تزریق دوز دوم واکسن ایرانی کرونا از امروز

عضو علمی ستاد مقابله با کرونا گفت: نتیجه آزمایش‌های واکسن «کوو ایران برکت» نشان داده است که این واکسن اثربخشی بالایی در غلبه بر ویروس انگلیسی دارد و تاکنون هیچ واکسنی در دنیا به این اندازه نتیجه‌بخش نبوده است.

به گزارش مشرق، در ایام دهه‌ فجر اعلام شد واکسن ایرانی «کووایران برکت» می‌تواند در برابر کرونای انگلیسی ایمنی به وجود بیاورد. اگر چه یک بار فایزرـ‌بیون تک گزارشی منتشر کردند و مدعی شدند واکسن آنها در برابر ویروس جهش‌یافته موثر است اما سایر گزارش‌ها نشان می‌دهد هنوز تحقیق متقنی درباره ایجاد آنتی‌بادی لازم توسط واکسن‌ها در مقابل ویروس جهش‌یافته کرونا منتشر نشده است.

در این شرایط انتشار اخبار امیدوارکننده از نتایج مثبت واکسن ایرانی در مقابله با ویروس انگلیسی باعث مسرت شده است. اگر واکسن «کوو ایران برکت» بتواند تست‌های انسانی مربوطه را با موفقیت به پایان برساند، می‌توان به جرأت ادعا کرد این واکسن ایرانی، اولین واکسن در منطقه است که توانسته در مقابل ویروس جهش‌یافته انگلیسی، آنتی‌بادی و ایمنی لازم را ایجاد کند. 

در همین رابطه روزنامه وطن امروز گفت‌وگویی با دکتر مینو محرز، عضو علمی ستاد مقابله با کرونا انجام داده است که بخش‌های مهم آن در ادامه از نظر می‌گذرد.

هیچ واکسنی به‌اندازه «کوو ایران برکت» مقابل ویروس انگلیسی اثربخش نبوده

- نتیجه آزمایش‌های واکسن «کوو ایران برکت» نشان داده است که این واکسن اثربخشی بالایی در غلبه بر ویروس انگلیسی دارد و تاکنون هیچ واکسنی در دنیا به این اندازه نتیجه‌بخش نبوده است.

- دانش پزشکی ایرانی‌ها نشان داد در تولید واکسن در دنیا توان بالایی دارند، آنگونه که طی مراحل بعدی واکسینه افراد براحتی می‌توان مجوز اورژانسی تزریق واکسن ۱۰۰ درصد ایرانی «کوو ایران برکت» را برای مقابله با ویروس جهش‌یافته و... صادر کرد. 

آغاز واکسیناسیون سراسری در بهار سال آینده

- تست‌های موفق و بی‌عارضه واکسن ایرانی «کوو ایران برکت» بیانگر آن است که این نوع واکسن پس از پایان مراحل نهایی که در ماه آینده انجام خواهد شد، در صورت نتیجه موفق آنگونه که تاکنون عارضه‌ای نداشته است، می‌توان از بهار سال آینده واکسیناسیون سراسری در کشور را شروع کرد.

- با توجه به سرعت و قدرت سرایت بالا و میزان کشندگی بیشتر ویروس جهش‌یافته انگلیسی، این اطمینان را به مردم می‌دهیم که در ماه‌های آینده واکسن این ویروس به بازار خواهد آمد و جامعه از بیماری «کووید-۱۹» مصون خواهد شد.

به‌زودی دنیا از توانمندی‌های این واکسن با خبر خواهد شد

- مقالات علمی موفقیت‌آمیز بودن تست مراحل حیوانی این بیماری در کشور منتشر شده و در حال تدوین مقالات علمی انسانی و نتیجه‌بخش آن هستیم که در صورت انتشار آن بی‌تردید دنیا از توانمندی‌های این نوع واکسن با خبر خواهد شد.

- در اواخر فرآیند فاز یک کارآزمایی بالینی «کووایران برکت» قرار داریم به طوری که در حال حاضر تمام ۵۶ داوطلب، دوز اول واکسن و ۳۰ نفر هم دوز دوم واکسن را دریافت کرده‌اند که بتدریج سایر داوطلبان هم دوز دوم را دریافت کرده و سپس نتایج برای بررسی و اخذ مجوز آغاز فاز دوم به سازمان غذا و دارو ارسال می‌شود.

- پس از اتمام کارآزمایی بالینی در مرحله نخست یعنی فاز اول، در ماه آینده ۵۰۰ نفر دیگر مورد آزمایش این نوع واکسن قرار خواهند گرفت؛ علاوه بر این پس از اتمام فاز دوم، کارآزمایی را آغاز خواهیم کرد تا بتوانیم هر چه زودتر واکسن را با رعایت همه ضوابط به مصرف برسانیم.

- در صورتی که سازمان غذا و دارو مجوزهای لازم را صادر کند، می‌تواند فاز ۲ و ۳ را به صورت ادغام شده پیش ببرد. به هر حال ما برای آغاز و انجام هر مرحله‌ای باید از سازمان غذا و دارو مجوز دریافت و سپس کارمان را آغاز کنیم.

«کوو ایران برکت» عارضه‌ای نداشته است

- این موضوع بخوبی پیش می‌رود و ان‌شاءالله بزودی از این واکسن و واکسن‌های دیگر بهره‌مند خواهیم شد.

- به طور کلی واکسن عارضه‌ای نداشته است، البته تاثیرگذاری آن بیشتر در فاز دوم مطالعه مشخص می‌شود. باید نتایج به صورت دقیق استخراج و سپس اعلام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 54
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 4
  • حمید IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
    31 17
    بابا قبول ...باور کردیم خب کی واکسیناسیون همگانی رو شروع میکنند ؟؟؟؟ فقط مونده خواجه حافظ از واکسن ایران تعریف کنه
    • IR ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
      2 6
      اخ گفتی!!!
    • IR ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
      7 7
      اجب پس هنوز کرونای انگلیسی نیومده بود ایران واکسنشو تولید کرده بود
    • IR ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
      18 2
      چرا خودمون رو قبول نداریم؟
    • IR ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
      4 3
      بعد عید واکسیناسیون شروع میشه
    • علی IR ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
      10 2
      درجواب 19:39 - وقتی چیزی رو نمیدونی چرا نظر میدی مثلا فکر میکنی مچ گیری کردی. کرونای انگلیسی همون کرونای قبلی هست که برخی ژن هاش دچار جهش شده و خیلی از ژن هاش با کرونای قبلی مشترکه
    • IR ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
      8 3
      خب مگه بده که احتیاط میکنن و مثل بعضی کشورا واکسن رو روی مردم امتحان نمیکنن؟
    • IR ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
      5 3
      یک ماهه گفته شده ویروس انگلیسی وارد شده حال شما می گی از کجا فهمیدین واکسن مقابل ویروس انگلیسی مقاومت کرده ؟ خوب بعد شیوع انگلیسی تست شد دیده شد که موفقه این یقه ها را برای انگلیس هم پاره می کنید برای سانسور ویروس انگلیسی به مدت چند ماه
  • IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
    17 17
    از کی تا حالا نظرات مینو محرز برای شما حجت شده؟!! بعضی وقتها باد از اینوری میاد مینو هم اینوری می‌ره و بعضی وقتها باد اونوری می‌ره و مینو هم اونوری! راستی مینو محرز در سهام واکسن کووایران برکت شریکه یا نه؟ لطفاً در این مورد اطلاع رسانی کنید تا شایعات خنثی یا اثبات بشه؟
    • IR ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
      0 0
      سهامدار که صد در صد هست دارن الان یه سهام درپیت رو با این خبرا چاق چله میکنن قالب کنن به مردم الان ملت رو حساب این اخبار بی پایه خرید میکنن حسابی چهار روز دیه هم تخم مرغ به دست در سازمان بورس.
    • IR ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
      2 0
      برای اونایی میگن که حرف مینو محرز براشون حجته
    • كمال بقراطى IR ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
      0 0
      چاره چيست ؟ مرغ و تخم مرغ گران شد. خانم دكتر محرز هم به نرخ روز ميخرند و مصرف ميكنند و نظر ميدهند
    • پروانه روستايى IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
      0 0
      درست مثل اوايل انقلاب بعضى ها با باد زندگى ميكردند و هميشه در جهت باد نظر ميدادند. امروز هم باد نظر خانم دكتر مينو محرز را اين ور / آن ور ميكند كه انتظار نميرفت ولى باد شديد است.
  • IR ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
    1 6
    سلام . چرا کوو ایران برکت این چه اسمه ایه ؟؟؟ خوب میذاشتن کووایران که حداقل تو زبانهای خارجی درست تلفظ میشد .
    • حميد شرافت پيشه IR ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
      2 0
      اسم بسيار مناسبي است ولى چون اسمش انگليسى است بايد اسمش عوض شود و يك اسم صد در صد فارسى و مطابق ذوق ما ايرانى ها برايش بگذارند كه خوشبو خوش رنگ خوش طعم باشد فرهنگستان ميتواند كمك كند البته واكسن كه فارسى داريم پادزهر بايد اسم فارسى از ميان پزشكان شهيد سلامت جستجو كرد و ويروس كه اسم بين المللى است كرونا هم را نميشود عوض كرد. بايد تلاش كرد عاقبت جوبنده يابنده شود
  • IR ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
    3 3
    آره
  • رضا IR ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
    18 22
    این موفقیت را به رهبر عزیز. دانشمندان پرتوان و همه تلاشگران تبریک می گوییم. ایرانی =سربلندی
    • RO ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
      10 15
      وقعا شماها چیزی به اسم مغز دارین؟
    • IR ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
      5 2
      مغز را همه موجودات دارند حتی گوسفند که خوشمزه هم هست اما ایرانی اصیل مومن غیور سلحشور عقل خدایی داره که خیلی ها ندارند
  • IR ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
    12 10
    واکسنی که هنور در مرحله اول تست انسانی است و حتی مراحل تست انسانی آن هنوز به اتمام نرسیده
  • IR ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
    0 0
    واکسنی که روی دو تا حیوان و چند تا انسان امتحان شده و هنوز مراحل نهایی رو طی نکرده چطور به این نتیجه رسیدید که بهترینه واکسن های خارجی جامعه اماری ملیونی دارند اگرم نارضیانی دارند مال ما همش سی نفر جامعه اماری داره کهکشانها رو درنوردیده اگه شما تعریف نکنید کی باید تعریفشو بده .مشک انست که خود ببوید ببم جان
  • IR ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
    7 9
    نمره ادعا بیست نمره عمل زیر ۱۰.
    • IR ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
      7 2
      اگه فردا پس فردا معلوم شد راست میگن مردش هستی بیای بگی اشتباه کردم؟ نه دیگه نمره ادعا ۲۰ نمره عمل -۱۰
  • IR ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
    11 5
    تشکر از دانمشندان کشورم
  • IR ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
    4 6
    هیچ کس نمیگه دوغ ما ترش است . هنوز هیچ واکسنی در دنیا آزمایش خودرا به درستی پس نداده
    • محمد IR ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
      2 1
      دوغ که ترشه، بگو کسی نمیگه ماست من ترشه
    • IR ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
      0 0
      خسته نباشیدمیگم به همه دانشمندان که واقعازحمت میکشن حالا چه درست باشه چه نباشه حداقل توان خودشونوگذاشتن،،اون کسی هم که باورنداره به تمسخرمیگیره یه باربه خودش فکرکنه ببینم درچه جایگاهیه وتاحالاچکارکرده،،،
  • روانشناسان ميگويند: IR ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
    2 7
    واكسن خورش قرمه سبزى نيست كه ايرانى اش بهتر باشد. پوز ندهيد تعريف كردن بيجا و بيموقع و زود هنگام از واكسن ايرانى اثر منفى دارد. اينكه ما دير شروع كرديم هنوز در فاز اول و دوم واكسن هستيم نقص كار ماست در حاليكه به ده ها مليون نفر در جهان واكسن تزريق شده است. صبر كنيد وقتى كه واكسن ايرانى آماده شد و تعداد قابل ملاحظه اى بمردم تزريق شد و زمانى هم گذشت سازمان بهداشت جهانى تعريف و تمجيد خواهد كرد. اميد بخدا ان زمان بخود بباليم.
    • IR ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
      3 2
      واکسن ها ی دیگه تستشون تکمیل شده ؟ خوبه حداقل کشته نمی ده مثل این واکسن کاملا ؟ هون هایی که ترامپ باید دستور مجوزش را بده برای مسائل سیاسی تازه سال هاست با این تفکر مسخره جلوی پیشرفت کشور گرفته شده ایران می تواند خیلی هم کار های بزرگی کنه
    • قادر دزفولى IR ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
      1 0
      از سپاه ياد بگيريد. هرگز براى پروژه اي كه در دست دارد خودش به خودش احسنت نميگويد وقتى پروژه به ثمر رسيد رونمايي و معرفى ولى باز هم سكوت ميكند انوقت احسنت احسنت هاى ملت و دنيا سرازير ميشود
  • حليمه ج. IR ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
    3 7
    اين عضو علمى ستاد اسم نداشت ؟ تا حالا شنيده ايد به خانمى در زمان باردارى تبريك بگويند ؟ صبر ميكنند وقتى با سلامتى زائيد و بچه بخوبى بدنيا آمد تبريك ها سرازير ميشود
  • IR ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
    7 2
    مافقط واکسن ایرانی وطن خودایران راخواهیم زدوسلام
  • IR ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
    4 4
    وقتی کلا 20 مورد کرونا انگلیسی تو ایران مشاهده شده، شما چجوری فهمیدید در برابر این ویروس واکسن تون مقاومه؟ اصلا مگه به چند نفر تزریق شده و این چند نفر مگر در معرض نوع انگلیسی بوده اند؟ هرچند خانم محرز ما امیدی به علمی حرف زدن شما نداریم. چون سلبریتی رسانه ای شده‌ای
    • رویا IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
      0 0
      مغز متفکر این کارو تو آزمایشگاه انجام دادن متوجه شدن،چقدر میخواین کشور خودتونو تخریب کنید
  • حسن IR ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
    0 5
    وقتی نصف ملت مردن یعنی تمام صدا سیما شده شعار به خدا ما نمیتونیم واکسن بسازیم
  • IR ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
    1 5
    بعد از اینکه همه مردند قراره تولید کنید؟ وقتی همه ملل از هند و امارات و عربستان گرفته تا ترکیه تولید کردند این تاخیر شما برای چیست؟ چه تضمینی است که هندی را برچسب نزنید و قالب نکنید؟
    • ايرج IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
      0 0
      چه بخواهيد چه نخواهيد واكسن (كوو ايران بركت ) هر زمان با هر مشخصات و هر مقدار اثر و هر اندازه عوارض كم يا زياد به بازار بيايد بايد اول بشود. چه بخواهيد چه نخواهيد.
    • ناشناس IR ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
      0 1
      واكسن يعنى واكسن ايرانى مناسب براى اب و هواى ايران و مناسب گروه هاى خونى و ژن ايرانى ها. هركس قبول ندارد اعدام بايد گردد
  • IR ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
    4 0
    اگر این خبر واقعیت است. پس در پشت پرده واردات واکسنهای خارجی چه میگذرد؟
  • IR ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
    2 0
    اگر این خبر واقعیت است. پس در پشت پرده واردات واکسنهای خارجی چه میگذرد.؟
  • محمد IR ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
    2 0
    خب‌اون‌کشورهایی‌که‌واکسنشان‌زودترذادن‌برا‌مصرف ‌میوه‌کال‌دادن‌به‌بازار‌برا‌همین‌عارضه‌های‌زیادی‌داشته.
  • سدناپ IR ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
    0 3
    پس‌توروخداهرچه‌زودترشروعش‌کنیدمردم‌دارن‌پرپرمیشن‌کی‌دیگه‌فقط‌بلدین‌هی‌حرف‌بزنین۹
  • IR ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
    3 0
    حالا هر وقت شروع کردید، تبلیغ کنید
    • CA ۰۴:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
      1 0
      ماشاالله به ایران
    • ناسناس IR ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
      0 0
      تبليغات ميكنند اگر خلافش ثابت شد عذرخواهى ميكنند، راه عذرخواهى را چند روز پيش بزرگتر ها باز كردند و عادى شد
  • IR ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
    0 1
    لعنت بر BBc و مزدورهای داخلیش.اگه واکسن ایرانی تولید شود همین مزدورهای انگلیس در صف اول تزریق واکسن هستند..
  • IR ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
    0 0
    به اینکه ایران یکی از قطب های مهم واکسن سازی دنیاست شکی نیست
  • kaveh DE ۰۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
    0 0
    حتما همینتوره. ما خوبیم.
  • IR ۰۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
    0 0
    ما خوبیم...!
  • NL ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
    0 1
    این واکسن تاییدیه سازمان بهداشت جهانی‌راندارد ویک ریال ارزش ندارد
  • پوریای ولی IR ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
    1 0
    این گوی این میدان اگه راست میگید یا علی همه مردم آماده هستن از شما یه خیر راست بشنون
  • IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
    1 0
    واکسن تون هم مثل شاد دیگه.
  • فاطمه IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
    0 0
    این مگر مال کوبا نبود
  • محمد IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
    1 0
    همون تولیدنشه بهتره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس