کد خبر 1179607
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۶

اگرچه ممکن است فرش شما به تمیزکاری منظمی که سایر کفپوش ها می طلبد، نیاز نداشته نباشد اما حتی اگر به طور مرتب جارو برقی بکشید نیز فرش شما باید هر سال یا حداکثر هر ۱۸ ماه یکبار به طور حرفه ای تمیز شود. تمیز کردن حرفه ای فرش باعث افزایش عمر فرش می شود و به کیفیت بهتر هوا، کاهش آلرژی و بیماری ها کمک می کند.

۶ اشتباه رایج در تمیز کردن فرش

۶ اشتباه رایج در تمیز کردن فرش

اشتباهات تمیز کردن فرش که خودتان انجام می دهید

در حالت ایده آل، فرش شما باید به طور حرفه ای تمیز شود. با این حال، بسیاری از افراد برای صرفه جویی در هزینه، به جای سپردن فرش به یک قالیشویی حرفه ای، تمیز کردن فرش در خانه را انتخاب می کنند. اگر چه شست و شوی فرش در منزل، هزینه بسیار کمتری دارد، اما تقریباً هرگز به اندازه نظافت حرفه ای موثر نیست. شست و شوی فرش در منزل علاوه بر زمان قابل توجهی که از شما صرف می کند، نیازمند فعالیت زیاد برای این کار سخت است.

همچنین بسته به روش استفاده شده، احتمال آسیب دیدن فرش نیز برای تازه کاران بسیار زیاد است.

از جمله اشتباهات متداول برای آسیب رساندن به فرش ها می توان موارد زیر را نام برد:

  1. شامپو زدن بیش از حد

شامپو زدن بیش از حد زمانی اتفاق می افتد که یا از شامپوی زیادی استفاده شود یا فرش به اندازه کافی شسته نشده باشد. هر دو این موارد با شست و شو در منزل اتفاق می افتد و عملا اجتناب ناپذیر هستند. این بزرگ ترین دلیلی است که باعث می شود حتی افراد سخت گیر نیز از خدمات قالیشویی شرق تهران استفاده کنند.

  1. بیش از حد خیس شدن

خیس شدن بیش از حد زمانی اتفاق می افتد که مقدار زیادی آب به ته فرش نفوذ کند. برخی از قسمت های پشتیبان فرش در صورت خیس شدن بیش از حد، باعث تغییر رنگ می شوند. همچنین  اگر بیش از حد از آب استفاده کنید، می توانید به چسبی که فرش شما را محکم نگه می دارد آسیب برسانید. در بعضی موارد، با استفاده زیاد از آب، می توانید لکه را آنقدر شل کنید که به بیرون گسترش یابد و یک لکه بزرگ تر ایجاد شود. برخی دیگر از فرش ها ممکن است کوچک شوند و برخی دیگر پاره شوند. اگر قسمت پشتی و بالشتک فرش خیس شود، خشک کردن آن ها بسیار دشوار است و احتمال ابتلا به مشکلات کپک زدگی فرش بیشتر است.

  1. عدم محافظت از فرش مرطوب در برابر مبلمان

یکی دیگر از خطرات تمیز کردن غیر حرفه ای فرش، لکه هایی است که در اثر تماس مبلمان با فرش های مرطوب ایجاد می شود. بسیاری از مبلمان های چوبی در صورت تماس با سطح مرطوب، رنگ هایی را آزاد می کنند. همچنین برخی از انواع مبلمان با پایه فلزی در صورت برخورد با فرش مرطوب، زنگ زده و باعث ایجاد لکه در فرش شما می شوند.

افرادی که خودشان شست و شوی فرش را انجام می دهند به احتمال زیاد با این مشکل روبرو می شوند زیرا در هنگام تمیز کردن، اغلب وسایل خانه را از اتاق جدا نمی کنند. خدمات قالیشویی در قیطریه برای جلوگیری از این مشکل، فرش شما را به خوبی خشک نموده و یا از مربع های مقوایی پشت فویل استفاده می کنند.

۶ اشتباه رایج در تمیز کردن فرش

  1. مالیدن لکه

از بین تمامی اشتباهات شستشوی فرش که مشاهده می کنیم، این یکی از بزرگ ترین موارد است و درک دلیل آن نیز بسیار آسان است. اگر به تازگی یک لیوان آب آلبالو روی فرش ریخته اید، احتمال اینکه بتوانید آنجا را سریعتر پاکسازی کنید، وجود دارد. اما انجام این کار در واقع بیشتر از فوایدی که دارد، موجب آسیب زدن به فرش می شود.

هنگامی که لکه را برای تمیز کردن، مالش می دهید، در واقع لکه را به عمق بیشتری از الیاف فرش وارد می کنید. این مورد حتی در مورد حوله کاغذی یا پارچه های نرم نیز اتفاق می افتد. کاری که باید در عوض انجام دهید این است که به آرامی با پارچه جاذب یا حوله کاغذی به لکه بزنید تا لکه از روی فرش بلند شود. همچنین می توانید هرچه سریع تر با خدمات  قالیشویی در قیطریه تماس بگیرید.

  1. همه محصولات برای فرش شما مناسب نیستند

برای شست و شوی فرش، نیاز به یک محصول تمیز کننده فرش دارید. اما مهم است که به یاد داشته باشید که همه محصولات تمیز کننده فرش برای فرش شما مناسب نیستند چرا که بعضی از آنها ممکن است اثرات سوئی مانند تغییر رنگ ایجاد کنند یا به الیاف آسیب برسانند. اما نیروهای ما در قالیشویی دزاشیب با اطلاع از این موضوع و استفاده از مواد شوینده استاندارد، این مشکل را برطرف خواهند نمود.

  1. نگهداری ضعیف

خطر نهایی تمیز کردن فرش، نگهداری نامناسب است. نگهداری فرش امری حیاتی است و منظور ما از تعمیر و نگهداری، توجه به کیفیت فرش پیش از آسیب رسیدن به آن است. جاروبرقی کردن فرش شما بسیار مهم است. اگر مرتباً جاروبرقی نکشید، ذرات ریز گرد و خاک می توانند به الیاف نفوذ کرده و به آن ها آسیب برسانند. با این کار طول عمر فرش شما کاهش یافته و مستعد لک شدن می شود.

۶ اشتباه رایج در تمیز کردن فرش

جلوگیری از اشتباهات رایج شست و شوی فرش با قالیشویی توحید

اگر از فرش خود مراقبت کنید، در عوض او نیز از شما نیز مراقبت خواهد کرد. هیچ چیز بهتر از داشتن یک فرش تمیز، کرکی و زیبا نیست. اما دستیابی به آن، چیز دیگری است! در مورد نظافت فرش باورهای غلط زیادی وجود دارد که بسیاری از اوقات، این موارد منجر به اشتباهات ناگوار نظافت فرش می شود. بنابراین نیروهای ما در قالیشویی دزاشیب با تجربه کافی در زمینه شست و شوی فرش، می توانند از این اشتباهات و آسیب رسیدن به فرش های ارزشمند شما جلوگیری نمایند.

بهترین قالیشویی شرق تهران

اگر بهترین مشاوره و خدمات شستشوی فرش را می خواهید، توصیه می کنیم حداقل سالی یک بار با یک تمیز کننده حرفه ای همچون قالیشویی شرق تهران تماس برقرار کنید. با این کار فرش شما برای مدتی طولانی در بهترین شکل ممکن حفظ می شود!


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس