمیلی و تربیت تخصصی کارکنان سازمان فرهنگی هنری در حوزه علوم اسلامی و متولیان میزهای شورای اندیشه‌ورز در فرهنگسراهای تهران با هدف ارتقای دانش و تربیت فعالان ونخبگان فرهنگی در جهت کسب و ترویج نظام اندیشه ناب اسلامی، ورود در عرصه های نقد علوم انسانیِ موجود، تولید علوم اسلامی مورد نیاز برای فرهنگ سازی و تمدن اسلامی، پاسخ به شبهات و برگزاری کرسی‌های تخصصی آزاداندیشی و آزاد فکری، اقدام به راه‌اندازی دوره ۴جلسه‌ای تربیتی، آموزشی و پژوهشی برای کارشناسان فرهنگی کرده است.

وی افزود: این دوره‌ها با دستور ریاست سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، حجت‌الاسلام امرودی و با هماهنگی مدیریت منابع انسانی در راستای ماموریت فرهنگسرای اندیشه طراحی شده و با تایید محتوا از سوی رئیس شورای اندیشه‌ورز علوم اسلامی، حجت الاسلام دکتر خسرو پناه صورت گرفته است.

مدیر فرهنگی هنری منطقه۷ هدف از برگزاری این دوره‌ها را تشریح کرد و گفت: آشنایی با مبانی، مفاهیم، اصول و اهداف علوم انسانی اسلامی، ایجاد دستگاه شناخت صحیح و دقیق، انتقال نظام اندیشه دینی و انسان‌شناسی الهی، کشف نقشه راه و منظومه فکری و مطالبات مقام معظم رهبری در عرصه‌های تولید علم، سبک زندگی، تمدن‌سازی و متخلق شدن به اخلاق اسلامی در متن زندگی، اندیشه‌ورزی و کارورزی در عرصه تولید علم و فلسفه علوم و به‌کارگیری آن در عرصه‌های فرهنگی مورد نیاز تمدن اسلامی از جمله اهداف این دوره است.

امین‌زاده با اشاره به سرفصل‌های مطرح شده در این کارگاه تربیتی و آموزشی گفت: در این کارگاه‌ها مبانی معرفت شناختی علوم انسانی اسلامی مورد نقد و بررسی قرار گرفته است. در همین راستا، حجت‌الاسلام خسروپناه موضوعاتی نظیر چیستی‌شناسی، گونه‌شناسی و روش‌شناسی مبانی علوم انسانی اسلامی را مورد بحث قرار می‌دهد. هم‌چنین دکتر سیدمحمدهادی گرامی مبدأشناسی، معادشناسی و ولایت‌شناسی را نقد و بررسی خواهد کرد. دکتر مهدی مشکی با موضوع مبانی هستی‌شناختی و انسان شناختی علوم انسانی اسلامی صحبت خواهد کرد و دکتر مهدی عباس‌زاده نیز دیگر استاد این کارگاه است.

رئیس فرهنگسرای اندیشه ادامه داد: در این کارگاه‌ها از آنجایی که همکاران ما به عنوان کارگزاران فرهنگی باید بیش از پیش تمام جهت‌گیری‌ها، حرکت‌ها و تلاش‌های خود را با جهت‌گیری‌ها و نظرات ولی جامعه هماهنگ کنند و از او الهام بگیرند، بنابراین در مورد نظام اندیشه مقام معظم رهبری در موضوعات مرتبط با بحث فرهنگ، تمدن‌سازی، سبک زندگی و علومِ انسانیِ اسلامی که جهت‌گیری شورای اندیشه‌ورز و فرهنگسرای اندیشه در آن به این سمت است، با اندیشه‌ورزی و هدایت اساتید مجرب و خبره به مطالبات رهبری، نظام و هندسه فکری ایشان نیز بیش از گذشته دست پیدا می‌کنند.

وی در پایان گفت: جلسه اول این کارگاه، روز گذشته به میزبانی فرهنگسرای اندیشه، به صورت برخط و با سخنرانی دکتر عباس‌زاده برگزار شد و جلسه بعدی فردا برگزار می‌شود. در این جلسه دکتر مشکی صحبت خواهند کرد. جلسه سوم این کارگاه روز ۱۸ اسفند با سخنرانی دکتر گرامی و جلسه پایانی روز ۲۰ اسفند با حضور دکتر خسروپناه برگزار می‌شود.

براساس این گزارش، حجت‌الاسلام میثم امرودی، سیدعلیرضا فاطمیان‌پور، آیت‌الله قائم مقامی، حجت‌الاسلام علی‌اکبر رشاد، حجت‌الاسلام حبیب‌رضا ارزانی، حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه، حجت‌الاسلام رضا غلامی، حجت‌الاسلام علی ذوعلم، حجت‌الاسلام حسن علی اکبری، مهدی عباس‌زاده و محمدحسین صفار هرندی از اعضای شورای اندیشه‌ورز اندیشه و علوم اسلامی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس