خطوط مرزی

یک مقام ارشد دولت آمریکا گفته در واکنش به تحولات میان دو کره در حال هماهنگی نزدیک با متحد خود، کره جنوبی است.

به گزارش مشرق، یک مقام ارشد دولت آمریکا عصر سه شنبه به وقت تهران از هماهنگی نزدیک با کره جنوبی، متحد خود پس از انفجار دفتر ارتباطات هماهنگی میان دو کُره در منطقه مرزی خبر داد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» یک مقام ارشد دولت آمریکا که خواسته نامش فاش نشود در این زمینه گفت: «می دانیم که کره شمالی دفتر ارتباط خود با کره جنوبی در "کائه سونگ" را نابود کرده و از این رو در حال هماهنگی نزدیک با کره جنوبی، متحد خود هستیم.»

بیشتر بخوانید:

کره شمالی تمام ارتباطات با کره جنوبی را قطع کرد

همچنین سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پی انفجار دفتر ارتباطات هماهنگی میان دو کره در منطقه مرزی از پیونگ‌یانگ خواست تا از هرگونه اقدام غیر سازنده خودداری کند.

ساعتی قبل خبرگزاری «یونهاپ» از شنیده شدن صدای انفجار و مشاهده دود در منطقه تجاری «کائه سونگ» در مرز دو کره خبر داده بود.

این خبرگزاری به نقل از منابعی گفت، به نظر می‌رسد کره شمالی دفتر ارتباطات هماهنگی بین سئول و پیونگ در منطقه در را عمدا منفجر کرد.کائه سونگ یک منطقه تجاری مشترک میان دو کره است که به منظور حسن نیت و تقویت روابط دو کره ساخته شده است و گفته می‌شود دهها هزار نفر از کارگران کره شمالی در آن مشغول کار هستند.

اعلام قطع تمام ارتباطات پیونگ یانگ با سئول  سه روز بعد از هشدار خواهر کره شمالی به کره جنوبی انجام شد.

«کیم یو جونگ» خواهر«کیم جونگ اون» روز شنبه در بیانیه‌ای از بسته شدن کامل دفتر ارتباطات هماهنگی بین سئول و پیونگ خبر داد و کره جنوبی را به قطع روابط تهدید کرده بود.

دفتر ریاست‌جمهوری کره جنوبی نیز روز سه‌شنبه اعلام کرد که در صورت تداوم تنش‌ها بعد از تخریب دفتر ارتباطات مشترک هماهنگی میان دو کره، پاسخ جدی به کره شمالی خواهند داد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۶:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
    0 1
    نه آمریکا و نه کره جنوبی در موقعیتی نیستند که بتوانند پاسخی به کره شمالی بدهند، مگر اتهام زنی، شایعه سازی و البته تحریم های نخ نما و قدیمی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس