سخنگوی انصارالله: توقیف نفتکش‌های یمنی نیاز به مذاکره ندارد

"محمد عبدالسلام" سخنگوی جنبش انصارالله یمن جمعه شب ضمن محکوم کردن توقیف نفتکش‌های یمنی به دست ائتلاف سعودی گفت: توقیف این نفتکش‌ها نیاز به مذاکره و گفت وگو ندارد.

به گزارش مشرق، عبدالسلام گفت: همچنان ۱۴ نفتکش یمنی بیش از یکسال است در دریای سرخ در توقیف [ائتلاف متجاوز سعودی] قرار دارد.

وی افزود: این مسأله هیچ نیازی به مذاکره و گفت وگو ندارد و کجاست که [جهانیان] نسبت به توقف هولناکترین درد و رنج بشری جدیت داشته باشند؟

شرکت نفت یمن نیز هفته گذشته اعلام کرد، مجموع خسارت‌ها و جرایم نفتکش‌هایی که ائتلاف  آن را توقیف کرده‌اند، در سال جاری میلادی به ۳۴ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار رسیده است.

"عمار الاضرعی" مدیر اجرایی شرکت نفت یمن  گفت: با وجود آن که نفتکش‌هایی که توقیف هستند مجوز سازمان ملل متحد و سازمان‌های بین‌المللی را دارند، اما در نتیجه دزدی نفتکش‌ها و ادامه توقیف آنها جان ۲۶ میلیون یمنی در خطر است.

وی همچنین نسبت به پیامدهای وخیم انسانی که به خاطر کمبود سوخت اکثریت بخش‌های خدماتی و حیاتی یمنی تعطیل می‌شود، هشدار داد.

الاضرعی از تمام آزادیخواهان جهان خواست تا با زیر فشار گذاشتن سازمان ملل متحد و کشورهای متجاوز به فرماندهی آمریکا، آنها را مجبور کنند که  به جنگ ظالمانه علیه یمن پایان دهند، تمام نفتکش‌ها و کشتی‌های حامل مواد غذایی را رفع توقیف کرده و بنادر دریایی و حریم هوایی یمن را بازگشایی کنند.

در همین ارتباط، وزارت بهداشت دولت نجات ملی یمن چندی پیش نسبت به وخامت اوضاع بهداشتی درمانی این کشور هشدار داده بود.

این وزارتخانه اعلام کرده بود، یمن وارد مرحله دشواری شده است و به دلیل ادامه محاصره تا هفته‌های آینده فعالیت‌ها و خدمات‌رسانی‌ بهداشتی درمانی یمن تقریبا متوقف می‌شود.

این بیانیه تصریح کرده بود: اگر فراورده‌های نفتی مورد نیاز بیمارستان‌ها به پایان برسد، شاهد جان باختن روزانه ۵۰۰ نفر در یمن خواهیم بود.

 ائتلاف سعودی در حالی اجازه ورود نفتکش‌های یمنی را نمی‌دهد که یمن پنج سال است در محاصره قرار دارد و مردم این کشور در بدترین وضعیت به سر می‌برند.

محاصره و تداوم درگیری، موجب شده بیشتر یمنی‌ها محتاج کمک‌های انسانی باشند.

میلیون‌ها یمنی در آستانه قحطی قرار دارند و طبق اعلام سازمان ملل، این کشور بدترین بحران‌های انسانی در جهان را تجربه می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس