قانون کار

نماینده مردم دشتستان مجلس گفت: قانون کار در کشور ما اگرچه در ظاهر به نفع کارگر است اما در اصل به شدت ضد تولید و ضد اشتغال است.

به گزارش مشرق، ابراهیم رضایی نماینده مردم دشتستان مجلس شورای اسلامی، با اشاره به نام‌گذاری سال جدید به نام سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: یکی از مشکلات ما در بحث تولید موضوع قانون کار است که اگرچه در ظاهر از کارگر حمایت می‌کند اما به شدت ضد تولید و ضد اشتغال است.

بیشتر بخوانید:

اراضی کشاورزی سال ۱۴۰۰ سنددار می شوند

وی افزود: ما در حوزه انتخابیه دشتستان یک شهرک صنعتی در برازجان داریم که به دنبال توسعه آن و همچنین ایجاد شهرک‌های جدید صنعتی هستیم.

نماینده مردم دشتستان مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در شهرک صنعتی برازجان ۴ واحد تولیدی تعطیل و اکثر واحدها در حالت نیمه تعطیل هستند که مشکل عمده آنها عدم ارائه تسهیلات بانکی است.

رضایی خاطرنشان کرد: مشکل اینجاست که بانک‌ها عمده منابع خود را به جای ارائه تسهیلات به بخش تولید در بخش‌های دیگر هزینه می‌کنند و منابعی هم که به عنوان تسهیلات برای تولیدکنندگان در نظر می‌گیرند عموما با سود بالاست و بازپرداخت آن برای تولیدکنندگان بسیار سخت است.

وی افزود: از دیگر مشکلاتی که واحدهای تولیدی این شهرک صنعتی با آن مواجه‌اند موانعی است که بر سر راه آنها در حوزه محیط‌زیست، مسائل مالیاتی و... وجود دارد که باید رفع شود و البته پیگیری‌هایی در این زمینه انجام شده است.

نماینده مردم دشتستان مجلس اظهار داشت: در حوزه کشاورزی باید بگویم که ۵۰۰ هزار تن حجم محصولات تولیدشده در حوزه کشاورزی باغی و دامی در دشتستان است که با مدیریت منابع آبی در حوزه آبخیزداری و... و نیز سدسازی به دنبال افزایش میزان تولیدات کشاورزی، باغی و دامی در دشتستان هستیم.

رضایی خاطرنشان کرد: سد در حال ساخت در دشتستان ۳۵ درصد پیشروی داشته که اگر با سرعت فعلی ساخت آن انجام شود تا سه سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید و ۱۳ هزار هکتار زمین کشاورزی را برای آبیاری تحت پوشش قرار خواهد داد و آب ذخیره شده پشت آن سد علاوه بر بخش کشاورزی پاسخگوی نیاز مردم برای آب شرب نیز خواهد بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • قلب مردم US ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
    2 1
    زمان برده داری گذشته با حرف تولید کارگر خام کنید ما به این حقوقم راضی نیستیم خجالت نمیکشی‌این حرف میزنی اگر مرد باشی با حقوق مدنظر خودت یه ماه بسر کن فقط یه ماه ما کارگران با اون حقوق بگیریم
    • IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
      1 2
      ما دو نفر بودیم که با یه ایده یه سرمایه با هزار بدبختی جور کردیم و یه تیم تشکیل دادیم و قرار شد تا رسیدن ایده به سودآوری طبق حقوقی که توافق کردیم از سرمایه پرداخت کنیم ولی متاسفانه به نتیجه نرسید و بر خلاف توافق قبلی از ما شکایت شد و اداره کار ما را جریمه کرد و ما مجبور شدیم اجناس شخصی رو بفروشیم که بتونیم تسویه کنیم! به نظر شما وقتی کسی این وضعیت رو ببینه حاضره ریسک تولید رو بپذیره یا اینکه سرمایشو میبره توی دلار و خونه و طلا و جدیدا ارز دیجیتال سرمایه گذاری میکنه و اون کارگر هم بدون شغل میمونه و فاصله طبقاتی بیشتر میشه! الان به نظر شما قانون اداره کار واقعا به نفع کیه؟ این قانون طبق شرع هم نیست و تا اونجایی که پیگیری کردم از قانون اداره کار آمریکا گرفته شده!
  • IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
    0 0
    به جای کلی گویی، مورد مد نظرتون در قانون رو بفرمایید تا بررسی کنیم!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس