کد خبر 1187645
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۵
واکنش جنبش انصارالله به کنفرانس کمک به یمن

سخنگوی جنبش انصارالله و رییس هیأت مذاکره کننده یمن دوشنبه شب در رشته توئیتی به کنفرانس موسوم به "کمک یمن" که با مشارکت کشورهای متجاوز برگزار شد واکنش نشان داد .

به گزارش مشرق، محمد عبدالسلام کشورهای متجاوز را مسؤول تمام فجایع یمن دانست و افزود: خواسته سازمان ملل متحد از کشورهای کمک‌کننده برای کمک، موجب سلب مسؤولیت از کشورهای متجاوز نخواهد شد.

وی ضمن کنایه در مورد کمک کشورهای متجاوز به یمن نوشت: بزرگترین کمک کشورهای متجاوز به یمن، حملات روزانه هوایی، محاصره ظالمانه، جلوگیری از ورود فرآورده‌های نفتی، بستن فرودگاه صنعا و دست زدن به فجایع انسانی پی در پی در یمن است.

عبدالسلام افزود: کنفرانس‌های بشردوستانه برای یمن که همزمان با حملات و محاصره کشورمان صورت می‌گیرد، به آن میزان که به متجاوزان برای ترمیم وجهه خودشان کمک می‌کند، به ما یمنی‌ها کمک نخواهد کرد.

وی نوشت: کشورهای متجاوز در چنین کنفرانس‌هایی خود را یک کشور کمک‌کننده نه متجاوز معرفی می‌کنند، اما این کشورها باید به محاصره و حملات خود پایان دهند، نه اینکه درباره ادعای کمک به یمن سخن بگویند.

سخنان عبدالسلام ساعاتی پس از آن بیان می شود که "آنتونیو گوترش"  دبیرکل سازمان ملل متحد با تاکید بر اینکه سالها روشن است که هیچ راه حل نظامی در یمن وجود ندارد، گفت: این جنگ نسل کل یمنی‌ها را می‌بلعد و باید متوقف شود.

دبیرکل سازمان ملل متحد با تاکید بر اینکه اکنون باید به این درگیری بی معنی خاتمه دهیم و بلافاصله با عواقب عظیم آن مقابله کنیم، گفت: این لحظه، لحظه دست برداشتن از یمن نیست. ما باید سطح بودجه‌ای را که در سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ داشتیم، برابر کنیم و از آن پیشی بگیریم. امسال برای حمایت از ۱۶ میلیون یمنی در آستانه فاجعه، به ۳ میلیارد و ۸۵۰ میلیون دلار نیاز داریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس