کد خبر 1173380
تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰
توضیحات منبع نزدیک به بایدن درباره سیاست آمریکا در قبال برجام

یک مقام فرانسوی اعلام کرد برای اینکه آمریکا به برجام بازگردد، ابتدا باید ایران تعهدات هسته‌ای خود را رعایت کند.

به گزارش مشرق؛ یک مقام نهاد ریاست جمهوری فرانسه روز سه‌شنبه در گفتگو با خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که دولت ایران باید تعهدات هسته‌ای خود ذیل برجام را رعایت و برنامه هسته‌ای خود را محدود کند تا آمریکا به برجام بازگردد.

این مقام فرانسوی که خبرگزاری فرانسه از افشای نامش خودداری کرده، در خصوص آینده برجام و احتمال بازگشت آمریکا به این توافق گفت: «اگر آنها [ایرانی‌ها] درباره مذاکرات جدی هستند و می‌خواهند به تعهدات جدیدی از سوی همه طرف‌های برجام دست یابند، ابتدا آنها باید از اقدامات تحرک‌آمیز دست بردارند و در وهله دوم باید به چیزی که دیگر به آن احترام نمی گذارند، یعنی تعهداتشان، احترام بگذارند.

اعضای اروپایی برجام در حالی طی ماه‌های اخیر با انتشار بیانیه‌های متوالی از ایران خواسته‌اند به تعهدات هسته‌ای خود ذیل برجام پایبند باشد که خودشان تاکنون کوچکترین تلاشی برای انجام تعهداتشان صورت نداده‌اند. آنها از زمان خروج آمریکا از برجام در اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۸ تاکنون بارها به ایران وعده داده‌اند که خسارات خروج آمریکا از برجام را جبران خواهند کرد؛ اما تاکنون هیچ‌یکی از وعده‌های آنها از جمله راه‌اندازی یک سازوکار مالی برای تسهیل تجارت با ایران عملی نشده و یا صرفاً در حد اقدامات نمایشی باقی مانده است.

کوتاهی‌های مکرر طرف‌های اروپایی برجام در عمل به تعهدات برجامی خود در نهایت باعث شد که ایران نیز درست یک سال پس از خروج آمریکا از برجام تصمیمات تازه‌ای را برای ایجاد توازن در برجام اتخاذ کند.

شورای‌عالی امنیت ملی ایران روز چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸‌ در واکنش به کوتاهی کشورهای اروپایی در اجرای این وعده‌ها و تعهدات، در بیانیه‌ای اعلام کرد جمهوری اسلامی ایران در راستای صیانت از امنیت و منافع ملی و حقوق تصریح‌شده خود مندرج در بندهای ۲۶ و ۳۶ برجام، برخی اقدامات خود ذیل برجام را متوقف خواهد کرد.

در ادامه ایران طی پنج مرحله با فواصل ۶۰روزه اقدام به کاهش تعهدات هسته‌ای خود ذیل برجام کرد و بین این مراحل به طرف‌های اروپایی اعلام کرد که اگر آنها به تعهدات خود ذیل برجام عمل کنند، ایران آمادگی دارد که برای بازگشت به تعهدات هسته‌ای خود ذیل برجام با آنها مذاکره کند.

در پی تداوم بی‌اعتنایی طرف‌های اروپایی برجام به تعهدات خود ذیل این توافق چندجانبه، جمهوری اسلامی ایران شامگاه یکشنبه ۱۵ دی‌ماه ۱۳۹۸ در بیانیه‌ای اعلام کرد که در گام پنجم کاهش تعهدات خود، آخرین مورد کلیدی از محدودیت‌های عملیاتی خود در برجام، یعنی «محدودیت در تعداد سانتریفیوژها» را کنار می‌گذارد، بدین ترتیب برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران دیگر با هیچ محدودیتی در حوزه عملیاتی (شامل ظرفیت غنی‌سازی، درصد غنی‌سازی، میزان مواد غنی‌شده، و تحقیق و توسعه) مواجه نیست و من‌بعد برنامه هسته‌ای ایران صرفاً بر اساس نیازهای فنی خود پیش خواهد رفت.

در این بیانیه نیز تأکید شد که همکاری جمهوری اسلامی ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همچون گذشته ادامه خواهد یافت و در صورت رفع تحریم‌ها و منتفع شدن ایران از منافع برجام، جمهوری اسلامی ایران آماده بازگشت به تعهدات برجامی خود است.

اما این پایان کار نبود و مجلس شورای اسلامی جمهوری اسلامی ایران روز سه‌شنبه ۱۱ آذرماه در واکنش به ترور ناجوانمردانه شهید دکتر محسن فخری‌زاده دانشمند هسته‌ای برجسته ایرانی و سکوت کشورهای غربی در قبال این اقدام تروریستی، کلیات طرح «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها» که از چند ماه قبل تحت بررسی و تدوین بود را به تصویب رساند.

بر اساس ماده ششم طرح «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها»، دولت جمهوری اسلامی ایران موظف است بر اساس بندهای ۳۶ و ۳۷ برجام، ظرف مدت ۲ ماه از تصویب این قانون، دسترسی های نظارتی فراتر از پروتکل الحاقی بر اساس برجام را متوقف کند.

همچنین ماده هفتم این طرح، دولت جمهوری اسلامی ایران را موظف می‌کند که پس از ۳ ماه از تصویب نهایی آن، گزارش دقیق اقدامات انجام شده از جانب طرف های برجامی در زمینه بازگشت به اجرای کامل تعهداتشان وفق برجام و رفع تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران را به مجلس شورای اسلامی ارائه کند. چنانچه تا آن تاریخ روابط بانکی ایران در اروپا و و میزان خرید نفت آنها از ایران به شرایط عادی و رضایت بخش بازنگشته باشد، دولت مکلف است اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی را متوقف نماید.

به گفته مهدی محمدی مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی، طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از منافع ملت ایران یکی از دوران‌سازترین قوانین کشور است که مجلس با افتخار، بیش از ۴ ماه برای تدوین و به سرانجام رساندن آن تلاش و رایزنی کرده است.

مشاور رئیس‌ مجلس شورای اسلامی در یادداشتی درباره ارتباط طرح راهبردی مجلس با ترور ناجوانمردانه شهید فخری زاده دانشمند هسته‌ای کشورمان تصریح کرد: شهادت شهید فخری زاده زمان بندی این طرح را جلو انداخت. البته این طرح فقط یک گوشه ای بسته جامعی است که برای پاسخ به روند فشارهای غرب در دو سال گذشته تهیه شده و بقیه اجزاء این بسته نیز منطق و زمان بندی خاص خود را دارد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 135
  • در انتظار بررسی: 16
  • غیر قابل انتشار: 32
  • محسن IR ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
    50 6
    انرژی هسته ای حق مسلم ماست
    • DE ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
      37 0
      چقدر وقیح و پررووو ... برای اینکه به دنیا بگن ایران به برجام نیاز داره ،اول ایران باید تعهداتش را اجرا کنه و بعد از آمریکا دعوت(التماس) کنه که برگرده به برجام تا آمریکا هم برگرده به برجام کوفتی و خدای نکرده آبرو ریخته شده ی آمریکا در سطح جهانی بازدوباره نریزه...اینا دیگه خیلی گاون البته بلانست گاو... هووووی آمریکا تا 21 فوریه برگشتی که هیچ ..برنگشتی با پروتکل الحاقی بای بای کن. اسفندماه هم دوربین های آژانس تو سایت هسته ای جمع
    • IR ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
      24 3
      پررویی هم حدی دارد.به این پیمان شکنان امیدی نیست و باید جواب مناسب به انها داد
    • IR ۰۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
      13 15
      چی هست این انرژی هسته ای؟ به چه کاری میاد؟ میشه جلوی قطعی برقو باهاش گرفت؟ اینهمه مردم هزینه دادن سختی کشیدن برای چی؟
    • ناشناس IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
      2 0
      کلا اروپا نشان داد وزنی برای گفتگو واظهار نظر نداره، ضمنا تقسیم کار جدید اروپا و آمریکا جهت گول مالی مجدد واضحه، فقط تعجب آور اینه که ما چرا فوری از پروتکل الحاقی خارج نمی شویم وبیرون کردن جاسوس‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را به تاخیر می اندازیم
    • IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
      1 0
      پاسخ به01:31 :یه چیزی که همین فرانسه که اظهار فضل کرده درباره اش،70 درصد برقش رو با اون تأمین می کنه.
    • IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
      1 0
      بله حق شماست اما بمب اتم که حق هیچکس حتی شما نیست
    • داریوش IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
      1 0
      آره میشه باهاش جلوی قطعی برق رو گرفت! اصلا کاربردش تولید برقه،،،!
  • IR ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
    13 21
    باشه حتما بهشون میگم
    • DE ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
      18 2
      مگه نمیدونی!!! امریکا به توافق پاریس برگشت و پاریس هم در ازاش باید به صدای آمریکا تبدیل شود و عزیز دُردونی آمریکاست ^_^
    • DE ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
      13 0
      مگه نمیدونی!!! امریکا به توافق پاریس برگشت و پاریس هم در ازاش باید به صدای آمریکا تبدیل بشه و عزیز دُردونی آمریکاست ^_^
    • سعید IR ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
      14 0
      ماشاا...رو که نیست سنگ پای قزوینه،خیلی پورو هستن.
    • مجید IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
      0 0
      مگرکشورهای اروپایی نمیدونندکه شرط وشرطگذاری وشرط بندی حرام هست. مثل قمار
  • DE ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
    19 1
    شرط ایران برای برگشت آمریکا به برجام! اول یه استخون بنداز جلوی اینها که خودشون از تو خیانتکارن کمتر الکی واق واق کنند .
  • حسن IR ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
    24 2
    مثل اینکه می خواهند بچه ای را گول بزنند . گذشت ان دوران اسب دواندن شما
  • DE ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
    30 0
    فرانسه بی عرضه بهتره بره غازهاشو بچره! خود فرانسه یکی از کشورهایی هست که هیچ تعهدامضاء شده رو اجرایی نکرد!
  • IR ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
    24 0
    خدا هدایت کنه اون کسی رو که اینا رو آدم فرض کرد و پر روشون کرد.
  • DE ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
    4 0
    چقدر وقیح و پررووو ... برای اینکه به دنیا بگن ایران به برجام نیاز داره ،اول ایران باید تعهداتش را اجرا کنه و بعد از آمریکا دعوت(التماس) کنه که برگرده به برجام تا آمریکا هم برگرده به برجام کوفتی...اینا دیگه خیلی گاون البته بلانست گاو... هووووی آمریکا تا 21 فوریه برگشتی که هیچ ..برنگشتی با پروتکل الحاقی بای بای کن. اسفندماه هم دوربین های ازانس تو سایت هسته ای جمع میشه
  • IR ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
    8 1
    بمیر بابا!! تو برو جنبش جلیقه زردها رو جمع کن بیخود زرزر نکن
  • اسماعیل نوغانچی صالح IR ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
    4 0
    دولتی خون آلوده (ایدز) به کشور ایران داده چگونه سخن از برجام میگوید واقعا وزارت خارجه باید امثال اینگونه سفارتخانه به آشغاخانه تبدیل کند
  • ایرانی IR ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
    3 0
    آنها(فرانسوی ها) بهتراست به تعهدشان اقدام کنند ایران لزومی نداردباغیرازآمریکا مذاکره کند اذنابی که جرات ندارندبدون اجازه ارباب حرف بزنند اساسا نبایدوسط معرکه باشند کناربیاستند تا ایران وآمریکا مذاکره کنند
  • SE ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
    6 2
    چه خواسته ابلهانه ای چون هرگز چنین نخواهد شد
  • IR ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
    2 0
    اشغال فرانسه اینجا تفسیر می شود آدم این کشور اشغال شده به اشغالگر خود می گوید برای ایران هم مثل فرانسه نسخه بپیچ - بروید فرنگی های بی خاصیت جمع کنید ننگ ضد آدمی خودتان را-
  • پسر IR ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
    11 1
    زرررررررررررررررررررررررررررررررررت بازم دارم؟ میخوای؟
  • IR ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
    7 0
    باید خودرو سازهای آمریکایی جایگزین پژو و رنو شوند
  • ابراهیم IR ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
    2 1
    اولا چرا فرانسه ازمایش موشک کروز اتمی خود را چند روز پیش با افتخار اعلام کرد ، در ثانی چرا سخنگوی دولت موضوع را اعلام نمی کند، ولی با دغلکاری نام گوینده را نیز اعلام نمی کنند. واقعا این غربیها چقدر شیادند.
  • علی IR ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
    1 3
    دوستان دقت کنین الان آمریکا و عربها تو ضعفن برای همین عربستان می خواد بیاد توی برجام چون می‌دونه تنهایی خیلی ضعیفه و با این کار می خواد تو برجام سنگ اندازی کنه تحریم ها بطور کل باید لغو شود و من الله توفیق
  • محمدرضا IR ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
    2 0
    یکی نیست به این .................ا بگه تعهد را فقط ایران داده بوده و شماها هیچ تعهدی نداشتید .
  • ارسلو IR ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
    8 0
    ایران هرگز نباید قبل ازاینکه همه تحریم ها برداشته بشه به برجام برگرده هیچ اعتباری به امریکا و اروپا نیست.
  • حسن IR ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
    0 0
    اول آخر مرگ بر آمریکای شیطان.انتقام خون شهدایمان را به هرقیمتی که شده خواهیم گرفت.کم شهید و جانباز ندادیم دراین راه.از سرباز گرفته تا داشمند.الآن به قدرت رسیدیم فقط نقشه میکشند خلع صلاحمان کنند ولی ملت ایران داستان. روباه مکار را درکلاس دوم خوانده اند.اینبار روباه مکار بدجوری تو تله گیر کرده.مرک بر بایدن همه اینها تخم یک جوجه هستند.
  • محمد IR ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    4 0
    همشون دروغگو هستند و مثل خود آمریکا .اگر کشورهای دیگر راست میگفتند چرا خودشان پایبند به فرجام نماندند و کارشکنی کردند.هیچ کدامشان پایبند نیستند و امیدوارم این بار هم ایران فریب نخورد
  • Napoléon ناپلئون FR ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    2 0
    فرانسوى ها ترسو و بى بُتِه هستن و از جريمه و بي پولى خيلي خيلي ميترسن ! بايد از لحاظ اقتصادى منافع فرانسه را به خطر بيندازيد تا برايشان ارزش نداشته باشد با ايران در بيفتند ! با وجود اين فراموش نكنيد كه صهيونيستها هستن كه قدرت را در دست دارن چه چپ و چه راست حاكم باشه. و زن رييس جمهور فرانسه فعلى نيز از فاميل روچيلد ها ميباشد كه همه اين فاميل بزرگ يهودى را ميشناسند ! البته عرضه دارن و مثل اقاي ظريف نيستن و قبل از سياست تاجران سرشناس بوده اند و امتحانِ شركتْ خصوصىْ داري را داده اند و مانند رييس جمهور روحاني و ظريف حقوق بگير نبودن وگر نه متخصصين فاينانس ايرانى را وارد مذاكره ميكردند ... اي واي كه اين مزرعه را اب گرفته، دهقان مصيبت زده را خواب گرفته
  • امید IR ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    2 1
    شما اروپاییان تازه به دوران رسیده کوچکتر از آن هستید که برای کشور ما خط و نشان بکشید. ایران سرزمین عزیز ما است و روز به روز قدرتمند تر خواهد شد. پاینده ایران
  • IR ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    4 2
    بنابر تجربه قبلی باید مستقیم با آمریکا صحبت کرد امتیاز اقتصادی هم بهش داد عدم منفعت امریکا میتونه مجددا موجب خروج امریکا بشه. شاید اگر ورود کالاهای امریکایی رو ممنوع نکرده بودن و منفعت سیاسی و اقتصادی امریکا به صفر نرسیده بود ترامپ تاجر خارج نمیشد. وقتشه دست از یکدندگی بردارید. روسیه و فرانسه و ... بهتر امریکا نیستن شعار زدگی بسته
    • رضا IR ۰۴:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
      0 1
      درود بر شما دوست عزيز ، به نكته درستى اشاره كرده ايد ، ايران در دور جديد مذاكرات نبايد هيجيك از كشورهاى اروپائى را آدم حساب كند ، اين بى پدرها جرات نميكردند بدون اجازه امريكا به تعهدات خود عمل كنند ، سياستمداران ما بايد فهميده باشند اين فرنگى هاى آب زير كاه در عرصه جهانى كاره اى نيستند و بجز كار شكنى و مانع تراشى هيچ اقدامى نخواهند كرد. ما بايد بجاى اونها به خود امريكائى ها امتياز اقتصادى بديم ، مثل خريد هواپيما و همكارى با اتومبيل سازى ها و غيره ، در دور جديد نبايد كمترين امتيازى به اروپا بديم اين نامردهاى بى وجدان در اين چند سال امتحان خود را پس داده اند.
    • سعید IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
      1 1
      کاملا درسته.
    • رضا IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
      1 1
      آفرین دیدگاهی کاملاً متفاوت ، برای ما فرقی نمیکنه که مثلاً خودروی فرانسوی مونتاژ کنیم یا آمریکایی ، اگه قراردادهای اقتصادی با آمریکا داشته باشیم درسِ بزرگی به اروپایی های منافع پرست خواهیم داد تا دیگه پررویی نکنند ، از قدیم گفتند :دَمِ کدخدا رو ببین و ده را بچاپ برای یک دفعه هم که شده تغییر سیاست بدیم و مستقیم با آمریکا کنار بیاییم ، اونوقته که فعالیت هسته ای هم میتونیم داشته باشیم و اروپایی ها به التماس بیوفتند
    • آینده قوی IN ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
      1 1
      غلط کردن راه ما راه حسین است
  • IR ۰۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    2 0
    فرانسه البته اون ماکارونی و بایدن چرتی خیلی خیلی غلط اضافه کردن
    • باقر IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
      0 0
      احسنت، آمریکا اگه تو اقتصاد ایران ذینفع نباشه همین آش هست و همین کاسه
  • م IR ۰۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    3 0
    چقدر وقیح و پررررواند!
    • IR ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
      0 0
      فرانسه خر کی
    • عباس IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
      0 1
      ایران باید کوتاه بیاد تحریم ها باید بره
  • IR ۰۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    2 0
    باید به این اورپائیها گفت دیگه دوران گاگولها گزشته هرچی بگی عمل کنند این دوران دوران انقلابیهای وطن دوست وخادمان ملت وهیچ گقت زیر بار ذلت نمیرند یاران سلیمانی ها وهمتیها وتوسلیها. اصلا بقول سردار سلامی ما به برجام نیازی نداریم راست میگه چه نیازی به برجام داریم وقتی که میتونیم خودمان بسازیم گروی پاهای خود بایستیم فقط یکم خود باوری گاعتماد به نفس داشته باشیم تا تمام درهارا به روی ما باز شود.
  • بینام IR ۰۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    3 0
    به نظرمن،، این آشغالهای جیره خار همشون به فکر هستن که ما رو دور بزنن و سر ما رو گرم کنن،تا آمریکا فرصت پیدا کنه گنبد آهنی رو در سرتاسر کشور های عربی نصب کنه ،و بعدش تدارک حمله به خاک ایران عزیز ما رو پبدا کنه
    • محمد کیشانی IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
      1 0
      با نظرت موافقم امریکا هیچ وقت به برجام باز نمی گرده چون اسراییل تهدید کرد که اگه به برجام باز گردی روابطه با امریکا رو قطع می کنیم جالب اینجاست کابینه بایدن همشون یهودی صهیونیسم هستن
  • م DE ۰۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    3 0
    به جهنم میخواد آمریکا برگردهم یا نکرده ما ایران حرف خودمان زدیم چقدر پرو هستند اروپا خودش کثافت تر از امریکار هست ایران همیشه جاویدان جانم فدای وطنم
  • محسن TR ۰۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    0 0
    به نظر من غربی ها دقیقا بر اساس عکس العمل دولت ایران خواسته هاشان را بیان میکنن،اگر محکم اعلام بشه برجام تحت نظر دولت قبل که بایدن هم تصمیم گیر بوده توافق شده دیگه غیر از برداشتن تحریم ها از طرف امریکا که زیر توافق زده وتعهد ایران به برگشت به توافق، چه مذاکره ای باید صورت بگیره،اگه آمریکا میخواهد امتیاز فراتر از برجام بگیره،که این بد از بدتره،چراکه ۴ سال دیگه باز از سر نو غزل خانم،به نظر من مذاکرات جدید باید بیشتر حول تضمین محکم از طرف مقابل باشه تا صحبت روی خواسته های بیشتر توسط غرب،خدا کنه غیرت ایرانی بر مصلحت عده ای بچربه .
  • علی IR ۰۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    0 0
    این حیوون خودش خره فکر کرده بقیه هم مثل خودشن
  • عبداله صباغ NL ۰۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    0 0
    فرانسه *** خورده با هفت جدش
  • IR ۰۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    1 0
    ما اصلن نباید ب برجام برگردیم
  • IR ۰۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    1 0
    برگشت به برجام اشتباهی بزرگتر از خود برجام است
  • ش. AE ۰۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    0 0
    باید اول به فرانسوی ها گفت شما هم باید دست از غارت کشورهای کامرون و ماداگاسکار و آفریقایی بردارید شما هم باید از حمایت داعش دست بردارید تمامی این تروریستها سالها در دل کشور شما زندگی کردن و به زبان و فرهنگ شما کاملا آشنا هستن مثل بن لادن که تمام اعضای خانواده این تروریست در لندن بودن تحصیلات و .......... این اراذل خود کارخانه صدور فساد و تروریست هستند
  • رضا IR ۰۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    0 0
    برو بابا
  • GB ۰۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    0 0
    امریکا ابتدا باید به تمام تعهداتش عمل کند ، تمام تحریم‌ها برداشته ، پولهای ایران آزاد ، مراودات بانکی بصورت قبل برگردد.... بعد از اینکه اینها انجام شد ایران هم به تهدات خود عمل می‌کند. در آخر به فرانسه مربوط نمی‌شود
  • رضا IR ۰۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    0 0
    بنده نظرم این ازکشنکی میمیرم ولی دکه زیربار و نمیرم انشالا سران ماعین عربستان نیستند
  • مهدی وفاجو IR ۰۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    1 0
    اگر ایران مقتدرانه وبدون توجه به برجام باشد آنها خودشان بدنبال ایران می آیند... ایران نیازی به آنها ندارد و خودش را باور داشته باشد..ایران به قدرت قدیم خودش در دنیا تبدیل خواهد شد فقط اگر باور کند،و دروازه های ورودی و خروجی را محسوس کند.فکر و نبوغ ایرانی خیلی بالاتر از آنهاست... فقط اگر مردم را شریک درامدهایشان کنند و مردم هم در رفاه قرار بگیرند..ایران بهترین و قدرتمند ترین است..کاش من رئیس جمهور ایران بودم...تمام دنیا را در حسرت ایران می گذاشتم و البته این حسرت را به وقتش پایان میدادم و دنیا را از ایران آغاز میکردیم...باور کنیم که میتوانیم..
  • علی IR ۰۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    0 0
    خجالتم خوب چیزیه والا. میخواید به برحام بگردید یابرنگردید به جهنم.هیچ کسی تو دنیا نمیتونه برای کشوری مثل ایران تعیین تکلیف کنه. بازرسان اجراج. ازپروتکل القاقی هم خارج میشیم. باهرصدریم دلمون بخواد اورانبوم غنی میکنیم
  • ناشناس IR ۰۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    0 0
    سوال این هست‌این‌ها‌باخارج‌شدن‌از برجام‌به‌مااین‌قدر‌خسارت‌وارد‌کردن‌آن‌وقت‌چرا‌ماباید‌آن‌ها الان‌وقتی‌تحریم رابرداشتن‌ماباید‌برگردیم‌به‌قبل، چرا‌نباید‌تاهمین‌جایی‌که‌غنی‌سازی‌‌کردیم‌واین‌همه‌هزینه ‌کردیم‌ازهمین‌جا‌برنگردیم‌به ‌برجام‌تادفعه‌ی‌بعد‌دوباره‌ همین‌کاررا‌تکرارنکنند‌واز این‌شوخی‌ها‌باما‌نکنند.
  • Aliloo IR ۰۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    0 0
    وقاهت هم حدی داره. آب داره سر بالا میره. نقطه ضعف نشون بدی همینه دیگه!!! برجام کلا مثلا چه خیری واسه داره؟ بزنین زیر میز جمعش کنین بابا. والسلام
  • محمد IR ۰۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    0 0
    ننگ بر دیپلماسی ذلیلانه که این اراذل غربی را اینجور پرروکرده است.
  • غ IR ۰۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    1 0
    ببخشیدقصدتوهین به هیچ هم وطنی رو ندارم ولی بعضی مسئولین کشور خودمون بدجور...دم تکون میدن برای خارجیهاوخارج ما که آزمون گذشت به قول گذشتگان وبزرگامون فکری برای بچهامون و آیندگان کنیم.
  • محمد IR ۰۴:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    2 0
    این هم نتیجه ۸ سال دیپلماسی منفعلانه ۸سال تمام توان کشور را صرف برجام کردیم این هم نتیجه . اگر از همان ابتدا انقلابی و جهادی عمل کرده بودیم ، امروز شاهد زیاده خواهی نبو یم ، باز هم تا بیشتر از این دیر نشده بایستی قوی و یک صدا پاسخ دهیم و به خدا اعتماد کنیم ، قطعا نتیجه می گیریم ،
  • یزدی IR ۰۴:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    0 0
    اول شما درعمل نشان بدهید بعدایران یک ادم زرنگ ازیک سوراخ دوبار گزیده نمی شود ثانیا فرانسه چکاره است چقدربه تعخدش عمل کرد
  • رسول IR ۰۴:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    0 0
    چند کلمه از مادر عروس بشنویم
  • امیر IR ۰۴:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    0 0
    بهش بگید اول شما که تعهدات را انجام ندادید به همان اندازه که ایران را تحت فشار گذاشتید برگردید بعد از همان مدت که ما را الاف نگه داشتید ما هم بر میگردیم اینها چقدر پر رو هستند
  • IR ۰۵:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    0 0
    احتمالآ فرانسه توجیبی از بن سلمان گرفته مدیون شده از طرفی فرانسه دیگه وزن قبل را نداره خودشو بتونه جمع کنه کافیه دوران استعمار تمام شده بایدن تحریمها را برداره ما هستیم ولی چین شریک تجاری و راهبردی باشد روسیه هم سبک سنگین میکنه با احتیاط باهاش کارکنیم دوران فرانسه گذشت اگر حرفی باشه با اربابشون آمریکا زده بشه افسوس که رئیس جمهور ما در حد ایران زمین نیست مقتدر و زرنگ نیست خداییش دیگه از این انتخابا نکنیم خیلی هزینه دادیم ...
  • فرید IR ۰۵:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    0 0
    آمریکا هم پروعع هم دولت مردانش خود فروشن خودشونو به پول اعراب میفروشن ایران برگ برنده دسته اونا میان دست ما
  • فرید IR ۰۵:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    0 0
    ما عجله نداریم برا برجام باید امریکا بیا دست بوس ما
  • ایرانی IR ۰۵:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    0 0
    چه آمریکا و چه اروپا حق ندارن که به ما بگن چی داشته باش چی نه چکار بکن و چکار نکن اونها عددی نیستن که واسه ایران تعیین تکلیف کنن
  • DE ۰۵:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    0 0
    نظر یک مقام ایرانی .که نخواست نامش فاش بشود .گفت فرانسه بیجا می‌کند که نظریه این چنینی می دهد ..درخواست غربی ها چه از روی دوستی و آشتی وچه از روی تحریم جنگ یکی است .مرغ یک پا دارد . زیاده خواه .
  • مهران رضای IR ۰۵:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    0 0
    فرانسه چه خریه که برای کشور ما تصمیم میگیره خودشون به وعده های که میدن عمل نمیکنن اون وقت درباره کشورما نظر میدن وخودشون هر غلطی میخوان میکنند ...
  • IR ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    0 0
    یک احمق دوبار از یک سوراخ گزیده می شود یکبار اعتماد کردیم به شما نامردان چوب راخوردیم ّ لذا فراموش کنید ایران قبل از تعهد به برجام برگردد ان زمان بگدشت وان پیمانه دیخت
  • حمیدرضا IR ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    0 0
    امروز بس خودمونوکوچیک کردیم واسه اینکه آمریکا برگرده باید ایران فلان کار رو انجام بده خاک بر سر دیپلماسی ذلتتون صد سال سیاه نمی‌خوام برگرده،فقط بلدید خودکار را کنید
  • مجتبی زنجانی IR ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    0 0
    فرانسه آلمان وانگلیس کنده ترازدهانشون حرف میزنند.
  • مسعود IR ۰۶:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    0 0
    مطمئنا اروپا از بازگشت آمریکا سود کمتری می‌برد چرا که ممکن است ایران بخواهد در رابطه با واردات از آمریکا گام بلندتری بردارد بقول معرف اروپایی دارن از آب گل آلود ماهی میگیرن باید مواظب این لاشخورها باشیم
  • IR ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    0 0
    غربی ها را مسئولین بی تدبیر خود ما این همه پررو کرده اند اگر از اول با احتیاط کامل و بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری پیش می‌رفتند کار به اینگونه یاوه گوئی ها نمی کشید تا حالا که دولتی ها و مجلس گذشته عملکرد قابل قبولی نداشتن امید است نمایندگان فعلی مواظب اوضاع باشند
  • IR ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    0 0
    مقام فرانسوی غلط کرده
  • A IR ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    0 0
    پول منابع ملی عربستان که در دست حکام سعودی است این کارها را میکند احتمالا چند روز پیش شیردوشهای فرانسه کاو شیرده عربستان را دوشیدند و به مذاقشان چسبیده است و الا مگر همین مکرون نبود به روحانی اصرار میکرد با ترامپ عکس بگیرد حالا چی شده که حرفهای همین فرانسه عوض شده به احتمال قوی شیر خوشمزه بوده
  • IR ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    0 0
    فرانسه غلط خوردین
  • حسنی IR ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    0 0
    در مقابل زورگویان غربی به هیچ وجه نباید کوتاه آمد اگر به وظایف شان عمل کردند آنگاه ماهم به تعهداتمان عمل کنیم ولاغیر
  • علی DE ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    0 0
    با سلام یه توانائی که می فهمن ایران ابرقدرت جانی و باستانی بوده و هست پس از قبیل آمریکا و اروپا گم برن کمتر واق واق کنن البته بلانسبت سگ
  • حسین IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    0 2
    ایران باید سیاستی در پیش بگیرد که جواب تمام خیانتهای روسیه .فرانسه انگلیس و اروپا را در این چهل سال و حتی چند قرن اخیر را بدهد .ما باید روش بازی را تغییر دهیم و در مذاکرات مستقیم با امریکا آنها را دور بزنیم.ان وقت معلوم می شود چه کسانی التماس ایران می کنند تا اجازه سرمایه گذاری در کشور ما پیدا کنند.
  • IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    0 1
    فرانسه با ایران خوب هست اکر تندروها خراب نکنند نمیشه که با همه دنیا بد شد
  • IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    0 0
    اصلا سگ آمریکا شده فرانسه فرانسه واسش واق واق میکنه
  • IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    2 0
    تاریخ نشان داده هر وقت اراده ملی برای رشد و شکوفا بی کشور عزم شده غرب و دارو دسته اش به تکاپو افتاده تا با وعده و وعید اراده جوانان ما را سست و از پیشرفت باز دارد پس نباید دیگر گول این حرفها را خورد فقط به ظرفیت های داخلی توجه کنیم.
  • IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    2 0
    سلام من عقیده دارم اروپائی ها حتی از امریکاهم کثیف تر هستن.
  • A IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    0 1
    باید ایران کوتاه بیاد
  • کریم ایزدی IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    0 0
    چقدر پر رو اول آمریکا از برجام خارج شده اول هم او باید برگردد وخسارت رو بده بعدش نوبت ایران میشه البته اگر اگر مذاکره کننده های ترسو قافیه رو نبازند قاعده بازی اینه
  • IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    0 1
    تنها راه حل. مذاکره مستقیم با خود امریکا هست ونه هیچ کشور دیگر. ما باید مانند سایر کشورها با امریکا وارد تجارت شویم .ومانند ژاپن وسیله باکیفیت بسازیم که کلیه بازارهای امریکا را به دست بگیریم وکینه وکدورت ها را کنار بگذاریم وهروز کشور عزیزمان را قدرتمند سازیم تا هیچ کشوری نتواند برای ما شاخ وشونه بکشد.
  • IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    1 0
    اگه به وقتش وقتی آمریکا برجام رو پاره کرد ما آتیشش می زدیم الان نباید به اینها التماس می کردیم.
  • IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    0 0
    این الان برای امریکا شرط گذاشته بود یا ایران
  • کمال IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    0 0
    ما میخواهیم تا اخر عمر تحریم باشیم .اخر ما باید به وضع 6 ماه قبل برگردیم تا انهانیز برگردند.ترامپ دلال بود ولی بایدن یا صلح میکند یاجنگ از طریق شورای امنیت. الن انها حاکمند ما محکوم
  • IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    1 0
    این روال حرکت مادرستودرراه مستقیم هستیم نه مذاکره ونه نیازبه مذاکره داریم آمریکاونوکرسینه بدست اوفرانسه بخوبی میدانندکه فشاراقتصادی آنهاشکسته خورده وملت ایران باآن سازگاروهماهنگ شده است بایدمیزان تخسیب مابه 50/60درصدبرسدتاهرمیزان که دلمان بخواهداگرآنهامایل به مشارکت هستندخودشان پیش قدم شوند
  • فولادی IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    0 0
    هرچندرهبرمعظم از قبل گوشزد کرده بودند،ولی عده ای خودشان را عالِمتر میدانند!لذا الآن خواهانِ انجامِ همان برجام هستیم،نه کمتر نه بیشتر،همان برنامهءاقدام مشترک که۲سال هزینه و وقت ملت راگرفتند
  • محمد امینی IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    0 0
    زمان حرف زدن تمام شد دیگر به نورهای آمریکا بخصوص اروپایی ها نمیشه اطمینان کرد شما فعلا خودتونو از زیر آمریکا در بیاورید بعد حرف مفت بزنید
  • DE ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    0 0
    همین مشخص می کنه اینها هیچ جدیتی برای انجام تعهداتشان ندارند و برجام فقط یک سراب است. فقط قدرت دفاعی.
  • مهدی IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    0 0
    این پیام فرانسه به امریکا نشونه تعهد فرانسه برای فشار به ایران برای بازگشت به برجام هست
  • ج DE ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    0 0
    در ایران یک دولت معتقد و آزاده و مقتدر و شجاع نیازه که دل به این فریب ها و وعده های سر خرمن نبندد وبزنه تو دهن این کثافتای آدمکش . نجاست خوردید که از برجام خارج شدید حالا باز شرط و شروط میذارید
  • IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    0 0
    اول اونیکه تعهداتش رو زیر پا گذاشته باید به تعهداتش برگرده... بعد ایران... ایران باید کاری کنه که حضور بازرسان آژانس در ایران برای طرفهای مقابل بشه آرزو... باید به حداقلها راضی بشن نه اینکه همش ما به حداقلها راضی بشیم...
  • سارا IT ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    0 0
    از سرداران سپاه عزیز میخواهیم که هوشمند باشید وبمب اتمی رادر اسرع وقت بسازید که این راه نجات ایران از دست دشمنان است برجام را کنار بگذارید وزودتر بجنبید .
  • سعید NL ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    0 0
    یکی نیست به این آدم احمق بگه دیگه گذشت آن دوران که با یک اظهار سفیرتون در ایران دولت عوض میشد. دوران عوض شده ،شماها در حضیض ذلت و ضعف آخرین خواب های آشفته استعماری تان را می بینید. احمق حقیر آمریکا یکطرفه خارج شده و الان هم بدون کوچکترین دست وپا زدن مثل یک پسر مودب برگرده به برجام و ایران هم تازه یواش یواش و به آرامی طمانینه بر خواهد گشت. دیگر آمریکا و غرب به اندازه یک توله دزد و هار ارزش واعتمادی پیش ملت ایران ندارند و نخواهند داشت.
  • IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    1 0
    به شوشتر زدند گردن مسگری . همون بهتر که برنگرده به برجام این لات کوچه خلوت
  • محسن زعیم IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    0 0
    سلام جالبه از وزیر امور خارجه قبلی امریکا پرسیدن چرا برای ایران اینه همه شریط تعيين میکنید ولی برای کره هیچ شرطی نمی‌گذارید میگه کره به بمب اتم دست یافته کسی که بمب اتم داره که نمیشه شرایط تعيين کرد
  • سیداسماعیل رحمانی IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    0 0
    زیادی خورده فرانسه اگرشعورداشت
  • IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    0 0
    الحمدلله ما کشور ثروتمند ی هستیم و تا این ملت شهید پرور و زحمتکش و وطن پرست اسلامی را داریم این تحریم ها هیچ تاثیری ندارد و ما پیروز میدان نبرد هستیم
  • IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    1 0
    ما کشور ضعیفی هستیم باید هر چی اونا گفتن گوش کنیم یعنی خودمون باعث شدیم ضعیف بشیم
  • IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    0 0
    چرا کشوری مثل فرانسه سهم انرژی هسته‌ای از تولید برق بیش از 75% باشه و ایران کمتر از 2% این کشور ایران را با الجزایر و مالی اشتباه گرفته است. دوران استعمار گذشت غریبی درد بی درمان غریبی سر آمد دوره مردم فریبی فرانسه بدان اینجا ایران است سرزمین شیران سرزمین سلیمانی و سلیمانی هاست.
  • US ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    1 1
    فرانسه خوب اومده ایران باید به وظایف خودش زودتر عمل می کرد مانند اتحادیه اروپا که کامل عمل کرده حتما باید اورانیوم رو بیش از 20 درصد غنی می کرد حتما باید اجازه بازرسی بازرسان آژانس رو به این سادگی ها نمی داد حتما باید تعداد سانتریفیوژها رو به اندازه ای که می خواست زیاد می کرد حتما باید مباحث تحقیقاتی و غیره رو برحسب خواسته اش به انجام می رسوند و ... اما افسوس که این کار رو نکرد ولی اگه فرانسه و یا اتحادیه اروپا سوسه اومد باید این دفعه مثل خودشون عمل کنه یعنی قدم در مقابل قدم
  • IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    0 1
    یکی از مقامات اسرائیلی اعلام کرده اگر امریکا ب برجام برگردد، اسرائیل ب ایران حمله خواهد کرد. بنابراین قبل ا هر حرکتی ابتدا ب ساکن تعهد بی طرفی امریکا در جنگ ایران و اسراییل میباشد. و سپس تعهد و اجتناب از عمل گوریلی چون ترامپ.
  • ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    0 0
    هههههههههههههههههررررررررررررررررررررررریییییییییییییییییییییی
  • موسوی IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    0 0
    اروپایها تعهد به چی میگن
  • ائلدار بایرام اف IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    0 0
    ما باید شرط بذاریم نه اونا. بی شرف هستن اونا و هیچ وقت رو حرفشون نمیشه حساب کرد و یه عده تو ایران یا خائن هستن یا نفهم که فکر میکنن اونا با این سابقه درخشانشون رو حرفشون می مونن.
  • محسن IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    0 0
    ایرانی هادیگرفریب نمی خورند چقدر زبان بازند حالا نوبت آنهاست به کلیه تعهدات مانند ایران عمل کنند درغیراینصورت بازفریب است
  • IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    0 0
    فرانسه عین سگی که دهنشو پاره کرده زیاد واق واق میکنه
  • محمد جواد کیائی IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    0 0
    آقای بایدن اگر من بجای شما بودم بدون مشورت با کسی میومدم دست بوس رهبر ایران....اونوقت متوجه می شدی که شمارو در آینده به عنوان یک رئیس جمهور سیاست مدار واقعی در تمام دنیا می شناختند
  • h NL ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    0 0
    فرانسوی های پلید را باید در جریان جنگهای ایران و روس بخوبی شناخت ،آنها مکارتر از انگلیسی های کثیف و شوروی متجاوز و اشغالگر هستند .
  • IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    0 0
    فرانسه درجایگاهی نیست که برای برجام تعین تکلیف کند اگرخودشان بتعهداتشان پایوند بودن
  • مرتضی IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    0 0
    آن مقام فرانسوی ... خورد بهمراه بایدن
  • خلیل قاسمی IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    0 0
    اولا چرا فرانسه عوض آمریکا اطلاعیه صادر می‌کند ثانیا مگر اول ایران برجام را بهم ریخته آنهاییکه اولین مرحله به برجام را تعلیق کردند باید همانها هم قبل از همه به تعهدات خویش برگردند بعداً از بقیه انتظار برگشت داشته باشند در خانه کس است یک حرف بس است..
  • تالار IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    0 0
    فرانسوی‌ها زیادی خوردن
  • ایرانی IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    0 0
    رئیس جمهورفرانسه وآمریکا هردو خوردن اونابه تعهداتشون پایبندبودن که فرمایشات ریادمی کنن
  • محمدرضا LT ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    0 0
    آخه چقدر ممکنه یک انسان فرانسوی، وقیح و پررو باشد؟
  • علی رضا IR ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    0 0
    حکایت این حرفا بر میگرده به دوران بچه گی خود ما وقتی یه چیزی رو می‌خواستیم بدیم یا بگیریم اون می‌گفت اول تو اون یکی می‌گفت اول تو حالاشده حمایت غربی ها اونا میگن اول شما ما هم میگیم اول شما بابا ولشون کنین اینا کی باشم که بخوان به ما دستور بدن یا نظر
  • آبزن IR ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    0 0
    این آمریکا و اروپا است که باید به تعهداتشان عمل کنند وپایبند باشند وتمام تحریم ها را بر دارند و ایران هم در مورد هسته ای طوری عمل کنند که اگر زیر تعهدات زدنند زودتر از قبل به برنامه هسته ای بر گرده . و هیچ وقت برنامه موشکی ایران قابل مذاکره نیست و نخواهد شد .
  • علی IR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    0 0
    این دولتی که من میبینم میره فعالیت لغو میکنه تازه اضافه بر معمول هم لغو میکنه آمریکا هم به ریش قشنگش میخنده
  • IR ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    0 0
    حالا که ترامپ رفته باید ازفرصت استفاده کرد و تحریم هارو لغو کرد بازگشت به برجام بهترین گزینه هست فراموش نکنید بایدن پیر هست و تضمینی نیست چهارسال یاهشت سال ریس جمهور باشه شاید یکسال دیگه بخاطر کهولت سن بمیره تا بایدن زنده هست برگردید به برجام که این فرصت طلایی نسوزه
  • علی IR ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    0 0
    آمریکا دربرجام بود چکارکردبرای ایران که دوباره برگرددچکارکند دوری از شمن بزگترین سوداست مرگ برآمریکا
  • ناشناس IR ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    0 0
    لااقل مرد می بودی اسم نامبارکت رو می گفتی بعد در اثبات نوکری برای آمریکا شیرینی اضافه میل می کردی.
  • صفدر IR ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    0 0
    با سلام.امیدوارم سباستمداران کشوربه این ذلت تن ندخند وبه پاس مقاومت مردم بادلسوزی ونکاه به رفع مشکلات مردم باتوکل به خداوند منان درمسیرواحداستقلاب مملکت راحفظ نمایند تاخون شهید سلیمانی عزیزودبگران پایمال نگردد....ان شاالله...
  • حزب الله IR ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    0 0
    ما باید به نصایح امام خامنه ای گوش جان سپاریم و این برجام را به اتش بکشیم و هرکه بدان وابسته است اتش بزنیم انشاالله
  • IR ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    0 0
    حرف زدن و توافق فایده ندارد .
  • امیر طاها IR ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    0 0
    کشور امریکا دقیقا همون گربه ای که بعد از هر خوبی که در حقش میکنی به شکل وقیحی چشاشو به روی خوبیها میبنده
  • امیر عسگری IR ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    0 0
    این فرانسه کاسه داغتر از اش هست. دوم این که به این فرانسه یکی نیست بگه ایران عربستان نیست که بخوان هی سر کیسش کند.. گاو شیر ده...
  • IR ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۹
    0 0
    سلام ما در اجتماع کوچک محل زندگی خودمان از افرادی که تنش و دردسر درست میکنند دوری میکنیم حتی اگر نزدیکترین فرد زندگی مان باشند دنیا همین طور است محبت دوستی میارد وتنش دشمنی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس