کد خبر 1174150
تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۲

به گزارش مشرق، علیرضا تقوی، تحلیلگر درباره  مواضع آمریکا علیه تجاوز به یمن در کانال تلگرامی خود نوشت: آنتونی بلینکن وزیرامورخارجه آمریکا دیروز در اظهاراتی مدعی شد که مسئله یمن و حوثی ها اولویت ماست و در حال بازنگری سیاست های دولت سابق در خصوص آنها ( انصارالله ) هستیم‌.

وی ادامه داد : جنگ یمن یکی بزرگترین بحران های انسانی را خلق کرده است‌.

در خصوص سخنان وزیرامور خارجه جدید آمریکا چند نکته باید ذکر گردد.

جنگ عربستان علیه یمن در دوره اوباما آغاز شد که جو بایدن نیز  سمت معاون اول رئیس جمهور را بر عهده داشت. سیاست اعلامی آمریکا حمایت جدی از سعودی در نبرد علیه انصارالله بود. اکنون که بن بست سیاست های آل سعود علیه یمنی ها رخ عیان کرده ، مترصد بیرون کشیدن مهم ترین متحد خود در خلیج فارس از این منجلاب هستند.

هنگام شروع عملیات طوفان قاطعیت جهت تصرف یمن و خارج کردن صنعا از کنترل انصارالله و خلع سلاح این جنبش ، محمد بن نایف ولیعهد سعودی بود که دولتمردان دموکرات ایالات متحده رابطه بسیار خوبی با وی برقرار و سرمایه گذاری زیادی روی او نموده بودند.

لکن اکنون بن نایف برکنار شده و در حبس خانگی به سر می برد و بن سلمان نیز با اقدامات خود پل های پشت سر را خراب کرده و بی شک دولت جدید آمریکا تخم مرغ هایش را در سبد شاهزاده بدنام نخواهد گذاشت و شاید به همین علت از بدو تصدی امور ، فروش تسلیحات تهاجمی به سعودی امارات را تعلیق کرده است.

 محمدعلی الحوثی از رهبران عالی سیاسی انصارالله امروز ۸ بهمن اعلام کرد : تعلیق فروش تسلیحات به ۲ کشور متجاوز سعودی و امارات ، اولا بازدارنده نیست و دوما نافی مسئولیت های ایالات متحده در همکاری با متجاوزان علیه ملت یمن نخواهد بود.

 این سخنان مقام رده بالای یمنی نشان می دهد انصارالله ارزشی برای اینگونه موضع گیری ها قائل نیست و بی اعتمادی اش نسبت به آمریکا در دولت بایدن نیز استمرار خواهد داشت.

اما پشت پرده موضع گیری دولت بایدن علیه جنگ سعودی در یمن چیست ؟

از شواهد و قرائن اینگونه بر می آید که دولت بایدن ادامه یافتن جنگ یمن را به ضرر منافع خود و متحدان عربش می داند که موجبات گسترش نفوذ ایران در آن کشور را فراهم ساخته است‌ ؛ بنابراین قصد دارد با یک تیر ۲ نشان زده و با عدم حمایت از سعودی در جنگ ، موجبات تضعیف موقعیت بن سلمان در مواجهه با افکار عمومی داخلی و رقبایش و در نتیجه برکناری وی با گزینه مدنظرش را مهیا ساخته و هم با به رسمیت شناختن انصارالله و تلاش ظاهری برای اتمام جنگ ، این جنبش را تحت رژیم های حقوقی و سیاسی بین المللی برده و بدینوسیله آن را مقید و محدود کرده و قدرت عملیاتی اش را کنترل نماید.

سران جدید کاخ سفید نیک می دانند انصارالله با توجه به پشتیبانی عظیم مردمی و بالا بودن توان نظامی اش نابود شدنی نیست و استمرار تجاوز سعودی علیه یمن ، زمینه را برای تجهیز بیشتر این جنبش و اقدامات تهاجمی آن علیه متحدان آمریکا ( به خصوص رژیم صهیونیستی ) را فراهم می کند و سپری شدن هرچه بیشتر زمان ، فرصت غرب برای کنترل ، تحدید و مقیدسازی آن را از بین خواهد برد.


*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۹
    8 4
    انصار الله حزب مخلص خداست درود بر این بندگان صالح خدا
  • IR ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۹
    2 0
    بایدن قصد گشودن جبهه سوریه و عراق را دارد می خواهد جبهه یمن ساکن نماید
  • Mjp. Shiraz IR ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۹
    4 0
    یمشت حرامزاده قاتل وجنایتکاری بیش نیستن این امریکاییها خودشون عامل جنگ یمن هستن وهابیون کفتارصفت هرگزبدون دستوراربابش امریکاهیچ. جنگی راشروع نمیکرد.. بنازم. انصارالله مقاومتی شبیه معجزه انجام دادتاپوزه ی ال کفتاربخاک مالیده بشه
  • IR ۰۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۰
    0 0
    آفرین. مقاله‌ی زیبا و نتیجه گیری زیباتر...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس