کد خبر 1176605
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۵

بسیاری از سازندگان ساختمان‌های لوکس در جستجوی متریال باکیفیت هستند که شاید خرید سنگ گران برای بخش‌های مختلف ساختمان مهمترین آنها باشد. سنگ‌های شیک و لاکچری پرکاربردترین متریال در ساختمان‌های مهم و بزرگ هستند. اگر کیفیت سنگ و ظاهر زیبای آن صرف نظر از قیمت، برای شما اهمیت دارد با ما همراه باشید تا به بررسی این سنگ‌ها بپردازیم.

سنگ ساختمانی شیک و لاکچری برای ساختمان‌های لوکس

سنگ گران یا لوکس ساختمانی

سنگ‌های لوکس ساختمانی از انواع مختلفی تشکیل می‌شوند اما یکی از پرطرفدارترین انواع سنگ‌های ساختمانی، سنگ‌هایی با برش اسلب هستند. سنگ‌های اسلب در واقع ورقه‌های نازکی از سنگ با قطر دو، سه یا چهار سانتی‌متری می‌باشند. این سنگ‌ها توسط دستگاه‌های اره‌بُر برش می‌خورند و فرآوری می‌گردند. برخی از سنگ‌های‌ خام یا همان کوپ باعث تولید سنگ‌هایی با سایز کوچک یا سنگ‌هایی با سایز متوسط و کوچک می‌شوند و سنگ‌های خام بزرگ‌تر و با کیفیت‌تر سنگ‌های اسلب را فرآوری می‌کنند. اگر نوع سنگ اسلب سنگی کمیاب باشد طبیعتاً قیمت بالایی نیز خواهد داشت و به عنوان سنگ گران شناخته می‌شود..

برخی از سنگ‌های ساختمانی در ایران تولید شده و برای پروژه‌های ساختمانی و معمولی استفاده می‌شوند. بعضی از سنگ‌ها نیز که در ایران تولید می‌گردند ولی جزء سنگ‌های کمیابی هستند که در سایزهای بزرگ و سفارشی برش داده می‌شوند. انواع اسلب‌های گرانیت ایتالیایی و برزیلی، مرمریت‌های وارداتی، کوارتزیت برزیلی جزئی از سنگ‌های لوکس و شیک ساختمانی می‌باشند که در ساختمان‌های لاکچری مورد استفاده قرار می‌گیرند. سنگبری آتاسنگ نیز که عرضه کننده انواع سنگ‌های ساختمانی می‌باشد با تولید انواع سنگ‌های اسلب و سنگ‌های گران قیمت مانند اسلب گرانیت آبرنگی می‌تواند شما را در خرید سنگ شیک و لاکچری ساختمان یاری نماید.

سنگ ساختمانی شیک و لاکچری برای نما

همانطور که می‌دانید یکی از مهم‌ترین بخش‌های ساختمان نمای آن است که باعث می‌شود یک شمای کلی از ساختمان به هر بیننده‌ای ارائه شود. بنابراین معماران و طراحان همواره می‌کوشند تا بهترین و زیباترین کارهای طراحی و اجرا را برای نمای ساختمان انجام دهند. سنگ‌های ساختمانی و شیکی که برای نما ساختمان وجود دارند عموماً جزء سنگ‌های گران‌قیمت و بسیار زیبا به شمار می‌آیند. از این انواع سنگ گران می‌توان به سنگ تراورتن عباس آباد و سنگ تراورتن آتشکوه سوپر اشاره کرد. این دو نمونه سنگ به دلیل رنگ روشن و سفیدی که دارند در سورت‌های سوپر خود می‌توانند زیبایی خاصی به ساختمان ببخشند. از دیگر عواملی که باعث انتخاب این دو تراورتن به بهترین سنگ‌های نما شده است کمترین بازی رنگ به همراه کیفیت عالی آن می‌باشد. این مزیت برای سنگ‌هایی که در نما به کار برده می‌شوند بسیار قابل اهمیت است.

سنگ ساختمانی شیک و لاکچری برای ساختمان‌های لوکس

سنگ لاکچری برای کف

بعد از نمای ساختمان، کف آن از مهم‌ترین بخش‌های یک ساختمان به شمار می‌آید. چرا که کف ساختمان تاثیر زیادی در دکوراسیون داخلی و خارجی ساختمان خواهد داشت. اینکه سنگ کف را برای کدام قسمت از ساختمان نیاز دارید و باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد، در انتخاب سنگ کف به شما کمک خواهد کرد. زیرا سنگ‌های کف برای کاربردهای متفاوت کاملاً با یکدیگر فرق دارند. در مورد گران‌ترین سنگ کف برای فضای داخلی ساختمان می‌توان به انواع سنگ مرمر، اسلب‌های گرانیتی، اسلب‌های چینی با قابلیت بوک مچ و فور مچ، همچنین از ابعاد تایل این سنگ‌ها می‌توانید با توجه به سلیقه و نوع ساختمان برای کف ساختمان خود استفاده کنید.

سنگ شیک و لوکس برای پله

پله‌ها در ساختمان یکی از پررفت و آمدترین مکان‌ها به شمار می‌آیند. در ساختمان‌هایی که دوبلکس هستند استفاده از یک سنگ پله مرغوب بسیار توصیه می‌شود. پله‌ها در هر بخشی از ساختمان که واقع شوند باید وزن زیادی را تحمل کنند و این موضوع باعث می‌شود که علاوه بر زیبایی سنگ پله، به دوام و ماندگاری آن نیز توجه بسیاری کرد. زیباترین سنگ و لوکس‌ترین آن‌ها سنگ‌های پله عریضی هستند که در ساختمان‌های مختلف مشاهده می‌شوند. انواع مختلف سنگ‌های پله را با ابزارهای دوبل و ترکیبی برش و ابزار می‌زنند که باعث می‌شود این سنگ‌ها ظاهر زیبا و بی‌نظیری پیدا کنند. از انواع سنگ گران پله که جهت استفاده در ساختمان‌های لوکس کاربرد دارند می‌توان به سنگ‌های مرمر، سنگ‌های  پله مرمریت دهبید و انواع سنگ‌های تراونیکس اشاره کرد.

سنگ ساختمانی شیک و لاکچری برای ساختمان‌های لوکس

سنگ لاکچری دیوار

دیوارهایی که در فضای بیرونی و داخلی هر ساختمان قرار دارند بخش اعظمی از هر ساختمان را تشکیل می‌دهند و به عبارت دیگر یکی از اجزای مهم در طراحی دکوراسیون داخلی هستند. در مورد گران‌ترین و لاکچری ترین سنگ‌هایی که برای دیوارها در فضای داخلی مناسب هستند می‌توان به سنگ‌های اسلب گرانیت، مرمر، تراونیکس‌ها و سنگ‌های چینی اشاره کرد. همچنین سنگ‌هایی  که قابلیت بوک مچ و فور مچ شدن را داشته باشند در این زمینه نیز می‌توانند پرکاربرد باشند. یکی از ایده‌های جدیدی که در شیک و لوکس کردن هر چه بیشتر ساختمان به کار برده می‌شود استفاده از پنل‌های ال ای دی در سنگ‌های دیوار یا اصطلاحاً نورپردازی می‌باشد. این کار را می‌توانید با  انواع سنگ‌ مرمر که قابلیت عبور نور از خود را دارند، انجام داده و نمای بسیار زیبایی از رد شدن نور در بافت سنگ به وجود آورید.  گوهر سنگ عقیق نیز یک سنگ گران قیمت و بسیار شیک است که قیمت آن بسیار بیشتر از انواع سنگ مرمر می‌باشد که البته جلوه و نمایی بسیار بیشتر از سنگ مرمر نیز دارد.


* این محتوا تبلیغاتی است*

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • فرهاد ربیعی IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
    0 0
    عالی بود نکات جالبی داشت ممنون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس