کد خبر 1186944
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۱
مخالفت مجلس با واردات خودروهای خارجی از مناطق آزاد

نمایندگان مجلس مصوب کردند تا پایگاه های بسیج و موزه های دفاع مقدس از پرداخت حق انشعاب و عوارض شهرداری معاف باشند.

به گزارش مشرق، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (یکشنبه ۱۰ اسفند) قوه مقننه و  در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، با اصلاحات اعمال شده درخصوص موارد ارجاعی از صحن مجلس به کمیسیون تلفیق در تبصره ۶ ماده واحده این لایحه با ۲۱۲ رأی موافق، ۱۲ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۲۴۵ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

بیشتر بخوانید:

قیمت خودرو در ۱۴۰۰ آزاد می‌شود

بر این اساس نمایندگان با حذف بند الحاقی ۶ تبصره مذکور موافقت کردند که بند الحاقی حذف شده بدین شرح بود؛

- دولت مکلف است به منظور تنظیم بازار خودروهای وارداتی، ضمن شناسایی خودروهای خارجی غیرآمریکایی موجود در مناطق آزاد با اخذ حقوق گمرکی و سود بازرگانی متناسب با قیمت خودرو در داخل کشور و با لحاظ معیارهای زیر، ظرف مدت یک ماه از تاریخ ابلاغ این قانون توسط کمیته موضوع ماده (۱) قانون مقررات صادرات و واردات مصوب ۴ مهر ۱۳۷۲ با اصلاحات و الحاقات بعدی، تعیین و توسط دولت ابلاغ می شود، نسبت به ثبت سفارش و اجازه واردات خودروهای غیرآمریکایی موجود در مناطق آزاد تجاری و صنعتی اقدام کند. نرخ سود بازرگانی متناسب با نوع خودرو و سال ساخت و سایر مشخصات خودرو باید طوری تنظیم شود که در مقایسه قیمت‌های بازار، منجر به سود بیش از ۲۰ درصد برای واردکنندگان نشده و در صورت مشاهده روند فزاینده تفاوت میان قیمت‌های بازار و وارداتی، دولت می‌تواند متناسب با افزایش قیمت نسبت به تجدیدنظر در نرخ سود بازرگانی اقدام کند.

 در ادامه همچنین با نظر نمایندگان مجلس عبارت "موزه های دفاع مقدس" به بند الحاقی ۱۳ اضافه شد که متن اصلاح شده این بند الحاقی بدین شرح است؛

- رده های بسیج (پایگاه ها و حوزه ها) و موزه های دفاع مقدس از پرداخت حق انشعاب آب و فاضلاب، برق، گاز و عوارض شهرداری معاف هستند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رضا IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    1 0
    تا کی مردم حق ندارن خودروهای لوکس نه عادی دنیا مثل کمری سوناتا مزدا و ... با قیمت واقعی سوار شن و جاش باید ۳۰۰میلیون به یه ارابه مثل ۲۰۷ بدن به اسم حمایت از کارگر ایرانی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس