کد خبر 1187216
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۲
پامپئو: بسیاری در ریاض خواستار رابطه با تل آویو هستند - کراپ‌شده

وزیر خارجه سابق آمریکا گفت که بسیاری در عربستان خواستار عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند.

به گزارش مشرق، وزیر خارجه سابق ایالات متحده گفته است که بسیاری در دولت  سعودی خواستار روابط عادی با رژیم صهیونیستی هستند.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل» «مایک پامپئو» وزیر خارجه سابق آمریکا با اشاره با علاقه مقام‌های سعودی  در برقراری رابطه با رژیم اسرائیل ابراز امیدواری کرد که ریاض به توافق نامه‌های آبراهام که در دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا توافق شده است، بپیوندد.

پامپئو این اظهارات را در یک سخنرانی ضبط شده ویدیویی برای جنبش به اصطلاح مبارزه با یهودستیزی بیان کرد و قرار است فردا دوشنبه در مراسمی جایزه ای به وی اهدا شود. بر اساس توافق نامه آبراهام (سازش) که سال گذشته میلادی با تلاش ترامپ صورت گرفت، چهار کشور امارات متحده عربی ، بحرین، مراکش و سودان توافق کردند که با رژیم اسرائیل ارتباط برقرار کنند.

پامپئو در گفت‌وگو با «خبرگزاری فرانسه»  نیز مدعی شد که کشورهای دیگر نیز به دنبال روابط با اسرائیل خواهند بود.

وی گفت: «امیدوارم که عربستان سعودی بتواند راه خود را برای پیوستن به توافق نامه‌های آبراهام پیدا کند. من می‌دانم که بسیاری از افراد در داخل این کشور می‌خواهند این اتفاق بیفتد.»

پیشتر منابعی مدعی شدند که پامپئو، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی با «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی ماه نوامبر در شهر «نئوم» در دریای سرخ دیدار کردند. این نشست توسط ریاض تکذیب شد.

شبکه «آی‌۲۴ نیوز» پنجشنبه  گذشته گزارش داد که رژیم صهیونیستی به دنبال تشکیل ائتلاف نظامی با سه کشور عربی است. این شبکه خبری بدون اشاره به مقام یا منبع خاصی، ادعا کرد که تل‌آویو در حال انجام رایزنی‌هایی با دولت‌های ریاض، ابوظبی و منامه است تا یک ائتلاف نظامی چهارجانبه در غرب آسیا تشکیل دهد.

این در حالی است که رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی روابط دیپلماتیک رسمی ندارند اما طی سال‌های اخیر گزارش‌های متعددی از تماس‌های محرمانه بین مسئولان دو طرف منتشر شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس