زنگنه: داغ صفر شدن صادرات نفت بر جگر دشمنان ایران ماند

وزیر نفت گفت: دشمنان می‌خواستند صادرات‌ نفت ما را به صفر برسانند، اما با فداکاری همکارانمان، بالاترین رکوردهای صادرات فرآورده‌های نفتی را در دوران تحریم‌ شکستیم و داغ این را که صادرات نفت به صفر برسد.

به گزارش مشرق، بیژن زنگنه، وزیر نفت در مراسم افتتاحیه رسمی بیست‌وپنجمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی اظهار داشت: ترامپ و پمپئو به زباله‌دان‌ تاریخ پیوستند، اما ما زنده‌ایم و با امید بیشتر برای ساختن‌ کشورمان تلاش خواهیم کرد.

وی افزود: دشمنان می‌خواستند صادرات‌ نفت ما را به صفر برسانند، اما با فداکاری همکارانمان، بالاترین رکوردهای صادرات فرآورده‌های نفتی را در دوران تحریم‌ شکستیم و داغ این را که صادرات نفت به صفر برسد بر جگرشان‌ گذاشتیم.

بیشتر بخوانید

واکنش زنگنه به روی کار آمدن بایدن: صبر کنیم ببینیم چی میشه!

وزیر نفت تصریح کرد: تلاش سازندگان و خون رزمندگان برای اعتلای جمهوری اسلامی ارزشی برابر دارد؛ همه گیری کرونا از اسفند سال گذشته امکان بهره برداری و تولید نفت و گاز را متوقف کرد اما زندگی مردم باید ادامه پیدا می کرد و با توقف تولید نفت و گاز زندگی متوقف می شد. 

وی ادامه داد: اصل را بر این گذاشتیم که با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی جریان تولید نفت را متوقف نکنیم و از اسفند ماه کارگروهی تشکیل شد و دستورالعمل هایی ابلاغ کردیم که اثر موفقی داشت؛  ابتدا 20 روز اجرای طرح ها را متوقف کردیم؛ اما بعد از آن شروع به کار کردند. 

وزیر نفت با بیان اینکه "ملی شدن نفت تنها با تکمیل توانمندی در ارکان این صنعت واقعی می شود"، گفت: مهمترین رکن برای تقویت فناوری و بومی کردن صنعت نفت فعال کردن شرکت های اکتشاف و تولید نفت است که اگر فعال شوند و کار کنند همه بخش ها فعال خواهند شد زیرا این شرکت ها مولد و محرک تقاضا هستند؛ این شرکت ها می توانند مولد ده ها هزار میلیارد تومان کالا و خدمات باشند. 

وی افزود: اگر شرکتی تجهیزاتی ساخت اما نتوانست بفروشد ما آن را می خریم؛ همچنین در این مدت گواهی کیفیت را توسط یک مرجع ایرانی صادر کردیم و این موضوع توسعه پیدا می کند. 

وزیر نفت خاطرنشان کرد: 10 گروه خانواده کالایی پرمصرف در صنعت نفت تعریف کردیم؛ در ماشین های دوار توسعه خوبی اتفاق افتاده اما همچنان جای کار دارد و حمایت از شرکت های ایرانی در قالب قراردادهای EPC و EPD در جریان است و تاکنون 3 میلیارد دلار قرارداد برای 26 میدان به امضا رسیده که 70 درصد از تجهیزات از شرکت های داخلی تامین می شود.

زنگنه با بیان اینکه "صرفه جویی در مصرف سوخت باید مورد توجه همه مردم قرار بگیرد"، گفت: بالاترین رقم های افزایش تولید را داشتیم اما رشد مصرف 15 درصدی در استان تهران و 12 درصدی در کل کشور را کسی نمی تواند پاسخ دهد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۳
    1 0
    سپاه هم با توقیف نفت کشها نقش داشت
  • IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۳
    0 0
    داغش رو پیشونی شما اصلاح طلبا هم حک شده. تمام عالم هم بگن جریان شما برای منافع ملی ایران کار میکنه باور نمی کنم،
  • محمد IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۳
    0 0
    آقای زنگنه این تلاش شاغلانو بازنشستگان را ارج نهید و بگپی اضافات مطرح همسان سازی را اجرا کنید شرایط زندگی سخت شده
  • IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۳
    1 0
    محاکمه عاملان قرارداد کرسنت، آلودگی هوا، عدم ساخت پتروپالایشگاهاها و خسارتهای جبران ناپذیر نفتی رو از مراجع قضایی تقاضا داریم.
  • IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۳
    0 0
    ژنرال کذاب زنگنه
  • DE ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۳
    1 0
    زنگنه: داغ صفر شدن صادرات نفت بر جگر دشمنان ایران ماند. لابد میخوای این را هم از زرنگی خام فروشی خودت بدونی .اگر نبود قدرت کل نیروهای مسلح و فرماندهی حضرت آقا و مردم فداکار ایران , شما خودتان با اولین توپ و تشر امریکا در چاه های نفت هم بتن میریختید.
  • عبا دالله IR ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۳
    0 0
    خدا قوت مرد بزرگ مرد تلاش مرد میدان سختیها خدا دشمنان این ملت را از احمق ها قرار داده انها نمی دانند ملت ایران شیرانی دارد مانند سردار سلیمانی سردار سلامی دکتر ظریف زنگنه بزرگ و ................ مرکشان باد در ضمن جای تا سف دارد عده ای در داخل هم از ترسشان کارهای بزرگ شما را کتمان می کنند و یا به اسم دیگری می زنند ان بنزین ان بید بلند ورساندن برداشت گاز از میدان مشترک با قطر که به لطف خدا و با تلاش نیرو های توانمند ومدیریت زنکنه اتفاق افتاد و لی خوب باکی نیست کار شما برای ملت و خداست مرگ بر امریکا و نمک نشناسان
    • IR ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۳
      0 0
      ژنرال خودتی یا پسرخاله شی؟!! هر کی هستی داری میگی فقط جیب خودم ! بقیه زیرپام!
  • DE ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۳
    0 0
    بر جگر شما هم موند جناب زنگنه!
  • IR ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۳
    0 0
    زنگنه جون خسته نباشی خیلی زحمت کشیدی برو استراحت چقدراینها رو دارند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس