کد خبر 1186703
تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۰
دریافت وام ودیعه مسکن تا پایان اسفند تمدید شد

در بهمن ماه متوسط قیمت فروش یک متر مربع زیربنای واحدهای مسکونی شهر تهران ۲۸۳.۹ میلیون ریال بود که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۳.۷ و ۹۷.۲ درصد افزایش نشان میدهد.

به گزارش مشرق؛ گزارش جدید بانک مرکزی از تحولات قیمتی مسکن در شهر تهران نشان میدهد که در بهمن ماه ۱۳۹۹ تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به ۳.۹ هزار واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل ۱۱.۴ درصد افزایش و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۷۰.۵ درصد کاهش نشان می‌دهد.

بر این اساس تعداد معاملات آپارتمان های مسکونی شهر تهران در یازده ماهه سال ۱۳۹۹ به حدود ۷۸ هزار واحد مسکونی رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ۶.۴ درصد افزایش نشان می دهد. 

در این ماه متوسط قیمت فروش یک متر مربع زیربنای واحدهای مسکونی شهر تهران ۲۸۳.۹ میلیون ریال بود که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۳.۷ و ۹۷.۲ درصد افزایش نشان میدهد.

لازم به ذکر است بررسی تحولات متوسط قیمت مسکن به تفکیک مناطق شهر تهران موید آن است که در بهمن سال جاری تعداد ۸ منطقه از مجموع ۲۲ منطقه، کاهش قیمت مسکن نسبت به ماه قبل از آن را ثبت کرده اند.

همچنین در ماه مورد بررسی شاخص کرایه مسکن اجاری در شهرتهران و در کل مناطق شهری نسبت به ماه مشابه سال قبل به ترتیب معادل ۳۰.۶ و ۲۲.۹ درصد رشد نشان میدهد.

گفتنی است، «گزارش تحولات بازار معاملات مسکن شهر تهران در بهمن ماه سال ۱۳۹۹» برگرفته از آمارهای خام سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور است که توسط اداره بررسی‌ها و سیاست‌های اقتصادی بانک مرکزی تهیه و منتشر می‌شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • بهرام FR ۰۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    0 0
    مفید.
  • کامیار IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    0 0
    فقط دوتا قانون مستحکم میخواد یکی هر کدملی یک خانه یعنی اگر کسی خونه دوم یا سوم داره باید نصفشو مالیات بده و دومیش اینکه هرسند تازه ای که زده میشه نشه به نام دیگری زد و خرید و فروش کرد تا ده سال یعنی دلال بازی تموم براحتی قیمت ملک شصت درصد کاهش میابد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس