موشک یمن

رئیس هیأت مذاکره‌کننده دولت نجات ملی یمن در گفت‌وگوهای این کشور، بر حفظ معادله حملات موشکی در مقابل حملات سعودی‌ها به یمن تأکید کرد.

به گزارش مشرق؛ «محمد عبدالسلام»، سخنگوی جنبش انصارالله یمن و رئیس هیأت مذاکره کننده دولت نجات ملی در مذاکرات این کشور، صلح در یمن را در گرو توقف کامل حملات و لغو محاصره علیه کشور دانست.

او بامداد جمعه در توییتی  نوشت: «موشک‌های یمن برای دفاع از یمن است و تنها با توقف حملات و محاصره است که شلیک این موشک‌ها متوقف خواهد شد».

 عبدالسلام در این توییت که به نظر می‌رسد در واکنش به ادعاهای جدید «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا درباره جنگ یمن مطرح شده نوشت: «نشانه واقعی برقراری صلح در یمن توقف حملات و لغو محاصره یمن است. گزینه تهاجم و محاصره در برابر مقاومت حماسی مردم عزیز ما مفتضحانه شکست خورده است».

«جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا پنجشنبه‌شب در سخنرانی خود مدعی شد که قصد دارد به جنگ یمن پایان دهد.

او با وجود این گفت که آمریکا به عربستان سعودی کمک خواهد کرد از «تمامیت ارضی» خودش دفاع کند. او مدعی شد عربستان سعودی با حملاتی از جانب نیروهای تحت حمایت ایران مواجه است. 

او از جنگ یمن به عنوان «فاجعه راهبردی» یاد کرد و گفت: «این جنگ باید به پایان برسد.» بایدن گفت: «حمایت آمریکا از عملیات‌های تهاجمی در یمن از جمله از فروش تسلیحات خاتمه خواهد  یافت.»

ادعای جو بایدن درباره جنگ یمن در حالی مطرح شده که حمایت‌های دولت آمریکا از حملات ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی در این کشور فقیر عربی از سال ۲۰۱۴  و زمانی که او معاون رئیس‌جمهور بود آغاز شد.

یمن طی این مدت علاوه بر اینکه مورد حملات روزانه این ائتلاف قرار گرفته، از آسمان، زمین و دریا در محاصره است و همین مسئله فاجعه انسانی را رقم زده است.سخنگوی انصارالله

بر اساس آخرین آمار رسمی، در ۶ سال گذشته ۱۶۸۰۲ یمنی در حملات ائتلاف سعودی جان‌باخته‌اند که ۳۷۵۳ نفر آنها کودک هستند و میانگین جمعیت زیر خط فقر به ۸۵ درصد رسیده و به دلیل حمله و محاصره ائتلاف، ۲۰ میلیون یمنی از فقدان امنیت غذایی در رنج هستند.

دولت نجات ملی یمن در عملیات تلافی‌جویانه و با هدف توقف جنگ علیه این کشور بنا به آمار سعودی‌ها تا دو ماه پیش، ۲۸۶ موشک و ۲۸۹ پهپاد به مناطق حیاتی و نظامی سعودی شلیک کرده‌اند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 4
  • جوادp IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
    17 3
    بنااااازم دلیرمردان یمنی بخصوص انصارالله ک باکل محورشر و تمام تکنولوژی وتسلیحات شیطانی داره مبارزه میکنه. کافیه سه تاموشک بزنن امارات وبحرین ورشکسته میشن این کشورها. درودبه مقاومت اسطوره ایتون به امیدپیروزی قاطع وسریعتر یمنی های شجاع ولعنت به ال کفتار
  • محمدبهرامى بلوچ IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
    4 9
    بايك سلام وخسته نباشيد برادرعزيزم عذرخواهى ميكنم اماده كمك به كشورشما يمن هستم صاف وساده وبه همين راحتى البته باتعهددرست نه دروغ جنگ يمن وعربستان تمام ميشودبياييد عاقل باشيدبرادركشى وياخودكشى ياكودك كشى راتمام كنيد تاملتها روى صلح راببينند
  • IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
    11 1
    عربستان و مخصوصا خاندان پادشاهی عیار خودشان را در قضیه یمن نشان دادند. نشان دادند که چقدر میتوانند ظالم باشند.
  • پیمان IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
    11 2
    ایستادگی بی نظیر ملت یمن باعث شکست وحشتناک ائتلاف به سرکردگی عربستان سعودی شده و حامیان جنایتکاران دیگه قادر به حمایت از عربستان نیستند
  • قاسمی IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
    7 0
    ظلم رفتنی است و کسانی که با هم ظلم میکردند به هم رحم نمیکنند
  • وطن پرست DE ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
    9 1
    تاکتیک جدید جوبایدن همان تاکتیک قدیمی عمروعاص هست. دلم برای مالک اشتر ها می سوزه و حالم از ابوموسی اشعری های زمان بهم می خوره. ده ضربه دیگه بیشتر باقی نمونده. ایا رسانه ها اسما ارزشی می تونن اطراف خیمه علی رو محافظت کنند؟
  • IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
    9 10
    یمن کجاس دیگه
    • علی IR ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
      7 1
      یمن همون ایران ۸ سال دفاع مقدس با مزحب شیعه که مثل کره شمالی انحصاری شده.نه اینکه خودش بخواد.بلکه ریختن روش.برخی میگن یمن به ما چه.همینا در مورد واکسن و اینکه باید حقوق بشر باشه حرف میزنند.عجیبه واقعا.جالبه
  • IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
    11 0
    هر کشوری که خواست استقلال داشته باشد و از ظلم و تجاوز به سر زمین شان دفاع کرده فوری ربطش می دهند به ایران
  • IR ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
    5 1
    زنده باد انصار الله که پوزه شیاطین را به خاک مالیده است
  • IR ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
    5 0
    بن سلمان خواست یک هفته ای یمن رابگیرد....به یاد تذکر امیر عبدالهیان افتادم که گفت نه یک هفته بلکه هفتاد سال نمی توانید حوثی هاراشکست بدهید .. بهتر بود ولیعهد مغرور عربستان تاریخ یمن ویمنی ها را خوب مطالعه می کرد ..وبعد دست به حمله می زد.....دل خوش به ....
  • ص IR ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
    0 0
    بخشندگی خوبه ولی تا وقتی من چیزی نداشته باشم بخورم تا زنده بمونم چطور میتونم ببخشم
  • JP ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
    0 0
    یمنی ها ایرانی هستن بنازم ژن ایرانی را هرکجا که هست سر تعظیم در برابر ذلت فرو نخواهد اورد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس