ترامپ - کراپ‌شده

اقدام موسوی و کروبی مصداق دیکتاتوری و استبداد و قانون شکنی و حمله به دموکراسی بود؛ اما در آن مقطع، خاتمی و حجاریان و تاجزاده و ... به تشویق و تمجید از این اقدام دیکتاتورمآبانه پرداختند.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌ استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با  «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

**ترامپ نتیجه آرا را پذیرفت، ولی موسوی و کروبی همین را هم نفهمیدند

روزنامه اعتماد در مطلبی نوشت: «ترامپ در سخنان کوتاهی در فرودگاه برای دولت آینده امریکا آرزوی موفقیت کرد».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «اما استیضاح ترامپ و تلاش‌هایش برای تغییر نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری از جمله از طریق تحریک افکار عمومی برای خشونت و حمله به کنگره، بر تارک دوران چهارساله ریاست‌جمهوری او باقی خواهد ماند».

روزنامه شرق نیز در یادداشتی نوشت: «بخشی از آن ۷۴ میلیون حامی ترامپ با مشاهده عملکرد او در نپذیرفتن نتیجه آرا و سوءاستفاده از ناآگاهان برای حمله به مرکز قانون‌گذاری آمریکا، حساب خود را از او جدا کرده و به مخالفان ترامپ پیوستند».

این روزنامه اصلاح طلب در مطلب دیگری نوشت: «ترامپ در سخنرانی خداحافظی خود وعده داد که دوباره بازمی‌گردد».

ترامپ نهایتا به فاصله کوتاهی پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، نتایج آرا را پذیرفت و برای دولت آینده آمریکا آرزوی موفقیت کرد.

این در حالی است که موسوی و کروبی در سال ۸۸ پیشنهاد بازشماری کل آرا را نپذیرفته و از پیگیری قانونی اعتراض به نتایج آرا سر باز زدند.

موسوی و کروبی از خرداد ۸۸ تا زمستان ۸۹ همچنان مشغول فتنه انگیزی و تحریک مردم به ایجاد آشوب و اغتشاشات بودند. نزدیکان این دو کاندیدای شکست خورده به مقامات ارشد آمریکایی پیغام دادند که برای کمک به جنبش سبز در ایران، تحریم های فوری و فلج کننده علیه ایران تصویب و اعمال شود.

در ۹ دی ماه ۸۸، مردم ایران با گرایش های سیاسی مختلف- و از جمله کسانی که در انتخابات به موسوی و کروبی رای داده بودند- به خیابان آمدند و فتنه انگیزی موسوی و کروبی و خاتمی را محکوم کردند. با این حال، سران فتنه با دهن کجی به مردم، همچنان آدرس آشوب و اغتشاش خیابانی می دادند.

در هفته های گذشته، «باراک اوباما»  رئیس جمهور سابق آمریکا گفت: «دونالد ترامپ گفته ممکن است قبل از این که همه آرا شمرده شوند، اعلام پیروزی کند. این چیزی است که یک دیکتاتور ذلیل انجام می‌دهداگر به دموکراسی اعتقاد دارید، پس بگذارید همه آرا شمرده شوند».

وقتی ترامپ در هفته های گذشته ادعای تقلب را مطرح کرد و پیش از آنکه شمارش آراء به پایان برسد، خود را پیروز انتخابات نامید، در سوی مقابل از باراک اوبامای دموکرات تا هم حزبی های جمهوری خواه ترامپ و از توئیتر و فیسبوک تا بی بی سی فارسی، این اقدام را محکوم و آن را مصداق دیکتاتوری، حمله به دموکراسی، اقدامی مستبدانه و خطرناک نامیدند.

 این در حالی است که در سال ۸۸ و در شرایطی که مردم هنوز مشغول رأی دادن بودند و انتخابات به اتمام نرسیده بود، میرحسین موسوی با برگزاری کنفرانس خبری! در اظهارنظری تأمل برانگیز گفت: «برابر اطلاعاتی که ما از ستادهایمان داریم، در سطح کشور،   برنده قطعی، برنده قطعی با نسبت آراء بسیار زیاد اینجانب هستم»!

وقتی که میرحسین موسوی این ادعا را در کنفرانس مطبوعاتی خود مطرح کرد، هنوز ۲ ساعت به پایان ساعت رای گیری باقی مانده بود و اساسا پس از این دو ساعت (اگر زمان رای گیری تمدید نمی شد) تازه شمارش آراء آغاز شده و طبعا ساعت ها به طول می انجامید.

یک نامزد انتخاباتی در ایران، در شرایطی که هنوز رای گیری به پایان نرسیده و شمارش آراء نیز آغاز نشده بود، اعلام کرد که در انتخابات تقلب شده و خود را برنده قطعی انتخابات نامید! نامزد دیگر منتسب به اصلاح طلبان-کروبی- نیز با تشکیک در انتخابات، خواستار ابطال آن شد.

این اقدام میرحسین و کروبی مصداق دیکتاتوری و استبداد و قانون شکنی و حمله به دموکراسی بود؛ اما در آن مقطع، خاتمی و حجاریان و تاجزاده و ... به تشویق و تمجید از میرحسین و کروبی پرداخته و بر آتش فتنه ۸۸ دمیدند و مردم ایران را ماهها درگیر آشوب و التهاب کرده و خسارت های زیادی به کشور و مردم وارد کردند.

**روزنامه شرق:بازرگان فردی مومن و انقلابی بود!

«محمدحسین بنی‌اسدی»(داماد مهدی بازرگان) و عضو شورای مرکزی نهضت آزادی و وزیر مشاور در امور اجرائی در کابینه دولت موقت در مصاحبه با روزنامه شرق گفت: «بازرگان در اندیشه، انقلابی بود و دنبال ارزش‌های راستین اخلاقی و تحقق یک جامعه پاک و مبتنی ‌بر عدالت و آزادی؛ هیچ‌گاه ندیدم به این نوع تفکرش خدشه‌ای وارد شود، اما در عمل به حرکت تدریجی، محکم و پیش‌بینی‌شدنی و قابل کنترل معتقد بود. این جمله به او نسبت داده شده است که آزادی گرفتنی نیست بلکه یادگرفتنی است».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «آقای بازرگان را باید فردی انقلابی در اندیشه شناخت اما در عمل برای رسیدن به آرمان‌های فکری و انقلابی مسیری مبتنی‌ بر آگاهی، خرد و حکمت و تدریج را قبول داشت. بازرگان اعتقاد داشت هیچ راهی کوتاه‌تر از راه مستقیم نیست و این دیدگاه در بلندمدت در سیاست پیروز محسوب خواهد شد».

روزنامه شرق تصریح کرد: «برچسب لیبرالی از سوی بعضی گروه‌های سیاسی به‌ویژه حزب توده برای تخریب مهندس بازرگان ساخته و پرداخته شد تا او را طرفدار غرب و مخالف دین معرفی و در راه او کارشکنی و دولت موقت او را ساقط کنند. اگر لیبرالیسم را بی‌دینی و مخالفت با ورود دولت به حوزه اقتصاد بدانیم، بازرگان لیبرال نبود ولی اگر لیبرال را فردی اهل اندیشه، نرمش، تعامل، اخلاق، قانون‌مدار و به دور از خشونت کور بدانیم، او یک مسلمان مؤمن، لیبرال و آزاده بود».

یکی از کارویژه های رسانه های اصلاح طلب، تحریف تاریخ و بزک افراد بدسابقه است. براساس مستندات متعدد، دولت موقت با محوریت اعضای گروهک نهضت آزادی در دوران مسئولیت خود دچار قصور و تقصیرهای فراوان شد.

امام خمینی(ره)  ۱۹ بهمن ۱۳۶۶ در پاسخ نامه محتشمی وزیر کشور وقت، نهضت آزادی را منافق و سازمان تروریستی منافقین را فرزندان بازرگان معرفی کردند.

ایشان تصریح کردند: «نهضت به اصطلاح آزادی طرفدار جدی وابستگی کشور ایران به آمریکا است... به حسب این پرونده‌های قطور و نیز ملاقات‌های مکرر اعضای نهضت چه در منازل خودشان و چه در سفارت آمریکا و به حسب آنچه من مشاهده کردم از انحرافات آنها که اگر خدای متعال عنایت نفرموده بود و مدتی در حکومت موقت باقی مانده بودند، ملت‌های مظلوم به ویژه ملت عزیز ما اکنون در زیر چنگال آمریکا و مستشاران او دست و پا می‌زدند و اسلام عزیز چنان سیلی از این ستمکاران می‌خورد که قرن‌ها سر بلند نمی‌کرد و به حسب امور بسیار دیگر،  نهضت به اصطلاح آزادی صلاحیت برای هیچ امری از امور دولتی یا قانون‌گذاری یا قضایی را ندارند و ضرر آنها به اعتبار آنکه متظاهر به اسلام هستند و با این حربه جوانان عزیز ما را منحرف خواهند کرد و نیز با دخالت بی‌مورد در تفسیر قرآن کریم و احادیث شریفه و تأویل‌های جاهلانه موجب فساد عظیم ممکن است بشوند، از ضرر گروهک‌های دیگر حتی منافقین - این فرزندان عزیز مهندس بازرگان بیشتر و بالاتر است».

** واکنش تند دولت به مجلس، روشی برای توجیه ناکارآمدی است

روزنامه ابتکار در مطلبی نوشت: «دولت اخیرا به صورت تهاجمی با واکنش‌ها و مسائل مختلف برخورد می‌کند به‌گونه‌ای که برخی از مسئولان ارشد دولتی با واکنشی تند به استقبال بهارستانی‌ها می‌روند. این نوع رفتار دولتی‌ها ثابت می‌کند که در صدد توجیه ناکارآمدی‌های خود بوده و از سوی دیگر می‌خواهند نحوه تصمیم‌گیری‌های مجلسی‌ها را زیر سوال ببرند».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «این‌روزها اقتصاد و معیشت مردم در وضعیت نامناسبی قرار داشته و دیگر تاب‌وتوانی برای مقابله با مشکلات نمانده است، در چنین شرایطی جامعه پذیرای کشمکش‌های سیاسی نخواهد بود».

یکی از وظایف اصلی نمایندگان مجلس، نظارت بر عملکرد دولت است. اما متاسفانه دولتمردان نسبت به رفتار نظارتی مجلس، واکنش مناسبی نشان نمی دهند.

سوال از وزیر در صحن مجلس نیز از جمله وظایف نظارتی نمایندگان مردم است. اما هر بار که یک وزیر برای پاسخگویی به مجلس می رود، برخی دولتمردان در کنار رسانه های اصلاح طلب با جنجال و هیاهو، به تخریب مجلس پرداخته و این اقدام نظارتی نمایندگان مردم را مورد هجمه قرار می دهند.

نماینده مجلس باید وکیل مردم باشد و نه «وکیل الدوله»، یکی از نقاط ضعف جدی مجلس دهم این بود که برخی از نمایندگان، رسما وکیل الدوله بودند و در اجرای وظیفه خود در نظارت بر عملکرد دولت، کوتاهی کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 48
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 12
  • پری مجرد 43ساله IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    51 7
    ترامپ موسوی و کروبی به فاضلاب تاریخ رفتند
    • US ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
      23 19
      اشتباه نشود. در امریکا نامزد متصل به قدرت نتوانست از قدرت سو استفاده کند
    • آرش IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
      26 9
      موسوی و کروبی خدمات زیادی به امریکا کردند..موضع ایران را ضعیف و جهوریت نظام رو زیر سوال بردند...اینها اگر صبر کرده بودند با مدیریت ضعیف احمدی نژاد میتوانستند به جای روحانی باشند...همین طور که الان رفقاشون افسار گرانی در کشور را رها کرده اند...متاسفانه نظام رای گیری و دموکراسی با خشونت عده ای که رای نمی آورند..تبدیل به انقلاب رنگین میشود... کلا نظام دموکراسی بر پایه ی استفاده از حیله برای فریب عوام استفاده میشه...اما بدبختترین آدمها کسانی هستن که وقتی وارد یک بازی میشوند..قواعد بازی خودشون رو هم قبول نمیکنن
    • IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
      52 5
      اصل مقایسه ترامپ با موسوی و کروبی، ظلم در حق ترامپه
    • IR ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
      35 4
      دونالد موسوی و میرحسین ترامپ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    • IR ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
      32 2
      اقای موسوی و کروبی و خاتمی و هاشمی رفسنجانی با زیر سوال بردن قانون اساسی یک دهن کجی اشکار به قانون اساسی ایران کردند اگر متاسفانه اینگونه نگاه های قبیله باب شود ایران به هرج و مرج خواهد افتاد
    • IR ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
      12 1
      ترامپ دروغگویی و نفاق افکنی موسوی و کروبی را در یادها زنده کرد.
    • IR ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
      16 1
      تفاوت شون این بود که ترامپ امریکا را فقط یک روز به آشوب کشید اما موسوی و کروبی و خاتمی ایران را 8 ماه به آشوب کشیدند.
    • FR ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۳
      0 1
      اتفاقا نشانه شفافیت سیاست امریکا بود.
  • سید IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    36 7
    خدای راسپاس که خمینی بت شکن بت نهضت آزادی را شکست طوریکه با ماله کشی نوچه هاشون دیگه ترمیم نخواهد شد
    • IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
      28 2
      یکی از جنجال هایی که دولت موقت راه انداخته بود این بود که این هواپیماهای F-14 بدرد نمی خوره پسش بدهیم برود به جاش تراکتور بگیریم. اواخر عمر ابراهیم یزدی یک مصاحبه باهاش کرده بودند که خبرنگار از او این سوال پرسید که چرا دولت موقت دنبال پس دادن این هواپیماهای مهم که کلی در جنگ مفید واقع شد، بود. جواب داد این هواپیماها به درد نمی خورد. مگه به دردی هم خورد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!
  • شیرازm IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    31 1
    مشکل اینجاست ک شخصی مثل ترامپ اختیارش دست خودشه امااین نفوذی ها و.... اختیارشون کاملادست اربابشون وتورسین هاشونه ازخودشون قدرت واختیاری ندارن ک انتخابات روقبول کنند... ضمنامگه یکی مثل زشت کلام. یاحجاریان و.. میرزارن این بدبختهاحرفشون راپس بگیرند.. جیرشون قطع میشه اگه انتخابات 88قبول کنند دیگه ارباب کجاگیربیارند؟؟ نفوذیان و رانت خواران والات دست غرب...
  • IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    19 2
    این مقایسه ظلم در حق ترامپ است. ترامپ صدها سند و شاهد داشت. شاهد میریزید داماد لرستان بود. ترامپ مستنداتش را به دادگاه عالی داد که حتی حاضر به رسیدگی به شکایت ترامپ نشد، در ایران بارها و بارها از میریزید خواستند مستنداتش را ارائه کند اما نکرد. توئیتر و فیس بوک و عالیوود و همه رسانه های جهان ضد ترامپ بودند. اما همه آنها از میریزید حمایت می کردند. عزیزم تقلب در آمریکا قطعی است. هر گردی گردو نیست. ترامپ به جرم مخالفت با جهانی سازی و همجنسبازی با تقلب حذف شد.
  • IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    24 1
    این مقایسه ظلم در حق ترامپ است. ترامپ صدها سند و شاهد داشت. شاهد میریزید داماد لرستان بود. ترامپ مستنداتش را به دادگاه عالی داد که حتی حاضر به رسیدگی به شکایت ترامپ نشد، در ایران بارها و بارها از میریزید خواستند مستنداتش را ارائه کند اما نکرد. توئیتر و فیس بوک و عالیوود و همه رسانه های جهان ضد ترامپ بودند. اما همه آنها از یریزید حمایت می کردند. عزیزم تقلب در آمریما قطعی است. هر گردی گردو نیست. ترامپ به جرم مخالفت با جهانی سازی و همجنسبازی با تقلب حذف شد.
  • IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    0 16
    خب کروبی و موسوی فضای سیاسی ایرانو خوب میشناختن
  • IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    25 1
    یادمان نرود تنها کسی که مردانه و مقتدرانه در مقابل فتنه گران داخلی و حامیان خارجی آنها ایستاد و نگذاشت مملکت و نظام مقدس جمهوری اسلامی به قهقرا برود حضرت آیت الله خامنه ای خلف صالح خمینی کبیر(ره) بود.
  • DE ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    22 1
    ترامپ نتیجه آراء را پذیرفت زیرا مامور بود بپذیرد چون صهیون به او تکلیف کرد ، ولی موسوی و کروبی مامور بودند نپذیرند زیرا برنامه جورج سوروس این بود / مرحوم بازرگان فردی مومن به اسلام امریکایی و یک دمکرات و تکنوکرات انتقالی بود!
  • IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    16 0
    مهم اینست که همان تفکر موسوی و کروبی ۸ سال است که دولت ایران را و به عبارتی سرنوشت این کشور بزرگ را در دست گرفته است. تمام اعضای این دولت از طرفداران و حامیان موسوی و کروبی هستند.
  • هموطن IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    14 2
    ترامپ پذیرفت ...شایدم نظام مجبورش کرد ...این دمکراسی دنیاست . مردم ما بعد ۴ سال بازم به این حسن رای دادن ...با همون اختلاف کم رهبر عزیز از رای مردم هر چند اشتباه ...صیانت کرد ...دولت هم که تماما فتنه ۸۸ به میل حسن بود ...همه جا هم که میگن ...حسن جیکارس ...همش کار خودشونه .....خدایا پناه برتو مردم چرا به حسن رای دادید ....چرااااااا
  • مهرناز IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    15 2
    گویند: چرا؟ عاقل کند کاری که باز ارد پشیمانی " وقتی ترامپ خطوط قرمز نظام امریکا رازیر پا گذاشت " عامل حمله حامیانش به کنگره شد " عده ای از جمهوریخواهان هم انرا برنتابیدند " همه گونه اورا محاصره کردند " عاملی شد تا ترامپ بفهمد اشتاه کرده " رای مردم را بپدیرد " اما هم مسلکان موسوی و کروبی هنوز هم چنان برطبل تفرقه اندازی در کشور می کوبند.
  • اصغر شفتى IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    0 7
    بين موسوى و كروبى فرق ميگذارم موسوى خيلى خدمت گزار بود ولى در نهايت با نادانى بزرگى خودش را گرفتار كرد ولى كروبى راحت پول ميليارد تومانى از بابك زنجانى گرفت و علنى گفت من يك روحانى بودم برايم پول مياوردند ميگرفتم من دقت كردم و خواندم : من روحانى بودم. نگفت من يك روحانى هستم
  • محسن IR ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    24 3
    سلام. مشرق عزیز تو را خدا اسم این کروبی و موسوی نیاریید حالمون ازشون بهم میخوره آدمی مثل موسوی که روز عاشورا طرفدارنش به امام حسین توهین کردن این افراد را آدم های خدا جو نامید.این ها زباله داران تاریخ هستند
  • IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    2 6
    ولی بازرگان دزد نبود، فقط از یک جا حقوق میگرفت، و آنهم دانشگاه محل تدریسش بود.
    • IR ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
      13 0
      لابد اف 14 ها هم از ارث پدرش یا حقوق دانشگاهش بود که داشت آنها را می فروخت و آن قراردادهایی که لغو کرد و پولش را هم نگرفت و آن اف 16 که پس فرستاد هم از شیر مادرش حلالتر بوده.
    • IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۳
      1 2
      من کاملا با شما موافقم. بازرگان دزد نبود، ولی متاسفانه نتوانست شاگردان مکتبش را مثل خودش تربیت کند. دزدان امروز بیت المال اصلاح طلبانی هستند که به شاگردی مرام مرحوم بازرگان مفتخرند!!
  • میثم IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    8 0
    این روزنامه های غرب پرست این اخبار را برای چه کسانی نشر می دهند. برای انقلابیون یا برای سران فتنه ؟ اگر برای انقلابیون است که طیف انقلابیون از ابتدا هم به این رویکرد قانون گریزی سران فتنه انتقاد داشتند و علیه آن موضع گرفته بودند. اگر برای سران فتنه می نویسند. که خودشان متهم اصلی در شعله ور نمودن فتنه با انتشار اخبار دروغ می باشند. پس اگر دنبال دمکراسی و قانون مداری هستند باید کلاس قانون مداری را برای خودشان برگزار کنند تا یاد بگیرند که همه چیز باید ذیل قانون تعریف شوند. و در بحث قانون گریزی خودشان باید جوابگو باشند.
    • IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۳
      1 1
      یکی تون میگه کروبی موسوی غرب پرست بودند یکی تون میگه بازرگان لیبرال غرب گرا بود.قضاوت هایی غیر منصفانه و بدور از انصاف و باندی خلاف اهداف انقلاب بود ؟
  • IR ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    0 2
    چه دیکتاتوری وقتی طرف هیچ جایگاه شغلی نداره
  • IR ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    1 5
    درسی که جهان ازترامپ گرفت بسیارباارزش بو دموکراسی واقعی رودنیا دراین چندماه درامریکادید فردی که بالاترین مقام آمریکاروداشت حتی نتونست معاونش رو مجبور به کاری بکنه که قانونی نبود مشابه این اتفاق تنها در کشورهای دموکراسی اتفاق میوفته
  • شهروند IR ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    8 0
    مقایسه آمریکا با ایران و موسوی و کروبی با ترامپ
  • امیرمسعود IR ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    17 0
    امیدواریم 1400 زودتر بیاد و این هم هر چه زودتر برود.
  • IR ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    8 0
    میگن ترامپ جهت اموزش به خدمت موسوی و کروبی می اید
  • IR ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    3 0
    بازرگان تصور می کرد مثل مصدق که با رای متدینین به قدرت رسید و مثل انقلاب مشروطه که با حمایت علما پیروز شد می توانند با حمایت مردم مومن به قدرت برسند و به آن ها هیچ سهمی هم در اداره ی کشور ندهند بعد که فهمیدند قضیه از چه قرار است حرف هایشان هم عوض شد.
  • ناصر IR ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    1 0
    اینکه گفته شده: "اگر لیبرال را فردی اهل اندیشه، نرمش، تعامل، اخلاق، قانون‌مدار و به دور از خشونت کور بدانیم، او یک مسلمان مؤمن، لیبرال و آزاده بود " تعریف جدیدی از لیبرال است، چه کسی گفته لیبرالیسم مطابق با مفاهیم والایی است که در این اظهارات ذکر شده است؟ این تعریف از کجا آمده است؟!
  • IR ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    0 0
    ٱره بازرگان، نویسنده ی کتابی در رابطه با آموزش قرآن بود ..! داداش دهه پنجاه نیست، دهه نود معیارها واقعی تر شده.
    • DE ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
      6 1
      باال علی هرکی درافتاد ورافتاد موسوی وکروبی درزباله دان تاریخ خسرالدنیا واا خره شدند.
  • ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    8 0
    اولا ترامپ نتیجه ارا با تقلبات را نپذیرفت. ایشون روال دموکراسی که قانون اساسی امریکا برای انتقال قدرت تعیین کرده است را پذیرفت. دوما آقای ترامپ به موسوی و کروبی ....شرافت دارد چون ایشون یک میهن پرست واقعی هست در حالیکه اصلاح طلبان ریشه در خیانت و مزدوری بیگانگان دارند و مردم و کشور را به هر قیمتی می فروشند
    • FR ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
      2 5
      ما عجب دانشمندانی داریم که آمریکائیان ندارند در آمریکا قانون است در اینجا اراده قدرت
  • محمد IR ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    0 0
    یک پیشنهاد اگر می خواهید مجلس دولتی نباشد یک طرح یا لایحه بنویسید که هیچ کارمند دولتی در هر پست ومقامی که هستند حق ندارند کاندیدای نماینده مجلس شوند. تا بدینوسیله نماینده مردم از بین مردم غیر دولتی گزینش شود.
  • محمد صادق IR ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    0 6
    سلام خدمت اساتید ببخشید قانون مندی اونجا دهان ترامپ بی کله رو بست اما بی قانونی اینجا نخبه‌ها ی ما رو به زوال رسوند و میرسونه بحث چپ و راست نیست بحث بی تدبیری قوای سه‌گانه ماست و بی انگیزگی نخبگان ماست که مشخص هست یا علی
    • IR ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۳
      7 0
      چه کلمه نخبگان نفرت انگیز است.
  • رامتان IR ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    5 0
    خیلی متاسفم برای افساد طلبا
  • احمد IR ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    6 0
    خوبه که موسوی با اختلاف ده میلیون رای باخت اگر مثل ترامپ اختلاف ده هزار بود چه می کرد ترامپ از اینها روسفید تر است
  • کمالی IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۳
    1 1
    آخه چقدر اعتماد به نفس دارین که خودتون و نامزدهاتون رو با آمریکا مقایسه میکنید
  • IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۳
    0 5
    قیاس مع الفارق.چه ربطی بهم دارد.دموکراسی امریکایی کجا این جا کجا
  • IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۳
    1 1
    شما اگر موقعیت وسابقه هاشمی رفسنجانی را داشتی وقوه مجریه کلا دستت بود از احمدی نژاد شکست می خوردی فتنه بپا نمی کردی انصاف داشته باش
    • IR ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۳
      0 0
      مطمئنی فتنه به پا نکرد؟
  • محمدایوب IR ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۳
    1 0
    حال با توجه به اینها نباید محاکمه شوند وازادانه راه بروند و محافظ داشته باشند وهزینه روی دست مردم بذارن براصلاح طلبان. وطن فروش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس