کد خبر 1175520
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۹
هواشناسی ایران ۹۹/۱۱/۴|وزش بادهای شدید در نوار شرقی کشور/ افزایش آلودگی هوا در کلان‌شهرها از اواسط هفته

یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

به گزارش مشرق، امین حسین نقشینه، در خصوص آخرین وضعیت آب‌وهوایی چند روز آینده کشور گفت: تا روز پنجشنبه برای بیشتر مناطق کشور جوی آرام پیش‌بینی می‌شود و از فردا تا پنجشنبه در شهرهای صنعتی و پر جمعیت نظیر تبریز، کرج، تهران، اراک و قم با افزایش غلظت آلاینده‌های جوی مواجه هستیم.

بیشتر بخوانید:

بارش برف در محورهای کوهستانی تهران آغاز شد

وی ضمن اشاره به اینکه امروز و فردا ورزش باد شدید نواحی شرقی و مرکزی خلیج فارس و همچنین تنگه هرمز را مواج ومتلاطم می‌کند، ادامه داد: ارتفاع موج در این نواحی می‌تواند به یک و نیم تا ۲ متر هم برسد به همین دلیل هشدار سطح نارنجی صادر کردیم و در آن ممنوعیت تفریحات آبی، شنا کردن، عدم تردد شناورهای سبک، نیمه سنگین و تفریحی و همچنین محدودیت فعالیت‌های شیلاتی را توصیه کردیم.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه از بعد از ظهر پنجشنبه یک سامانه بارشی از سمت غرب وارد کشور می‌شود، افزود: جمعه در استان‌های غربی کشور بارش برف و باران رخ می‌دهد و به تدریج بارش‌ها در استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی آغاز می‌شود.

 نقشینه در خصوص آخرین وضعیت جوی پایتخت توضیح داد: امروز برای تهران آسمانی صاف و گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود و فردا در آن غبار محلی شکل می‌گیرد و پایتخت چهارشنبه غبار آلود است، بیشینه دمای این شهر امروز ۱۳ درجه است و فردا و پس فردا به ۱۴ درجه می‌رسد و همچنین کمینه دما در شمیرانات صفر و مهر آباد ۲ درجه سانتی‌گراد است.

وی اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود جمعه بعد از ظهر پایتخت ابری شود و در بعضی ساعات با بارش باران همراه باشد و همچنین بر روی ارتفاعات آن احتمال بارش برف و باران وجود دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس