کد خبر 118930
تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۰۰:۱۰

برخی متخصصان، ارتش آمريکا را متجاوزترین ارتش تاریخ می‌دانند. اما آیا می‌دانید این ارتش متجاوز از چه چيزي رنج فراوان می‌برد؟ پاسخ اندکی بغرنج است؛ تجاوز جنسی سربازان این ارتش به یکدیگر! در دهه اخیر تجاوز جنسی به بکی از بزرگترین معضلات ارتش آمریکا تبدیل شده است. در این گزارش این موضوع را از زوایای گوناگون مورد بررسی قرار دادیم. با گزارش ویژه مشرق همراه باشید.

به گزارش مشرق، بر اساس گزارش مرکز جرایم آمریکا، روزانه در این کشور به طور میانگین 1871 زن مورد تجاوز جنسی قرار می گیرند. این آمار نشان دهنده عدم کارایی نظام امنیت اجتماعی کشوری است که به بهانه امنیت و حقوق بشر و دفاع از این مفاهیم خودساخته هر از گاهی آتش جنگی را در گوشه ای از جهان بر پا می کند. جالب است که در ساختار ابزار دفاع از امنیت شهروندان آمریکایی، یعنی ارتش این کشور، جسم و روان شهروندان نظامی آمریکا در امان نبوده و از زن تا مرد هر لحظه در معرض خطر تجاوز و آزار و اذیت جنسی است!

و باز جالب است که آمار تجاوز به زنان در ارتش آمریکا از میانگین جامعه غیر نظامی بالاتر بوده و به حدی رسیده است که مدیران ارتش اقدام به راه اندازی "یگان ویژه قربانیان" برای تجزیه و تحلیل صحنه های جرم و مصاحبه با قربانیان کرده اند تا این کارگروه ویژه بتواند اجرای عدالت در مورد مجرمان را ممکن سازد.




تجاوز جنسی در ارتش، واقعیتی ساختاری!

بحران تجاوز جنسی در ارتش آمریکا که در زیر چتری از سکوت همچنان وسیع تر می شود؛ نگرانی هایی را در بین مردم و حتی کارشناسان نظامی آمریکا ایجاد کرده است. کارشناسان این پدیده را به صورت واقعیتی سیستماتیک و حتی هدفمند در ارتش آمریکا ارزیابی می کنند که ممکن است از بعضی جهات سبب ناکارآمدی یگان های ارتش این کشور شود.

از سوی دیگر برخی نیز موضوع را از دیدگاه دیگری بررسی کرده و سکوت مقامات مسئول را نشانه ای از دستوری بودن عدم برخورد می دانند و مطرح می کنند که شاید استخدام نیروها و سربازان زن در ارتش آمریکا به خصوص در عملیات ها و پایگاه های خارجی صرفا جهت سرخوشی فرماندهان و ... انجام می گیرد.


در ارتش آمریکا از هر سه زن دست کم یک نفر مورد تجاوز قرار می گیرد


نگهبانان امنیت ملی گوی سبقت را از اراذل و اوباش شهری ربوده اند

در جامعه آمریکا از هر شش زن یک نفر مورد آزار و اذیت جنسی قرار می گیرد در حالی که این رقم در ارتش بنا به آمارهای رسمی یک مورد از هر سه نفر است. برخی معتقدند آن دو نفر دیگر نیز نمی خواهند چیزی در این مورد بگویند و الا شاید آمار دقیق تری در دست بود.

این در حالیست که تجاوز جنسی از مهمترین جرایم اجتماعی در آمریکا محسوب می شود و گروه های فعال اجتماعی شدیدترین بازخواست ها را در این مورد نشان می دهند. حال چگونه ممکن است بدون دستوری بودن سهل گیری در قبال این جرایم آمار تجاوز در ارتش حداقل دو برابر این آمار در جامعه غیر نظامی باشد در حالیکه هم اکنون زنان فقط پانزده درصد نیروهای ارتش امریکا را تشکیل می دهند.


تجاوز به زنان نظامی اتفاقی است که ممکن است در هر مکان و زمانی روی دهد

تجاوز به زنان نظامی در ارتش آمریکا اتفاقی است که ممکن است برای هر زنی در هر مکان و زمانی روی دهد و این زنان باید در مورد آن سکوت کرده و تحمل کنند. شرایط به گونه ای است که در برخی از پایگاه های نظامی زنان از دوش گرفتن در حمام های صحرایی و یا تنها بودن در شب می ترسند. زیرا در وضعیت های مذکور هر آن ممکن است از سوی یکی از همکاران مرد خود مورد تجاوز قرار بگیرند.
وجود این مناسبات در بین اعضای ارتش برخی کارشناسان نظامی را به این عقیده سوق داده است که این اتفاقات یکپارچگی کل ارتش آمریکا را تهدید کرده و موجب عملکرد ضعیف دسته های نظامی در پایگاه های مختلف خواهد شد. در واقع هم اکنون فرهنگ تجاوز به عامل بزرگ تضعیف کننده ارتش آمریکا بدل شده است تا جایی که برخی خواستار ممنوعیت ورود زنان به ارتش شده اند.

تجاوز جنسی در ارتش آمریکا موضوع نوظهوری نیست

طبق مطالعات انجام شده، در سال 1995 نود درصد زنان موجود در دسته های نظامی اعزام شده به جنگ خلیج فارس از آزار جنسی مصون نبوده اند. این آمار همواره از سوی ارتش دست کاری و جرح و تعدیل می شد تا این که در سال 2003 کنگره آمریکا وزارت دفاع این کشور را مامور کرد که تعداد تجاوزهای جنسی رخ داده در ارتش این کشور را گزارش دهد.


90 درصد زنان شاغل در ارتش آمریکا در طی جنگ خلیج فارس مورد تجاوز قرار گرفتند

در سال 2005 بازرسان جرایم نظامی 2374 مورد ادعانامه در مورد آزار و اذیت جنسی دریافت کردند که مربوط به اعضای نظامی ارتش آمریکا در سراسر جهان بود. این رقم نسبت به سال 2004 چهار درصد افزایش نشان می داد. آمار سال 2004 نیز نسبت به سال 2003 بیست و پنج درصد افزایش داشت. با این حساب در طی دو سال 65 درصد افزایش رخ داده بود. در سال 2006 تعداد تجاوزات 2974 مورد گزارش شد.

این موضوع مقامات وزارت دفاع را مجبور به دست کاری آمار و پنهان کردن تعداد دقیق زنان نظامی مورد تجاوز قرار گرفته کرد؛ به طوری که در سال 2007 وزارت دفاع آمریکا وقوع تنها 2200 مورد تجاوز جنسی را در ارتش آمریکا گزارش داد!

در سال 2009 این آمار در پرشی ناگهانی به 3300 مورد افزایش یافت و بعدها اعلام شد که یک زن از هر سه زن شاغل در ارتش آمریکا به نوعی در معرض تجاوز جنسی است!


گروه های اجتماعی در آمریکا به وضیت زنان در ارتش معترضند

پنتاگون برای سال 2010 نیز 64 درصد افزایش در تجاوز به زنان ارتشی را اعلام کرد. در بین زنان مذکور 37 درصد از این زنان بیش از یک بار و به کرات مورد تجاوز قرار گرفته بودند و تجاوز جنسی به 14 درصد از آنان نیز به صورت گروهی بوده است. تجاوز گروهی اکثرا در جنگ های درگرفته بین دول متخاصم گزارش شده است و به صورت حربه ای از سوی "دشمن" به کار گرفته می شود.

تاریخ جنگ های جهانی و جنگ هایی که در آفریقا روی می دهد خالی از این جنایت نبوده است. اما شاید ارتش آمریکا از معدود نمونه ها و یا تنها موردی در تاریخ باشد که در آن همرزمان با همکاری و همراهی یک دیگر به صورت گروهی به همکار، همرزم یا سرباز خود تجاوز می کنند!

براساس تحقیقات وزارت دفاع آمریکا، در سال 2010 بیش از 19 هزار مورد تجاوز جنسی در ارتش صورت گرفت که فقط کمتر از 3 هزار مورد آن گزارش شده است.

روزنامه آمریکایی کریستین‌ساینس مانتیور در اوایل می 2011 با اشاره به افزایش خشونت‌های جنسی در میان ارتش آمریکا تصریح کرد 19 درصد از زنان ارتش آمریکا و 2 درصد از مردان ارتش این کشور مورد حملات و خشونت های جنسی در ارتش آمریکا قرار می‌‌گیرند اما گزارش چندانی در این‌ باره منتشر نمی‌شود.


احتمال تجاوز به یک زن نظامی آمریکایی حداقل دو برابر احتمال تجاوز به یک زن غیر نظامی آمریکایی است!

با این حال اوکیناوای ژاپن، کره جنوبی، عراق، افغانستان و دیگر پایگاه های نظامی آمریکا از جمله جاهایی بوده اند که اسنادی از تجاوز به نظامیان زن و مرد در پایگاه های مستقر در آنها افشا شده است. کارشناسان ارتش افزایش تجاوز جنسی به زنان ارتشی را از پیامدهای جنگ عراق و افغانستان اعلام کردند در حالیکه تحقیقات مستقل حاکی از آن است که پدیده تجاوز در ارتش آمریکا واقعیتی ورای توسعه خواهی و جنگ طلبی داشته و بیشتر یک فرهنگ است تا یک اتفاق!


تجاوز با سلسله مراتب: دشمن داخلی

در سال 2007 دو روزنامه نگار به نام های (Pascale Bourgaux and Mercedes Gallego) در طی مسافرتی به عراق با زنان نظامی شاغل در ارتش مصاحبه کرده و از شنیدن ماجراهای مربوط به فرهنگ تجاوز در ارتش شوکه شدند. این دو روزنامه نگار با 4 سرباز زن در عراق مواجه شدند که به کرات از سوی همرزمان خود مورد تجاوز جنسی قرار گرفته بودند. حاصل کار این روزنامه نگاران به صورت یک فیلم مستند به نام (تجاوز با سلسله مراتب: دشمن داخلی) در فستیوال فیلم مستقل نیویورک به نمایش در آمد. از میان این چهار زن یکی چند هفته بعد از تجاوز در خوابگاه خود به قتل رسیده بود.


پاسکال بورگاش، سازنده مستندی در مورد تجاوز به سربازان زن در عراق

جنگ نامرئی

مستند دیگری که در اوایل سال 2012 در این مورد در آمریکا به اکران عمومی درآمد «جنگ نامرئی» (The Invisible War) بود. کربی دایک (Kirby Dick) کارگردان این مجموعه، که سابقه ساختن فیلم مستندی در مورد تجاوز جنسی در کلیسای کاتولیک را در کارنامه دارد، در این فیلم نشان می دهد که تجاوز جنسی در تمامی نیروهای ارتش آمریکا اعم از دریایی، گاردهای مرزی، هوایی و دیگر نیروها روی می دهد.


در درون ارتش آمریکا جنگ نامرئی تجاوز جنسی شعله ور است

برعکس برخی از ادعاها که وقوع تجاوز را به دلیل عملیات های برون مرزی ارتش آمریکا صرفا در بین دسته های نظامی خارج از آمریکا وانمود می کنند؛ این مجموعه نشان می دهد که در این مورد تفاوت چندانی بین نیروهای داخل و نظامیان خارج از مرزها وجود ندارد و تجاوز جنسی به صورت یک الگوی فرهنگی سراسری در تمامی کمپ ها، ستادها و حتی دانشکده های نظامی ارتش روی می دهد.

دایک در این مجموعه با زن هایی مصاحبه می کند که در مورد آنچه بر سرشان آمده گفتگو می کنند و به رفتارهایی همچون ضرب و شتم گرفته تا بیهوش کردن فرد برای انجام تجاوز اشاره می کنند که از سوی فرماندهان، مربیان نظامی، همکاران و یا سربازان دیگر انجام می گیرد. این زنان پس از انجام شکایت یا با بی تفاوتی مقامات مواجه شده اند و یا از خدمت در ارتش عزل گردیده اند. دایک امیدوار است که فیلم او بتواند توجه جامعه و مقامات مسئول را به این موضوع جلب کند.


زنان پس از انجام شکایت یا با بی تفاوتی مقامات مواجه شده اند و یا از خدمت در ارتش عزل گردیده اند

متجاوزین به راحتی تبرئه می شوند

از یک نظر فضای تبرئه و عفوی که در این مورد به کار گرفته می شود شاید از خود ماجرا مهم تر باشد. در سال 2010 شبکه خبری الجزیره که خود به نوعی در خدمت پروپاگاندای جهانی نظام سلطه است گزارشی تهیه و پخش کرد که در آن اذعان شد بیش از پنجاه درصد موارد گزارش شده به دلایلی همچون عدم اثبات یا نبود اطلاعات کافی از رسیدگی کتار گذاشته می شوند. در مورد مجرمینی هم که واقعا محاکمه می شوند؛ بالاترین چیزی که روی می دهد این است که تنها 10 درصد از آنها به پرداخت جریمه سبک و یا کاهش درجه محکوم می گردند.

هشتاد درصد متهمین نیز به راحتی تبرئه می شوند. ساندرا پارک (Sandra Park) از فعالین پیگیری کننده پرونده های تجاوز به نظامیان زن در ارتش می گوید: «آنچه به کرات از نظامیان می شنویم این است که در مورد تجاوز جنسی یک فرهنگ سکوت جا افتاده وجود دارد.

هنگامی که یک زن نظامی از سوی یک نظامی دیگر مورد آزار جنسی قرار می گیرد؛ این زن مجبور است موضوع را از طریق مراتب فرماندهی خود گزارش دهد که اساسا احتمال وقوع آن چیزی نزدیک به صفر است. زیرا که فرمانده و احتمالا افراد دیگری نیز بلافاصله از وضعیت زن آسیب دیده آگاه خواهند شد.


ساندرا پارک: در مورد تجاوز جنسی یک فرهنگ سکوت جا افتاده وجود دارد

سیستم طوری طراحی شده است که شکایت های مربوط به آزار جنسی تاثیر نامناسبی در ارزیابی کارایی فرماندهی دارند. در نتیجه فرماندهان اشتیاقی برای گزارش مواردی که به سابقه خود آنها لطمه می زند ندارند. هنگامی که زنی برای شکایت اقدام می کند یا عزل می شود یا بد تر از آن با اقدام تلافی جویانه در برابر شکایت خود مواجه می شود».

دکتر کای وایتلی (Dr Kaye Whitley) مدیر اداره پیشگیری از جرایم جنسی در پنتاگون اعتراف می کند که «با توجه به ترس و ننگ مرتبط با جرایم جنسی، این نوع جرایم هم در جوامع نظامی و هم در جوامع غیر نظامی یکی از پنهان ترین جرم ها در میان ملت ما است». دکتر وایتلی اضافه می کند که افزایش آمار تجاوزهای جنسی گزارش شده صرفا به معنی افزایش تعداد جرم نیست؛ بلکه می تواند به دلیل عدم ترس قربانیان برای افشای این جرم نیز باشد.


دکتر وایتلی: افزایش آمار تجاوزهای جنسی می تواند به عدم ترس قربانیان برای افشای این جرم نیز مربوط باشد.


سربازان مرد و سکوتی سنگین تر

تجاوز جنسی در ارتش آمریکا صرفا متوجه زنان نبوده و سربازان مرد نیز از این خطر در امان نیستند. اما طبق آمارهای اداره پیشگیری از جرایم جنسی در ارتش آمریکا 79 درصد زنان و 78 درصد مردانی که در ارتش آمریکا مورد تجاوز قرار می گیرند این موضوع را افشا نکرده و از پیگیری قانونی موضوع صرف نظر می کنند. تنها یک نفر از 5 زن نظامی آمریکایی و یک نفر از 15 مرد نظامی زمانی که توسط نظامیان دیگر آمریکایی مورد خشونت جنسی قرار گرفته اند، گزارش آن را به مقامات بالاتر خود داده اند.

سازمان امور نظامیان سابق آمریکا اجتماع های اعتراضی متعددی برای محکوم کردن تجاوز در ارتش آمریکا برگزار می کند.

بر اساس آمار سازمان امور نظامیان سابق آمریکا (U.S. Department of Veterans Affairs) بیش از نصف سربازان مذکری که در تست های روان شناسی شرکت کرده اند علایم مثبتی در مورد بیماری روانی "آسیب روحی جنسی نظامی" نشان می دهند.

آیا ارتش آمریکا برای شکستن عزت و شخصیت انسانی سربازان و از بین بردن هرگونه حس مقاومت و پرسشگری و در نتیجه انقیاد کامل در برابر دستور کشتار و تجاوز به زنان و کودکان کشورهای دیگر و ارتکاب انواع جنایت ها، تجاوز جنسی به سربازان خود را در دستور کار خود قرار داده است؟


جرات داری اسلحه ات را زمین بگذار ...!


مارتی ریبیرو: من فقط برای لحظه‌ای اسلحه ام را زمین گذاشتم!

شبكه تلویزیونی بی‌بی‌سی در سال 2008 در گفت‌وگو با یكی از سربازان زن شاغل در نیروی هوایی آمریكا، "مارتی ریبیرو " به موضوع تجاوز به زنان در ارتش آمریکا پرداخته و افشا می کند که بسیاری از زنان شاغل در ارتش آمریكا مورد آزار و اذیت همكاران مرد خود قرار می‌گیرند و مقامات آمریكایی با وجود اطلاع از این جرایم کار در خوری برای جلوگیری یا محاکمه مجرمین انجام نمی دهند.

"
ریبیرو" می گوید: «با ورود به ارتش چیزی را دیدم كه انتظار دیدن آن را نداشتم. وی با اشاره به اینكه پدربزرگ و پدرش نیز در نیروی هوایی آمریكا خدمت می‌كردند، گفت: آن ویژگی‌های شخصیتی كه در پدرم هرگز مشاهده نكردم، در ارتش آمریكا دیدم.

این سرباز آمریكایی كه قربانی تجاوزات جنسی در ارتش آمریكا قرار گرفته بود، در چگونگی این اقدام گفت: در ارتش آمریكا به هر فرد دستور داده می‌شود كه در مناطق جنگی اسلحه خود را به روی زمین نگذارند، اما من برای لحظه‌ای برای استراحت و كشیدن سیگار این كار را كردم و این زمانی بود كه از سوی همكار مرد خود مورد تجاوز قرار گرفتم. این موضوع را با مسئولان ارتش آمریكا در میان گذاشتم؛ اما آنها به من اخطار دادند، در صورتی كه علیه آنها تشكیل پرونده دهم، از آن به اتهام ترك وظیفه (رها کردن اسلحه!!) بر علیه خودم استفاده خواهند كرد!


کیت اورژانسی تجاوز جنسی

شاید تنها کار مفیدی که ارتش آمریکا در مورد تجاوز به عنف به اعضای خود انجام داده است این باشد که کیت های بهداشتی و اورژانسی خاصی به نام "کیت تجاوز" تهیه کرده و به تمامی پایگاه ها و ادارات خود تحویل داده است تا از آن برای رسیدگی بهداشتی و پزشکی به قربانیان و مستند سازی تجاوز به خصوص در مواقعی که زنان مورد تجاوز دسته جمعی همکاران خود قرار می گیرند؛ استفاده شود.


کیت های اورژانسی تجاوز جنسی در ادارات و پایگاه های ارتش آمریکا توزیع شده است.


تجاوز به زنان در ارتش آمریکا از بدو ورود یعنی از اداره استخدام شروع شده تا میدان های جنگ ادامه دارد که نشان دهنده برنامه روانی پیچیده و غیر انسانی ارتش آمریکا برای شکستن حس مقاوت در سربازان تازه وارد است.
شبکه سی بی اس آمریکا طی گزارشی در سال 2009 افشا کرد که بیش از 100 زن و دختر جوان هنگام مراجعه به ادارات استخدام ارتش در دفاتر اداری مورد تجاوز قرار گرفته و سپس برگه ثبت نام و امتحانات مربوط به آن تایید شده است. از آنجا که بعضی از این دختران در سنین دبیرستانی بوده اند نیاز مبرم به وجود چنین کیت هایی در ادارات ثبت نام ارتش آمریکا امری واضح است.


 این زنان پس از شکایت یا با بی تفاوتی مقامات مواجه شده و یا از خدمت در ارتش عزل گردیده اند.





منابع و مآخذ:


 http://www.guardian.co.uk/society/2011/dec/09/rape-us-military

 http://www.huffingtonpost.com/sandra-park/military-sexual-assault-rape_b_1398474.html

 http://theweek.com/article/index/212187/the-us-militarys-rape-epidemic

 http://edition.cnn.com/2012/04/14/health/military-sexual-assaults-personality-disorder/index.html

 http://edition.cnn.com/2012/02/07/opinion/speier-military-rape/index.html

 http://www.aljazeera.com/indepth/features/2010/12/2010122182546344551.html

 http://www.msmagazine.com/fall2004/scandalpatrol.asp

http://www.thedailybeast.com/articles/2010/07/02/sex-crimes-in-the-military-rep-jane-harman-on-what-to-do.html

http://ipsnews.net/news.asp?idnews=54485

 Speier Critical Over Military’s Handling of Rape, KGO-TV, March 7, 2012

http://www.rajanews.com/detail.asp?id=44755

 http://militaryrapecrisiscenter.org/

http://madmikesamerica.com/2010/12/rape-rampant-in-us-military/

 http://abcnews.go.com/Blotter/story?id=4099514


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • محمودی ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
    0 0
    شیر مادرتون حلال ای مشرقیون این ادم کش های آمریکایی رو بیشتر افشا کنید
  • تیزبین ۰۱:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
    0 0
    در شرکتهای خصوصی ما هم تجاوز میشود در تهران دختران را تو روز روشن میدزدند حوداث روزانه را بخونید دنیا همین است مختص ایران وامریکا نیست
  • ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
    0 0
    درود بر شما-عالی بود
  • رضا ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
    0 0
    به ما چه ربطي داره گور پدرشون ما زرنگ باشيم کلاهمون و باد نبره بريد تو خيابون و نگاه کنيد
  • ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
    0 0
    ای ول بازم یه گزارش جنسی از بین الملل مشرق!
  • رضا ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
    0 0
    بسیار مطالب مستند و مهمی را در مورد ارتش امریکا مطرح کردید. ارتشی که تا بن دندان مسلح است و لی از اعتقاد و دیانت در آن خبری نیست و این ارتش به زودی از بین خواهد رفت. انشا اله
  • احمد ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
    0 0
    سلام . مشرق لطف کند معیارهای تجاوز در آمریکا را البته پس از تحقیق منتشر کند. به عنوان یک آگاه به مسائل حقوقی عرض می کنم هر گونه مزاحمت خیابانی از طریق کاربرد الفاظ جنسی ( که در خیابان های ایران بشدت متداول است ) یکی از انواع تجاوز به شمار می رود ! اکنون مقایسه کنید میزان تجاوز را در آنجا و اینجا ( مشرق لطف کند صحت صحبت های بنده را بررسی کند ) با تشکر
  • ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
    0 0
    ارشت همجنسبازان؛ متجاوزان و بيماران جنسي بايد هم در افغانستان آدم تكه تكه كند و بر روي نعش يك انسان مرده ادرار كنند...اينها ديگر تمامي درجه هاي حيوانيت را اخذ كرده اند از جناب شيطان.....خميني كبير روحت شاد كه فرمودي آمريكا شيطان بزرگ است...
  • پویا روانبخش ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
    0 0
    درود فراوان بر مشرق. بیشتر بگید از این جنایت کارهای کثافت
  • - ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
    0 0
    امام سجاد علیه السلام: خدا را شکر که دشمنان ما را از نادانان قرار داد.
  • امید ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
    0 0
    من یه جایی خوندم اینها حتی وقتی درجنگ عراق بودن سربازان امریکایی مجلات جنسی همراهشان در کوله پشتیشان بوده است اون هم وقتی که داشتن میرفتن که کشته بشن معلوم حالا وقتی جنگی نیست چه میکنند
  • ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
    0 0
    عزيزم تجاور به حقوق اجتماعي با تجاور جنسي تفاوت زيادي دارد...تاجورز جنسي به هر نوع تماس و برخورد در جهت ارضاي ميل جنسي از طريق خشونت اطلاق ميشه....
  • حسین نجار ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
    0 0
    این مطالب رو میشد از این حرامزاده ها حدس زد. وقتی اینها به همدیگه رحم نمیکنن انتظار دارین بیان کشورهای دیگه رو آباد کنن؟؟؟ ای تو روحش اون کسی که دم از عدالت خواهی اینها میزنه.
  • ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
    0 0
    آقا این گزارش هاتون خیلی خوبن. راستش چشم آدمو باز می کنن به حقایق. ایول. ادامه بدین پته مته این از خدا بی خبرا رو بریزین بیرون. یکی هم در مورد ارتش اسرائیل زده بودی. اونم جالب بود. ولی نمی دونم چرا زود برش داشتین! ترسیدین از تهدیدای کاتساف و دایان و پیرز و اینا؟!!! جیگرشو ندارن! نترسین! :)
  • ناشناس ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
    0 0
    البته بايد ديد اگر چنين فضاي آزادي دركشور ما بوجود آيد ميزان تجاوز چگونه خواهد شد
  • حسین نجار ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
    0 0
    شما یعنی داری میگی وضعیت ارتش آمریکا از وضعیت خیابان های خودمون بدتره؟؟؟ رو چه حساب همچین قضاوتیو میکنی؟؟؟ وضعیت فرهنگی در خیابان ها واقعاً بد و افتضاحه اما نه در حدی که بگیم از ارتش آمریکا که تجاوز به عنف درش موج میزنه بدتر هست.
  • امیر ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
    0 0
    این آزادی نیست ولنگاریه
  • ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۲
    0 0
    بعضیا فک کردن با آزادی روابط جنسی عقده رابطه جنسی از بین میره ...
  • . ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۷
    0 0
    حالت خوبه؟! چی رو با چی مقایسه میکنی؟ میدونی از هر 3 زن یه دونه ینی چی؟؟؟؟؟؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس