طراحی و نصب کابینت‌های جدید در آشپزخانه، یکی از مهم‌ترین چالش‌هایی است که ممکن است در بدو ورود به یک خانه‌ی جدید، یا حتی خانه‌ای قدیمی، با آن مواجه شوید. آشپزخانه بدون وجود کابینت‌های کاربردی و متناسب با سایز آشپزخانه و سبک خانه، نامتناسب و ناهماهنگ است؛ خصوصا آنکه امروزه آشپزخانه‌ها اوپن هستند و فضای درونی آن‌ها، کاملا از بیرون قابل مشاهده است. تنوع در ساخت متریال و طراحی مدل‌های آشپزخانه، باعث شده است که با نمونه‌های بسیار متنوعی از طرح کابینت آشپزخانه مواجه باشیم و حتی گاهی دچار سردرگمی شویم و ندانیم که بهترین گزینه‌ای که باید انتخاب کنیم کدام است!  

هر آنچه باید از رایج ترین نمونه کابینت آشپزخانه بدانید

در ادامه قصد داریم چهار مدل از رایج‌ترین نمونه‌های کابینت آشپزخانه را به اختصار به شما معرفی کنیم:

کابینت ام‌دی‌اف ؛ کم هزینه و پر از طرح و رنگ

شاید بتوان گفت متداول‌ترین و اقتصادی‌ترین کابینتی که امروزه در آشپزخانه‌ها کاربرد دارد، کابینت ام‌دی‌اف باشد؛ ام‌دی‌اف از نظر قیمت، بسیار مقرون به صرفه است و در سبک کابینت مدرن، طراحی می‌شود. تنوع رنگ و مدل کابینت ام‌دی‌اف بسیار گسترده است، همچنین پروسه ساخت و نصب آن، بسیار آسان بوده و دست طراح را باز می‌گذارد تا مدل‌های متنوعی از طرح کابینت آشپزخانه را با آن به نمایش بگذارد. پس بیراه نیست که این کابینت تا این حد، محبوب و مورد توجه طراحان و مشتریان است!

کابینت هایگلاس؛ مناسب آشپزخانه های کوچک

هایگلاس نمونه‌ای دیگر از کابینت مدرن است که جلوه و رنگ‌ و لعابی براق و درخشنده دارد. اگر چه متریالی اصلی هایگلاس با ام‌دی‌اف یکسان است، اما روکش نهایی کار، با یکدیگر متفاوت است که در کابینت هایگلاس، از جنس نوعی پلاستیک فشرده بسیار براق و درخشنده به نام پلکسی‌گلس است و در ام‌دی‌اف، از نوع ملامینه است. درخشندگی فوق‌العاده زیاد کابینت هایگلاس، به دلیل همین روکش شیشه‌مانند و براق است که باعث می‌شود نور را به طور کامل به محیط منعکس سازد.

کابینت هایگلاس به دلیل بازتاب نور و درخشندگی بسیار بالایی که دارد، بهترین گزینه برای آشپزخانه‌های کوچک و کم‌نور است و باعث روشن‌تر شدن محیط می‌شود. البته در کنار این مزایا، لازم است به آسیب‌پذیر بودن آن نسبت به  رطوبت، خط و خش و باقی ماندن جای انگشت بر روی بدنه‌ی آن نیز اشاره کرد.

هر آنچه باید از رایج ترین نمونه کابینت آشپزخانه بدانید

کابینت ممبران؛ هر آنچه که از یک کابینت کلاسیک میخواهید

کابینت آشپزخانه ممبران ، متریالی است که در هر دو نوع سبک کابینت آشپزخانه کاربرد دارد؛ ازین متریال می‌توانید هم در سبک کابینت مدرن و هم در سبک کابینت کلاسیک استفاده کنید.

 ممبران یکی از زیبا ترین کابینت های آشپزخانه ایرانی و نوع پیشرفته کابینت های چوبی کلاسیک می باشد. امکان حکاکی دقیق هنر های ایرانی بر چوب MDF با دستگاه های پیشرفته CNC موجب گشته تا کابینت آشپزخانه ایرانی زیبایی چشم گیری در آشپزخانه و خانه ایجاد کند و شمایلی اشراف گونه به آن ببخشد.

کابینت ممبران نیز از ام‌دی‌اف خام تشکیل شده است و توسط روکش pvc که متریالی ضد آب و مقاوم در برابر رطوبت است، به صورت کاملا یکپارچه وکیوم می‌شود. بنابراین می‌توان گفت کابینت آشپزخانه ممبران برای محیط‌های مرطوب گزینه‌ی مناسبی است.

اگر به سبک کابینت کلاسیک علاقمند هستید می‌توانید انواع منبت‌ و حکاکی‌های فرو رفته و برجسته را بر روی کابینت ممبران سفارش دهید و در صورتی که به سبک کابینت مدرن علاقمند هستید، می‌توانید این کابینت را بدون کنده‌کاری و فاقد حکاکی‌ سفارش دهید.

هر آنچه باید از رایج ترین نمونه کابینت آشپزخانه بدانید

کابینت تمام چوب به آشپزخانه شما وقار و اصالت میبخشد.

کابینت‌های چوبی از قدیم‌ در آشپزخانه‌ها کاربرد داشته‌اند، اما رفته رفته با کمیاب شدن چوب طبیعی و البته گران شدن آن، جای خود را به انواع دیگری مانند کابینت ام‌دی‌اف و ... بخشیدند. با این وجود، هنوز هم، بهترین و عالی‌ترین نمونه‌ی کابینت آشپزخانه، همان کابینت‌های تمام چوب هستند.

کابینت‌های چوبی، چه در سبک مدرن و چه در سبک کلاسیک و حتی در سبک نئوکلاسیک، قابلیت طراحی و ساخت دارند و بسته به درخواست مشتری می‌توانند دارای مدل‌ها و طراحی‌های مختلفی باشند.

اگر به کابینت‌های کلاسیک و نئوکلاسیک علاقمند هستید می‌توانید انواع منبت‌ ، مشبک ، حکاکی و سایر مدل‌های کنده‌کاری‌ را بر روی چوب سفارش دهید. کنده‌کاری‌هایی که بر روی چوب طبیعی صورت می‌گیرد، غالبا دست‌ساز بوده و با ابزارهای دستی صورت می‌گیرند، به همین دلیل، کابینت‌های چوبی قیمت تمام شده‌ی بسیار بالاتری نسبت به سایر کابینت‌های آشپزخانه دارند.

چنانچه به سبک مدرن کابینت آشپزخانه علاقمند هستید، می‌توانید از چوب طبیعی به عنوان متریالی اصلی استفاده کنید و از ویژگی‌ها و امتیازات منحصربفرد آن در زیبایی آشپزخانه بهره بگیرید. حتما می‌دانید که کابینت آشپزخانه تمام چوب در سبک مدرن، فاقد کنده‌کاری و منبت‌های سنتی و کلاسیک است و در ساده‌ترین شکل ممکن طراحی و ساخته می‌شود.

یکی دیگر از گزینه‌های انتخابی شما برای کابینت آشپزخانه چوبی، مدل کابینت نئوکلاسیک است و یک فضای میانه و اعتدال را در آشپزخانه ایجاد می‌کنند. آشپزخانه‌های نئوکلاسیک، برای فضاهای بزرگ و متوسط و نسبتا کوچک مناسب هستند و جزو جدیدترین مدل‌ و طرح کابینت آشپزخانه به حساب می‌آیند.

سخن پایانی :

آشپزخانه شما از هر متریالی تشکیل شده باشد یا هر سبک و سیاقی داشته باشد، لازم است متناسب با فضای خانه و محیط آشپزخانه انتخاب شده باشد. یک انتخاب نامناسب، اگر چه ممکن است بسیار زیبا و ارزشمند باشد، اما چنانچه در جای مناسبی به کار نرفته باشد، نمی‌تواند زیبایی خود را نمایان‌ سازد.

پیشنهاد ما این است قبل از اجرا و نصب کابینت آشپزخانه، حتما از نظرات کارشناسان باتجربه و کابینت‌ساز در زمینه‌ی انتخاب، رنگ و مدل کابینت آشپزخانه مشورت بگیرید.

ازین که تا پایان همراه این محتوا بوده‌اید از شما سپاسگزاریم. این مقاله کاری از گروه نگارش آکس چوب بوده و امیدواریم برایتان مفید و سودمند واقع شده باشد.


** این صرفا محتوا تبلیغاتی است و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس