کد خبر 1173679
تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵
طالبان: هیچ عضو القاعده در افغانستان حضور ندارد

سخنگوی طالبان با رد ادعای وزارت خزانه‌داری آمریکا مبنی بر حضور القاده در این گروه، گفت که اکنون هیچ عضو القاعده در افغانستان حضور ندارد.

به گزارش مشرق، طالبان حضور اعضای القاعده در این گروه را تکذیب کرد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا چندی پیش در گزارشی از حضور و فعالیت اعضای القاعده در گروه طالبان خبر داده بود.

ذبیح‌الله مجاهد در بیانیه‌ای با رد قوی این موضوع تاکید کرد این گزارش بر اساس اطلاعات نادرست از سوی حلقات مغرض و جنگ طلب تهیه شده است.

وی افزود: پس از سال ۲۰۰۱ میلادی، که جنگ‌های گسترده در افغانستان آغاز شد و متعاقبا در بعضی کشورهای عربی تحولات آمد، اعضای تنظیم القاعده و اتباع کشورهای دیگر، که از پیش در افغانستان زندگی می‌کردند، به کشورهای خود بازگشتند.

بیشتر بخوانید

شمخانی: راهبرد آمریکا در افغانستان، تداوم جنگ و خونریزی است

مجاهد ادامه داد: اکنون هیچ عضو القاعده در افغانستان حضور ندارد و به حضور اتباع کشورهای دیگر نیز، نیازی نیست.

به گفته مجاهد، بعضی حلقات برای منافع و اغراض شوم خود از طریق این پروپاگانداها خواهان دوام جنگ تحمیل شده بر افغان‌ها هستند و با این شکل در پی تخریب اذهان و ایجاد تشویش‌های بیجا بوده، آن ها از افراد و جهت های جنگ طلب گزارش‌های نادرست را جمع‌آوری کرده و به مراجع دیگر می فرستند.

وی در پایان تاکید کرد که طالبان عملی ساختن کامل پیمان دوحه را حل معقول برای معضله جاری و به نفع و خیر ملت های افغانستان و آمریکا می‌داند و به تمام محتویات پیمان دوحه متعهد می‌ماند و به هیچکس اجازه نمی دهد که از خاک افغانستان برای آمریکا و متحدین آن تهدیدی ایجاد کنند و طرف‌های درگیر نیز باید به پیمان دوحه و مسئولیت های ذکر شدهء خود در آن، متعهد بمانند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس