کد خبر 1177825
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۲
سیما سادات لاری نمایه

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: هر دوهفته یکبار محموله واکسن روسی به کشور وارد می‌شود و یک محموله واکسن مشترک با کشور کوبا نیز طی ۲ الی سه هفته دیگر وارد کشور خواهد شد.

به گزارش مشرق؛ ‌سیماسادات لاری عصر امروز با حضور در دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد، گفت: ویروس کرونا یک ویروس کاملا ناشناخته است به طوری که علی‌رغم فعالیت سایر ویروس‌ها که به مرور زمان ضعیف‌تر می‌شوند این ویروس با گذشت زمان قوی‌تر شده، لذا آینده کاملا نامعلوم بوده و هیچ تضمینی وجود ندارد که واکسن به طور ۱۰۰ درصد از گسترش این ویروس جلوگیری کند.

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه هنوز مشخص نشده کسی که واکسن دریافت می‌کند ناقل است یا نه، اظهار داشت: زمانی سازمان بهداشت جهانی در خصوص واکسنی تاییدیه صادر می‌کند که مراحل کارآزمایی بالینی آن به اتمام رسیده باشد و تمامی واکسن‌های تولید شده در مرحله سه کارآزمایی بالینی هستند و تماما مجوز اورژانسی از بهداشت جهانی دارند و هیچ تضمین ۱۰۰ درصدی برای کارآیی آن‌ها وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: واکسن‌های تولید داخل اواخر سال آینده آماده خواهند شد و واکسن بنیاد برکت مراحل اولیه کارآزمایی بالینی را به خوبی طی کرده و وارد مرحله دوم شده است، همچنین واکسن‌های شرکت داروسازی رازی نیز به زودی وارد فاز یک کارآزمایی بالینی خواهند شد.

لاری با بیان اینکه کشور کوبا در زمینه ساخت واکسن  کشور معتبری است، گفت: واکسن مشترک ایران  وکوبا  قرار است از کشور کوبا تا ۲ الی سه هفته دیگر وارد کشور شود دارای سطح ایمنی بالایی است.

وی بیان داشت: واکسن وارد شده از روسیه نیز که تاکنون ۲۰ هزار دوز آن وارد شده ۹۱.۶ درصد اثرپذیری داشته و بناست هر دوهفته یک بار محموله‌ای به ایران تحویل داده شود که اولویت دریافت آن با کادر درمان و بیماران زمینه‌ای بوده، همچنین جدولی برای تعیین اولویت‌بندی دریافت واکسن تهیه شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه حتی یک مرگ کمتر هم اهمیت بالایی دارد، تاکید کرد: ما نیازمند آن هستیم که مطمئن‌ترین واکسن‌ها را از مطمئن‌ترین کشورها وارد کنیم و باید تا پایان سال جاری از واکسن خارجی استفاده کرد لذا خواهشمندیم  فضای سیاسی و هیجانی ورود واکسن به سمت یک فضای علمی هدایت شود.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ََReza Aslani IR ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
    0 0
    باید تمرکز مون را زیاد بکنیم تا ان شالله بسازیم
  • کارگر روز مزد IR ۰۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
    0 0
    هرکاری میکنید زودتر دیگه از نون خوردن افتادیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس