کد خبر 1188387
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۶
مزد ۱۴۰۰ به صورت ملی تعیین می شود/ ورود به مصادیق مزد ۱۴۰۰ از دوشنبه آینده

نماینده کارگران در شورای عالی کار خبر از ورود به مصادیق مزد ۱۴۰۰ از دوشنبه آینده داد و گفت: از مصوبات جلسه روز گذشته بود که مزد ۱۴۰۰ به صورت ملی تعیین شود و تعیین مزد منطقه ای برای سال آینده رد شد.

به گزارش مشرق، علی خدایی، نماینده کارگران در شورای عالی کار، درباره جلسه روز گذشته شورای عالی کار گفت:گزارش کمیته مزد مطرح و سایر آمارهای اقتصادی مرتبط با تعیین مزد بررسی شد.

بیشتر بخوانید:

روند تغییر دستمزد کارگران در ۸ سال گذشته

 وی ادامه داد: گزارش موسسه پژوهش تأمین اجتماعی در خصوص مزد منطقه ای ارائه شده و مورد بحث قرار گرفت. اما مورد تأیید نشد.

 خدایی درباره مصوبات جلسه روز گذشته شورای عالی کار گفت: مقرر شد پژوهش در مورد مزد منطقه ای با حضور نمایندگان کارگری و کارفرمایی ادامه پیدا کند. همچنین تعیین مزد ۱۴۰۰ به صورت ملی خواهد بود, جلسه آتی شورای عالی کار و ورود به مصادیق مزد در روز دوشنبه آینده خواهد بود.

 نماینده کارگران در شورای عالی کار افزود: براساس قانون کار مرجع تعیین‌کننده دستمزد کارگران شورای عالی کار است و شورای عالی کار متشکل از نماینده‌های کارگری، کارفرمایی و دولت است. این شورا باید براساس دو مؤلفه دستمزد کارگران را تعیین کند که مؤلفه اول توجه به نرخ تورم است و مؤلفه دوم قانون آمره محسوب می‌شود و براساس آن مزد تعیین شده بدون ویژگی‌های جسمی و نوع کار محوله باید حداقل هزینه‌های زندگی را تأمین کند.

خدایی اظهار داشت: برآورد گروه کارگری از سبد معیشت حدود ۹میلیون تومان بود که در جلسه کمیته دستمزد شورای عالی کار براساس آمارهای رسمی عدد ۶میلیون و ۸۹۵تومان به عنوان حداقل‌های زندگی خانوار ۳.۳نفری مشخص شد که این عدد برای حداقل‌های زندگی در شهر تهران پایین است و در مراکز کلان‌شهرها این رقم پاسخگو نیاز خانوارها نیست. در استان تهران برآورد هزینه‌ها رقمی بیش از۱۰ میلیون و ۲۰۰هزار تومان را نشان می‌دهد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
    3 0
    این 3/3 نفر یعنی چه؟
    • IR ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
      1 1
      یعنی 3/3
    • ناشناس IR ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
      0 0
      یک سوم خانواده ده نفره یعنی برای ده نفر تو یک خانواده نزدیک 21 میلیون سبد معیشت.
  • علی یزدانی IR ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
    1 0
    درودبرشما
  • alireza.tahernia@gmail.com IR ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
    0 0
    این چه نظریه است که مزد منطقه ای بشه .تورم در کشور مثلا شمال بیشتر از جنوبه.ارزش پول در یک نقطه از کشور کمتر و در نقطه دیگر بیشتره.شما فکر میکنید یک کیسه سیمان اگه بخواد به یک روستا برسه ارزون تره یا توی شهر.من فکر میکنم این دوستان دارن کلاس میذارن که آره ما همه چی رو می دونیم و فکرهای نوین داریم...
  • IR ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
    0 0
    چرا همه خفه شدن چرا نظر نمیده کسی چرا روزنامه شرق نظر تویتی نماینده یا یه کارگری نمیاره
  • رضاافشاری IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
    0 0
    به بازنشستگان بصورت نقدی وغیره نقدی (تنخواه)کمک وافزایش دهید.تا بازنشسته برای یک لیترروغن دوساعت درصف نیایستد.وکرامتش با۷۰یا۸۰سال خدشه دارنگردد.باداشتن دامادها نوه ها ونتیجه ها ونبیره ها.وای ازدست این کرونای مدیریتی که هیچ واکسنی برایش کشف نشده.بعداز۴۰سال دون شان ملت ایران است که برای یک لیتر روغن،یایک عددمرغ مانندشغال ازسر و کول هم بالا بروند باوجود داشتن کالا وداشتن دلال وداشتن سو ؛مدریت.والسلام.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس