کد خبر 1173202
تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۶

به گزارش مشرق، محمدرستم‌پور فعال رسانه‌ای درباره ضرورت ساماندهی هویت دیجیتال از نظر اندیشکده شورای روابط خارجی در کانال تلگرامی خود نوشت:

افشاگری تکان‌دهنده ستون‌نویس نیویورک‌تایمز علیه «پورن‌هاب»، مشهورترین وب‌سایت منتشرکننده ویدئوهای پورن سبب شد این وب‌سایت تمامی قواعد شناسایی هویت کاربران خود را بازخوانی کند. نیکولاس کریستوف، در یک گزارش تحقیقی اثبات کرد  هفتمین سایت پربازدید ایالات متحده با نادیده گرفتن تعمدی قواعد شناسایی کاربران، زمینه بارگذاری گسترده ویدئوهای کاربران زیر 18 سال را فراهم می‌کند. این وب‌سایت در پاسخ تمامی قواعد شناسایی کاربر خود را تغییر داد. اما آیا اکنون شناسایی در این وب‌سایت به درستی صورت می‌گیرد؟

موضوع هویت دیجیتال، مسأله بسیار مهمی است که به شکل آشکاری در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک، توئیتر و یوتیوب خود را نشان داده است. از سویی این پلتفرم‌ها مسؤولیتی در مورد محتوای منتشر شده ندارند و از سویی دیگر، نسبت به شناسایی کاربران خود چندان توجهی ندارند. برنامه اثبات هویت توئیتر و فیس‌بوک عملا تعطیل شده و هنوز راه‌های متعددی برای دور زدن سیستم‌های تأیید هویت وجود دارد.

به نظر می‌رسد یک راه کارآمد برای تعیین هویت دیجیتال، اتصال سامانه‌های تأیید به بانک‌های اطلاعات بانکی باشد. به ویژه با فراگیر شدن خریدهای اینترنتی، می‌توان امید داشت به کمک این روش، اگرچه دسترسی به پلتفرم‌ها همچنان آزاد است اما دامنه و میزان خدمات‌رسانی سایت‌ها یا رسانه‌های اجتماعی را محدود کرد. بدون طراحی و اجرای هویت دیجیتال نمی‌توان با انبوه مسائل و موضوعاتی مانند لشکر بات‌ها، انتشار فیک‌نیوز، آزارهای آنلاین و سازماندهی حرکات مخرب مقابله کرد.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
    6 17
    به شما چه ربطی داره ؟ نحوه ی فعالیت سایت های اینترنتی خارجی اصلا به شما مربوط نمیشه. تعجب میکنم شما ایرانی ها چرا دوست دارید در تمامی مسائل دنیا دخالت کنید.
  • IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
    11 2
    ماهم اینجا وزیر شوآف ارتباطاتمان حدود ۱۰ اکانت ظاهراً فیک چند ده و چند صد هزار فالووری در اینستاگرام دارد که بصورت عجیبی همه آنها در جهت بزرگنمایی شوآف هایش باهم هماهنگ هستند
  • IR ۰۶:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    0 1
    حالا این محمد ریتم پور فعال رسانه ای فیک نیست ؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس