ترامپ و بایدن - نمایه

پیشنهاد خطرناک «سیاست گام به گام اجرای تعهدات ایران و آمریکا» و پیشنهاد خسارت‌بار «مذاکره مستقیم با آمریکا بدون اشاره به لغو کامل همه تحریم‌ها»، دو پیشنهاد تأمل برانگیز افراطیون اصلاح طلب است.

سرویس سیاست مشرق  -  قانون «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران» که در مجلس یازدهم تصویب شد، دست دولت و وزارت امور خارجه را در مقابل آمریکا و اروپا پُر کرد.

«صادق خرازی»  فعال سیاسی اصلاح طلب و دیپلمات سابق، چندی پیش با دفاع از قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها، تاکید کرد: «تجربه نشان داده هرگاه در برابر طرف مقابل با قاطعیت وارد میدان شوید، عقب می‌نشیند و اگر ببیند طرحی جدی در اختیار دارید که می‌تواند محاسباتش را به هم بریزد حاضر می‌شود امتیاز دهد و شما را راضی کند که معادلات بازی را حفظ کنید».

خرازی در ادامه تصریح کرد: «طرح اخیر مجلس می‌تواند اهرم فشاری در اختیار دستگاه سیاست خارجی کشورمان قرار دهد تا طرف غربی را وادار کند به برجامی که خود نقض کرده، پایبند بماند و به طور جدی خواسته اصلی ایران را که همان رفع واقعی تحریم‌هاست، محقق کند. هنر دیپلماسی استفاده بهینه از فرصت‌ها و تبدیل موقعیت‌ها و احیاناً تهدیدها به فرصت است. اگر از این دریچه به موضوع نگاه شود، می‌توان گفت که طرح مجلس می‌تواند به سود مذاکره‌کنندگان ما باشد».

مقامات ارشد دولت در راستای اجرای قانون اقدام راهبردی مصوب مجلس، تاکید کردند که روز ۵ اسفند، ایران اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی را متوقف خواهد کرد.

«مجید تخت روانچی» سفیر و نماینده جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در روزهای گذشته گفت: «آمریکا موقعی می‌تواند بگوید که من به برجام برگشتم که همه‌ی این تحریم‌ها لغو شود. صرف اعلام‌نظر و اینکه بگوید من آماده‌ام به برجام برگردم یا به برجام برگشتم، ولی در عمل این تحریم‌ها لغو نشود و از بین نرود، از دید ما هیچ ارزشی ندارد».

تخت روانچی در ادامه تاکید کرد: «در ارتباط با لغو تحریم‌هایی که باید آمریکایی‌ها انجام بدهند، ما باید به‌عنوان کشور ذی‌نفع راستی‌آزمایی کنیم؛ یعنی اگر آمریکایی‌ها می‌گویند ما تحریم نفت یا پتروشیمی ایران را برداشتیم، ما نمی‌توانیم فقط به امضای یک نامه یا اعلام موضع رضایت بدهیم. اگر امضا همراه با فرآیندی برای راستی‌آزمایی اقدامات نباشد، معنی ندارد.»

وی در ادامه تصریح کرد: «به‌طور مثال، نفت‌فروختن ما یک‌سری لوازمی دارد. شرکتی که می‌خواهد از ایران نفت بخرد، نباید از تحریم‌شدن توسط آمریکا هراس داشته باشد. در حقیقت مجموعه‌ای از تحریم‌ها باید لغو بشود تا فروش نفت به‌صورت دقیق و کامل انجام شود. یعنی اگر اعلام شود که تحریم نفت ایران لغو شد، فی‌نفسه نمی‌تواند کفایت کند. باید در کنارش تضمین‌هایی هم وجود داشته باشد که مشکلی برای فروش نفت هم پیش نیاید».

اما هماهنگی دولت و مجلس در رابطه با قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها، طرف آمریکایی و اروپایی را به تکاپو انداخته است.

در روزهای گذشته شبکه الجزیره در گزارشی اعلام کرد که توقف اجرای پروتکل الحاقی از سوی ایران می‌تواند اهرم فشاری علیه واشنگتن برای برداشتن تحریم‌ها باشد.

دولت آمریکا در روزهای گذشته سه اقدام نمایشی و فریب دهنده را انجام داده است. عقب‌نشینی از مکانیسم ماشه، کاهش محدودیت ‌تردد دیپلمات‌های ایران در نیویورک و همچنین آمادگی برای حضور در مذاکرات ۱+۵.

تجربه ثابت کرده است که دولت های آمریکا- هم دموکرات ها و هم جمهوری خواهان- فقط زبان زور را می فهمند. ارسال نفتکش های حامل بنزین از ایران به مقصد ونزوئلا و پرتاب اولین موشک نظامی ایران به فضا- با فواید متعدد امنیتی، نظامی و اقتصادی- تنها دو نمونه در این خصوص است.

از سوی دیگر ایران با همت و مجاهدت شبانه روزی جوانان نخبه، مومن و انقلابی، گام های مهمی در «خنثی سازی» تحریم ها برداشته است. راه اندازی پالایشگاه ستاره خلیج فارس و خودکفایی در تولید بنزین و بی اثر تحریم بنزین ایران، یک از مصادیق این رویکرد مقتدرانه و مفید است.

اما با وجود همه اینها، طیف تندرو اصلاح طلب از یکسو با «تئوری آبگوشت بزباش» در مسیر پیشرفت ایران و خنثی سازی تحریم ها مانع تراشی می کند و از سوی دیگر با ارسال پالس ضعف به طرف غربی، در بزنگاه ها در مسیر لغو تحریم ها سنگ اندازی می کند.

سرفصل موضع گیری های افراطیون اصلاح طلب به شرح ذیل است:

- تمسخر استعدادهای عظیم جوانان ایرانی

- مطرح کردن پیشنهاد خطرناک «سیاست گام به گام اجرای تعهدات ایران و آمریکا» و پیشنهاد خسارت بار «مذاکره مستقیم با آمریکا» بدون اشاره به لغو کامل همه تحریم ها

- بن بست نمایی وضعیت کشور و تاکید بر امتیازدهی یکطرفه ایران به آمریکا و اروپا به عنوان تنها راه نجات کشور

سنگ اندازی اصلاح‌طلبان در مسیر لغو تحریم‌ها/ ارسال پالس ضعف به آمریکا از سوی حامیان «تئوری آبگوشت بزباش»

در همین رابطه، مصطفی تاجزاده از محکومین فتنه ۸۸ در توئیتی نوشت: «چرا ملتی که در اوج تحریم‌ها میمون فرستاد فضا و گام بعدی هم فرستادن انسان به فضا بود، الان نمی‌تونه مسائل ساده رو حل کنه؟» به‌همان دلیل که شوروی زودتر از آمریکا انسان به فضا فرستاد، اما چون در رقابت اقتصادی عقب ماند و به ستیز با آزادی مردم خود پایان نداد، فروپاشید».

سنگ اندازی اصلاح‌طلبان در مسیر لغو تحریم‌ها/ ارسال پالس ضعف به آمریکا از سوی حامیان «تئوری آبگوشت بزباش»

همچنین محمود صادقی، نماینده فراکسیون امید مجلس دهم و کاندیدای ردصلاحیت شده مجلس یازدهم در توئیتی نوشت: «اعلام احترام به قطعنامه‌های شورای امنیت ملل متحد از سوی دولت ایالات متحده، که خود میزبان ملل متحد و عضو دائمی شورای امنیت است، می‌تواند در ترمیم وجهه‌ی خدشه‌دارشده‌ی این دولت مؤثر باشد. گام مؤثرتر، پای‌بندی عملی به مفاد آنها است».

سنگ اندازی اصلاح‌طلبان در مسیر لغو تحریم‌ها/ ارسال پالس ضعف به آمریکا از سوی حامیان «تئوری آبگوشت بزباش»

سنگ اندازی اصلاح‌طلبان در مسیر لغو تحریم‌ها/ ارسال پالس ضعف به آمریکا از سوی حامیان «تئوری آبگوشت بزباش»

علی مطهری، نماینده فراکسیون امید مجلس دهم و کاندیدای ردصلاحیت شده انتخابات مجلس یازدهم نیز در توئیتی نوشت: «با توجه به بی اعتمادی ایران و آمریکا به یکدیگر، راه‌حل مسئله بازگشت به برجام این است که گام به گام پیش بروند. مثلاً در گام اول، آمریکا تحریم نفتی و بانکی را بردارد و ایران پس از راستی‌آزمایی، غنی سازی ۲۰٪ را تعلیق کند، و همین طور تا لغو همه تحریم های هسته‌ای و ترامپی و رسیدن به برجام».

سنگ اندازی اصلاح‌طلبان در مسیر لغو تحریم‌ها/ ارسال پالس ضعف به آمریکا از سوی حامیان «تئوری آبگوشت بزباش»

سنگ اندازی اصلاح‌طلبان در مسیر لغو تحریم‌ها/ ارسال پالس ضعف به آمریکا از سوی حامیان «تئوری آبگوشت بزباش»

همچنین حمید ابوطالبی، مشاور سیاسی سابق روحانی- که دولت اوباما در اقدامی بی سابقه از ورود وی به خاک آمریکا در کسوت نماینده ایران در سازمان ملل خودداری کرد و وی را تروریست! نامید- در توئیتی نوشت: «ایران باید به جای سیاستِ بازگشتِ ترتیبی به برجام، سیاستی جدیددراندازد؛ فرمالیسم ۵+۱ و میانجیگری EU+E۳  را برهم زند؛ به جای برجامِ زمان‌داربه ثبات استراتژیک بیاندیشد؛ به تجمیع تواناییهاومذاکره مستقیم ‌روی‌ آورد؛ و مذاکره جامع برای حل مشکلات ایران وآمریکا را برگزیند».

سنگ اندازی اصلاح‌طلبان در مسیر لغو تحریم‌ها/ ارسال پالس ضعف به آمریکا از سوی حامیان «تئوری آبگوشت بزباش»

سنگ اندازی اصلاح‌طلبان در مسیر لغو تحریم‌ها/ ارسال پالس ضعف به آمریکا از سوی حامیان «تئوری آبگوشت بزباش»

همانطور که پیش از این نیز ذکر شد، طیف تندرو اصلاح طلب از یکسو با «تئوری آبگوشت بزباش» در مسیر پیشرفت ایران و خنثی سازی تحریم ها مانع تراشی می کند و از سوی دیگر با ارسال پالس ضعف به طرف غربی، در بزنگاه ها در مسیر لغو تحریم ها سنگ اندازی می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 25
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۹
    7 4
    تئوری آبگوشت بزباش خیلی باحال بود!! خخخخخخخخ
    • IR ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۹
      5 1
      در جواب اصلاح طلبان تهوع آور امثال تاجزاده که مثلاً در مورد فروپاشی شوروی می خواهند با قیاس مع الفارق مردم را اغوا و اغفال کنند، باید گفت: علت فروپاشی شوروی همانا وجود اشخاصی بود همچون گورباچف و یلتسین، که به اسم اصلاح طلب و با شعار گلاسنوست و برسترویکا و ماکرونیه و دموکراتیزاسیون و دلخوش کردن به تمجید و تعریف شدن از سوی رسانه های غربی ـــ صهیونی شوروی را از هم پاشاندند! راستی چرا همان حامیان آمریکایی ـــ اروپایی آن روز شوروی، اکنون از قشر اصلاح طلبان تهوع آور ایران حمایت می کنند!؟ چه استعدادی را در این نحله کشف کرده اند!؟ مشرق محترم برای اطلاع جوانان انتشار بده!
  • پیمان NL ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۹
    17 7
    من متوجه نیستم کسی تو این مملکت پیدا نمیشه که دهان این ها را گل بننده؟؟؟
  • IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۹
    9 1
    اگه این ارازل دوباره انتخاب شن همین امنیت رو هم ازمون میگیرن اون موقع هست که باید فاتحه کشور و ملت رو با هم خوند
  • IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۹
    10 2
    خاک بر سر این خود فروخته ها و وطن فروشا.
  • IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۹
    1 5
    بعضیهاشون خوب گفته بودن جز ابوطالبی
    • IR ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۹
      9 0
      شماها کشور فروختید به غرب ها و آنها فروختند به خارجی ها لعنت به دوتا ها تون ما مردم بدبختیم
  • IR ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۹
    10 1
    اصلاح طلبان گم شوند، بابا نمی خواهیم شماها را.
    • کریم IR ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۹
      1 4
      مثلا اسکولگرایانو کسی میخوادههههههههههه.
    • IR ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۹
      1 0
      اصول گرها هر چه باشند از غرب گدایان ذلت پذیر بهترند هر چه فساد اقصادی گسترده از ناحیه غرب گدایان صورت گرفته است مردم را به فلاکت نشاندند دست بردار هم نیستدآقازاده های مفسدین مانند تو هم از آنها حمایت میکنید
  • سید فروزان CH ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۹
    3 1
    خدایا عمری بده تا به اعدام شدن تاج زادهها را ببینم
  • IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۹
    0 0
    بشینید تا کسی پیدا بشه و توصیه های ارزشمند شما را گوش نموده و انجام دهد
  • !! IR ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۹
    5 1
    اصلاح طلبان ؛ کاسبان واقعی تحریم !!
    • کمال IR ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۹
      0 3
      خودتی و همفکران اقلیتت!!
    • IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
      0 0
      کمال به اقلیت و اکثریت نیست که اکثریت امام حسین ع رو تنها گذاشتند. اگه ملاک به اکثریت باشه که 72 نفر یار امام حسین ع اشتباه کردند و بقیه خوب کاری کردن
  • مجید IR ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۹
    1 0
    اقا ۷۰درصد اقتصاد با واگذاری به بخش خصوصی نابود کردیم مثل هفت تپه ماشین سازی اراک وتبریز وپتروشیمیها وعیره با لطف اقای رئیسی در حال درست شدن میباشد ما عنی سازی ۸۰درصد باید انجام بدیم دوسال وبعد دوسال اگر امریکا رفع کامل تحریمهارو انجام داد بعد مذاکره اونم. غنی سازی نبوید تعلزق یا مواد غنی سازی تحویل داده نشه مجلس ما هم تصویب میکنه وغیر قابل برگشت باشه مث قانون اینگلیسی امریکا نه قانون اسلامی ایرانی ما تحت هیچ شرایطی بدون برداشتن تحریم چه مذاکره ای مذاکره قبلا شده تمام شد هرکس امتیاز از طرف ایران بدهد با هر قدرتی که باشد با اجازه رهبر اعدام چون با منافع ملی وارد مذاکره نباید شد
  • FR ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۹
    2 0
    سیاستمداری که به انقلاب اسلامی با هدف خیانت کند بی شک صاحبان خارجی آنان از آینده مقتدارنه ایران ترسیدند،اصلاح طلبان تفوذی باید اعدام شوند.
  • مجید IR ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۹
    2 0
    چهره‌ای منفور و حال به هم زن و تهوع اورو
  • IR ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۹
    0 1
    اگر اقتدار وشناخت وبصیرت رهبر نبود تا حالا آمریکا مملکت رو غارت میکرد
  • IR ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۹
    0 1
    عوامل سران فتنه ونفوذی ها ودیگر ضد انقلاب ها در فضای مجازی به صورت سازماندهی به صورت گسترده وآزادانه بد جوری بر علیه نظام توطئه میکنند. یک نواخت از هر کاربری در فضای مجازی کلیپ های مخرب بر عله کشور ونظام دست به دست وارسال میشود تعجب آور این است. که در کشور احدی به اقدامات آنها توجهی نمیکند. که این گونه تبلیغات سوء به وِیزه ذهن نسل جوان تاثیر مخربی میگذارد. مسئولین دلسوز کشور باید جلو اینگونه تبلیغات سوء دشمنان را با جدیت بگیرند وگرنه عواقب خطرناکی دارد
  • IR ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۹
    0 1
    نظام چرا به همچون آدم های منافق اجازه میدهد تا نیات پلید دشمنان را پیاده کنند یارو در فتنه 88 شریک بزرگترین جنایت را یعنی به شهادت رساندن بسیجی ها مرتکب شده بود باید اعدام میشد حالا با حرفهای خود پالس چراغ سبز به دشمنان کشور میدهد
  • حماس IR ۰۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    0 0
    هم اصولگرا وهم اصلاح طلب دولبه یک قیچی کند هستند که موست وگوشت کشور ونلت ایران را ۴۰ سال است تکه تکه میکنند ومیخورتدباتوهم تمدن بی ریشه والتقاطی موهوم
  • IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    0 1
    تنها راه لغوتحریمها جنگ مستقیم هست-ولی ترسوهای مفسد داخلی تا زمانیکه همین اندک فروش نفت را دارند ونجومیبگیری ودزدیشون تامینه،جنگ نمیکنند
  • IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    1 0
    جوک نگو مشرق مانع اصلی رفع تحریمها کسانی هستند که با fatf مخالقت میکنند و دولت پنهان و قدرت اصلی را در دست دارند
  • IR ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    0 0
    جدای نظرات آقای صادق خرازی که در مسائل مربوط به هسته ای نگاهش با سایر افسادطلبان مغایرت دارد وبیشتر درجهت حفظ منافع ملی است.آیا سایر نظریه پردازان این طیف غربگرا،واقعا به فکر رفع تحریمهای خود ساخته طی سال ۸۸ به بعد اند.اینان خودشان درخواست تحریمهای فلج کننده کردند تا دولت دهم متلاشی شود، حالاواقعا دغدغه ب لغو تحریمها را دارند.بیشتر به قصه ی خاله خرسه است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس