کد خبر 1175431
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۲:۳۴
مراقبت از خودرو نمایه

انجام دادن برخی کارها و ترک کردن عادت‌های اشتباه در رانندگی می‌تواند به افزایش عمر موثر خودرو کمک قابل توجهی کند.

به گزارش مشرق، برخی اقدامات از سوی رانندگان حین رانندگی صورت می‌گیرد که متوقف و ترک کردن آن‌ها می‌تواند به افزایش کیفیت خودرو کمک بسزایی کند. در ادامه به برخی از این موارد اشاره شده است.

۱- نگه داشتن پدال ترمز هنگام عبور از دست‌اندازها

این کار فشار زیادی را به سیستم فنربندی، اکسل و سیستم ترمز اتومبیل وارد می‌کند و نحوه صحیح رد شدن از دست‌انداز به این صورت است که باید طوری برنامه‌ریزی کنیم که تا قبل از رسیدن به دست‌انداز سرعت را کم کرده باشیم و هنگام عبور از دست‌انداز ترمز به هیچ عنوان درگیر نباشد.

۲ – بالا کشیدن ترمز دستی بدون نگه داشتن کلید آن

کشیدن ترمز دستی بدون نگه داشتن کلید آن باعث خرابی چرخ‌دنده‌های آن و وارد آمدن فشار بیش از حد به سیم ترمز دستی می‌شود.

۳ – تعویض نکردن به‌موقع روغن گیربکس

واسکازین نیز مانند روغن‌های دیگر نیاز به تعویض دارد که تعویض به‌موقع آن باعث روان کار کردن گیربکس، سلامت گیربکس و… می‌شود کیلومتر تعویض آن بستگی به نوع روغن و گیربکس اتومبیل و شرایط کارکرد آن دارد.

۴ – تعویض یکبار در میان فیلتر روغن

گاهی دیده شده که افراد فیلتر روغن را یک‌بار در میان تعویض می‌کنند و اکثرا همین افراد از فیلترهای با کیفیت پایین استفاده می‌کنند. این کار باعث می‌شود فیلتر عمل تصفیه را نتواند به صورت کامل انجام دهد و منجر به آسیب‌های جدی به موتور اتومبیل می‌شود که بعدا متوجه می‌شویم اگر هربار فیلتر را عوض می‌کردیم و فیلتر مناسب جایگزین می‌کردیم چقدر از هزینه تعمیر موتور و صرف وقت جلوگیری می‌شد.

۵ – درجا گرم کردن خودرو به مدت طولانی

این کار نه تنها مفید نیست بلکه ضرر زیادی هم به موتور وارد می‌آورد درجا کار کردن بیش از حد باعث گرم شدن بیش از حد منبع اگزوز می‌شود و این گرما به موتور منتقل می‌شد که به نوبه خود برای موتور ضرر دارد. در زمستان بهتر است نهایتا یک دقیقه ماشین درجا کارکند سپس چند کیلومتر اولیه تا گرم شدن ماشین در حد مطلوب را با سرعت پایین طی کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
    0 2
    اقا اینم اضافه کنید دادن ماشین به زنتان که بدون توجه به هیچ چیزی فقط می رود رانندگی بعد پیامک جریمه براتون میاد بعد پیامک جریمه تردد بدون معاینه فنی میری سراغ ماشین می بینی بیمه اش هم تموم شده بعد روغنشم که اصلا عوض نشده کمک هاشم صدا میده در عقبشم خورده شاسی ترک برداشته و صفحه کلاچ و دنده ها در میره و در نهایت مقصر هم ماییم که اینارو یادآوری نکردیم
    • ناشناس IR ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۶
      0 0
      زیادی حرف میزنی مشکل فقط شما عقب مونده هاهستین ناقص العقلین و......

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس