کد خبر 1202640
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۴
تحریم دارو؛ هدیه آمریکای تواب؟

نگاه به درون، صرفه جویی و اصلاح نظام بانکی، بودجه ریزی عملیاتی و اقداماتی از این دست راهکار مناسبی برای جبران اعتباری است که صندوق بین‌المللی پول به تحریک آمریکا به کشور تحویل نمی‌دهد.

به گزارش مشرق، از بهمن ماه ۹۸ که ورود ویروس منحوس کرونا به کشور شناسایی شد تاکنون حدود ۱۵ ماه می‌گذرد و با توجه به اینکه با وجود تحقیقات و آزمایشات فراوان سازمان بهداشت جهانی و سایر کشورهای جهان، هنوز روش درمان این بیماری کشف نشده است، تنها و بهترین راه مصون ماندن از ابتلاء به این بیماری خطرناک، تزریق واکسن معتبر است.

بیشتر بخوانید:

تزریق رایگان واکسن ایرانی کرونا به مردم

در کشور عزیزمان ایران، ستاد ملی مقابله با کرونا همپای انجام اقدامات برای تهیه واکسن خارجی، کار ساخت ۴ مدل واکسن داخلی از جمله فخرا، کووبرکت، پاستور و کوو رازی و  واکسن مشترک با کوبا را در دستور کار قرار داده است که گویا اولین واکسن تولید داخل اواخر بهار امسال به تولید انبوه رسیده و در دسترس مردم قرار می‌گیرد.

اما تا زمان ساخت واکسن داخلی، استفاده از واکسن‌های معتبر و آزمون پس داده خارجی یکی از راه‌هایی است که به مصون نگه داشتن در برابر این بیماری خطرناک کمک می‌کند. حال نقطه تاریک ماجرا آنجاست که ایران بخاطر تحریم‌های ناجوانمردانه، ضدانسانی و ضد حقوق بشری آمریکا در جابجایی ارز برای خرید واکسن دچار محدودیت است.

راه مقابله با تحریم آمریکا

البته آمریکای جنایتکار، اقدامات ضدانسانی، مزورانه و جنایتکارانه خود را به همین مقدار بسنده نکرده است و با ایجاد مانع بر سر راه دریافت وام ایران از بانک جهانی مشکلاتی برای مبارزه و مقابله هدفمند با کرونا ایجاد کرده است.

شاهد مثال این قضیه نیز گفته‌های عبدالناصرهمتی رئیس کل بانک مرکزی است که در جلسه اخیر صندوق بین المللی پول گفت جمهوری اسلامی در شمار نخستین کشورهایی بوده که در ارتباط با تاثیرات مالی شیوع ویروس کرونا تقاضای وجوه اضطراری کرده است؛ که به رغم درخواست سریع ایران، این کشور تاکنون هیچ تسهیلاتی دریافت نکرده است حال آنکه صندوق بین المللی پول طی این مدت بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار به ۸۵ کشور وام داده است.

راه مقابله با تحریم آمریکا

سوی دیگر این ماجرا و بازوی کمک کننده به سیاستمداران مکار و جنایتکار آمریکا، برای پراخت وام صندوق بین المللی پول به ایران، رسانه‌های فارسی زبان خارج نشین وابسته به سرویس‌های جاسوسی آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی هستند که  در حال دمیدن در این آتش و آدرس غلط دادن به مردم زخم خورده ایران از تحریم‌های آمریکا هستند تا به نوعی مردم را رو در روی حکومت و دولت قرار دهند و به نوعی با اخبار کذب و دروغ پراکنی‌های خود روی افکار مردم تاثیر گذاشته و باعث نارضایتی شان از مجموعه نظام شوند و به زعم خود ادامه این نارضایتی‌ها را ختم به صندوق‌های رای خرداد ماه کنند.

رئیس جمهور روز ۱۸ فروردین در جلسه هیئت دولت با بیان اینکه برای خرید از روز اول اقدامات لازم را انجام دادیم، گفته که بهترین جایی که وزارت بهداشت به ما توصیه کرد که از آن‌ها بخریم، کواکس بود. از روز اول هم درخواست کردیم. بعد که خواستیم پولش را پرداخت کنیم با مشکل تحریم آمریکا مواجه شدیم. یعنی مردم بدانند اگر واکسن کواکس امروز دیر به دست‌شان رسیده بخاطر تحریم بود که طول کشید. ۱۶ میلیون و و ۸۰۰ هزار دز خریدیم که مقدار کمی مثلاً حدود ۷۰۰ هزار وارد شده است.

راه مقابله با تحریم آمریکا

رئیس جمهور همچنین تصریح کرده که تلاش دوم ما خرید واکسن از هند بود و پولش پرداخت کردیم. یک مرتبه آنجا در درون‌شان یک مسایلی پیش آمد، ظاهرش این است باطن‌اش با خداست که یک دادستانی، ممنوع کرد گفت از هند نباید واکسن خارج شود. واکسنی که آماده بود و آماده حمل بود جلویش گرفته شد این مشکل دوم بود که در واکسن پیدا کردیم.

روحانی خاطرنشان کرده که مشکل سوم که در واکسن با آن مواجه شدیم اینکه برخی از کشورهایی هستند که حاضرند به ما واکسن بفروشند می‌گویند، چون بخش‌هایی از این واکسن از شرکت‌هایی تهیه می‌کنیم که آن شرکت‌ها با آمریکا در رابطه‌اند آن شرکت مخالفند و نمی‌گذارند و لذا ما آماده خرید ۱۰ میلیون دز واکسن از یک کشوری هستیم که یک مشکل اینجوری دارد، باز این مسئله به تحریم مربوط می‌شود. باز کسی نگوید که تحریم را بهانه نکنید. تحریم یک واقعیت است یک مشکل در زندگی مردم است در واکسن هم تحریم است.

حال که آمریکا از مواضع خصمانه و تحریم‌های ضد انسانی خود کوتاه نیامده و جان مردم عزیز کشورمان را با تهدید روبرو کرده است، بهترین راه برای تامین میزان وامی که ماه‌هاست از صندوق بین المللی پول درخواست کرده ایم، نگاه به درون، صرفه جویی و اصلاح نظام بانکی، بودجه ریزی عملیاتی و اقداماتی از این دست است

ضمناً در چنین وضعی سخن از توبه آمریکا راندن بیشتر به شوخی می‌ماند البته اگر نگوییم آدرس غلط!

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
    1 0
    اگر روزی ایران بتونه همین بلا رو سر آمریکا در بیاره ولی انجام نده،در حق مردم کشور و نسل‌های درگیر تحریم ،ظلم کرده است.مردم آمریکا بیشترشون من جمله تقریبا همه ی طرفدارهای ترامپ و خیلی از مستقلها و طرفدارهای بابدن حامی تحریم‌های کشورهای امثال ایران هستند.
  • IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
    2 0
    تواب شناس را خبر کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس