کد خبر 1177119
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۹
آمریکا کره جنوبی  آمریکا

روسای جمهور آمریکا و کره جنوبی بر ضرورت تدوین استراتژی جامع برای حل و فصل مناقشه کره شمالی تاکید کردند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری رویترز، رئیس جمهور کره جنوبی متعهد به ارتقاء اتحاد با دولت آمریکا بویژه در تدوین استراتژی جامع کره شمالی شد.
دفتر نخست وزیری کره جنوبی روز پنج شنبه اعلام کرد مون جائه این در تماس تلفنی با جو بایدن، همتای آمریکایی جدید خود پیشنهاد میانجی‌گری سئول برای از بن بست خارج کردن مذاکرات نافرجام هسته‌ای میان واشنگتن و پیونگ یانگ را ارائه کرد.

بیشتر بخوانید:

تاکید بایدن و نخست‌وزیر ژاپن بر خلع سلاح کامل شبه جزیره کره

کانگ مین سئوک، سخنگوی ریاست جمهوری کره جنوبی گفت که دو طرف بر ضرورت تهیه استراتژی جامع کره شمالی با هدف خلع سلاح هسته‌ای در شبه جزیره کره تاکید کردند.

کانگ گفت: بایدن از تلاش‌های آمریکا در مسئله کره شمالی تشکر کرد و گفت برای رسیدن به یک هدف مشترک با سئول همکاری نزدیک خواهد داشت.

نخست وزیر کره جنوبی نیز از آنچه به گفته او "بازگشت آمریکا" در میان چالش‌های جهانی کرونا، تغییرات اقلیم و بحران اقتصادی است، استقبال کرد.

کاخ سفید نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد بایدن بر تعهد خود برای تقویت اتحاد میان آمریکا و کره جنوبی تأکید کرد و دو کشور در خصوص هماهنگی نزدیک در مسئله کره شمالی اتفاق نظر دارند.

در بخشی از بیانیه کاخ سفید آمده است: بایدن و مون همچنین درباره لزوم احیای فوری دموکراسی در میانمار توافق کردند.

دونالد ترامپ که در تلاش بود تا نام خود را به عنوان اولین رئیس جمهور آمریکا که با کره شمالی مذاکره کرد، به ثبت برساند، مذاکرات نمایشی را از سال ۲۰۱۸ با پیونگ یانگ به راه انداخت. مذاکراتی که بدون آنکه آورده‌ای به همراه داشته باشد، خیلی زود به بن بست رسید.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۶
    4 4
    کره جنوبی زن امریکا است
  • IR ۰۵:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
    1 2
    کره جنوبی رسما به مستعمره آمریکا تبدیل شده دیگه حتی زبونشون هم داره انگلیسی میشه، سود شرکتاشون هم که میره تو جیب آمریکا
  • IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
    1 1
    سلام.کره جنوبی،مستعمره(نه فدرال! یا استان) امریکاست! همه میدانم،کره جنوبی از کره شمالی شکست خورد و تقریبا همه استان ها رو از دست داد! اگر امریکا به دادش نرسیده و ارتش پیاده نمی کرد، الان وجود خارجی نداشت.! بنابراین اکنون،مطیع کامل دستورات ارباب! تاریخی بخصوصی نداره،از هم مهمتر اعتقادات درست حسابی هم نداره. متاسفانه مردمشون هم در جهل به سر می ببرن. توسط حاکمانشون. فیلم ها و اهنگ هم نشون دهند کامل بی هویتی انهاست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس