کد خبر 890894
تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۰
پرچم نمایه آلمان

رسانه‌های آلمانی می‌گویند دولت ایران از درخواست خود برای برداشت ۳۰۰ میلیون یورو از حساب بانکی و انتقال آن به ایران منصرف شده است.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

روزنامه زوددویچه تسایتونگ، خبرگزاری آلمان (DPA) و شماری از شبکه‌های خبر این کشور، ضمن انتشار خبر فوق نوشتند: تهران نهاد فدرالی نظارت بر امور مالی آلمان (بافین) را از تصمیم خود در این رابطه مطلع کرده است.

بیشتر بخوانید:

وارونه‌گویی‌های نه‌چندان ظریف درباره برجام


رسانه‌های آمریکایی پیش از این گزارش داده بودند که دولت آمریکا، برلین را برای جلوگیری از این انتقال وجه تحت فشار قرار داده است.


به گفته پایگاه خبری واشنگتن فری‌بیکن، این موضوع موجب تنش جدی در روابط میان آلمان و آمریکا شده و دولت ترامپ را برآشفته بود.


در همین رابطه «ریچارد گرنل» سفیر آمریکا در آلمان گفته بود که کاخ سفید، منع این انتقال وجه را «در بالاترین سطوح» پیگیری می‌کند.


واشنگتن‌فری‌بیکن در گفت‌وگو با حقوقدانان هشدار داده بود که صدور مجوز برداشت ایران از حسابش احتمالا موجب «تحریم یا هشدار رسمی خزانه‌داری آمریکا» به آلمان خواهد شد.


بنابر گزارش رسانه‌های آلمانی، مبلغ یاد شده قرار بود با هواپیما به ایران منتقل شود.


دویچه‌وله در همین زمینه نوشت: ایران تصمیم داشت ۳۰۰ میلیون یورو از موجودی خود در بانک «تجارتی ایران و اروپا» در شهر هامبورگ را پیش از اجرای تحریم‌های مالی آمریکا به صورت نقد به تهران منتقل کند. این تصمیم با انتقاد شدید سفیر آمریکا در آلمان همراه شد. ریچارد گرنل از دولت آلمان خواست که مانع انتقال این پول به ایران شود.


دویچه‌وله افزود: بانک فدرال آلمان که چرخه‌ مالی از بانک «تجارتی ایران و اروپا» را کنترل می‌کند در پی این ماجرا مقررات عمومی خود را تغییر داد. براساس مقررات جدید که از سوم شهریور(۲۵ اوت) اجرایی شد، بانک فدرال آلمان موظف است در معاملات نقدی، برای کسب اطمینان از اهداف طرف دیگر معامله، از او اطلاعاتی درخواست کند. برداشت پول نقد توسط طرف معامله «تنها در شرایط بسیار محدودی» می‌تواند با مانع روبرو شود.


یادآوری می‌شود با همه کارشکنی‌های محافل اروپایی برخی محافل دولتی در کشورمان همچنان می‌گویند «با وجود همه اتفاقات، توانسته‌ایم برجام را حفظ کنیم.» اما نمی‌گویند برجام بدون انجام حداقل تعهدات غربی و بار کردن تعهدات یکطرفه به ایران، به چه دردی می‌خورد.


عدم امکان انتقال ارز از طریق هواپیما به کشور درحالی است که دولتمردان فعلی به دولت دهم طعنه می‌زدند که ارز را با هواپیما و چمدان به کشور می‌آورند. آن زمان برجامی نبود و امتیازات متعدد هسته‌ای واگذار نشده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۱:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۵
    16 9
    برجام مرده به دنیا امده بود ما باور نداشتیم
  • IR ۰۱:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۵
    4 8
    برجام بدون امریکا برجام نیست همونطور که مذاکرات هسته ای بدون کدخدا بی فایده بود اینجاست که به ارزش این سخن پی میبرید
  • IR ۰۲:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۵
    6 2
    برجام ایجاد فرصت برای پست رفت کشور و فرصت اجرای برنامه های بیشتر برای ایران بود
  • IR ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۵
    10 3
    دلار شده 16 هزار تومن ولی کدخدا دوستان از برجام نمی تونن خارج بشن
  • محمد IR ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۵
    12 3
    اینها میوه های برجام و نتیجه ی کار کارشناسی روحانی و ظریف هست!
  • IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۵
    7 2
    احتمالا ما در برجام تعهدات سنگینی به طرف مقابل داده ایم که حالا نمیتونیم ازش خارج شویم. هر بلایی هم که سرمان بیاورند باید قبول کنیم .
  • مهدی قربانی IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۵
    10 3
    کاش مسئولین ایران کمی بصیرت داشتند کاش مسئولین امروز مانندزمان امام خمینی ازرهبری انقلاب حرف شنوی واطاعت داشتند
  • ج د ا IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۵
    12 21
    مردم به هوش باشید - فتنه های بزرگی در راه است - فتنه ای برای نابودی نظام اسلامی ایران برای همیشه - اگر همگی با هم یکصدا باشیم و همه طرفدار و مطیع رهبری و پای نظام اسلامی بایستیم و خون بدهیم اسلام و ایران پاینده خواهد ماند وگرنه اسلام و ایران از دست خواهد رفت - یادتان نرود فتنه آمریکایی سال 78 و سال 88 و در آخر فتنه بزرگ و فریبکارانه و بسیار جدی در سال 98 صورت میگیرد که ایران را زیر و ور خواهد کرد و زمینه سازی ها از سال 92 شروع شده و تا سال 98 ادامه خواهد داشت - یادتان باشد به کل نظام توهین خواهد شد به رهبری عزیز و سپاه قهرمان توهین و تهمت خواهند زد به همه بزرگان و روحانیون و مراجع تقلید تهمت خواهند زد و همه گرانی و تورم و رکود و بی حجابی و قتل و کشتار را گردن نظام و رهبری خواهند انداخت و ملت را بر ضد نظان خواهند شوراند - مواظب باشید جزو فتنه گران قرار نگیرید و در مقابل رهبری و نظام قرار نگیرید بلکه همیشه همراه و مطیع رهبری عزیز و پشتیبان سپاه قهرمان باشید تا به مملکت ایران و امنیت ایران آسیبی نرسد و گرنه در این امتحان پیروز نخواهیم بود و شکست خواهیم خورد ///
  • IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۵
    3 3
    برجام هر چند برای ملت هیچ و پوچ بود ولی برای برخی آب و نون داشت
  • GB ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۵
    5 1
    یعنی از پول خودش گذشت داد به المانیای حرومی
  • IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۵
    2 2
    ما مو و چشم سیاه ها میخواین برای شما چشم آبی ها تعیین تکلیف کنیم.
  • IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۵
    5 9
    خک توسردولت بی عرضه روحانی بایدبره سربزاره بمیره بهتره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس