کمالوندی: قبل از سه ماه، هزار ماشین سانتریفیوژ IR2m را در نطنز نصب خواهیم کرد

سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: قبل از سه ماه، هزار ماشین سانتریفیوژ IR2m را در نطنز نصب خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، بهروز کمالوندی سخنگو و معاون رئیس سازمان انرژی اتمی پیش از ظهر امروز (پنجشنبه) در جمع خبرنگاران و در حاشیه بازدید محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی از تاسیسات غنی سازی فردو و مجتمع غنی سازی علیمحمدی عنوان کرد: «قالیباف و نمایندگان از هر فرصتی استفاده و از همه تأسیسات هسته‌ای بازدید کنند».


کمالوندی خاطرنشان کرد: «این صنعت به نحوی که مورد نظر مقام معظم رهبری و مردم بوده به خوبی پیش می رود. امروز در غنی سازی حرف زیادی برای گفتن داریم و از صفر تا صد در غنی سازی بومی سازی کرده‌ایم».


وی گفت: «بحث ما فقط غنی سازی نیست، در حوزه رادیودارو، تولید کیک زرد و اکسیژن ۱۸ دستاوردهای زیادی داشته ایم. در همه حوزه ها در شرایط خوبی هستیم». 


سخنگوی سازمان انرژی اتمی در پاسخ به سوالی درباره نصب  IR2m در نطنز گفت: «قبل از سه ماه هزار ماشین سانتریفیوژ IR2m را نصب شده خواهیم داشت. همزمان در حال تولید و نصب این ماشین ها هستیم».

وی درباره انجام تعهدات طرف های برجامی و بازگشت آمریکا به برجام گفت: «قرار است طرف مقابل تعهداتش را انجام دهد و حتی در صورتی‌که طرف مقابل این تعهدات را انجام دهد، مسئولان و مقامات رده بالا تصمیم می‌گیرند. ما در سازمان آمادگی داریم با ظرفیت کامل فعالیت خود را داشته باشیم و منتظر تصمیمات هستیم».

سخنگوی سازمان انرژی اتمی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس درباره اینکه اگر تحریمها برداشته نشود آیا در زمان مقرر از پروتکل الحاقی خارج می شویم؟ گفت:  «قانون را مو به مو اجرا می‌کنیم و  مجلس و دولت در این مورد تصمیم‌گیری می‌کنند. ما در این خصوص آمادگی داریم. قانون اجرا می‌شود. در عنوان قانون، «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها» آورده شده است و امیدواریم  نظر مردم تامین شود».


کمالوندی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۷ کیلوگرم ذخایر اورانیوم غنی‌شده با درصد غنای ۲۰ وجود دارد، گفت: «ظرفیت‌ها در صنعت هسته‌ای قابل مقایسه با سال‌های قبل نیست».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۹
    1 0
    این کارتون خیلی خوبه ولی حداقل 3 سال دیر انجام شده، و متاسفانه اثر زیادی هم نخواهد داشت! زمان به ضرر ما و به نفع امریکاست متاسفانه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس