میرحسین موسوی

هم حزبی‌های ترامپ ادعای وی مبنی بر تقلب و اعلام زودهنگام پیروزی در انتخابات را مصداق دیکتاتوری نامیدند. اما اصلاح طلبان در سال ۸۸ از اقدام دیکتاورمأبانه و مستبدانه میرحسین موسوی و کروبی حمایت کردند.

سرویس سیاست مشرق - این روزها انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و حواشی آن در صدر اخبار جهان قرار گرفته است.

در هفته های گذشته مناظره «دونالد ترامپ» و «جو بایدن» سر و صدای زیادی به پا کرد. سگ دست‌آموز، دلقک، خفه شو، معتاد و...تنها بخشی از فحاشی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در مناظره مذکور بود. یکی از فعالین رسانه‌ای در واکنش به این مناظره نوشت: «مناظره ترامپ و بایدن‌نمایی از حاکمیت بدون روتوش آمریکا و واقعیت‌های تفکر لیبرال دموکراسی بود. بی‌اخلاقی، توهین، شارلاتان بازی و نفرت پراکنی. این مناظره ناقوس مرگ دموکراسی آمریکایی و غربی بود».

اما نمایش چهره بدون روتوش ساختار حاکمیتی آمریکا تنها به این مناظره ختم نشد. در روزهای گذشته و در شرایطی که هنوز شمارش آراء در آمریکا پایان نیافته، ترامپ در سخنرانی از کاخ سفید ادعای رخ دادن تقلب گسترده و همچنین پیروزی خود را در انتخابات مطرح کرد.

شب گذشته نیز ترامپ در یک نشست خبری دیگر پیش از پایان شمارش آراء در ایالت های باقیمانده، اظهار داشت: «
من قاطعانه در بسیاری از ایالت ها همچون فلوریدا، ایندیا و آیووا برنده شدم و بر خلاف مداخله تاریخی بزرگ رسانه ها و شرکت های تکنولوژی بزرگ ما با آمار بزرگی برنده شدیم. من بزرگترین آرای رای دهندگان غیر سفید از جمله لاتین‌تبارها، آسیایی‌تبارها و بومیان را در مقایسه با سایر رئیسان جمهوری جمهوریخواه در ۶۰ سال گذشته برنده شدم.  این سرکوب آرا است، کسانی که در ایالت‌های باقی‌مانده فعال هستند، دموکرات هستند و در حالیکه ما در حال برنده شدن بودیم، اجازه ندادند ناظران ما در آن حضور یابند و حتی وقتی حاضر شدند، گفتند که باید از فاصله زیاد در آنجا حضور داشته باشند. »

ترامپ افزود: «این سرکوب آرا است، کسانی که در ایالت‌های باقی‌مانده فعال هستند، دموکرات هستند و در حالیکه ما در حال برنده شدن بودیم، اجازه ندادند ناظران ما در آن حضور یابند و حتی وقتی حاضر شدند، گفتند که باید از فاصله زیاد در آنجا حضور داشته باشند. »

اقدام ترامپ درخصوص اعلام زودهنگام پیروز انتخاباتی و همچنین کنفرانس‌های خبری متعاقب آن، واکنش های زیادی را در پی داشت.

«ایلهان عمر» نماینده مسلمان سومالیایی تبار و دمکرات کنگره، ترامپ را با حاکمان خودکامه سومالی مقایسه کرد که از پذیریش نتایج انتخابات خودداری می کردند.

همچنین «باراک اوباما» رئیس جمهور سابق آمریکا در روزهای گذشته در سخنرانی حود در میامی در حمایت از «جو بایدن» گفت :«دونالد ترامپ گفته ممکن است قبل از این که همه آرا شمرده شوند، اعلام پیروزی کند. این چیزی است که یک دیکتاتور ذلیل انجام می‌دهداگر به دموکراسی اعتقاد دارید، پس بگذارید همه آرا شمرده شوند».

«جان بولتون» مشاور امنیت ملی پیشین آمریکا نیز در واکنش به ادعای پیروزی زودهنگام و همچنین ادعای تقلب گسترده از سوی ترامپ را شرم آور و دیکتاتور منشانه نامید.

ترامپ در روزهای گذشته  کلید واژه «تقلب» در انتخابات را مطرح کرد و سعی کرد تا در مورد قانونی بودن انتخابات تشکیک ایجاد کند. وی در بحبوحه اعلام نتایج انتخابات گفت «برای جشن بزرگ آماده می‌شویم. همه چیز را بردیم. پیروزی ما بی‌سابقه بود. ما در ایالت فلوریدا با اختلاف زیاد برنده شدیم».

ترامپ در همین رابطه در توئیتی نوشت:«انتخابات را ما بردیم. تقلب بزرگ در حال روی دادن است. ما آماده جشن پیروزی بودیم، اما همه چیز را متوقف کردند و اگر لازم باشد به دادگاه عالی خواهیم رفت. من جلوی این تقلب می‌ایستم».

«لاری هوگان» فرماندار جمهوریخواه ایالت مریلند، با اینکه هم حزبی ترامپ بود، اما از اظهارات وی در اعلام پیروزی زودهنگام در انتخابات ریاست جمهوری و طرح شکایت در دادگاه درباره نتایج انتخابات در برخی ایالت ها انتقاد کرد و گفت:«این اظهارات ظالمانه و عصبانی کننده است».

فرماندار مریلند تاکید کرد:«فارغ از اینکه شما در این رقابت در چه جایگاهی قرار دارید و حزب سیاسی شما چیست از چه کسی در انتخابات حمایت می کنید، اکثر آمریکایی ها خواستار یک انتخابات آزاد و منصفانه هستند و از ما می خواهند تا آرا را شمارش کنیم. تصور می کنم مقام های رسمی در همه ایالت ها در حال انجام وظایف و مسئولیت های خود هستند، باید مطمئن شویم که همه آرا غیابی و پستی نیز شمارش می شود. جمهوریخواهان و دموکرات ها بر این روند نظارت می کنند».

«تام ولف» فرماندار دموکرات ایالت پنسیلوانیا نیز با انتقاد شدید از اظهارات ترامپ به خاطر اعلام پیروزی زودهنگام در انتخابات ریاست جمهوری و ادعای تقلب، این اظهارات را «حمله به دموکراسی» نامید.

همچنین «کریس کریستی» فرماندار سابق ایالت نیوجرسی و از نزدیکان سیاسی ترامپ از اظهارات رئیس جمهور آمریکا در اعلام پیروزی زودهنگام انتقاد کرد و گفت:«من با اظهارات رئیس جمهور آمریکا مخالف هستم به خصوص با طرح اتهامات بی پایه و اساس درباره تلاش مخالفان برای تقلب در انتخابات. من اکنون به عنوان یک فرماندار سابق صحبت نمی کنم بلکه به عنوان یک دادستان سابق آمریکا صحبت می کنم. بیان چنین اظهاراتی هیچ پایه و اساسی ندارد».

در این میان واکنش شبکه های اجتماعی توئیتر و فیسبوک به ادعای تقلب و اعلام زودهنگام پیروزی از سوی ترامپ نیز قابل توجه است.

بیشتر بخوانید:

یک بام و دو هوای شبکه‌های اجتماعی: مقایسه سیاست‌های توئیتر در انتخابات آمریکا و ایران

این شبکه های اجتماعی پیام‌هایی که حامیان و متحدان دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا برای اعلام پیروزی زودهنگام در ایالت پنسیلوانیا منتشر کردند را برچسب زدند و این توئیت ها و پست ها را گمراه کننده خواندند.

همزمان با ادعای ترامپ درخصوص تقلب و اعلام پیروزی زودهنگام، جو بایدن نیزدر بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما در مسیر پیروزی هستیم».بایدن همزمان با مطرح شدن سرقت آراء و بحث تقلب بزرگ و گسترده در انتخابات آمریکا در نشستی انتخاباتی گفت:«ما در مسیر پیروزی در این انتخابات قرار داریم. ما می‌دانستیم که به علت رای زودهنگامِ بی سابقه و رای پستی، مدتی طول خواهد کشید، بنابراین باید صبور باشیم و صبر کنیم تا کارِ سخت شمارش آراء به پایان برسد، تک تک آراء شمارش شود، تک تک برگه‌های رای شمرده شود».

واکنش بی بی سی به ادعای ترامپ نیز جالب بود. این رسانه انگلیسی، ادعای ترامپ مبنی بر پیروزی در انتخابات را اقدامی نادرست نامید.

بی بی سی فارسی نیز در چند خبر و گزارش، به ادعای ترامپ مبنی بر تقلب در انتخابات و اعلام پیروزی زودهنگام واکنش نشان داد و این اقدام را «مستبدانه»، «خطرناک» و «تکان دهنده» نامید.

همانطور که ملاحظه کردید، یک نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، ادعای تقلب را مطرح و پیش از آنکه شمارش آراء به پایان برسد، خود را پیروز انتخابات نامید.

در سوی مقابل از باراک اوبامای دموکرات تا هم حزبی های جمهوری خواه ترامپ و از توئیتر و فیسبوک تا بی بی سی فارسی، این اقدام را محکوم و آن را مصداق دیکتاتوری، حمله به دموکراسی، اقدامی مستبدانه و خطرناک نامیدند.

این در حالی است که در انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ در ایران، «میرحسین موسوی» و «مهدی کروبی» نیز دقیقا همین اقدام را انجام دادند.

در آن سال، در شرایطی که مردم هنوز مشغول رأی دادن بودند و انتخابات به اتمام نرسیده بود، میرحسین موسوی در اظهارنظری تأمل برانگیز گفت: «برابر اطلاعاتی که ما از ستادهایمان داریم، در سطح کشور،  برنده قطعی، برنده قطعی با نسبت آراء بسیار زیاد اینجانب هستم»!

وقتی که میرحسین موسوی این ادعا را در کنفرانس مطبوعاتی خود مطرح کرد، هنوز ۲ ساعت به پایان ساعت رای گیری باقی مانده بود و اساسا پس از این دو ساعت (اگر زمان رای گیری تمدید نمی شد) تازه شمارش آراء آغاز شده و طبعا ساعت ها به طول می انجامید. بنابراین این سوال بزرگ وجود داشت و البته هنوز هم وجود دارد که واقعا میرحسین موسوی بر اساس کدام اطلاعات، در آن زمان ادعای پیروزی در انتخابات را مطرح کرد!؟ خصوصا که پیش از این بارها از سوی او و ستادش مطرح شده بود و در همین کنفرانس مطبوعاتی هم مجددا ادعا کرد که ناظران انتخاباتی او را سر صندوق های اخذ رای، راه نداده اند!

یک نامزد انتخاباتی در ایران، در شرایطی که هنوز رای گیری به پایان نرسیده و شمارش آراء نیز آغاز نشده بود، اعلام کرد که در انتخابات تقلب شده و خود را برنده قطعی انتخابات نامید! نامزد دیگر منتسب به اصلاح طلبان-کروبی- نیز با تشکیک در انتخابات، خواستار ابطال آن شد.

همانطور که مقامات و رسانه های آمریکایی و انگلیسی در این روزها تاکید کردند، این اقدام میرحسین و کروبی مصداق دیکتاتوری و استبداد و قانون شکنی و حمله به دموکراسی بود؛ اما در آن مقطع از باراک اوبامای دموکرات تا جان بولتون جمهوری خواه و از توئیتر و صدای آمریکا تا فیسبوک و بی بی سی فارسی همگی به تشویق و تمجید از میرحسین و کروبی پرداخته و بر آتش فتنه ۸۸ دمیدند و مردم ایران را ماهها درگیر آشوب و التهاب کردند.

در روزهای گذشته، هم حزبی های ترامپ، ادعای وی را محکوم کردند، اما فعالین اصلاح طلب از خاتمی و حجاریان و تاجزاده و آخوندی و زنگنه و ربیعی و ترکان و نعمت زاده و مجید انصاری و موسوی خوئینی ها تا معصومه ابتکار و زیباکلام و عباس عبدی و علوی تبار و عماد باقی و کرباسچی و مرعشی و فائزه هاشمی و ...همگی از اقدام دیکتاورمأبانه و مستبدانه میرحسین موسوی و کروبی حمایت کرده و علیه جمهوریت شورش کرده و رأی مردم را لگدمال کردند.

برگزاری کنفرانس خبری از سوی یکی کاندیداها و اعلام پیروزی قطعی، در حالیکه مردم هنوز در شعبه‌های رأی مشغول رأی دادن بودند، نپذیرفتن نظر نهادهای قانونی و امتناع از ارائه هرگونه سند و مدرک، دعوت به تجمعات غیرقانونی و حمایت از شرارت‌ها و آشوب‌طلبی‌ها و در نهایت بی ثبات کردن ۸ ماهه کشور، تنها بخشی از کارنامه سیاه و «خیانت نابخشودنی» سران و فعالین فتنه در سال ۸۸ است.

فعالین فتنه ۸۸، حداقل هشت ماه کشور را در تب و التهاب فرو برده و با شورش علیه جمهوریت، تحسین مقامات رژیم صهیونیستی و سرکرده‌های گروهک‌های تروریستی نظیر منافقین و جندالشیطان را برانگیختند.

جریان فتنه در آن سال با دروغ تقلب، رأی ۴۰ میلیون ایرانی را لگدمال کرد. این در حالی بود که بعدها فعالین فتنه در دادگاه صراحتاً اعلام کردند که «تقلب، اسم رمز آشوب بود».

فتنه گران پس از ادعای مضحک تقلب، بر روی اسلام در عبارت جمهوری اسلامی خط کشیدند و صراحتاً اعلام کردند که «انتخابات بهانه است / اصل نظام نشانه است»، به تصویر حضرت امام خمینی (ره) توهین کردند و سرانجام، در روز عاشورای حسینی (ع) به هتاکی و حرمت‌شکنی بی‌سابقه پرداختند و در نهایت دشمن را به تشدید تحریم‌ها تشویق کردند.

تصمیم گیری صحیح شورای عالی امنیت ملی در بهمن ۸۹ درخصوص حصر سران فتنه- که فراتر از مسئله انتخابات ۸۸ بود- یک توطئه خطرناک را در نطفه خفه کرد. توطئه‌ای امنیتی که اگر هوشمندانه و به هنگام خنثی نشده بود، سرنوشتی شبیه وضعیت سالهای گذشته عراق و سوریه برای ایران رقم می‌زد.

انتخابات اخیر ریاست جمهوری آمریکا، هم چهره بدون روتوش ساختار حاکمیتی آمریکا را نمایش داد و هم چهره بدون روتوش سران و فعالین فتنه ۸۸. اما یک تفاوت بزرگ هم در این میان وجود دارد.

حتی ترامپ رئیس جمهور فعلی آمریکا که همگان او را بابت اعلام زودهنگام پیروزی و ادعای تقلب سرزنش می‌کنند و دیکتاتور می‌دانند و همه رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی به مقابله با ادعاهای او علیه روند انتخابات آمریکا بسیج شده‌اند، به هوادارانش وعده داده است که تیم وکلایش برای شکایت از تخلفات/تقلب به دادگاه عالی مراجعه خواهند کرد و درخواست بازشماری آراء در برخی ایالت ها را خواهند داد. این در حالی است که میرحسین موسوی و دیگر شکست‌خورده انتخابات 88 که رقیب آراء باطله بود، حتی در برابر پیشنهاد بازشماری کل آراء انتخابات را هم نپذیرفتند و راه خیابان و براندازی را در پیش گرفتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 147
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 44
  • DE ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
    88 29
    این فرصت فراهم شده تا چهره واقعی دموکراسی آمریکایی را با این تقلب آشکار ببینیم. کسانی که هر گاه انتخابات در کشورهای دیگر به میلشان نباشد میگویند تقلب شده اما در خود آمریکا از هر روشی استفاده میکنند تا با تقلب و نیرنگ و فریب اذهان عمومی به قدرت برسند. دموکراسی آمریکایی یعنی تداوم حکومت سرمایه داری لیبرال. چرا از این فرصت طلایی برای رسوایی دموکراسی استفاده نمی کنید؟
    • IR ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
      یک رای انتخابات آمریکا مبارزه به کل۴۰سال انتخابات شما برید خجالت بکشید
    • IR ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
      میرحسین موسوی، ترامپِ ایران زمین
    • روزبه IR ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
      78 11
      همون طوری که کار حزب توده در ایران با فروپاشی شوروی به پایان رسید امروز با استارت فروپاشی لیبرال دموکراسی در ایالات متحده مواجه هستیم، منتظر فروپاشی جریان غربگرایان داخلی هم باشید، قطار غرب و غربگرایان داخلی در حال رسیدن به ایستگاه فروپاشی هستن، منتظر افاضات جنابان تاجزاده،زیبا کلام،حجاریان،عبدی،موسوی و طایفه مرحوم استخری در خصوص سیستم فاسد حکومتی در ایالات متقلبه آمریکا هستیم
    • IR ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
      66 8
      وقتی شر دشمنان به خودشان برمیگردد واقعا تماشایی ست
    • IR ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
      41 3
      - واقعا وضع رژیم امریکا تماشایی شده. فقط لطفا از رسانه های دشمن پیروی نکنید و بایدن را پیروز انتخابات معرفی نکنید.
    • IR ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
      36 2
      انتخابات امریکا در طول تاریخ متقلبانه و سطح پایین بوده(الکتورال کالج ها). ولی این بار وضعیت آن توسط ترامپ آشکار شده.
    • IR ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
      49 8
      ترامپ دروغگویی و نفاق افکنی موسوی را زنده کرد.
    • IR ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
      45 17
      یک رای در جمهوری اسلامی، از کل تاریخ امریکایی‌ها ارزشمندتره.
    • IR ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
      42 8
      موسوی از اول هم خائن بود،فقط فرصتش نبود
    • IR ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
      45 9
      کروبی و موسوی / دیکتاتور واقعی
    • IR ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
      17 2
      سه ماه قبل این اراذل در نامه های خاکستری با شانه خالی کردن از گند کاری و دلار 30 تومانی تمام مشکلات کشور را به گردن نظام (رهبری انداختند ) و الان که دلار با دلایل مشخص پایین امده و بازار کمی ارام شده باز خود را منجی ایران و ظریف و اسحاق را ریسجمهور ارمانی اینده و سیب و گلابی را در راه و امضای باییییییدن را تضمین مینامند اگر اینطور است پس بگویند نظام با دخالت در انتخابات امریکا باعث باخت ترامپ و روی کار امدن بایدن و تنفس اقتصاد ایران شده اما خنده دار است که حالا میگویند انقلابی ها طرفدار ترامپ بوده اند اییییییییییییی خدا دارم دیونه میشم از دست اینا
    • IR ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
      8 2
      آمریکا در سرازیری سقوط و فروپاشی
    • امیر IR ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
      17 2
      خطاب به 16:47، تو باید خجالت بکشی که اینقدر دچار حقارت و خود کم بینی هستی بدبخت، همه دنیا دارند دارند افتضاحات نظام انتخاباتی آمریکا را به عینه مشاهده می کنند، افتضاحاتی که قبلاً با پروپاگاندای امپراطوری رسانه ای درصدد پنهان کردن آن بودند و افراد ساده لوحی مثل تو هم به راحتی فریب می خوردند(الان دیگر نمی توانند این افتضاح را جمع کنند) . همین آرای الکترال که آرای مردمی را کمرنگ می کند، بارها مورد اعتراض افکار عمومی در آمریکا بوده است، ما در ایران آرای الکترال نداریم و رییس جمهور با رای مستقیم مردم انتخاب می شود، آرای الکترال باعث شده که رییس جمهور آمریکا با رای غیرمستقیم مردم آمریکا انتخاب شود.البته مغز استعمارزده امثال شما باعث می شود که چنین اظهارنظرهای حقیرانه ای مطرح کنید و حقایق را نادیده بگیرید.واقعاً باید از خودت خجالت بکشی، خیلی حقیری.
    • IR ۰۵:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
      12 3
      اگه پسر ترامپ مثله کروبی نمی خوابید الان باباش رییس جمهور میشد
    • IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
      5 2
      کروبی رقیب آرای جومونگ بود!
    • IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
      21 2
      قتنه گران بیشرفن. اصلاحطلبا و باراک اوباما و دموکراتها و هیلاری و جمهوری خواهان و توئیتر و فیسبوک تا بی بی سی فارسی و ... از اونا بیشرف ترن.
  • IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
    19 1
    خخخ
    • روزبه IR ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
      39 8
      بازی چند سر باخت برای آمریکاییها: اگه ترامپ راست گفته باشه، سیستم حاکمیتی ایالات مخربه آمریکا که غربگرایان داخلی دائما بر سر ملت میکوبیدن فاسد بوده و دیگه غربگرایان داخلی عملا خلع ذهن و فکر و اندیشه و تئوری میشن، اگه بایدن مورد علاقه غربگرایان داخلی راس گفته باشه و پیروز نشه و اتفاقا او هم ترامپ رو متهم به دستکاری آرا کرده بود باز قضیه مورد بالا پیش خواهد آمد، یعنی از هر طرف به موضوع نگاه بشه قبل از تمام شدن کار آمریکا کار غربگرایان داخلی تمام خواهد شد، آمریکا در بن بست خود ساخته گیر افتاد هیچ راهی برای تداوم لیبرال دموکراسی دیگه وجود نداره، جنابان غربگرایان داخلی الفرار
    • IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
      4 0
      تنها فرق ترامپ و موسوی اسمشونه...در ماهیت یکی هستن..از یک آبشخور ارتزاق میکنن..
  • IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
    86 18
    دلم واسه بی بی سی و صدای امریکا میسوزه طفلکیا سال 88 خودشونو به اب و اتش زدن بگن تو ایران تقلب شده مردم شورش کنید الان باید خودشو بکشه تا برعکسشو تو امریکا ثابت کنه، کارشون خیلی سخته.
    • IR ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
      50 7
      بی بی سی= بنگاه دروغ پراکنی روباه پیر
  • IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
    38 19
    گرچه بایدن هم سگ نحسی است که به آزادیخواهان جهان ضربه خواهد زد اما میرترامپ موسوی باید مثل میر حسین ترامپی که شیوه انتخاباتی مشابهی دارند در حصر خانگی قرار گیرد تا مقدمات محاکمه اش فراهم شود
    • احمد IR ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
      68 4
      باز ترامپ در حالی ادعای تقلب می کنه که گذاشت نود درصد آرا شمرده بشه. اختلافش هم کم بود. ولی موسوی قبل از شمارش گفت من بردم و با اختلاف خیلی سنگینی باخت. حداقل یک سوم کل آرا رو کم داشت.
    • رضا IR ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
      9 41
      این به نظر شما آدم بی ادب، نخست وزیر امام و جنگ 8 ساله بود مطمئنا هیچ گاه چنین ادبیاتی در آمریکا علیه خدمتگزاران استفاده نمیشه
    • IR ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
      20 3
      ملاک حال کنونی افراد است...
  • سلطان پیشگویی IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
    23 39
    این کامنت من در تاریخ مشرق ماندگار خواهد شد : ترامپ در نهایت در دیوان عالی پیروز خواهد شد .
  • سید IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
    32 19
    خوب دستشونو رو میکنید ممنونم
  • IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
    55 8
    البته اکثریت اعضای دولت الان همان هایی است که اگر موسوی فتنه گر رای می آورد انتخاب می کرد برای همین وضع مردم و کشور به این حال و روز افتاده است
    • IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
      5 1
      بله دقیقا
  • IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
    23 5
    ترامپ قبل از انتخابات گفت اگر من انتخاب نشدم حتما تقلب شده ، ترامپ پتانسیل بالایی برای دیکتاتوری داره و عنصر خطرناکی برای جهان محسوب میشه ، خودش محصول همون سیستم هست و به تعهدات و قوانین خودشون هم پایبند نیست وای به حال سایر نقاط دنیا ، استفاده از اسم رمز تقلب تعبیری جز کودتا برعلیه قوانینی که خود متعهد و پایبند به ان بوده اید ندارد ، پیداکردن پرتقال فروش با شما
  • k IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
    11 59
    اگه کمی تحلیل کنید متوجه میشید بزرگترین برنده رابطه خراب ایران و امریکا عربستان وهابی و ترکیه اخوانی هست هنوز گردن کشی های اردوغان کاسب تحریم ایران ادامه داره درضمن روسیه بخاطر گاز اروبا دوست نداره ایران قوی بشه ... مملکت فقیر افتخار نداره به خودتون بیاید این فرصت از دست نره
    • IR ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
      35 8
      دوست عزیز ، ایران طی چندسال مذاکره و توافق و پایبندی به ان شاهد خروج یکطرفه امریکا و تحریم های ظالمانه و خیانت بوده ، دیگه چطور انتظار دارید ایران به انها اعتماد کنه و دوباره خودزنی کنه ، ایران به تعهداتش پایبند بود و نشان داد که کشور متعهد و قابل اعتمادی است
    • IR ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
      17 0
      برنده یک سری لابی ها و خانواده های صهیونیست هستن که کنترل آمریکا را در دست دارن و منافع خانوادگی و کنترل جهان براشون مهم هست حتی کشور امریکا هم مثل برده ای در اختیارشون هست.
    • IR ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
      6 0
      جناب k: اولا مملکت ما فقیر نیست، اگر فقری هست - که هست - بخاطر عملکرد دوستان شما در دولت است. ثانیا اقتصاد ایران با تلاش و پشتکار ایرانی سامان میگیرد، آمریکاییها چه ترامپ و چه بایدن همه دنبال شکستن اقتدار ما هستند و البته از ستون پنجم خود هم خیلی بهره گرفته اند. فرصت مذاکره یعنی زملنی برای فروش کشور...
    • IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
      14 0
      ببین مصر الان چقدر ثروتمند و خوشبخت است؟ یا لیبی؟ یا عراق؟ یا زیمبابوه، یا آلبانی یا اوکراین؟ یا صربستان و... یا همه کشورهایی که به امید ثروتمند شدن تسلیم آمریکا شدند.
  • IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
    69 18
    کار میرحسین به مراتب وحشیانه تر، ویرانگرتر و نئاندرتالانه تر تر از ترامپ بود /// توضیح: نئاندرتال به گونه هایی از انسانهای اولیه گفته میشه که طبق نظریه داروین به تکامل نرسیده و چیزی بین گوریل و انسان بوده اند
    • IR ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
      22 12
      نئاندرتالانه تر محشره. خخخخخخخخخخ. زبون آدم گیرپاچ میکنه. خخخخخخخخخخخخخخخ
  • علیرضا IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
    39 4
    در نظر داشته باشیم که هم حزبی های ترامپ ، وطن فروش نیستند.
    • IR ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
      42 15
      فتنه 88=خیانت نابخشودنی
  • IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
    30 11
    آمریکا تاوان همه مداخلاتش در سایر کشورها را خواهد پرداخت.
  • IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
    50 10
    تفاوت ترامپ و موسوی این بود که موسوی حتی پیشنهاد بازشماری آرا از سوی شورای نگهبان را رد کرد و بر انتخابات مجدد تاکید می کرد.
    • IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
      6 1
      سران فتنه باید به اشد مجازات برسند
  • IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
    20 49
    درود بر جفتشون
    • IR ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
      43 14
      ننگ بر جفتشون!
    • ایران IR ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
      28 18
      لعنت برترامپ ترامپ وموسوی به هم خیلی شباهت دارند
    • IR ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
      38 5
      مرگ بر آمریکا، مرگ بر منافقین و کفار
    • IR ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
      7 3
      بر هر سه تاتون
  • IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
    35 19
    فتنه گرایان یادشون رفته میگفتن اوباما یا با اونا یا ما. به دولت های غربی میگفتن نباید به دولت ایران نزدیک شوید. موقع نزدیک شدن کشورهای مستقل از غرب هم فورا میگن استعمار و ترکمانچای. ادعای جهانی بودن هم می کنند و مدعی هستند سیاست های حاکمیت موجب تحریم ها هستند.
  • امیر خان IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
    37 8
    لعنت خدا بر سران فتنه و خیانت گران متعفن
  • ماریه IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
    8 41
    میر حسین آدم بدی نبود اما فریب اطرافیانش را خورد فکر نمی کردم اینقدر ساده لوح باشد
    • IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
      5 1
      اشتباه نکن اقای میر حسین از اوا یل انقلاب اسلامی مشکوک رفتار میکرد
  • IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
    24 8
    جالبه که هیچکدام از سایت های داخلی طرفدار جنبش سبز از کلمه تقلب که ترامپ استفاده کرده در تیترهای خبری شون استفاده نکردن. خودشون حالا دارن می بینن که چنین ادعایی چقدر زشت و احمقانه است.
  • IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
    20 2
    دقیقاااااااااااااااااااا همینه. اتفاقا قبل ازینکه مقاله رو بنویسین داشتم به همین ماجرا فکر میکردم. آشوبهای مدنی آمریکا و جنگ داخلی هم بعید نیست.من بعد هرگز آمریکا آرام نخواهد بود.
  • IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
    31 4
    و حال کشور 7 سال دست همان فتنه گران افتاد حالا میخوای بهتر از این بشه؟
  • SE ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
    32 5
    جر زن امریکا حامی و مشاور خارجی ندارد ولی جر زنان 88 داشتند. سورس طرح و مشاوره میداد عربستان پول میلیاردی و دولت های غربی حمایت سیاسی و تبلیغاتی میکردند و کل این ایده هم صهیونیستی است.
  • IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
    18 5
    طرفداران موسوی الان باید از ترامپ حمایت کنند
  • IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
    19 5
    هم حزبی های ترامپ به نظام آمریکا وفادارند، در حالی که اکثریت اصلاح طلبان اعتقادی به نظام جمهوری اسلامی ندارند کمااینکه تاج زاده بالاخره بعد از بیست سال به این موضوع اعتراف کرد. این هست فرق هم حزبی های ترامپ و کسانی که از میرحسین موسوی حمایت کردند.
  • IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
    7 43
    در سال 88 احمدی نژاد هم مقصر بود ولی موسوی و کروبی بیشتر مقصر بودتد.
    • IR ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
      1 12
      چقدر این نظر شبیه نظر ... قرص ضدبارداری ت...به یک دانشجو تعارف کرد! افراط و تفریط
    • SE ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
      15 2
      آره. نباید به تارسبیل گنده لاتهای محل اهانت کرد و باید احترام و قداستشان را حفظ کرد.
    • SE ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
      2 4
      درسته
  • امیر DE ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
    13 31
    پس چرا اصولگرایان /احمدی نژادی ها /صدا وسیما با کارشناسانش از ترامپ حمایت میکنند وتحلیل هم که ارائه میدهند به طرفداری از ترامپ است؟؟؟
    • DE ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
      35 3
      چون تنها دیوانه ای که میتونه با رفتارهای هنجار شکنانه خودش آمریکا را هرچه زودتر از ابر قُدقُدی بیانداره .و بیشتر لجن های درون سیاست های امریکا را ماخواسته بر ملا کند این عقرب زرد است و بایستی تشویقش کرد. بُدو بُدو حیوان زودتر ....
  • IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
    48 11
    میر حسین :برنده قطعی خیانت به آرمان انبیا و شهدا اینجانب هستم .
  • بهمن IR ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
    20 7
    میر حسین رو با ترامپ مقایسه میکنی. ترامپ ناراحت نشه!
    • علی IR ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
      4 0
      اهل کوفه به همین رفتارها شناخته می شود
  • يحيا IR ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
    22 0
    فرقش اينه که ترامپ بعد از راي دادگاه عالي اعتراض را تمام خواهد کرد اما کروبي با 3 هزار راي هنوز آشوب در مملکت را رها نکرده است.
  • . IR ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
    17 0
    فرقش اينه که ترامپ با همه ناهنجاري اش خاين به آمريکا نيست؛ اما کروبي و موسوي و .... خيانت کار هستند..
  • IR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
    1 15
    ایکاش همانزمان میرحسین رئیس جمهور میشد تا ۱۶ سال پیش مردم میشناختنشان
    • پهپاد IR ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
      17 2
      همون اعلامیه های پشت سر هم کافی نبود تا بشناسینش؟ همون سابقه خرابش در دوران نخست وزیری کافی نبود؟ همون که چند بار استعفا داد و امام به او تشر می زد که در ایام جنگ چرا کشور را به التهاب میکشی، کافی نبود برای شناختش؟
  • IR ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
    11 3
    ترامپ از عمله های موسوی است
  • IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
    18 1
    جالبه غربی ها دارن میگن رفتار ترامپ شبیه احمدی نژاده که نتیجه انتخابات رو نپذیرفت! یعنی هنوز میخوان بگن موسوی برنده بوده. کریستین آمانپور توییتش رو ببینید
    • IR ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
      14 1
      احمدی نژاد که برنده انتخابات بود و نتیجه را پذیرفته بود اما موسوی و کروبی که بازنده بودند زیر میز بازی زدند و کشور را به آشوب کشیدند.
  • IR ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
    12 1
    شباهت اتهام رای دادن اهل قبور هم لحاظ کنید . چوب خدا صدا نداره . همینجاست .. این هم از دمکراسی نمونه و مورد ادعای جهان غرب .
  • محمد IR ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
    15 0
    یه تفاوت دیگر فاصله آراست. ترامپ در حالی ادعای تقلب دارد که فاصله آراء او با رقیبش بسیار اندک است و احتمال تقلب عادی است. اما وقتی اختلاف رای 10 میلیونی باشد و رضایت به شمارش آرا هم نداشته باشد باید گفت چنین ترامپی! معدن تکبرش عیار بالاتری دارد!
  • IR ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
    9 2
    ترامپ به کرونا باخت نه بایدن. دلیلش هم مرگ و میر زیاد و نارضایتیها و همچنین ارسال آرای پستی(بخاطر کرونا) به نفع بایدن بود.
  • حامد IR ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
    15 0
    دشمنان ملت ایران شاگردان حقیرابلیس هستند.
  • IR ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
    12 1
    آقا چرا ما از فتنه گران امریکا حمایت نمی کنیم؟؟؟؟ :))) چرا ما تا این حد باشعور و انسانیم!!! واقعا که... ولی آقامون ترامپ کارشو خوب بلده. یه تنه و تنهایی امریکا رو نابود می کنه. دمش گرم. بتاز که خوب می تازی D:
  • IR ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
    15 3
    چقدر خوش میگذره دلم خنک شد چقدر میر حسین کروبی اون موقع ها حرصمون رو در آوردن خخخخخخخخخخخ
  • IR ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
    20 1
    راستی بچه ها از زیبااااکلام خبری نیست!!!!!!! نطق جدید از خود دَر نکردند هنوز؟
    • FR ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
      9 0
      بَندِ تنبانِ پيراهنش پُكيدِه و زِرتِش هم در رفته
  • DE ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
    18 0
    شباهت‌های رفتاری ترامپ با نامزدهای شکست خورده انتخابات ۸۸ ایران// چیزهاشون خیلی شبیه همدیگه هست منظور روش هاشون چون جفتشون از کتاب جورج سوروس عمل میکندد. هم چیز هم ترامپ
    • IR ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
      10 3
      "چیز" رو خوب اومدی کلا مناظره ش درباره ی چیز بود که چیز میشد و در نهایت نتیجه حرفش چیز نمیشد :))
  • احمد IR ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
    12 1
    هر چی برای سایت اصلاح طلب یادآوری گذشته کردم هیچ کدوم از نظرات رو نگذاشت جدی ببینید یک عده سیاستمدار نادان در ایران حتی برای رقیب آرای باطله چه بلایی سر ایران آوردند و حالا هم پر رو پر رو در مورد دموکراسی صحبت می کنند به نظرم الان فرصت خوبی است برای نشان دادن چهره ی کریه المنظر فریب دهندگان مردم و کسانیکه آسیب های فراوانی به ملت زدند و بخشی از آنان را فریب دادند
  • FR ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
    18 21
    در ایران اونی که رییس جمهور "نبود" ادعای تقلب در انتخابات رو داشت ، در امریکا اونی که رییس حمهور "هست" ادعای تقلب در انتخابات رو داره. در ایران به اعتراض اونی که ادعای تقلب داشت رسیدگی نشد (وی در حصر است) ولی در امریکا به اعتراض اونی که رییس جمهور هست رسیدگی می شود.هنوز معلوم نیست ترامپ به حصر برود یا نه!
    • IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
      7 0
      چند تا تفاوت را جا انداختی. در ایران آنکه ادعای تقلب کرد تقلب از اتمام رای گیری بود و در آمریکا آنکس که ادعای تقلب کرد بعد از شمارش آرا و پیش بودن خودش و قطع شمارش آرا برای رساندن آرای پستی بود. در ایران همه آرا مستقیم دریافت شد و بی واسطه شمرده شد،در آمریکا مرده ها هم از راه پست رای دادند. در ایران مدعی تقلب سندی جز داماد لرستان نداشت و در آمریکا مدعی تقلب کوهی از اسناد تقلب در آرای پستی را در اختیار دارد. در ایران مدعی تقلب نمایندگ انش سر همه صندوقها حاضر بودند. در آمریکا نمایندگان مدعی تقلب را سر هیچ صندوقی راه ندادند. در ایران توئیتر و یوتیوب و فیس بوک و... همه در خدمت کسی بود که ادعای تقلب کرد. در آمریکا همان رسانه ها شبکه ها همه علیه کسی بودند که ادعای تقلب کرد.
  • IR ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
    16 2
    قدرت فقط قدرت حرف اول و آخر باقی حرفها بوق ...
  • IR ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
    13 2
    تفاوت طرفداران ترامپ و موسوی این جاست که فتنه گران ۸۸ اکثرا حتی در انتخابات هم شرکت نکرده بودند انتخابات را تحریم کرده بودن شناسنامه شون سفید بود بعد با پررویی می گفتند تقلب شده. جنبش ما هستیم قبل از انتخابات در سطح شهر می نوشت تحریم و بعد از انتخابات نوشت تقلب
  • علی IR ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
    4 12
    مقایسه تان خیلی نامربوط بود.
    • IR ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
      10 4
      کاملا مربوط بود... جنابعالی سر از لاک خود در آورید تا شباهتها و اختلافها را ببینید
  • IR ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
    4 1
    هر دو وعده و وعید می دادند و سیاست را ساده تصور می کردند. هر دو همه به جز خودشان را خیانت کار و نادان تصور می کردند و خودشان را علامه دهر تصور می کردند. هر دو دچار تکبر و غرور بودند. هر دو به دنبال اداره کشور از مسیرهای میانبر بودند.
  • یک دوست IR ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
    11 1
    لعنت خدا بر مسببان ... فتنه ۸۸
  • محسن DE ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
    9 1
    پروردگارا، به ما صدق و صفا و صداقت و راستی و راستگویی و اخلاص عطا فرما
  • ناهید IR ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
    1 11
    مستندا آمار 8 و نیم میلیون تقلب رو محمدرضا خاتمی پابلیش کرد چی رو با چی مقایسه می کنید
    • IR ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
      16 2
      محمدرضا خاتمی در سال 98 در دادگاه حتی تخلف در انتخابات سال 88 را نتوانست اثبات کند و به 2 سال حبس تعزیری محکوم شد.
    • IR ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
      12 2
      حالا این دولت با همون ستاد اومد دولت تشکیل داد چه گلی به سر مردم زد ؟؟غیر از اینه که ملت روزشماری میکنن دوره ش تموم شه
    • SE ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
      2 0
      به محمد رضا خاتمی گفتند سند حرفهایت چیست؟ گفت در سایتها و روزنامه ها اینطور نوشته بودند!
  • US ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
    8 12
    ترامپ باخت، بد هم باخت، ولی موسوی برنده شد تفاوت این هست
    • IR ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
      11 6
      برنده خیانت به آرمان شهدا، امام، انقلاب و میهن!
  • IR ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
    4 5
    تفاوت اینه اونجا قبول میکنن تقلب شده نه اینکه کسی که تقلب کردخ خودش بگه همه چی قانونیه
  • IR ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
    6 1
    اقای سبز. دارند بر ترامپ تاسف میخورند .. نگاهشون بکنید
  • IR ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
    8 8
    فتنه 88 صف آرایی نظام سلطه و مزدوران آن علیه انقلاب اسلامی بود .گرچه این جریان و دنباله های خارجی آن نتوانستند به اهداف شوم خود دست یابند .اما متاسفانه نظام با آن ها مسامحه کرد و همان افراد یکه در فتنه آتش بیار معرکه بودند هم اکنون به عنوان معاون رئیس جمهور، وزیر،معاون وزیر، سخنگو،استاندار و.... بر سر کار هستند و به فتنه گری خود به شیوه ای دیگر ادامه می دهند.
  • IR ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
    12 5
    کاش شباهت سیستم رای گیری خوتون را با سیستم رای گیری آمریکا هم بررسی کنید
    • IR ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
      3 0
      نتیجه مقایسه: ۱- در کشور ما مردم با رای مستقیم رییس جمهور خودشون رو انتخاب میکنن، در آمریکا مردم کاره ای نیستند و این آرای الکترال کالج است که برای مردم رییس جمهور انتخاب می کنند، حتی اگر آرای مردمی اش کمتر باشد. ۲- در ایران کسانی که وابسته به هیچ حزب و دسته سیاسی نیستند میتوانند رییس جمهور شوند، در آمریکا مجبور هستی یا به نامزد الاغها رای بدی یا به نامزد فیلها!.. باز هم هست ولی کو گوش شنوا؟!
  • NL ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
    3 0
    موسوی که حالش خوب نبود، حداقل ترامپ ترسو هست و بعد نتایج اگرهم انتخاب نشد مثل آشغال با جارو یک گوشه میندازنش.
  • حمید US ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
    21 12
    حالت تهوع گرفتم از عکس بعضی از اون افسادطلب ها
  • IR ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
    9 0
    برخی از اصلاح طلبان ایرانی دیکتاتورتر و قدرت طلبتر از ترامپ هستند، وقعا مرگ بر دیکتاتور!ا
  • اردشیر IR ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
    9 2
    شباهت ترامپ با اصلاحطلبان چیست؟ پاسخ : هر دو می خواهند کشورشان را نابود کنند اما اصلاحطلبان کور خوانده اند و هرگز به آرزویشان که نابودی و وابستگی کشور جمهوری اسلامی ایران است نخواهند رسید
  • پ IR ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
    3 0
    اینکه ترامپ بخوادآشوب راه بندازه عددی نیست چون هنوز ایران هست و تا هست ترامپ کاره ایی نیست که بخواد آشوب راه بندازه زمانش ک برسه خودشون راه میندازن
  • IR ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
    3 0
    دیگه این هم آخرین تهمتی بود که به احمدی نژاد زدن گفتن ترامپ احمدی نژاد آمریکاست این م به خودشون برگشت . خدا ناظره
  • علی اصغر IR ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
    1 3
    احسنت مشرق
  • IR ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
    0 0
    # فتنه ۹۹
  • mojtaba SE ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
    4 1
    ترامپ سیاست باز و بازیگر سیاستهای اون جلیستها هست میر حسین سیاست باز و بازیگر سیاستهای اون جلیستها است ترامپ فارسی بلد نیست و میر حسین انگلیسی بلد نیست .این تنها فرقی هست که از نظر من دارن ..پاینده ابر قدرت ایران
  • حسين DE ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
    7 1
    اين يارو ترامپ تروريست جنايتكار اگه بدونه با مير حسين مقايسه شده حتمًا خودكشى ميكنه .
  • IR ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
    0 0
    مدیر مسئول محترم سلام من فکر میکنم اوضاع آمریکا شاید به نوعی الگوسازی برای انتخابات آتی ایران است تا بتوانند آشوب را طراحی و القا کنند. داستان طوطی و بازرگان یادتان هست؟ طوطی گفت سلام مرا برسان و حالم را بگو که یک طوطی از درخت افتاد و مرد. بازرگان برگشت و تعریف کرد و طوطی خودش را به مردن زد و فرار کرد. این فریبی بود که به طوطی بیرونی به طوطی خانگی بازرگان آموخت. خب این فقط یک حس است ولی یک حس قوی الاحتمال.
  • CA ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
    2 5
    شما که تا دیروز میگفتین بایدن رفیق اصلاح طلباست که، چی شد ترامپ شد موسوی زمانه
    • آرمین IR ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
      4 0
      شما بگید چی شد این شد؟
  • بهشتى محلاتى FR ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
    6 1
    موسوي بازنده ترامپ بازنده موسوي قُر زن ترامپ قر كمتر ميزنه موسوي استاد ترامپ شاگرد استادش موسوي موسوى خيانت به انقلاب و ايران زمين ترامپ وطن پرست موسوي بي كفايت و بي لياقت ترامپ با استعداد و موثر موسوي ركورد و بي كاري اَبر تورم ترامپ موثر و راه اندازي اقتصاد امريكا ترامپ درصد بي كاري را خيلي پايين اورد
  • امیر IR ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
    8 1
    جالبه در عکس ربیعی سخنگوی فعلی دولت دیده میشود که صحنه گردان این ها بود. معلوم نیست چرا محاکمه نشده است؟
  • پوریا IR ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
    9 0
    حداقل ترامپ دادگاه عالی را قبول کرده اما کروبی و موسوی هیچ نهادی را قبول نداشتند علاوه اینکه اینها رقابت نزدیکی دارند و در هر ایالت تفاوت در رنج چند هزار با حتی زیر هزار است و در کل هم از مجموع حدود ۱۵۰ میلیون رای تفاوت چند میلیون زیر ۵ میلیون تا حالا، اما در سال ۸۸ تفاوت چندین میلیون رای از حدود ۴۰ میلیون ، خلاصه که در این مورد ترامپ و حزب و طرفداراش و رسانه های طرفدارش خیلی قانونمندانه دارن رفتار میکنند نسبت به کروبی و موسوی و اصلاح طلبا و رسانه ها اصلاح طلب
  • US ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
    8 0
    اقاى ترامپ رئيس جمهور است وحتما بادست پر ادعا ميكند اراء اش توسط ديگران دزديده شده ولى موسوى داو طلب رياست جمهورى بود وبى مدرك ادعا داشت رئيس جمهور اراء وى را به سرقت برده است
  • Farhaddarzi99 IR ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
    0 20
    هردو طرف مقصر بودن احمدی نژادیها بعد پیروزی همه چیزو توکشور تصرف کردن از طرف دیگر به طرفداران موسوی فقط تعنه وکنایه میزدن .مثله بچه کوچیکا عقده گشایی می کردن میدونستن کروبی موسوی جای دفاع نزاشتن
    • IR ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
      17 0
      چرند نگو. یکی به شما بگه بالای چشمت ابرو، اتوبوس و مسجد و(نعوذبالله) کتاب خداو خیمه عزا آتش می‌زنی؟
  • IR ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
    3 9
    سالها فتنه فتنه کردید... چی شد... بغیر از دور کردن مردم و نا امیدکردن چه حاصلی داشت...
  • IR ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
    7 0
    با سلام مشرق جان اگر اعداد را برسی کنی می بینی ترامپ مزخرف نمیگه!!!! واقعا تقلب شده!!!!!!!!!! ولی اون مرتیکه موسوی دروغ می گفت....بعد تو این دوتا را داری با هم مقایسه می کنی.... اگر فردا روزی تو دادگاه اثبات بشه واقعا تو بعضی ایالت ها از جنازه ها رای جمع کردن بعد اون وقت با این مقاله چی کار می خواهی بکنی؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • IR ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
    7 0
    ترامپ پدرسوخته! پرونده‌هاش رو میزه / هی میگه چیزه چیزه
  • IR ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
    2 2
    از چه ای کل با کلان آمیختی. تو مگر از شیشه روغن ریختی از قیاسش خنده آمد خلق را
  • صابر IR ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
    1 0
    چيزي كه مردم به ذهنشون ميرسه اينه كه شباهت احمدي نژاد و ترامپ بيشتر هست هم بخاطر اينكه مسئول در قدرت هست و هم اينكه رفتار هاي پيش بيني نشده داره
  • IR ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
    1 0
    مرگ بر آمریکا
  • US ۰۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
    9 2
    مشرق جان مقایسه بجایی نبود. در ایران تقلبی صورت نگرفته بود و کاندید شکست خورده از روی عدم آگاهی و با توجه به رای تهران و چند شهر بزرگ و بدلیل حس خود بزرگ بینی دست به قضاوت زود هنگام زد که بعد از ناآرامی ها، جریان طرفداران و اطرافیان سیاسی او را به ناکجا آباد بردند و کنترل اوضاع از دست او خارج شد. اما در آمریکا اوضاع شدیدا فرق دارد. زیرا در آنجا واقعا تقلب صورت گرفته است و گردانندگان بازی انتخابات در آمریکا قصد دارند ترامپ را از گردونه سیاسی آمریکا حذف کنند. درست است که ترامپ خوش خدمتی‌های فراوانی به صهیونیستها کرد اما او کسی است که خارج از جریان سیاسی حاکم بر نظام آمریکا حرکت می کند و صرفا به جریان قدرتمند صهیونیست جهانی باج می داد. چرا؟ چون بخوبی می دانست که برای پیروزی در انتخابات به حمایت آنها نیاز دارد. اما صهیونیست جهانی حاضر به تحمل کسی خارج از جریانات خودش نیست و حالا که وقت مصرف ترامپ به پایان رسیده است قصد دارد او را مچاله و در سطل آشغال بیندازد.
  • فرید IR ۰۴:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
    1 0
    سلام خاخام های یهودی می گویند در پیش بینی های آخر الزمانی اسمی از کشور آمریکا نیست.
  • IR ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
    3 1
    ایجاد فتنه دمیدن در شیپور غارت ملت بود.
  • جاسم IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
    0 0
    هر ۳ نامزد به ملت خود خیانت کردند ترامپ هم خیانت و هم جنایت -ولی بازهم سگ ایندو برترامپ شرف دارد
  • افتخار AU ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
    7 0
    منتظر افاضات آقای زیبا کلام که آرمان شهر او امریکا است و داباخته فرنگستان می باشد هستم. سکوت او غیر عادی است چون او همیشه آماده آسمان ریسمان بافتن بوده.
  • IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
    1 0
    دزد که به دزد بزنه شاه دزده. الان جریان امریکا همینه
  • Roya DE ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
    3 2
    تفاوت فقط در اینه که میر حسین و حامیان پشت پرده ش عامل آمربکا بودن ولی تو امریکا اجازه ی همچین کاری به ترامپ داده نمیشه.
  • IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
    1 8
    ترامپ با یک سیاستمدار عاقل در مبارزه... ولی موسوی با یک پوپولیست ظاهرالصلاح.
  • IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
    2 0
    مشرق با دوستانت با هم دیگه گویید وخندید عجب مردم هنر مندید
  • علی GB ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
    0 0
    چجوری میرید این سایتها برای ما بسته هست
  • حسن DE ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
    1 1
    آمریکا آمریکا ننگ به نیرنگ تو
  • DE ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
    2 0
    بخشی از فحاشی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و مناظره «دونالد ترامپ» و «جو بایدن» که سر و صدای زیادی به پا کرد. سگ دست‌آموز، دلقک، خفه شو، / و بعضی ها: معتاد ,بیسواد , بی شناسنامه ...کم‎سواد ,بی‎قانون بی‎دین حسود افراطی کاسب تحریم بی‎شناسنامه جیب‎بر دنیاندیده مستضعف فکری بیکارمتوهم دین نشناس دارای خطای دید بزدل تخریبگر زندگی شان در تفرقه است بروند به جهنم منتقدان فاسد عقب مانده مخلوقات ترسو لرزان تازه به دوران رسیده‎ هراسان عصر حجری هوچی باز تازه انقلابی شده کودک از خلقت خدا ایراد می گیرند عادت دارند از دیورا بالا بروند حسود راننده تاکسی لبوفروش سخیف مزخرف.عه چه چیزهایی بلده ترامپ ....
    • IR ۰۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
      1 0
      دوست من به خدا ژست گرفتن حرف های یک من دو غاز نشانه سواد نیست واقعیت اینه اصلاح طلب یعنی وطن فروش
  • IR ۰۵:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    1 3
    هر چه فریاد دارید بر سر آمریکا بکشید: مرگ بر آمریکا
  • $$ IR ۰۵:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    1 0
    دشمن درون ماست.
  • ماریه IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    2 0
    باز هم ترامپ منطقی تر از میر حسین و اصلاح طلب ها هست گفت من به دادگاه شکایت می کنم و از طریق قانون پیگیر می شوم
  • ابوالفضل IR ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    0 0
    اخیه ملـــــــــــــــــــــــت شما زیادی ساده هستید این قهر اشتی ها تو اونجا عادیه . در امریکا محفل های مخفی ای وجود داره که رجل سیاسی می دونن اگه بدی کنن با بزرگتر خودشون در می اوفتن. پس هیچوقت اتفاقی برای ایران افتاد برای خودشون نمی افته شما هم بهتره از الان برید دعا کنید یه انسان برای ریاست جمهوری خودمون کاندید بشه و بالا هم بیاد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس