
برخي اعضاي شوراي شهر تهران اين افزايش عوارض را به خاطر تامين اعتبار پروژههاي عمراني ميدانند اما اين ادعا با عملکرد مديريت شهرداري تهران تناقض دارد زيرا شهرداري در يک سال اخير هزينههاي هنگفتي را بابت کارهاي تزئيني و رنگ آميزي و نقاشي در زير پلها و اتوبانهاي تهران صرف کرده که در مواردي بسيار گران و غير متعارف بوده است.
طبق گزارش يک ارگان نظارتي شهرداري تهران بابت کاشيکاري و تزئين دو زير گذر ميدان آزادي بيش از 5/1 ميليارد تومان هزينه کرده که طبق گفته اغلب کارشناسان اين موضوع، خارج از روال معمول و اصلا ضرورت نداشته است. اين سئوال براي مردم تهران مطرح است در حالي که در مناطقي مانند 18 ، 19 و 20 که محروميتهاي فراواني در عرصه خدمت رساني اوليه به مردم مشاهده ميشود آيا ضرورت دارد چنين هزينههاي گزافي در شهر تهران صورت گيرد؟!