کد خبر 1173270
تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۲:۰۰
خسارت ۲ میلیارد یورویی ۲۰ تیم برتر جهان در دوران کرونا/ منچستریونایتد صاحب بیشترین ضرر

منچستریونایتد انگلیس و زنیت سن‌پترزبورگ به ترتیب متحمل بیشترین خسات و سود در دوران کرونایی شدند.

به گزارش مشرق، بر اساس گزارش شرکت حسابرسی جهانی Eloitte بیست باشگاه برتر فوتبال اروپا از نظر اقتصادی تا پایان فصل جاری به دلیل بحران ناشی از شیوع ویروس کرونا با خسارت 2 میلیارد یورویی مواجه خواهند شد.

بیشتر بخوانید:

جزئیات بدهی میلیاردی بارسلونا

همچنین سود مالی 20 باشگاه برتر جهان در 20-2019 دوازده درصد نسبت به فصل قبل کاهش یافت که معادل 8.2 میلیارد یورو است. کاهش درآمد حق پخش تلویزیونی (23 درصد) و بلیت‌فروشی (17 درصد) این خسارت هنگفت را تشکیل می‌دهند. بیشترین خسارت را در میان 20 باشگاه ثروتمند جهان منچستریونایتد انگلیس با کاهش درآمد 19 درصدی و از دست دادن 580.4 میلیون یورو متحمل شد. این موضوع به بایرن مونیخ اجازه داد تا با درآمد 634.1 میلیون یورو به رده سوم ثروتمندترین تیم‌های جهان پس از بارسلونا (715.1 میلیون یورو) و رئال مادرید (714.9 میلیون یورو) صعود کند.

شرکت Eloitte در بخشی از گزارش خود آورده است: بدون شک صنعت فوتبال با سخت‌ترین چالش دورانش مواجه شده است. عدم حضور تماشاگران، لغو و تعویق مسابقات، تخفیف حق پخش تلویزیونی و لزوم پاسخگویی به شرکای تجاری تاثیر روشنی در رده‌بندی ثروتمندترین باشگاه‌های جهان داشت.

بر اساس این گزارش؛ در میان 20 تیم متمول جهان فقط 2 تیم موفق به ثبت سود بیشتری شدند. تیم زنیت سن‌پترزبورگ با قرار گرفتن در رده پانزدهم 31 درصد سود مالی سالیانه را ثبت کرد و به رقم 236.5 میلیون یورو رسید. اورتون انگلیس نیز با قرار داشتن در رده هفدهم یک میلیون یورو نسبت به فصل افزایش سود داشت. سود مالی این تیم در فصل اخیر 212 میلیون یورو بود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس