کد خبر 1182429
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱
آسترازنکا جایگزین جدی واکسن آمریکایی فایزر

مدیرکل اداره داروی سازمان غذا و دارو گفت: واکسن‌های آسترازنکا و بهارات هند روز گذشته مجوز مصرف اضطراری از کمیسیون ماده بیست وزارت بهداشت دریافت کرده‌اند.

به گزارش مشرق، سید حیدر محمدی مدیرکل اداره داروی سازمان غذا و دارو، درباره آخرین وضعیت واردات واکسن‌های کرونا از خارج از کشور افزود: واکسن‌های آسترازنکا و بهارات هند روز گذشته مجوز مصرف اضطراری از کمیسیون ماده بیست وزارت بهداشت دریافت کرده‌اند، پرونده و مستندات این واکسن توسط کارشناسان سازمان غذا و دارو مطالعه شد و پس از «اسپوتنیک وی» مجوز مصرف اضطراری دریافت کردند.

بیشتر بخوانید:

واردات واکسن کرونای «آسترازنکا آکسفورد» از مبدا کره جنوبی

وی افزود: آسترازنکا شرکت چندی ملیتی است و شرکت انگلیسی صرف نیست، بخشی از تحقیقات این واکسن توسط آکسفورد انجام شده، بخشی از تولید این واکسن توسط کشور سوئد انجام شده و بخش دیگر تحقیقات و تولید آن توسط سایر کشورها انجام می‌شود.

محمدی با بیان اینکه واکسن آسترازنکا در ۷ کشور دنیا تولید می‌شود افزود: کشورهای انگلیس، هند، روسیه و کره جنوبی از جمله کشورهایی هستند که این واکسن را تولید می‌کنند. بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری خرید واکسن کرونا از کشورهای آمریکا، انگلیس و فرانسه ممنوع است و این واکسن‌ها نباید در این کشورها تولید شده باشند، بر همین اساس سازمان غذا و دارو نیز مقرر کرد در صورت واردات این واکسن، واسکنی وارد خواهد کرد که در این کشورها تولید نشده باشد.

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو تاکید کرد: آسترازنکا شرکتی چند ملیتی است و در صورت واردات واکسن از این شرکت، محصولات آن از کشورهای کره جنوبی و روسیه خریداری خواهد شد.

محمدی با بیان اینکه این واکسن، هم از طریق قرارداد کواکس و هم به صورت مستقیم خریداری خواهد شد گفت: هنوز مشخص نیست که چند دوز از این واکسن به کشور وارد می‌شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
    16 0
    تو روز روشن تحریف؟ رهبر گفتن خرید واکسن انگلیسی و آمریکایی ممنوع است شما میگید خرید "از" انگلیس و آمریکا ممنوع است؟! این واکسن انگلیسیه حالا هر جا بسازنش
  • IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
    5 0
    خجالت می‌کشید بگید واکسن انگلیسی آسترازنکا، درسته؟! واقعاً روتون سیاه!
  • IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
    9 0
    رهبری به این دلیل واکسن های انگلیسی و آمریکایی را ممنوع کردند که این واکسن ها توانایی کاهش شمار مرگ و میر ناشی از کرونا را راندارد.(ایشان فرمودند"آمریکایی‌ها اگر توانسته بودند واکسن تولید کنند این افتضاح کرونایی در کشورشان به‌وجود نمی‌آمد که در یک روز حدود ۴ هزار نفر تلفات داشته باشند"). ممنوعیت ربطی به محل تولید اینواکسن ها ندارد.واکسن انگلیسی هر کجای دنیا تولید شود انگلیسی است پس با کلمات بازی نکنید. واردات واکسن آسترازنکا نقض دستور صریح مقام معظم رهبری است
  • GB ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
    10 0
    سوئد تزریق واکسن آسترازنکا رو متوقف کرده چون از هر ۴ نفر یک نفر دچار علائم شدید شده. واقعا نمیدونم چه توجیهی برای خرید واکسن دارن!!!!
  • حامد IR ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
    4 0
    مرگ بر تفکری که به در و دیوار می زنه تا تولید داخل رو تحقیر کنه. همه واکسن های خارجی ارزونی واردکننده هاش.
  • IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
    0 0
    غرب گرایان در مورد واکسن خیلی تناقض گویی می کنند. یک بار گفتند آسترازنکا همان آکسفورد است چرا آکسفورد را مستقیم نمی خریم. بعد گفتند این واکسن خطرناک و ممنوع هست و چرا ما باید بخریم؟ اولش اتحادیه اروپا گفت صادراتش ممنوع هست چون اول باید اروپا تامین بشه بعد دستلن پشت پرده دیدند ممکنه بازار آمریکا و انگلیس را بگیره گفتند عوارض داره در صورتی که واکسن های آمریکایی و انگلیسی هم عوارض داشت. گرگ ها به خودشان هم رحم نمی کنند. واقعیت این هست که این شرکت واکسن های متعددی با فناوری آر ان ای، نوترکیب و.. می سازد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس