ربیعی نمایه

سخنگوی دولت گفت: امروز که به اقرار مقامات دولت جدید آمریکا و همه ناظران جهان، سیاست فشار حداکثری شکست خورده، برای آمریکا راهی جز بازگشت به برجام باقی نمانده است.

به گزارش مشرق، علی ربیعی سخنگوی دولت در نشست خبری خود با خبرنگاران گفت: در روزهای گذشته اخباری درباره پاسخ ما به پیشنهاد سه کشور اروپایی برای برگزاری نشست ۱+۴ با مشارکت آمریکا به عنوان میهمان منتشر شد که در پاسخ به سوالات بطور دقیق تر به آن خواهم پرداخت در اینجا لازم می دانم که به اصول کلی دولت در سیاست خارجی و داخلی اشاره کنم. 

ربیعی افزود: دولت در هشت سال گذشته در سیاست داخلی ایجاد فضایی آرام و گسترش تسهیل گری برای کنش اجتماعی مردم و نیز در عرصه اقتصادی مقاوم کردن اقتصاد همزمان با تلاش برای رشد و توسعه داشته و نگاهی به گسترش زیرساختها و مقایسه آن با گذشته ها این مهم را نشان می دهد.

بیشتر بخوانید:

ربیعی: مصوبه شورای عالی شهرسازی در جهت رعایت حال اهالی جماران است

وی افزود: تعیین تکلیف کلی سفرهای نوروزی در جلسه آتی ستاد ملی مقابله با کرونا تعیین می گردد، براساس طرح هوشمند حتما شهرهای قرمز و نارنجی با محدودیت سفر مواجه خواهند شد. در این جلسه در خصوص نحوه سفر و اقامت و حضور در مناطق پرجمعیت و تفرجگاه ها و نقاط تاریخی و زیارتی، تصمیم گیری شده و مشخص خواهد شد.

سخنگوی دولت گفت: در بحث سیاست خارجی دولت براساس یک منطق تصمیماتی را تاکنون اتخاذ و دنبال کرده است. دولت در این هشت سال ایجاد زمینه برای تامین رفاه و آسایش مردم را با از میان بردن تحریم های ضد انسانی، تامین امنیت فیزیکی مردم در برابر خطر تروریسم و جنگ و همینطور تامین سلامت مردم در سال اخیر در برابر پاندمی ویروس کرونا دنبال کرده است.

هدف بنیادین سیاست خارجی باید کمک به تامین این اهداف باشد

ربیعی تصریح کرد: همیشه اعتقاد داشته ایم که هدف بنیادین سیاست خارجی باید کمک به تامین این اهداف باشد. این اعتقاد در دولت بازتاب انتخاب مردم ما برای بهره مندی از یک زندگی امن، مرفه و سالم براساس آنچه که شایسته و سزاوار برخورداری از آن هستند بوده است.

سخنگوی دولت تصریح کرد: ما در طول این هشت سال اعتقاد داشتیم این مردم هستند که دولت های منتخب خود را با دستورالعمل هایی که با خرد جمعی از نیازهای عمومی جامعه استنباط کرده اند، به پیش می رانند و رسالت دولت چیزی جز پیگیری آن دستورالعمل برخاسته از صندوق های رای نیست. این همان معنای مقدس از جمهوریت است که هر کسی که با آرمان های انقلاب پیمان بسته باشد از آن عدول نمی کند.

ما آینده مبهم کشور را روشن کردیم

ربیعی  با اشاره به اینکه بر مبنای همین اعتقاد راسخ بود که دولت از نخستین روزهای آغاز به کار خود در سال ۹۲ به میدان رفع تحریم ها از راه مذاکرات چندجانبه با ۱+۵ قدم گذاشت، اظهار داشت: ما نزدیک به دو سال بعد از آن تاریخ موفق به توافقی شدیم که ضمن پاسداشت همه دستاوردهای صنعت صلح آمیز هسته ای به این بحران جعلی خاتمه می داد و حلقه امنیتی سازی ایران را که صدمات بیشماری به حیات ملی ایران و زندگی روزمره ایرانیان وارد کرده بود، با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت ملل متحد در هم شکست و آینده مبهم را که کشورمان با وارد شدن به فصل هفتم منشور ملل متحد انتظار آن را می کشید به آینده روشن تبدیل کرد.

وی افزود: رژیم ترامپ با فریب خوردن از کسانی که از اولین روزهای انعقاد برجام رخداد پیش آمده را بر باد دهنده آرزوهای پلیدشان برای مردم ایران می دیدند، راهی شیطانی را انتخاب کرد که در نهایت به نتیجه ای جز انزوای بین المللی آمریکا در نهادها و سازمان هایی که روزگاری خود موسس آنها بود، نرسید.

ربیعی خاطر نشان کرد: هرچند رفتارهای غیرمتعارف و غیرعقلانی و ظالمانه ترامپ هزینه های سنگینی به اقتصاد مردم ما تحمیل کرد اما کوچکترین موفقیتی در شکستن کمر استقلال و استقامت ملی ما که از اراده برای تعیین حق سرنوشت یک تمدن کهن برمی خیزد، نداشت.

برای آمریکا راهی جز بازگشت به برجام باقی نمانده است

ربیعی اضافه کرد: امروز که به اقرار مقامات دولت جدید آمریکا و همه ناظران جهان، سیاست فشار حداکثری شکست خورده، برای آمریکا راهی جز بازگشت به برجام باقی نمانده است. ما در طول این سالها به عهد خود پایبند ماندیم و اکنون نوبت آمریکاست که شعار خود در بازگشت به جهان را با کنار گذاشتن غیرانسانی ترین تحریم هایی که جهان به خاطر می آورد، اثبات کند.

سخنگوی دولت خاطر نشان کرد: ما هم مانند بسیاری از ملت های دیگر باور داریم که هیچ راهی جز دیپلماسی برای حل اختلاف جاری نیست اما دیپلماسی نمی تواند بدون حسن نیت و نشان دادن صداقت آغاز شود. 

ربیعی خاطر نشان کرد: دولت آمریکا تا امروز از برداشتن کوتاه ترین گامی که نشانگر تلاش برای اعتمادسازی باشد خودداری کرده است. دولت و مذاکره کنندگان ما به عنوان وکلای مردم در احقاق حق ضایع شده ملت ما در تعقیب دیپلماسی چه از راه سازوکارهای چندجانبه و چه از راه مجامع بین المللی کوتاه نخواهند آمد اما هرگز تن به بازی بی پایانی نخواهند داد که هدف از آن خریدن زمان برای دولت آمریکا و به تعویق انداختن لغو تحریم هایی باشد که نه تنها با متن قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت، روح قوانین بین المللی و نص برجام مغایرت دارد، بلکه رنج را بر مردم ما تمدید می کند. ما آماده ایم که هر پیشنهاد عادلانه و صادقانه ای را برای حل این اختلاف بشنویم اما بیش از آن منتظریم که اقداماتی را در عمل ببینیم که می توانند به تدریج اعتماد از دست رفته را بازسازی کنند.

وی افزود: هفته گذشته در توافق با آژانس بین المللی انرژی هسته ای، قانون مصوب مجلس را به نحوی اجرا کردیم که ضمن احترام به قانون، به جامعه بین المللی اطمینان بدهیم که برنامه های هسته ای ما همچنان ذیل نظارت های مشروع بین المللی و در مسیر صلح آمیز باقی خواهد ماند. این توافق حامل پیامی روشن دال بر حسن نیت ما در فرصت دادن به دیپلماسی بود.

اعضای شرکت کننده در برجام گام متقابلی را برای اثبات حسن نیت بردارند

ربیعی گفت:  امروز انتظار داریم که اعضای شرکت کننده در برجام با دریافت این پیام، گام متقابلی را برای اثبات حسن نیت بردارند و در اینجا نمی توانم از این هشدار صرف نظر کنم که اقدامی خلاف انتظار ما آثاری مخرب بر فرایندهای دیپلماتیک خواهد داشت و می تواند پنجره های فرصت را به سرعت ببندد.

سخنگوی دولت تصریح کرد: همینطور انتظار داریم که همه طرف ها عاقلانه و دوراندیشانه رفتار کنند و ارزش لحظات گذرا و برگشت ناپذیر را بدانند. ما همچنان به دیپلماسی متعهدیم و اطمینان داریم که در آینده ای نزدیک، قانونمندی بر زیاده خواهی و زورگویی غلبه خواهد کرد.

وی بیان داشت: ما حربه امنیتی سازی ایران را با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت درهم شکستیم و آینده مبهم کشور را به آینده روشن تبدیل کردیم.

ربیعی گفت: پیشنهاد سه کشور اروپایی برای برگزاری نشست با حضور آمریکا یک ابتکار بود اما این زمان به دلیل عدم رفع تحریم ها و لفاظی ریاکارانه آمریکا در زمینه رفع تحریم ها مناسب نبود. 

ربیعی با تبریک روز درختکاری بیان داشت: در دولت تدبیر و امید ۳ طرح عظیم ۵۵۰ هزارهکتاری خوزستان و ایلام، طرح جامع شبکه های فرعی آبیاری و زهکشی غرب و شمال غرب کشور و طرح آبیاری دشت سیستان به عنوان پروژه های زیربنایی کشاورزی در زمینه توسعه شبکه‏های آبیاری و زهکشی و تجهیز نوسازی اراضی کشور در وسعتی بالغ بر ۸۲۳ هزار هکتار از اراضی کشور در حال اجرا است که فاز اول طرح ۵۵۰ هزار هکتار در سطح ۲۹۵ هزار هکتار تکمیل و به کشاورزان تحویل شده است.

وی افزود: همچنین ۳۲ هزار هکتار از «طرح ۴۶ هزار هکتاری انتقال آب با لوله به دشت سیستان» به بهره برداری رسیده و «۷۷ هزار هکتاراز طرح ۲۲۷ هزارهکتاری شبکه های آبیاری اراضی غرب و شمال غرب کشور نیز به بهره برداران تحویل شده است. علاوه بر این، تجهیز اراضی کشاورزی به سامانه های نوین آبیاری از ۱.۳ میلیون هکتار در سال ۹۲ به ۲.۴ میلیون هکتار افزایش یافته است.

ربیعی با اشاره به مصوبات مهم دولت در هفته گذشته گفت: در جلسه چهارشنبه دولت ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای تامین سرمایه اولیه صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان اختصاص یافت. این صندوق به منظور جبران بخشی از خساراتهای ناشی از حوادث طبیعی از جمله زلزله سیل، طوفان، صاعقه، برف سنگین، رانش زمین، ریزش کوه و دریا لرزه تشکیل می یابد.

وی بیان داشت: کلیه واحدهای مسکونی دارای انشعاب برق براساس ضوابط مقرر تحت پوشش بیمه پایه حوادث طبیعی ساختمان قرار می گیرند.

استراتژی ما در منطقه ثبات و آرامش است

ربیعی در مورد تهدید رژیم صهیونیستی نسبت به ایران و ارتباط دادن انفجار یک کشتی در آبهای آزاد به ایران، گفت:  استراتژی ما در منطقه ایجاد آرامش و ثبات است و امنیت آب راههای تجاری، اولویت همیشگی ما بوده است. خلیج فارس و دریای عمان حوزه امنیتی بلافصل ماست و ما در تامین امنیت منطقه، خلیج فارس و دریای عمان پیشگام بوده ایم و طرح صلح هرمز بر مبنای همین استراتژی بوده است.  نه تنها ایران بلکه همه دنیا بر فرافکنی رژیم اسرائیل واقفند. نتانیاهو معلوم نیست چه هدفی در سیاست داخلی  و خارجی با این ادعاها دارد.

سخنگوی دولت تصریح کرد: دوم به لحاظ اصولی اجرای قطعنامه های شورای امنیت ملل متحد نیازی به مذاکره ندارد؛ همانطور که اجرای تعهدات همه طرف ها در برجام نیازمند مذاکره مجدد نیست. مذاکره درباره قانون و مقررات بین المللی نوعی بدعت گذاری است که پایه های ثبات بر اساس قانون را سست می کند. هرچند پیشنهاد آقای بورل را مبتنی بر حسن نیت ایشان میدانیم اما هنوز به دلایل مجاب کننده و اطمینان بخشی که از مضار چنین نشستی جلوگیری کند، نرسیده ایم. 

ماجرای دم خروسی که از اظهارات نتانیاهو پیدا شد

وی افزود: تاسف برانگیز است که دولت جدید آمریکا انتخاب کرده که بر روال دولت پیشین در نقض قطعنامه ۲۳۳۱ شورای امنیت و تحریم مردم ایران که نتایج ضد انسانی بر زندگی روزمره مردم داشته ادامه بدهد. از نظر ما شعار «بازگشت آمریکا» که دولت آقای بایدن آن را تکرار می کند چیزی جز حرف های توخالی نیست. آمریکا همچنان از جامعه بین المللی منزوی است و میراث رژیم ترامپ را با ارزش می داند. ما منتظر گام های عملی دولت آمریکا برای اثبات حسن نیت در پایبندی به قوانین و توافقات پیشین هستیم.

وی بیان داشت: دم خروس از اظهارات نتانیاهو پیدا شد. نگرانی او از بازگشت دیپلماسی و احیای برجام است. او وحشت زده از برداشته شدن فشار ترامپ از کشورهای منطقه و ایجاد وفقه در روند عادی سازی این رژیم در منطقه است. تحرکات مشکوک اسرائیل در منطقه را با دقت رصد می کنیم. 

سخنگوی دولت ضمن تسلیت به مناسبت درگذشت علی اکرمی، در مورد وضعیت جهش یافته کرونا در کشور گفت: موتاسیون کرونای ایرانی صحت ندارد و تنها نوع جهش یافته انگلیسی در کشور مشاهده شده است.تا امروز از میان گونه‌هایی که با مبدا انگلیس، آفریقای جنوبی، برزیل و کالیفرنیا وجود دارند، صرفا واریانت انگلیسی در ایران مشاهده شده است.

وی تاکید کرد: متاسفانه انتقال ناقص مطالب مطروحه هفتگی در ستاد ملی مقابله با کرونا آن هم از جانب افراد غیر از سخنگوی رسمی این ستاد و یا پوشش خبری ناقص آن در مواردی موجب سوء تفاهم و سوء برداشت شده است و امیدواریم دیگر شاهد تکرار این نوع موارد نباشیم.

تلاش برای رفع مشکلات هپکو توسط دولت

سخنگوی دولت در مورد آخرین وضعیت  تهاتر بدهی‌های هپکو و اقدامات دولت در این زمینه گفت: در خصوص موضوع شرکت هپکو پس از برگزاری جلسات مختلف کارشناسی در وزارت اقتصاد پیرو دستور معاون اول رئیس جمهور، در جلسه ای با حضور وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی، خزانه دار کل کشور، ریاست سازمان تامین اجتماعی، مدیران عامل بانک های مرتبط و سایر مسئولین ذیربط موضوع تهاتر بدهی شرکت هپکو به بانکها با بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی مورد بررسی قرار گرفت و ساز و کارهای لازم برای تهاتر بدهی شرکت هپکو به بانکهای تجارت ملی و مسکن با بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی و دیگر پیشنهادات لازم برای طی مراحل قانونی و تصویب در هیئت وزیران ارائه شد.

وی افزود: این موضوع با استفاده از ظرفیت بند و تبصره ۲ قانون بودجه سال ۹۹ در جلسه هیات وزیران به تصویب رسیده است و نگرانی وجود ندارد. با این تصمیم هم امنیت شغلی کارگران تامین خواهد شد و هم هپکو یک مدیریت مستمر و بازار برای تولیدات آن نیز فراهم خواهد شد.

ربیعی درباره آخرین وضعیت آزاد سازی پول ایران توسط کره جنوبی اظهار داشت: بحث آزادسازی منابع که با فشارهای غیرقانونی دولت آمریکا در کشورهایی نظیر کره جنوبی، عراق و ژاپن مسدود شده است، توسط بانک مرکزی و وزارت امور خارجه در حال پیگیری است. این پیگیری ها در روزهای اخیر سرعت بیشتری گرفته و گشایش های خوبی به وجود آمده است.

وی با اشاره به اینکه بانک مرکزی با کره جنوبی و عراق توافقاتی در مورد نحوه استفاده از منابع و مقاصدی که باید منتقل بشوند انجام داده است، گفت: بانک مرکزی برای خرید کالاهای اساسی، دارو و تجهیزات پزشکی سالانه باید بیش از ۱۰ میلیارد ارز تامین نماید. به طور طبیعی اولویت دولت و بانک مرکزی در استفاده از این منابع، در درجه اول برای تامین کالاهای اساسی و تامین نهاده های کشاورزی و دامی و دارو و تجهیزات پزشکی است. 

بازگشت یک میلیارد دلار از کره در حال عملیاتی شدن است

سخنگوی دولت گفت: بر اساس مذاکرات صورت گرفته استفاده از منابع به صورت تدریجی انجام خواهد گرفت. در  مورد کره جنوبی براساس تفاهم صورت گرفته دستور پرداخت ۱ میلیارد دلار به بانک کره داده شده است و در حال عملیاتی شدن است.

ربیعی در مورد اینکه آیا آقای لاریجانی نماینده دولت در پیگیری سند تحول اقتصادی ایران و چین گفت: بله، ایشان پیگیری سند ۲۵ ساله ایران و چین هستند اما الان هیچ سفری قرار نیست در این مورد برگزار شود. این یک سنت پسندیده ای است که یک نظام از همه ظرفیت های انسانی خویش برای ارتباطات خارجی بتواند استفاده کند. 

وی افزود: در این مورد نیز همین طور است که آقای واعظی گفتند؛ ایشان پیگیری سند ۲۵ ساله راهبردی همکاری های ایران و چین را پیگیری می کنند.  ضمنا فعلا هیچ برنامه سفری به کشور چین برای این موضوع مطرح نیست.

سخنگوی دولت در واکنش ایران به قطعنامه‌ ضدایرانی که در میان اعضای شواری حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از سوی آمریکا توزیع شده گفت: توقف اجرای پروتکل الحاقی بر اساس قانون مصوب مجلس اقدامی توازن بخش بر مبنای بند ۳۶ برجام بود که به یک طرف حق می دهد در صورت عدم پایبندی طرف های دیگر به تعهدات خود، متقابلاً تعهداتش را بطور جزئی یا کلی متوقف کند. 

وی ادامه داد: همچنان به برجام پایبندیم و در صورت ازسرگیری تعهدات سایر طرف ها، به سرعت و بدون فوت وقت تمامی تعهدات خود از جمله اجرای کامل پروتکل الحاقی را از سر خواهیم گرفت. توافق اخیر صورت گرفته بین ایران و آژانس بین المللی انرژی هسته ای نشان دهنده حسن نیت ایران و ثبات قدم ما برای اطمینان بخشیدن به جامعه بین المللی درباره تعهد خدشه ناپذیر ما در صلح آمیز بودن فعالیت های هسته ای است. 

سخنگوی دولت خاطر نشان کرد: ما انتظار داریم که این حسن نیت با حسن نیت متقابل از سوی اعضای شورای حکام مواجه شود. از نظر ما با توافق صورت گرفته، هیچ دلیلی برای نگرانی از توقف اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی وجود ندارد. 

ما برای اعلام گام‌های جبرانی آمریکا عجله نداریم

وی افزود: با این حال، اگر آمریکا واقعا دلیلی برای نگرانی دارد باید با بازگشت به تعهداتش در برجام زمینه را برای عمل متقابل ایران و این نگرانی مصنوعی برطرف کند. ما برای اعلام موضع و گام‌های جبرانی عجله نداریم اما هر اقدام مثبت یا منفی را با اقدامی متناظر و متناسب و در زمان و به شیوه مقتضی پاسخ خواهیم داد.

سخنگوی دولت گفت: در پاسخ به این زمزمه کشورهای اروپایی، نماینده کشورمان طی بیانیه ای اعلام کرده است که در صورت تصویب هر قطعنامه ای علیه ایران، قطعا واکنش مناسب و تصمیم مقتضی اتخاذ خواهد شد از جمله بازنگری در بیانیه مشترک اخیر بین آژانس و سازمان انرژی اتمی.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوال خبرگزاری فارس مبنی بر اینکه شما در یادداشتی بیان داشته اید که « عدم موافقت با fatf در دوران پس از تحریم و عقب راندن تحریم‌ها چالش جدیدی در پیش‌روی مبادلات تجاری و مالی ما نمایان خواهد شد» حالا سوال از شما این است اولا بفرمایید چطور میگویید تحریم ها دارد برداشته می شود در حالی که نشانه‌ای از رفع تحریم نیست و ثانیا شما ضمانت می‌دهید که با تصویبfatf مشکلات کشور حل شود؟ گفت:سوال شما حاوی سه نکته است: نکته اول؛ بله همانگونه که نوشتم معتقدم FATF چه در دوران تحریم و چه در عقب رانده شدن تحریم هزینه زیادی بر کشور تحمیل خواهد کرد.

وی ادامه داد: نکته دوم از من پرسیده اید چگونه تحریم ها دارد برداشته می شود در حالی که نشانه ای از رفع تحریم دیده نمی شود و آن را وعده پوچ دولت می خوانید. شرایط سال ۹۲ را هیچ کس فراموش نکرده دورانی که با چندین قطعنامه شورای امنیت و تهدید جنگ، مواجه بود و کشور توسط منتخب مردم تحویل گرفته شد اما ما تحریم ها را با حمایت مقام معظم رهبری به عقب راندیم.

جهان می دانند سال ۹۷ ایران با یک پدیده مالیخولیایی ترامپ روبرو شد

ربیعی تاکید کرد: شاید عده ای نخواهند قبول کنند ولی هم مردم ایران و دولت‌ها و ملت‌های جهان می دانند سال ۹۷ ایران با یک پدیده مالیخولیایی ترامپ روبرو شد. او هم چاره ای جز عقب نشینی از تحریم نداشت و اظهارات اخیر او هم این را نشان می دهد. سه مقام امریکایی هم گفته اند فشار حداکثری تاثیر نداشته است. بله هنوز هم من معتقدم تحریم ها راهی جز عقب نشینی و شکسته شدن ندارد.

وی افزود: نکته سوم آمریکا چاره ای جز لغو تحریم ها که لازمه اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت ملل متحد است، ندارد. هرچند دولت جدید امریکا به سبک دولت پیشین، بازی بیهوده و باخت- باختی را آغاز کرده که نتیجه ای بهتر از آنچه ترامپ بدست آورد نخواهد داشت.اما بزودی خواهد فهمید که لغو تحریم ها بهترین و سریع ترین راه مطمئن برای بازگشت همه طرف ها به تعهدات و ازسرگیری دیپلماسی نتیجه بخش است. 

سخنگوی دولت خاطر نشان کرد: اما درباره FATA نوع سوال شما نادرست است، کدام موضوع در عرصه سیاست هست که همه مشکلات را به تنهایی حل کند؛ این انتظاری بیجا از پذیرش یک سلسله مقررات مالی بین المللی است اما در عوض ضمانت می دهم رفتن در لیست آثار زیانباری خواهد داشت و هزینه مبادله در کشور را افزایش خواهد داد، صادرات و آوردن ارز به چرخه اقتصاد با مشکل روبرو خواهد شد، دوستان و همسایگان هم تمایل کار با ایران را از دست خواهند داد. کسب منفعت از اقتصاد جهانی تقریبا با مشکل مواجه خواهد شد. و این را هم تضمین می دهم که با تصویب این لوایح، مشکلات اقتصادی کشور را با خودتحریمی بیشتر همراه نخواهیم کرد.

سخنگوی دولت در مورد ادعای برخی در زمینه اینترنت و نگرانی های ایجاد شده در خصوص گرانی آن گفت:اطمینان دادن به سرمایه گذار و ضمانت سرمایه گذاری در ایران موضوع بسیار مهمی است. اثر سرمایه گذار احساس امنیت نکند، توسعه در کشور متوقف خواهد شد.

وی افزود: اپرتورهای ارتباطی در یک مدل بلند مدت ۱۵ ساله با دولت قرار دارند و براساس این قرارداد؛ سالانه ۲۸ درصد درآمد خود را به خزانه واریز و به عنوان درآمدهای عمومی بودجه به حساب می آید. چگونه و در یک تصمیم بدون مطالعه عمیق مصوب کنیم که این ۲۸ درصد به ۳۸ درصد اضافه شود؟ چه حرمتی برای سرمایه گذاری قائل می شویم؟ ایا این خلاف سیاستهای کلی نظام هست؟

ربیعی گفت: این تصمیم هزینه های قابل توجهی به مردم وارد خواهد کرد. این هزینه ها هم در افزایش قیمت اینترنت به مردم وارد می شود و هم در توقف توسعه و عقب ماندگی کشور در پیشرفت در حوزه ارتباطات دولت هیچ وقت دنبال افزایش قیمت نبوده است و در همین چند ماه پیش در حمایت از وزارت ارتباطات برای برخورد با تخلف افزایش غیرقانونی قیمت اینترنت مصوبات قاطعی داد. سیاست دولت تسهیل دسترسی آزاد به اطلاعات و توسعه عدالت ارتباطی و شبکه ملی اطلاعات در روستاها و مناطق محروم بوده و هست.

وی بیان داشت: ۱۴ میلیون دانش آموز، ۱ میلیون معلم، ۴ میلیون دانشجو و طلبه و حدود ۲۰۰  هزار استاد دانشگاه امسال از دولت یارانه آموزشی گرفتند و همه این سیاستها برای توسعه عدالت در جامعه و رعایت جیب مردم در هزینه های اینترنت بوده است.کشورهای در حال توسعه که مطالعات آینده نگرانه دارند به سمت کم کردن از هزینه استفاده از اینترنت حرکت کرده اند.

ربیعی اظهار داشت: حضور در تجارت و اقتصاد جهانی، اینترنت محور خواهد بود. حتی تاثیرگذاری فرهنگی و تولیدات فرهنگی با حضور قوی همگان در فضای مجازی موثر خواهد بود. شکل گیری مشاغل جدید و تغییر شیفت مشاغل در این فضا خواهد بود. سیاستگذاری پیرامون اینترنت از جمله قیمت آن برای مصرف کننده نیازمند یک جامعه نگری و آینده نگری است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
    10 0
    اره تجربه ی ۸ سال گذشته نشون داده چقد تن دادین. شما اصلاح طلبا اگه دادشا و فرزندان مظلومتون رو کنترل می کردین هیچ نیازی نبود به میدان رفع تحریم ها قدم بگذارین! :/
  • IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
    5 0
    آمریکا هم فهمید از برجام جز لاشه متعفنی نمانده ولی دولت تدبیر و امید نه
  • حجت جوادی IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
    3 1
    بدبخت هنوز نفهمیدی برگشت آمریکا به برجام فایده ای نداره مهم بر داشتن تحریم هاست دولت دست چه کسایی افتاده
    • IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
      1 0
      اشتباه منفی دادم
  • IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
    5 0
    گسترش تسهیل گری برای کنش اجتماعی مردم در دولت تزویر؟ مگه اینکه شما بگید. کلی فضا رو امنیتی کردید بعد چرت و پرت تحویل میدید. خجالت بکشید
  • IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
    3 0
    شما که چندسال بیشتر نیستید چرا بازهم سینگنا ضعف میفرستید!؟چون فقط برای 4سال دیگه میخواهید انتخاب بشوید که ازفسادها نجومیها و....حفاظت کنید
  • IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
    3 0
    برای آمریکا راهی جز بازگشت به برجام باقی نمانده است. اگر برنگردد ما با فشار ایمیلی او را مجبور خواهیم کرد آن قدر ایمیل میزنیم و مصاحبه می کنیم تا برگرد
  • محمدایوب IR ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
    3 0
    مردم هم مثل آمریکا یک راه بیشتر ندارن بسوزن وبسازن تا این دولت نکبت تموم شه. بعد مردم مطالبه. محاکمه
  • DE ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
    3 0
    خیلی وقته که سواری دادید. حالا بااین حرفا پنهان نمیشه . میرن هرچه اونا میخان پنهانی امضا میکنن میان .بعد اینجا.......خودتونید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس