واعظی نمایه

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: عربستان به افکار عمومی دنیا پاسخ دهد که چرا پولی که متعلق به مسلمین بوده را دادند اسلحه خریدند و برادران مسلمان را می‌کشند؟

به گزارش مشرق، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور صبح امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به تحولات جنگ یمن و ادعاهای سعودی‌ها علیه ایران، اظهار کرد: سعودی‌ها به جای اینکه بیایند پاسخ افکار عمومی دنیا را بدهند که چرا با خرید سلاح از غربی‌ها مردم یمن را می‌کشند، فرافکنی می‌کنند و می‌خواهند حقیقت را عوض کنند.

واعظی گفت: ما برای اینکه تعداد بیشتری از یمنی‌ها کشته نشوند و ظلم بیشتری در مورد آنها اعمال نشود، کمک‌هایی را انجام دادیم.

بیشتر بخوانید:

واعظی: صندلی دولت‌مردی ابدی نیست

وی در خصوص تحقق وعده‌های روحانی در حوزه اقتصادی، گفت: اگر می‌خواهید وعده‌ها را ارزیابی کنید، باید ببینید این وعده‌ها در چه زمانی داده شده است. وعده‌هایی که به مردم دادیم قبل از جنگ اقتصادی بود و حاضریم درباره همه آنها بحث کنیم.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: تورم قبل از جنگ اقتصادی تک رقمی، رشد اقتصادی مثبت شد و پروژه‌های بزرگ در کشور راه افتاد و نرخ ارز هم پایین آمد. وقتی جنگ اقتصادی نداشتیم به همه این وعده‌ها رسیدیم.

روحانی گفت: آیا ما باعث جنگ اقتصادی شدیم یا رئیس‌جمهور دیوانه آمریکا که همه دنیا را بهم ریخت و با تحریک و فرمان صهیونیست‌ها فشار حداکثری را به ملت ایران آورد.

وی ادامه داد: باید این را بپرسیم که آمریکایی‌ها چه هدفگذاری را برای ملت و حکومت ایران کرده بودند. هدفشان این بود که نظام را بپاشانند و دنبال این بودند که مردم را در مقابل حکومت قرار دهند. در این راستا از همه ابزارهای خود استفاده کردند و جلوی صادرات نفت و جابجایی پول ما را گرفتند و جنگ روانی درست کردند.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: در این شرایط سخت، مخصوصا در سال ۹۹ همراه با کرونا، دولت توانسته دست به دست هم دهد و کشور را اداره کند بگونه ای که آمریکا مایوس شده است. در یک ماه گذشته مقامات متعدد آمریکا جنگ اقتصادی را محکوم کردند و گفتند این جنگ شکست خورده است و دنبال حل مسائل خودشان با ایران هستند.

واعظی اظهار کرد: ادبیات امروز آمریکایی‌ها با ادبیات گذشته فرق کرده است بنابراین ملت ایران فشار را تحمل کردند ولی امروز یک بهار جدیدی در پیش داریم که می تواند بسیاری از مسائل گذشته را حل کند.

وی گفت: موضوع رفع تحریم ها هیچ ارتباطی به انتخابات ۱۴۰۰ نباید داشته باشد. تحریم از روز اول یک ظلمی بوده که آمریکایی ها در حق ملت ایران کردند و باید تلاش خود را انجام دهیم که تحریم‌ها را هرچه سریعتر برداریم.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور با بیان اینکه تحریم‌ها باید با عزت و حکمت برداشته شود، گفت: رفع تحریم‌ها باید با مقاومت مردم همراه باشد. دولت آینده از نظر خدمت‌رسانی به مردم ادامه همین دولت است. اعضای این دولت از رئیس‌جمهور تا وزرا، افتخارشان این است که اگر مسئولیت هم نداشتند در جهت حل مشکلات مردم گام بردارند.

واعظی تاکید کرد: ما همانند برخی کشورها نیستیم که یک دولت علیه دولت دیگری باشیم. افتخار ما این است که دولت را بدون تحریم و با واکسیناسیون وسیع، تحویل دولت بعدی بدهیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه آیا در فضای غیررسمی با آمریکا مذاکره کرده اید؟ گفت: در این ایام و از زمانی که بایدن برسرکار آمده است، با آمریکا مذاکره دوجانبه نکردیم و بنای مذاکره هم نداریم. البته کانال هایی از اروپا بوده که پیغام هایی را می‌آوردند.

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: ما همه مسائل در ارتباط با برجام را که نمی توانیم از طریق رسانه ها انجام دهیم برای همین برخی مطالب از طریق همین کانال‌ها برای ما می ارسال می‌شود تا مطلع باشیم.

واعظی با اشاره به آزادسازی اموال ایران در کره جنوبی گفت: این پول هیج ارتباطی به آمریکا ندارد. اینکه دولت ترامپ این پول را مسدود کرد یک کار خلاف قانون است. دولت کره جنوبی در قبال این پول مسئول است. اگر ببینیم بیشتر از این کار را عقب می‌اندازند، کار را از طریق حقوقی پیگیری می‌کنیم.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
    2 0
    اگه این نوع نگاه رو تو مهد کودک ها هم ارائه بدی بهت می خندن، یک مقام بلند پایه ی یک کشور داره میگه امریکایی ها جنگ اقتصادی رو محکوم کردن! و گفتن بی فایده ست!! بله دقیقا محکومش کردن چون فایده ای براشون نداشته، چرا اینو نشانه ی دوستی با ایران میدونی جناب؟؟؟ واقعا درک و فهمیدن این دشمنی انقدر سخته؟ همون اوبامای مودب و باهوشتون نبود که بعد از اینکه باهاش نشستین و قرارداد بستین علیه ایران تحریم وضع کرد؟ اقایون اصلاح طلب برای چی اینقدر ..... هستین؟
  • IR ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
    6 0
    واعظی تو از کمک به مردم نزن که کسی باور نمی کنه اگر به شماها بود جلوآل سعود خم می شدید
  • IR ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
    5 0
    چه کسانی در راس امور اجرایی کشور هستند کسانی که چشم امیدشان به دشمنان است
  • احمد IR ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
    2 0
    با این دست فرمون روحانی و دار و دسته اش اگر تحریم هم نبود باز این افراد قادر به اداره کشور نبودند!!
  • IR ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۸
    2 0
    لیبرال های اشرافی که دلشون به حال ملت نمیسوزه
  • IR ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۶
    0 0
    اومده بودید که جنگ به پا نشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس