کد خبر 1174211
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۸

به گزارش مشرق، سیدیاسر جبرائیلی، کارشناس مسائل سیاسی در کانال تلگرامی خود نوشت: توهم درباره بایدن را کنار بگذارید، به فکر خنثی‌سازی تحریم باشید.

آقای ظریف به درستی گفته بودند که از دولت آقای بایدن درباره عمل به برجام جز حرف نشنیده‌اند. باز ایشان به درستی گفتند که دولت اوباما نیز به تعهداتش عمل نکرد. بلینکن وزیر خارجه جدید آمریکا نیز آب پاکی را روی دست آقای روحانی- که پایان ترامپ را به پایان رضاخان تشبیه کرد و جشن شادی گرفت- ریخت و گفت که ابتدا باید ایران تعهدات برجامی‌اش را انجام دهد تا پس از آن کمیته‌ای تشکیل داده و بازگشت به برجام به عنوان زمینه‌ای برای توافقات فراتر را بررسی کند. گویی ایران از برجام خارج شده و آمریکا در واکنش، اجرای برخی تعهداتش را متوقف کرده است.

به نظر می‌رسد فقط یک حلقه خاص در دولت آقای روحانی هستند که درباره آثار روی کار آمدن بایدن دچار توهم هستند و قصد مواجهه با واقعیات را هم ندارند.

ماه سپتامبر ۲۰۲۰ یعنی پیش از آنکه حتی انتخابات آمریکا برگزار شود، خبرگزاری رویترز گزارش دقیقی منتشر کرد که نشان می‌داد ایران در صادرات نفت بر تحریم‌ها غلبه کرده و تا ۱.۵ میلیون بشکه نفت و میعانات فروخته است. اما در کمال تعجب آقای واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور افزایش فروش نفت را به روی کار آمدن بایدن نسبت داده و می‌گوید: "از ۴ نوامبر تاکنون که انتخابات امریکا انجام شده صادرات نفتی و غیر نفتی کشور روان تر شده است و ارز بیشتری وارد کشور شده همچنین ایران امکان دسترسی به پول های مسدود شده خود را یافته است".

یک معنی این ادعا آن است که از روز پیروزی بایدن، یک سری از مشتریان نفتی که قبل از پیروزی بایدن از ایران نفت نمی‌خریدند، از فردای انتخابات شروع به خرید کرده‌اند. بسیار هم عالی! منتهی بفرمایند که کدام مشتریان جدید از چهارم نوامبر به فهرست خریداران اضافه شده‌اند و چه مقدار خرید کرده‌اند؟

معنی دیگر سخن آقای واعظی این است که پس از چهارم نوامبر، بانک‌هایی که پیش از این تاریخ با ایران کار نمی‌کردند، رویکرد خود را تغییر داده اند و مشغول نقل و انتقال مالی برای ایران هستند. فهرست و حجم پول انتقال یافته از طریق این بانک‌هایی که طبق ادعای آقای واعظی اجرای تحریم‌ها را متوقف کرده‌اند را نیز منتشر بفرمایید.

معنی سوم فرمایش آقای واعظی این است که قوانین و ساز و کارهای تحریم که آمریکا تدوین کرده و نظاماتی که چیده است، حکم کشک را دارند و همین که بایدن در دوران تبلیغات درباره برجام مثبت حرف زده، بلافاصله پس از پیروزی‌اش، بدون اینکه کاغذ خوشگلی را امضا کند و دستوری دهد، همه چیز ردیف شده است!

دولت جوان حزب‌الهی دولت عبور از این توهمات و دولت خنثی‌سازی تحریم است.


*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 7
  • غیر قابل انتشار: 5
  • سید IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۰
    19 1
    ظاهراً با روی کارآمدن بایدن در آمریکا اصلاح طلبان تهوع آور در ایران بیشتر از طرفداران بایدن ذوق کرده اند و آب از لب و لوچه ها یشان روان گشته است و لبخند بر لب نوچه هایشان نشسته است !!!!
  • IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۰
    8 0
    رویای دولت عدم تدبیر باوزرایش قدم زدن با جان کری وترامپ روی فرش قرمز بود٬وبرای رسیدن به این رویا٬هزینه های سنگینی هم پرداخت که برجامش نتیجه بده٬اما ترامپ قبول نکردوزد زیر همه چی. حالاهمین دولت بازم رویای قدم زدن در فرش قرمزرو بابایدن تو سرش داره٬اما نمیدونم چقدباید هزینه بپردازه وتاچه زمانی کمرملتشو بیش ازاین بشکنه
  • IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۰
    2 0
    آقای واعظی شانس آورده که دروغ حناق نیست .... !!
  • FR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۰
    0 0
    لابد کره جنوبی هم پولهای ایران را آزاد کرده .....
  • ایرانی IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۰
    1 0
    خدا یا این اصطلاح طلبان در حزب دمکرات وجمهوریخواه نصف نصف کن
  • IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۰
    1 0
    اینقدر دل به کدخدا خوش نکنید.کدخدایی که گمان کرده خدای ده ماست.دیدید به سر نوکراش چی اومد .صدام،قذافی و...
  • IR ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۰
    1 0
    اقایانیکه صبح جمعه خبرارومیفهمن!دیگه ازمشاورانشون نمیشه انتظاری داشت۰
  • دمچی IR ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۰
    1 0
    اگراندازه بچه عقل داشت همون روزاول حضرت آقا فرمودند که میش و گرگ تو یا نمیشه گوش نکردن هشت سال پیش گفت برجام به جایی نمیرسه فقط ملتو سر کارگذاشتن الانم روحانی خودش نمیدونه رییس دفترش چطوری بفهمه بیا به داخل اعتماد کن ببین کارهایی که برجامت میخواد انجام بده رو همین از نزدیک ببین ولمون تو رو به خدا بسه ۸سال سر کاربردی بست نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس