کد خبر 118110
تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۰

علی معلم گفت: شعر فارسی این قابلیت را دارد که بسیاری از مباحث را در قالب تصنیف یا ترانه با آن انتقال بدهید و موسیقی ایرانی هم توان همراهی با این شعر را دارد. با سرودن ترانه‌هایم بود که درباره این موضوع مطمئن شدم و متوجه شدم که اشتباه نمی‌کنم و همه اهل ادب می‌توانند با خیال راحت، هر موضوعی را که به ذهن‌شان خطور می‌کند، با تکیه بر ادبیات فارسی و ساحت‌های مختلف آن، بیان بکنند و حتما هم موفق خواهند شد.

به گزارش مشرق به نقل از مهر، علی معلم شاعر و رئیس فرهنگستان هنر در حاشیه حضور در بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب، در پاسخ به این پرسش که چرا شعرها و ترانه‌هایی که برای برنامه‌های تلویزیون می‌سراید کمتر چاپ می‌شوند، گفت: بخشی از ترانه‌هایم در کتابی با عنوان «شرحه شرحه است صدا در باد» که البته همه ترانه‌هایم را در بر نمی‌گرفت و بخشی از کارهایم در این ژانر را شامل می‌شد، منتشر شده است.
 
وی افزود: امیدوارم سال آینده بتوانم باقیمانده ترانه‌هایم را که به چاپ نرسیده‌اند، منتشر کنم. چون ترانه‌سرایی را به صورت حرفه‌ای انجام نداده و دنبال نکرده‌ام. ترانه‌هایی که برای تلویزیون و آثار صوتی - تصویری سرودم به دلیل مسئولیتی بود که به عهده‌ام گذاشته شد و باید پیامی را در این ترانه‌ها منتقل می‌کردم.
 
این شاعر در ادامه گفت: شعر فارسی این قابلیت را دارد که بسیاری از مباحث را در قالب تصنیف یا ترانه با آن انتقال بدهید و موسیقی ایرانی هم توان همراهی با این شعر را دارد. با سرودن ترانه‌هایم بود که درباره این موضوع مطمئن شدم و متوجه شدم که اشتباه نمی‌کنم و همه اهل ادب می‌توانند با خیال راحت، هر موضوعی را که به ذهن‌شان خطور می‌کند، با تکیه بر ادبیات فارسی و ساحت‌های مختلف آن، بیان بکنند و حتما هم موفق خواهند شد.
 
معلم درباره علت کم‌کاری‌اش در زمینه نشر نوشته‌ها، نقدها و آثار مکتوبش گفت: چاپ نوشته‌هایم بستگی به گرفتاری‌های اداری و شغلی‌ام دارد. کارهای فرهنگستان هنر و دیگر مشغله‌ها در حکم امانت هستند و باید به صاحبانشان ارائه بشوند. اگر خدا بخواهد و گرفتاری‌ها اجازه بدهد، امیدوارم طی یک سال آینده کتاب‌هایی از این دست را منتشر کنم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس