کد خبر 1174305
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۵:۰۰
وزارت خارجه آمریکا دفتر امنیت سایبری تأسیس کرد

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا با بیان اینکه باید درخواست‌ کمک مالی دوستان و آشنایان در شبکه‌های اجتماعی را راستی آزمایی کرد از شگرد جدید مجرمان‌سایبری در پوشش «قرض» خبر داد.

به گزارش مشرق؛ سرهنگ علی‌محمد رجبی رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا به شگرد جدید مجرمان‌سایبری در پوشش درخواست کمک مالی اشاره و اظهارداشت: بسیاری از تقاضاها و درخواست‌های شهروندان از یکدیگر از طریق شبکه‌های اجتماعی صورت می‌گیرد و بدون آنکه رودر رو همدیگر را ملاقات کرده یا تماس بگیرند تقاضا و درخواست خود را از دوست، آشنا و بستگان از طریق همین پل ارتباطی انجام می دهند.

 رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا تصریح کرد: تقاضای واریز وجه به عنوان قرض از درخواست‌های کاربران از یکدیگر در شبکه‌های اجتماعی باعث شده تا مجرمان و کلاهبرداران سایبری از این امر سوء‌استفاده کرده و به انحاء مختلف تلاش کنند از کاربران در قالب دوست و آشنا سوءاستفاده کنند.

وی گفت:مجرمان سایبری با دسترسی به صفحات شبکه‌های اجتماعی قربانی برای دوستان و آشنایان او درخواست کمک مالی می‌فرستند؛ بنابراین راستی آزمایی هرگونه‌ درخواست کمک مالی از سوی دوستان و آشنایان در شبکه‌های اجتماعی یک ضرورت است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
    0 1
    سلام در وبلاگ ها هم بعضا با سیاه نمایی فقر درایران خیریه راه می اندازند و پول جمع می کنند مثلا وبلاگ تحت عنوان یک روز نو هم بسیار سیاه نمایی میکند صاحب آن وبلاگ خانمیست که که درآلمان است و هم پول جمع می کند مشرق نیوز عزیز اگر می توانی به گوش مسوولان برسان
  • احمد IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
    0 0
    پس تماس تلفنی به چه درد می‌خورد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس