نیروگاه هسته ای

سازمان انرژی اتمی اعلام کرد هم‌زمان با روز ملی فناوری هسته‌ای، ۱۳۳ دستاورد جدید هسته‌ای رونمایی، افتتاح و راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش مشرق، اداره کل دیپلماسی عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان انرژی اتمی امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که همزمان با پانزدهمین سالروز ملی فناوری هسته‌ای، ۱۳۳ دستاورد جدید هسته‌ای رونمایی، افتتاح و راه اندازی می‌شود.
در اطلاعیه سازمان انرژی اتمی آمده است: با تلاش شبانه روزی کارکنان و متخصصان صنعت هسته‌ای کشور، صرفاً طی یک سال گذشته ۱۳۳ دستاورد جدید ممیزی شده در حوزه‌های مختلف صنعت هسته‌ای از جمله کوانتوم، غنی سازی، آب سنگین و ترکیبات دوتره، رادیو دارو، لیزر و ... با موفقیت حاصل شده که این دستاوردها در قالب نمایشگاه و ۱۱ مورد آن به صورت ویدئو کنفرانس و ۸ مورد از آنها توسط رئیس جمهور در  ۲۱ فروردین به مناسبت روز ملی فناوری هسته‌ای رونمایی، افتتاح و راه اندازی خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

آغاز تست مکانیکی کاملا بومی سانتریفیوژ IR-۹

پیش از این بهروز کمالوندی در گفت‌وگویی اعلام کرده بود که نمایشگاهی در حاشیه این مراسم بر پا خواهد شد که به ارائه و معرفی پیشرفت‌های هسته‌ای کشور طی یک سال گذشته به ویژه در حوزه‌های غنی‌سازی، قطعات و تجهیزات مرتبط با راکتور آب سنگین اراک و رادیوداروهای تشخیصی و درمانی می‌پردازد.

کمالوندی گفت که دستاوردها و پیشرفت‌های هسته‌ای ایران نسبت به سال گذشته افزایش داشته و این ۱۳۳ مورد از بین ۲۵۵ مورد ممیزی و برای ارائه در نمایشگاه آماده شده که از این تعداد ۴۰ موردش به تجهیزات و قطعات مربوط به حوزه غنی سازی و انواع ماشین‌های سانتریفیوژ مربوط است. یکی از پیشرفت‌های انجام شده در حوزه غنی سازی، شروع تست مکانیکی سانتریفیوژ IR-۹ است که دارای ۵۰ سو است.

گفتنی است ۲۰ فروردین امسال پانزدهمین سالروز ملی فناوری هسته‌ای است.

۲۰ فروردین ۱۳۹۹ چهاردهمین سالگرد روز ملی فناوری هسته‌ای بود و علی‌اکبر صالحی از ۱۲۲ دستاورد جدید این سازمان در طول سال ۱۳۹۸ خبر داد و گفت با توجه به شیوع ویروس کرونا، جشن این روز در فرصتی مناسب برگزار خواهد شد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
    0 0
    درود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس