عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: تحقیق و تفحص از پارس جنوبی آغاز شد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: نمایندگان مجلس، تحقیق و تفحص از پارس جنوبی را آغاز کرده‌اند که تلاش می‌شود پشت پرده‌ها، سوء استفاده‌ها و ناکارآمدی‌های برخی مسئولان افشاء شود.

به گزارش مشرق، ابراهیم رضایی در جمع خبرنگاران و قشرهای مختلف مردم از طریق فضای مجازی با بیان اینکه در ۲ ماه گذشته ۷۹ سوال و ۱۵۰ تذکر از وزرای مختلف ثبت شده است اظهار داشت: عدم پرداخت سرانه دانش‌آموزان، تامین نشدن کودشیمیایی، گرانی اقلام کشاورزی، کمبود سیمان، نیمه تمام ماندن پروژه‌ها، قطع مکرر برق، اصلاح قیمت و تعرفه آب‌بهاء اراضی کشاورزی و روند کند پرداخت وام مسکن از جمله سوالات انجام شده با وزراء است.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی، بررسی مسائل و مشکلات بهداشت و درمان دشتستان را از دیگر موارد دانست و تصریح کرد: تسریع در ساخت سد دالکی و تقویت طرح تحول آبیاری نخیلات و اراضی کشاورزی و توجه به ساخت دهکده گردشگری در دشتستان در ۲ ماه گذشته مورد پیگیری قرار گرفت.

وی، با تاکید بر پرهیز از مسافرت به استان بوشهر در راستای مقابله با کرونا افزود: برای مقابله با کرونا باید مردم از سفر به نقاط مختلف پرهیز کنند چراکه بیماری کرونا در کمین است و زیرساخت‌های درمانی در استان بوشهر پاسخگوی بیماران کرونایی نیست.

رضایی با قدردانی از تلاش کادر درمانی و پرستاری استان بوشهر در رسیدگی به بیماران کرونایی تصریح کرد: استان بوشهر فصول بهار و تابستان سختی در عرصه بیماری کرونا پشت سر گذاشت ولی زمستانی آرامی تاکنون داشته که لازم است برای مهار بیماری کرونا همه رعایت پروتکل بهداشتی را مورد توجه ویژه قرار دهند.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی، کمبود سیمان در استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: استان بوشهر با داشتن ۳ کارخانه سیمان با تولید روزانه ۱۰ هزار تن با کمبود سیمان مواجه است که باید مسئولان کارخانه‌های سیمان پاسخگوی مطالبات مردم باشند.

وی، با تاکید بر جلوگیری از صادرات سیمان از استان به دیگر استان‌ها و خارج از کشور افزود: باید از قاچاق سیمان از استان بوشهر به دیگر نقاط جلوگیری تا نیاز استان تامین شود.

رضایی، کمبود سیمان در استان بوشهر را سبب کند شدن روند اجرایی طرح‌های عمرانی دانست و تاکید کرد: انتظار است مدیران کارخانه‌های سیمان استان بوشهر پاسخگوی نیاز استان باشند و در این زمینه عملکرد کارخانه سیمان ساروج کنگان مورد رضایت نیست چراکه عمده محصولات این کارخانه به صورت خام صادر می‌شود.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی، با اظهار امیدواری از حل مشکلات تامین سیمان در استان تصریح کرد: توزیع کنندگان سیمان هم در استان بوشهر رعایت عدالت و اصناف در قیمت سیمان مورد توجه قرار دهند.

وی، با تاکید بر تجهیز بیمارستان مهر تامین اجتماعی برازجان افزود: استان بوشهر به سبب وجود کارگران متعدد و پرداخت حق بیمه آنان، سود قابل توجهی برای سازمان تامین اجتماعی دارد از این نظر انتظار می‌رود در توسعه و تکمیل بیمارستان مهر تامین اجتماعی برازجان اقدامات لازم انجام دهد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه هیچکدام از مسئولان پارس جنوبی عملکرد موفقی نداشته‌اند تصریح کرد: به نمایندگی از مردم استان بوشهر، شاکی و مدعی وزارت نفت به عملکرد ضعیف مدیران پارس جنوبی هستم و در این راستا از همه ابزارهای قانونی برای تحقق مطالبات مردم استفاده می‌شود.

رضایی با تاکید بر تحقق حق و حقوق کارگران بومی استان بوشهر در صنایع پارس جنوبی خاطر نشان کرد: نمایندگان مجلس، تحقیق و تفحص از پارس جنوبی را آغاز کرده‌اند که تلاش می‌شود پشت پرده‌ها، سوء استفاده‌ها و ناکارآمدی‌های برخی مسئولان افشاء شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
    0 0
    ازتمام وزارت نفت وگاز وزنگنه و...باید تحقیق کرد
  • بی نام DE ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۹
    0 0
    اخ تحقیق ، زدوبند تعمیرات پالایشگاه پارس جنوبی با پيمانکاران مشخص بشه ،،،اگه با این سیاست بالایی که دارند بازرسان را نپیچونند،،،،خلاصه بازرسان آمدن از نیروهای پیمانکاری کمک بگیرند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس