کد خبر 1187626
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۶
بلینکن: سیاست «فشار حداکثری» بر ایران بی‌نتیجه بوده است

آنتونی بلینکن مدعی شد همانطوری که عربستان خواهان پایان جنگ یمن است، انصارالله هم با این مسأله هماهنگ شود.

به گزارش مشرق؛ آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا امروز، دوشنبه در سخنانی مدعی شد عربستان و دولت یمن (مورد حمایت سعودی ها) مشتاق و متعهد به یافتن راهی برای پایان جنگ یمن هستند و به همین خاطر از انصارالله نیز می‌خواهد تا با آن‌ها هماهنگ شود.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در سخنانی که پس از دیدار «تیم لندرکینگ» نماینده آمریکا در امور یمن از منطقه انجام شد، در نشستی که برای کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد برگزار شده بود، مدعی شد: «او (لندرکینگ) گزارش داده که سعودی‌ها و دولت یمن متعهد و مشتاق به یافتن راه حلی برای این درگیری هستند. ما از حوثی‌ها نیز می‌خواهیم تا با این تعهد هماهنگ شوند. گام نخست مورد نیاز این است که آن‌ها تهاجم خود را به مأرب متوقف کنند.»

در این کنفرانس که به منظور کمک رسانی به یمن برگزار شده بود، بلینکن گفت: کمک رسانی به تنهایی نمی‌تواند درگیری را پایان بخشد. ما تنها می‌توانیم به بحران بشری در یمن با پایان دادن به جنگ، پایان بخشیم؛ بنابراین آمریکا در حال تقویت دوباره تلاش‌های دیپلماتیک برای پایان دادن به جنگ است.

پیشتر سازمان ملل متحد اعلام کرده بود جنگ یمن باعث بی ثباتی این کشور شده است.

بر این اساس، اوک لوتسما، مدیر برنامه توسعه سازمان ملل متحد در امور یمن در آستانه کنفرانس بین المللی کشورهای کمک کننده که با هدف جلوگیری از قحطی گسترده (در جهان) برگزار می‌شود، در مصاحبه‌ای با تاکید بر این که جنگ در یمن باید همین حالا تمام شود، گفت: این جنگ ویران کننده می‌تواند یمن را به کشوری بی ثبات کننده تبدیل کند که بازسازی آن بسیار سخت و مشکل خواهد بود.

وی با اشاره به این که امروز یمن با بدترین بحران توسعه در جهان مواجه است، از کشورهای کمک کننده خواست هر چه سریعتر کمک‌های مالی خود را به این کشور اعطا کنند.

در همین حال، آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل اعلام کرد در صورت عدم میانجی گری در یمن، ممکن است میلیون‌ها نفر در این کشور جان خود را از دست بدهند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 0
  • شیردل IR ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    15 2
    الان شیرای یمنی ال سعودو کرد تو منگنه اینا میخان نجاتش بده یا نه اینا طالب صلح نیستن
  • IR ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    1 0
    سلام.جالب که از لفظ انصارالله و یا مردم یمن هم یاد نمی کنند! تو خودت با لحنه کینه امیز صحبت میکنی! در ضمن اونا دیدن که شما (بایدن) رفته داعش رو اورده مارب(همینطور در عراق) ،خودت ریشه خودت رو با این کار زدی!
  • IR ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    2 0
    بزنید این عربستانی ها رو به فنا بدید تا بفهمن که چه غلطی کردن
  • IR ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    3 0
    لعنت برکفتاران جنایتکاروحشی وادمکشان بی ناموس.. ایناغربی ها تصمیم گیرنده ی جنگ هستن. کجای دنیاوتاریخ دیدین ک کشوری اشغال باشه بجای اینکه به اشغالگربگن خارج بشووعقب نشینی کن اومدن به طرف اشغال شده میگن شمادفاع نکن ک شهرو وطن وناموست دست اشغالگرباشه وپراز وهابیون یاکفتاران تروریستش بکنن بیافتن بجان مردم مظلوم. لعنت به ذات ابلیسی و دورو ودورنگ وجنایتکارن غربی و وهابی...
  • IR ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    2 3
    پیشروی های اخیر گاوتون رو ترسونده شیرش خشک شده نه؟. :))))))))
  • IR ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    0 0
    وقتی آمریکا می گوید حمله به مارب متـــــــــــوقف شود بایستی با تمــــــــــــــام قوا و امکانات به مارب حمله شود تا کار یکسره شود.
  • سلام IR ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    0 0
    به این فرد باید گفت : لطفا شرخودرا کم کنید ! کسی را به خیر تان امید نیست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس