کد خبر 1183873
تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۶
امریکا/روسیه

سفیر روسیه در واشنگتن با پیش‌بینی تداوم فشارها بر مسکو توسط دولت جدید آمریکا، گفت تنش‌ها بین غرب و روسیه فقط زمانی کاهش می‌یابد که دو طرف پای میز مذاکره بنشینند.

به گزارش مشرق، «آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در آمریکا شامگاه شنبه گفت مسکو خواستار پیش‌بینی پذیری بیشتر سیاست خارجی دولت واشنگتن است.

بیشتر بخوانید:

کاخ سفید: آمریکا روسیه را به گروه ۷ دعوت نمی‌کند

آنتونوف طی یک مصاحبه اینترنتی توضیح داد: «تمام چیزی که ما می‌خواهیم، قابل پیش‌بینی بودن، اعتماد به آینده و اعتماد به اقدامات ایالات متحده است. ما می‌خواهیم در صلح زندگی کنیم... به همین دلیل سیاست خارجی ما به توسعه داخلی کشور کمک می‌کند».

به نوشته خبرگزاری «تاس»، وی با بیان اینکه دولت جدید آمریکا هم به سیاست فشار علیه روسیه ادامه می‌دهد، گفت: «چیزی که برای آینده می‌توانم پیش‌بینی کنم این است که فشار بر ما ادامه خواهد داشت. چند روز پیش با دیپلمات‌های جماهیر سابق شوروی دیدار داشتم و درباره اینکه دولت کنونی آمریکا هم در حال ادامه دادن فشار بر ماست، هم نظر بودیم».

سفیر روسیه در آمریکا ضمن اشاره به درخواست روسیه برای برقراری اولین تماس با دولت جدید آمریکا به ریاست «جو بایدن»، ابراز امیدواری کرد که مسکو و واشنگتن بتوانند همکاری‌های عملی در حوزه‌های مختلف داشته باشند.

آنتونوف در واکنش به اظهارات فرماندهی نیروهای آمریکایی در اروپا مبنی بر استقرار بمب‌افکن‌های این کشور در نروژ، پرسید: «برای چه؟ آنها می‌خواهند در آنجا چه کسی را بمباران کنند؟ ناتو در حال تقویت حضور نظامی در طول خط تماس با روسیه است. آیا این چیزی خوبی است؟»

به نوشته تاس، وی با تاکید بر اینکه تنش‌ها بین روسیه و غرب کاهش نمی‌یابد مگر اینکه طرفین شروع به گفت‌وگو کنند، افزود: «زمان است که پای میز مذاکره بنشینیم، در چشمان یکدیگر نگاه کرده و مکالمه را آغاز کنیم».

این دیپلمات روس پیشتر هم گفته بود با توجه به شواهد نباید منتظر تغییر در روابط آمریکا و روسیه در دولت جو بایدن بود. 

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه نیز روز گذشته گفت ناتو، مسکو را دشمن خود می‌داند و اقدامات تهاجمی آن نزدیک مرزهای روسیه، مسکو را به واکنش وامی‌دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس