وقتی نقشه یکسان «بایدن-ترامپ» نقش بر آب می شود

آمریکا و اروپا همزمان با طلبکاری و تقلا برای تعمیم برجام به حوزه های دیگر،در پی آن است تا با حفظ ساختار تحریم ها،با ارائه امتیازات جذاب اما غیرراهبردی، در دستگاه محاسباتی طرف ایرانی اختلال ایجاد کند.

سرویس سیاست مشرق -در هفته های اخیر مقامات آمریکایی و اروپایی بدون اشاره به بی عملی و بدهکاری خود در برجام، در اقدامی مسبوق به سابقه از موضع بالا و با طلبکاری برای ایران تعیین تکلیف کرده اند.

در همین رابطه در روزهای گذشته «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری گفت: «تمایل داریم که برجام را از نظر محدودیت‌های هسته‌ای تقویت و تمدید کرده و از آن به عنوان بستری برای توافق‌های بعدی آن استفاده کنیم که دیگر حوزه‌های مورد نگرانی را پوشش دهد».

پرایس در ادامه گفت: «همه ما آن [حوزه‌های مورد نگرانی] را می‌دانیم؛ موشک‌های بالستیک، حمایت از گروه‌های نیابتی و تعدادی دیگر از مسائل که باید در [برجام] مشمول شوند. اما پیشنهادی که روی میز است، این است که برجام یک شروع است. اگر ایران تمایل داشته باشد آن تعهدات را بدهد، ما هم امید داریم بتوانیم توافق (برجام) را تمدید و تقویت کنیم و سپس توافق‌های آتی را درباره حوزه‌های مورد نگرانی حاصل کنیم».

وقتی نقشه یکسان «بایدن-ترامپ» نقش بر آب می‌شود/ اعتراف اصلاح‌طلبان به اشتراک نظر بایدن و ترامپ در مواجهه با ایران

«امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه نیز در روزهای گذشته گفت: «لازم است ما مذاکرات جدیدی با ایران را نهایی کنیم. من هر کاری در توانم باشد برای حمایت از طرح آمریکا جهت ورود مجدد به گفت‌وگو [با ایران] را انجام خواهد داد و تلاش خواهم کرد یک میانجی صادق [!] و متعهد در چنین گفت‌وگویی باشم».

ماکرون در ادامه خواستار برقراری مذاکراتی جدید با ایران درخصوص مسائل هسته‌ای و موشکی شد.

وقتی نقشه یکسان «بایدن-ترامپ» نقش بر آب می‌شود/ اعتراف اصلاح‌طلبان به اشتراک نظر بایدن و ترامپ در مواجهه با ایران

طرف آمریکایی و اروپایی همزمان با طلبکاری و برنامه ریزی برای تعمیم برجام به حوزه های دیگر، در پی آن است تا با حفظ ساختار تحریم ها، با ارائه امتیازات جذاب اما غیرراهبردی به ایران و با ایجاد اختلال در دستگاه محاسباتی طرف ایرانی، مطالبه اصلی ایران از برجام که «لغو یکباره تمامی تحریم ها» است را به حاشیه ببرد.

در همین رابطه پایگاه تحلیلی «بلومبرگ» در گزارشی نوشت: «دولت بایدن در پی احیای برجام بدون لغو تحریم‌ها و از جمله پابرجا ماندن تحریم‌های حوزه نفت است.

طبق این گزارش، چهار منبع آگاه اعلام کردند که مقام‌های آمریکایی در حال بحث و گفت‌وگو درباره موضوعاتی چون حمایت از صندوق بین‌المللی پول برای اعطای وام به تهران برای مقابله با ویروس کرونا و همچنین تسهیل تحریم‌هایی هستند که در مسیر کمک‌های جامعه جهانی به ایران برای مقابله با کرونا مانع ایجاد کرده است.

طبق گفته این منابع آگاه، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا احتمالاً با امضای یک فرمان اجرایی، تصمیم «دونالد ‌ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا برای خروج از برجام را لغو کند.

اما بیانات حکیمانه رهبر معظم انقلاب- ۱۹ بهمن ۹۹- در دیدار جمعی از فرماندهان نیروی هوایی و پدافند هوایی ارتش، یکبار دیگر نقشه یکسان «بایدن-ترامپ» را نقش بر آب کرد.

وقتی نقشه یکسان «بایدن-ترامپ» نقش بر آب می‌شود/ اعتراف اصلاح‌طلبان به اشتراک نظر بایدن و ترامپ در مواجهه با ایران

رهبر معظم انقلاب در بیانات مذکور ۵ محور را درباره برجام مطرح کردند:

اول اینکه، در جمهوری اسلامی ایران هیچ‌کس گوشش بدهکار مهمل‌گویی‌های افراد بدون استحقاق در آمریکا و اروپا نیست.

دوم اینکه، بر اساس منطق و استدلال، آمریکا و سه کشور اروپایی که تعهدات برجامی خود را زیر پا گذاشته‌اند، حق تعیین شرط و شروط برای برجام ندارند.

سوم اینکه، طرفی که حق دارد برای ادامه کار برجام شرط بگذارد، جمهوری اسلامی ایران است چرا که از اول به همه تعهدات برجامی خود عمل کرد ولی آنها تعهدات خود را نقض کردند.

چهارم اینکه، ایران هنگامی به تعهدات برجامی خود بازخواهد گشت که آمریکا همه تحریم‌ها را در عمل و نه در حرف یا بر روی کاغذ، لغو کند.

پنجم اینکه، پس از راستی‌آزماییِ صحت لغو تحریم‌ها، جمهوری اسلامی ایران تعهدات برجامی خود باز خواهد گشت. این، سیاست قطعی و غیرقابل برگشت جمهوری اسلامی و مورد اتفاق همه مسئولان است و هیچکس از آن عدول نخواهد کرد.

روزنامه واشنگتن فری‌بیکن در روزهای گذشته در گزارشی نوشت: «یک مقام ارشد آمریکایی به روزنامه واشنگتن فری‌بیکن گفته تحریم‌های ماههای گذشته دولت ‌ترامپ علیه ایران به منظور ایجاد اختلال در عملکرد دولت بعدی انجام نشده، بلکه شانس بهتری را برای انجام مذاکرات جدید با تهران فراهم می‌کنند».

وقتی نقشه یکسان «بایدن-ترامپ» نقش بر آب می‌شود/ اعتراف اصلاح‌طلبان به اشتراک نظر بایدن و ترامپ در مواجهه با ایران

واشنگتن فری‌بیکن در ادامه نوشت: «دولت ‌ترامپ تاکید داشت که این تحریم‌ها زمینه را برای دولت بعدی به منظور انجام مذاکرات مجدد با ایران فراهم می‌کند. بسیاری از این اقدامات می‌توانند توسط دولت بایدن لغو شوند، البته اگر دولت جدید بتواند ایران را متقاعد کند تا اقدامات هسته‌ای خود را کاهش دهد و دوباره به وعده‌های داده‌شده خودش در توافقنامه هسته‌ای ۲۰۱۵ متعهد شود». 

وقتی نقشه یکسان «بایدن-ترامپ» نقش بر آب می‌شود/ اعتراف اصلاح‌طلبان به اشتراک نظر بایدن و ترامپ در مواجهه با ایران

اما بیانات حکیمانه رهبر معظم انقلاب، نقشه مشترک طرف آمریکایی و اروپایی را نقش بر آب کرد. در این راستا، بازگشت ایران به تعهدات برجامی، به لغو کامل تحریم ها از سوی طرف مقابل منوط شده و در این میان، نه طلبکاری و شاخ و شانه کشیدن طرف غربی خطاب به ایران دیگر جواب می دهد و امتیازات توخالی و غیرراهبردی که با روکش جذاب و فریبنده به ایران ارائه می شود نیز دیگر قابلیت اختلال در دستگاه محاسباتی طرف ایرانی را نخواهد داشت.

نکته قابل توجه اینجاست که اصلاح طلبان نیز به اشتراک نظر بایدن و ترامپ در مواجهه با ایران اعتراف کرده اند.

برای نمونه، «حشمت الله فلاحت پیشه» نماینده حامی دولت در مجلس دهم- ۱۹ بهمن-  در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت: «به نظر می‌آید که بایدن شخصیت محافظه‌کاری دارد، به دلیل اینکه ما توقع داشتیم بعد از ترامپی که تحریم‌ها علیه ایران وضع کرده بود، فردی مانند بایدن سریعا به برجام برگردد و محافظه‌کارانه رفتار نکند. بایدن با این رفتار خود زمان را به ضرر برجام در حال تلف کردن است».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 65
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 21
  • DE ۰۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
    48 5
    آقای ظریف و آقای روحانی بفرمایند.
    • IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
      20 2
      مشکل اصلاح طلبان این است که درک درستی از روابط بین الملل ندارند و فرصت را از تهدید تشخیص نمی دهند.
    • IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
      5 0
      فعلادارندفکرمی کنندچطورازاین راه بیرون بروند
  • رضا IR ۰۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
    10 49
    نقشه رو نقش بر آب كرد ؟! شوخى ميكنى مشرق ، حالا زوده براى قضاوت ! يه كمى صبر كن تا ببينيم شركاى راهبردى مون - چين و پوتين ! - به كدوم سمت ميل ميكنند ؟! فعلاً شب درازه و قلندر بيكار !
    • امیر IR ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
      34 5
      ما برای تصمیم گیری در مورد منافع خودمون نیاز به نظر چین و روسیه نداریم
    • IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
      29 2
      بازم شما 42 سال دشمنی اربابتونو با ایرانو گذاشتین کنار گیر دادین که شاید چین و روسیه به ما کمک نکنن؟؟!! ما اول تو دهن ارباب شما میزنیم بعد ببینیم بقیه چطوری رفتار میکنن تصمیم میگیریم!!
    • IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
      11 5
      ما برای تصمیم گیری در مورد منافعمون فقط نیاز به نظر آمریکا و اروپا داریم و لا غیر!!! مگه نه؟؟
    • IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
      26 1
      خوشم میاد هر وقت اسم اربابهای افسادیت میاد سر کلت پیدا میشه مثل اینکه خوب بهت میرسن
    • IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
      15 0
      با انعقاد قراردادهای دو جانبه پولی و بانکی و مالی با کشورهای بلوک شرق از جمله چین و روسیه می توانیم تحریم ها را خنثی کنیم و مشکلات اقتصادی را حل کنیم.
    • DE ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
      0 6
      ۱۰۰ در صد به سمت منافعشان ميل ميكنند! یعنی علیه ایران! همیشه به این صورت بوده. همه انها اگر ماسک هایشان را از صورتشان بردارند به یک صورتند.
  • خلیج پارس iran IR ۰۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
    38 3
    هدف آمریکایی ها نابودی و زمین گیر کردن صنعت هسته ای ایران بود که با حقه و نیرنگ برجام به تمام خواسته ها و اهداف خود رسید .. حالا روی نابودی و زمین گیر کردن صنایع دفاعی و خصوصا" صنعت موشکی ایران متمرکز خواهند شد ، شرم بر خائنین و میهن فروشانی که برجام را تبلیغ می‌کردند !!! تحریم مهمترین سلاح آمریکا علیه ملت ایران است، ساده لوحانه و کودکانه است اگر تصور کنیم آمریکا این سلاح را بر زمین بگذارد و تحریم‌های ظالمانه و غیر انسانی علیه ایرانیان رو لغو کند ، بزرگان میهن باید تدبیری کنند تحریم‌ها را خنثی و بی اثر کنیم .. باید قوی شویم قدرتمند شویم در تمامی عرصه ها ... بیاری یزدان .. پاینده ایران
    • IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
      6 0
      احسن این تنها راهکار غلبه بر تحریم های دشمن است
  • IR ۰۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
    29 1
    این اصلاحطلبان حمال، هنوز متوجه نیستند که آمریکا اصلا کسی رو آدم حساب نمیکنه... بایستی با خودش همینطوری با زبان قلدری صحبت بکنی... تا حساب دستش بیاد... وگرنه برن گمشن همشون با هم...
    • IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
      14 1
      حمال رو خیلی خوب اومدی، دمت گرم حال کردم!!! تمام واقعیت رو تو یک کلمه بیان کردی!!
  • US ۰۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
    32 2
    مشرق اون عکس تیترت خیلی جالبه...ضحاک ماردوش گوش دراز......
  • IR ۰۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
    35 1
    عجب عکس باحالی از بایدن رو خبر گذاشتین عین شیطان شده...
  • madman IR ۰۵:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
    16 0
    در تصویر اول به گوش های جو بایدن ،دایره پشت سر و بال های شیطان دقت کنید.
  • IR ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
    10 0
    کی به اینا دل می‌بنده؟! سگ زرد برادر شغاله! همه‌شون، سر و ته، یه کرباسن! یه نگاه ساده به عکس بندازین! طراحی و نمادهای دیوار_ به عمد یا به سهو_ طوریه که هر کی اونجا می‌ایسته، نمادی از شیطان و ضحاک مار دوش دیده میشه!!!.......
  • A IR ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
    18 5
    نه اصلاح طلبان مقصرند و نه اصول گرایان و به نظر من الان وقت اتحاد این دو میباشد برای به زمین مالیدن پوزه شیطان بزرگی چون امریکا. کار ابرقدرت همین است کیش و مات کردن سایرین جهت استثمار و چپاول کردن حق و حقوق سایر ملتها مانند سعودیها که آنقدر چپاول کردند و حتی پا را فراتر گذاشتند و اسم گاو شیرده گذاشتند ولی در مورد ایران کور خواندند و ایران خود شطرنج باز حرفه ای است و برای هر حرکت انها حرکت دارد و نه تنها مات نخواهد شد بلکه تا مات نکند دست بردار نیست. مرگ بر امریکا درود برایران و ایرانی درود بر رهبرفرزانه ایران درود بر سپاه پاسداران
    • IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
      6 1
      خلاصه که بهتره ایندفعه کمتر شعار بدیم و تمام توانمونو متمرکز کنیم برای مات کردن حریف.
    • IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
      5 1
      اصلاح طلبان جاده صاف کن امریکا هستن و هدف آنها تسلیم کردن و مستعمره کردن ایران است.
  • IR ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
    12 0
    وقتی چشمم به عکس بایدن افتاد فهمیدم دنبال چیه
  • امید IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
    11 0
    اصلاح طلبان 1-فقط به فکر منافع خودشان هستند. 2-دید بلند مدت ندارند 3-ظاهری انقلابی دارند اما دین شان اسلامی آمریکایی است 4-فقط برای کشور هزینه اند 5-باید این حزب پوشالی ، رویالی متلاشی گردد
    • IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
      7 0
      سرطان اصلاحات؟
  • ناشناس IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
    11 0
    مذاکره مجدد=اگر مسئله خلع موشک وغنی سازی رو ازما بگیرن عملن سرنوشتی مثل لیبی و قذافی در انتظارمونه توروخد یکی به این عربستان بگه نخودی نمیخیام آقا تازه خود آمریکا هم اضافه است
  • علیرضا IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
    15 0
    ول برجام کنید ایران که اوضاش از این بدتر نمیشه مرگ بر آمریکا
  • IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
    3 7
    این مشکل فقط وفقط با یک جنگ تمام عیار تموم میشه
  • مهرناز IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
    8 0
    به عکس بایدن توجه کنید " شکل پشت سر او چنان با چهره او قرارگرفته " دارای دوگوش بلندتر ودوشاخک روی شانه " چهره ای مانند انسان های جهنمی پیداکرده است .ضمنا ماکرون هرجور خودت را به در ودیوار بکوبید " در انتخابات اینده از دیدگاه مردم فرانسه جایگاهی ندارید " همانجا خواهید رفت " که ترامپ رفت.
  • مجتبی IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
    11 1
    آقای بایدن میخواهی برجام رااحیاکنی برای مذاکره برسرمسعله موشکی آقای سیاستمدارتروحقه بازوبازی گردان خواب برسرموشکهای ایران رابرای شرکای اروپایی واسراییلیهاحتی نمیتوانی درست تعبیرکنی شتردرخواب بیندپنبه دانه بروردکارت چهل واندی سال است که کارگردانی ضدپیشرفت ایران رادرپیش گرفته ایدهرچه بیشتردشمنی کنیدپیشرفت دفاعی ایران تندتروموثرتراست به قول حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دوره بزن درروتمام شدفکرنان باش که خربزه آب است دیگه ازخواب ضدپیشرفت ایران هم گذشت آقای حسن کلیدی دوست اوبامات دلخواهی کاره ای نمیتواندباشدایران اسلامی رییس داردرهبری ونیروی نظامی معتقدوقدرتمندسپاه انقلاب اسلامی توهم دلت میخواهدبیدارنشورهبرمابااقتداروعظمت بیداروهشیاراست نمیدانی ندان مشکل خودتان است وربطی به ماندارد
  • سعید IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
    11 0
    هر چه خدا بخواد همان میشه غرب و آمریکا هیچ غلطی نمی توانند بکنند
  • IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
    9 0
    ضحاک مار بدوش
  • پیروزه IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
    13 1
    همه ما باید از کوچک و بزرگ تابع رهبری باشیم زیرا او خیر مردم وکشورش را می خواهد اگر غفلت کنیم تاریخ در باره ما چه می گوید ایندگان چه می گویند.
  • IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
    5 0
    دولت تازه نفس آمریکا سعی دارد از موصع قدرت هم برجام یک طرفه را اجرایی کند هم بر پرونده سیاه خود در توافق هسته ای سرپوش بگذارد که موفقیت در هر دو مورد تقریبا صفر است اما صحبت های اروپایی ها بخصوص فرانسه که می توان بعنوان هیچکاره های توافق هسته ای از آنها نام برد بیشتر ناشی از نگرانی نادیده گرفتن آنها توسط ایران و آمریکا در صورت احیای برجام است
  • اسد CN ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
    13 0
    قربونت‌آقاسیدعلی❤❤❤
  • محمداسماعیل IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
    6 0
    امام خامنه ای نقشه بایدن وترامپ ومکرون لعنتی رابه ریخت وحالا همه گیج شده اند.آنهامجبورنددرنهایت تحریمها رابردارند.بامصوبه مجلس گیرافتاده اندوراهی جزعقب نشینی ندارند.
  • KR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
    0 0
    بیت کویین اینقدر رفته بالا که دیگه نمی صرفه نفت بفروشیم. همین ماینینگ بیت کویین جوابه. بیت کویین و اتریوم دارن رسما دلار رو تحقیر میکنن
  • سوخته IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
    10 0
    آنهایی که اینقدر سنگ غرب و اوپا را به سینه میزنند گویی زایده آنها هستند
  • وحيد US ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
    0 10
    آقاي بايدن دست مريزاد كه خوب شروع كردي و مي خواهي به كشتار يمن پايان دهي ، در اين نواحي انسانيت فراموش شده و همه خواهان جنگ براي طمع هاي خود هستند.
  • داود IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
    5 0
    این جوجه نوچه(مکرون)زیادی داره حرف مفت میزنه وزارت خارجه چه ترسی از فرانسه داره ،فرزندانشان به خطر میافته یا مسائل دیگری در میانه ،امریکا به خاطر کوتاه امدن ما پررو شده ،ولی توکتم نمیره این بچه پررو بازی دربیاره ،یه بار نوکش را بچینید تا حد و اندازه خودش را بفهمه
  • US ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
    7 0
    سگ زرد برادر شغاله نباید از سگ و شعال که شرافت سگ و شغال هژار برار از ترامپ .وبایدنه چون اون حیونها حضلتشون ولی این ادمهاخصلت اونارو گرفتن.
  • ایرانی IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
    6 1
    من از مشرق برای درج این گونه اطلاع رسانی دقیق طی این روزهای نابسامان - البته بیشترش در سطح جهانی - کمال تشکر را دارم. با ارزوی موفقیت هر چه بیشتر برای شما.
  • مشهدی IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
    7 0
    عکاسش خیلی حرفه ای بوده به عکس دقت کنید تازه می فهمید هر کسی که رئیس جمهور آمریکا میشه با آرم کاخ سفیده یا هرچی که پشت سرشه چه حیوانی میشه!!!!!
  • IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
    0 0
    آقای فلاحت پیشه،تمام گرفتاریهای ما بنا به فرمایش امام خمینی سلام الله علیه باهمین دیدگاه‌ اردوگاه شما افسادطلبان بی ریشه ایت.اگر منویات امامین انقلاب در خصوص جبهه ی ظالمانه ی غرب از سوی دولتهای منتصب به تفکرشما رعایت میشد،امروز حتی در حوزه ی اقتصاد هم مانند حوزه ی نظامی سرامد منطقه بودیم.
  • IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
    1 0
    احسنت به تدبیر رهبر عزیز مان.خداوند نگهدارت.
  • IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
    0 0
    از این شو برجامشون هیچی دست مردم عوام را نگرفت فقط کلی سکه بین خودش تقسیم کردند و مردم را با یک سری وعده انتخاباتی تنها گذاشتند.
  • IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
    0 0
    طرح ماکیاولیستها ی منافق از نوع غربی آن از ابتدا این بوده که انقدر تحریم ها را طولانی مدت کنند و مقامات جمهوری اسلامی را خسته کنند و آنها را به مرگ بگیرند تا به تب راضی شوند، بعد باب مذاکره را باز کنند و به دوستداران ایران بفهمانند که بالا خره این الگوی شما با ما سازش کر و ما او را از پا در آوردیم و شما به دنبال آزادی و استقلال از نوع اسلامی دیگر نروید. البته دراین مدت یه عده سست نفس نادان و بعضا دنیا دوست فریب خوردن که نام نمی‌برم ولی غرب به بن‌بست رسیده به لحاظ ایدئولوژیک و از درون پوسیده است و تظاهر به بزرگ نمایی می‌کند. در حقیقت غرب مانند کودکی می‌ماند که هر چه را که اراده کرده به او دادند و به اصطلاح سر خود بار آمده تحت عنوان حقوق بشر و دموکراسی و آزادی به خواسته های خودش رسیده است. الان فهمیده که کسی دیگر توجه‌ای بهش نمیکنه و فقط داد میزنه مثل یک معتاد که می‌خواهد ترک اعتیاد کند. البته باید مثل خد آنها با او رفتار کرد به شکل فرسایشی و نیز خودکفایی را در داخل ادامه داد.... عرش طالقانی
  • DE ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
    2 0
    کاملا اشتباه میکنید بایدن ترامپ نیست او قول داده تحریمها را همچین یه هوکی قلمبه ای و تیکه ای و بالمره و در ایکی ثانیه چنان لق لق کنه که مانند دندان لق فقط بکشی بندازیش بیرون به جان جان کریه .بیا اینهم باز 8 سال ترمز به اقتصاد و تولید وسرنوشت ملت بیچاره ایران تا بلکی کدخدا لطف کنه ته سفره ش را بریزه جلوی غربگداها به قیمت به خاک نشاندن همه چیز ایران .لذا کاملا اشتباه میکنید بایدن ترامپ نیست از ترامپ جانی جانی تره فقط با روش آب زیر کاه.
  • IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
    0 0
    طرح ماکیاولیستها ی منافق از نوع غربی آن از ابتدا این بوده که انقدر تحریم ها را طولانی مدت کنند و مقامات جمهوری اسلامی را خسته کنند و آنها را به مرگ بگیرند تا به تب راضی شوند، بعد باب مذاکره را باز کنند و به دوستداران ایران بفهمانند که بالا خره این الگوی شما با ما سازش کر و ما او را از پا در آوردیم و شما به دنبال آزادی و استقلال از نوع اسلامی دیگر نروید. البته دراین مدت یه عده سست نفس نادان و بعضا دنیا دوست فریب خوردن که نام نمی‌برم ولی غرب به بن‌بست رسیده به لحاظ ایدئولوژیک و از درون پوسیده است و تظاهر به بزرگ نمایی می‌کند. در حقیقت غرب مانند کودکی می‌ماند که هر چه را که اراده کرده به او دادند و به اصطلاح سر خود بار آمده تحت عنوان حقوق بشر و دموکراسی و آزادی به خواسته های خودش رسیده است. الان فهمیده که کسی دیگر توجه‌ای بهش نمیکنه و فقط داد میزنه مثل یک معتاد که می‌خواهد ترک اعتیاد کند. البته باید مثل خد آنها با او رفتار کرد به شکل فرسایشی و نیز خودکفایی را در داخل ادامه داد.... عرش طالقانی
  • یک ایرانی IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
    0 0
    مشکل مملکت ما با آمدن و رفتن رئیس جمهور های آمریکا حل نمی شه
  • IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
    0 0
    سلام موفق باشید
  • IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
    0 0
    طرح ماکیاولیستی و منافقانه غرب و آمریکا از ابتدای امر فرسایشی کردن مذاکرات بود تا مقامات و به تبع مردم را به تسلیم وادار کنند و تهدیدی برای آزادی و استقلال سایر کشورهاباشند. غرب و آمریکا مانند کودکی است که هر چه خواسته تحت عنوان آزادی، دموکراسی و حقوق بشر به او دادند. حال برای این کودک خیلی سخته ترک عادت و پرخوری. از عصبیت این کودک نباید نگران بود. مثل خود او با یک برنامه فرسایشی، ودر عین حال با اتکا به نوآوری و تحقیق در تمام حوزه ها در حدود مجاز اسلامی، بی توجه به نق و نوق های ای کودک و کودهای دیگر، راه را ادامه می‌دهیم. عدالت در داخل و عدالت برای سیاه پوستان و رنگین پوستان در غرب و آمریکا دو محور اساسی برای مسؤلین کشور قرار بگیرد. انشاالله و تعالی
  • فرزین IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
    0 0
    تا امثال بدکلام(زیبا کلام) وتاجزاده( کاجزاده) و... را داریم دیگر نیازی به تحریم وآمریکا و غرب نداریم. اینها غده های بدخیم این ملت هستند.
  • IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
    0 0
    چرا گوشاش شبیه شیاطین است آقا اصن یک کلمه اگه فریب غربزده ها رو بخوریم اونچنان بد می بینیم که آرزو کنیم ای کاش فریب بایدن رو نمی خوریم اگر هم فریبشون رو نخوریم شاید بایدن دشمنی اش را با ایران اثبات کند ولی حداقل توان دفاعی مون رو با دستای خودمون به زمین نزدیم
  • IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
    0 0
    تاریخ هرگز تکرار نمی‌شود بلکه کامل می‌شود. آفتاب همیشه از شرق طلوع می‌کند. ایران باید با کشورهایی که مشترکات نژادی فرهنگی، زبانی، تاریخی و... داشته‌اند ارتباط محکم و دراز مدت داشته باشد. زبان شناسان، ادبا، دانشجویان در رشته های مختلف تحصیلی، بازرگانان و اقتصاد دانان، و جامعه شناسان ایرانی نشست های متناوب با برنامه های دراز مدت برگزار کنند. هند، پاکستان و افغانستان، از یک طرف، چین و دو کره و کشورهای هم زبان با چین و ژاپن، و روسیه و و کشورهای اسلاو از طرفی باید در دستور کار فرهنگستانها، مجلس، و دولت‌های متحد قرار بگیرند. این روابط باید همزمان با هم برقرارشو د.
  • IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
    0 0
    1 بایدن از ترامپ خطرناکتره گول ظاهرشو نخورید این همون ادمی بود که ترامپو فیتله پیچ کرد2 دیر یا زود آمریکا در مسیر برخورد با چین و روسیه قرار میگیره آمریکاییها برای داشتن دست بالاتر درجهان مجبورند خاورمیانه را داشته باشند کلید خاوریانه ایران هست هم بلحاظ جغرفیایی هم بلحاظ نفوذ سیاسی اونا مجبورند با ما مذاکره کنند خودتونو ازمیسر تقابل با غرب بکشید کنار و برای داشتن دست بالاتر بازدارندگی هسته ای قدرتمندی داشته باشید بزارید بیان جلو و بعد شروط خودتون بهشون تحمیل کنید
  • امیر IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
    0 0
    باید اعلام کنند در صورت اقدام مصوبه مجلس اقدامات ایران غیر قابل بازگشت خواهد بود تا دهن گشادشان را ببندند
  • IR ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
    0 0
    تاریخ هرگز تکرار نمی‌شود بلکه کامل می‌شود. آفتاب همیشه از شرق طلوع می‌کند. ایران باید با کشورهایی که مشترکات نژادی فرهنگی، زبانی، تاریخی و... داشته‌اند ارتباط محکم و دراز مدت داشته باشد. زبان شناسان، ادبا، دانشجویان در رشته های مختلف تحصیلی، بازرگانان و اقتصاد دانان، و جامعه شناسان ایرانی نشست های متناوب با برنامه های دراز مدت برگزار کنند. هند، پاکستان و افغانستان، از یک طرف، چین و دو کره و کشورهای هم زبان با چین و ژاپن، و روسیه و و کشورهای اسلاو از طرفی باید در دستور کار فرهنگستانها، مجلس، و دولت‌های متحد قرار بگیرند. این روابط باید همزمان با هم برقرارشو د. عرش طالقانی
  • حسینی IR ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
    0 0
    بعضیا چقه نفهمند آمریکا با پاره کردن برجام حالا دوباره میخاد اول ما برگردیم به برجام دوباره اون تحریمها رو لغو نکنه تا کشور رو مثل لیبی کنه باز هم میگن اول ایران توقف کنه برای نفهم هرکار نکنیم اونا کار خودشون رو میکنن
  • IR ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
    1 0
    دقت کنید ب گوش های بایدن یا فقط من این شکلی می بینم
  • بیگی IR ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
    0 0
    واقعا دیگه باید بحرف روحانی وظریف نباید کاری انجلم داد،هرچی رهبر گفت همون،دیگه هرکس حرفی بزنه حرف مفته وهیچ گونه اعتباری نداره حرفاش
  • بیگی IR ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
    0 0
    بسکه مسخره مان کردند اروپایی وامریکاییها دیگه خجالت میکشم برم بیرون از خونه
  • US ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
    0 0
    بایدن خیلی وقت لازم دارد تا خرابی های ترامپ را جبران کند، شاید هم نتواند. وزیر خارجه امریکا متوجه شده که از برجام نصیبی نخواهد گرفت و راه را طولانی اعلام کرده. ظاهرا تحریم ها در حال بخار شدن هستند و نیازی به کلنجار نیست.
  • IR ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
    0 0
    خوش به حال دلواپسان نانشون تو روغنه
  • IR ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
    0 0
    روحانی ذوق زده
  • یاور انقلاب IR ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۴
    0 0
    اقای مکرون اززمان قاجار تا کنون ما ازشما یک وعده و عمل به ان را ندیدیم .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس