کد خبر 1170933
تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۰
نمره متهمان دولتی آلودگی هوا با تک‌ماده هم به قبولی نرسید

یک متخصص پوست و مو به بیان توصیه‌هایی برای پیشگیری از عوارض پوستی ناشی آلودگی هوا پرداخت.

به گزارش مشرق، علی اصیلیان در پاسخ به این سوال که آلودگی هوا چه عوارض پوستی را به همراه دارد؟ گفت: در هوای آلوده فلزات سنگین نظیر سرب وجود دارد و هنگامی که این مواد روی پوست افراد قرار می‌گیرند، می‌توانند سبب به وجود آمدن مشکلات پوستی برای آن‌ها شوند، برای مثال آلودگی‌ها به صورت یک لایه روی منافذ پوست می‌نشینند و در نتیجه نمی‌گذارند مواد زاید که از طریق پوست خارج می‌شوند به بیرون راه پیدا کنند و این امر در دراز مدت موجب به وجود آمدن مشکلات فراوانی می‌شود و حتی ممکن است در مواردی سرطان پوست را به همراه داشته باشد.

وی ضمن اشاره به اینکه آلودگی هوا همچنین می‌تواند سبب ایجاد تغییر رنگ در پوست، تیرگی و درماتیت تماسی یا همان اگزمای پوستی شود، افزود: هنگامی که مواد آلوده روی پوست افراد می‌نشینند، موجب به وجود آمدن تحریکاتی می‌شوند و حساسیت‌هایی را روی پوست صورت و اطراف چشم‌ها ایجاد می‌کنند.

بیشتر بخوانید

گزارش صد مورد بروز عوارض جانبی واکسن کرونای فایزر در هلند

مشکلات پوست و مو ناشی از کرونا چه ویژگی دارند؟

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: چناچه بیماری زمینه اگزمای سرشتی و اگزمای سبورئیک را داشته باشد، هنگامی که آلودگی‌های معلق هوا و ریزگردها روی پوست او قرار گیرند، درماتیت‌های سبورئیک واتوپیک تشدید می‌شوند و مشکلات فراوانی نظیر خارش را برای بیمار به وجود می‌آورند.

این متخصص پوست در پاسخ به سوالی دیگری در خصوص اینکه چگونه از باید از عوارض پوستی آلودگی هوا در امان بمانیم؟، توضیح داد: بهترین راه برای جلوگیری از بروز عوارض ناشی از آلودگی هوا پیشگیری و در خانه ماندن است و توصیه می‌شود درروزهایی که هوا آلوده است، کمتر از خانه خارج شویم، اما در صورتی که مجبور به خروج از خانه هستیم بهتر است، از کرم‌های ضد آفتاب آنتی پلوشن که ضد آلودگی هوا هستند، استفاده کنیم، چرا که این کرم‌ها ذرات آلوده معلق در هوا را به خودشان جذب می‌کنند.

وی با بیان اینکه کرم‌های ضد آفتاب آنتی پلوشن باید هر دو ساعت یکبار با صابون‌های ملایم شسته و مجددا به پوست مالیده شوند، اظهار کرد: یکی از دیگر کارهایی که عوارض پوستی ناشی از آلودگی هوا را کاهش می‌دهد، استفاده از ماسک است چرا که ماسک به عنوان پوششی روی صورت، جلوی برخود ذارت و مواد آلوده را با پوست می‌گیرد و سبب می‌شود، آلاینده‌ها روی ماسک قرار گیرند و همچنین تمیز کردن و شست‌وشوی پوست با صابون‌های ملایم نقش بسزایی در کاهش عوارض ناشی از آلودگی هوا دارد.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • Mjp. Shiraz IR ۰۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۳
    0 0
    ماازدست. این دولت اصلاحاتی این چندماه دیگه درامان بمانیم شانس اوردیم باالودگی هواهم سرمیکنیم فقط این ظریف وروحانی ودارودستش بازنشسته بشن من حاضرم تمام الودگی شهرتهران راخودم تنهایی قورت بدم.. بازباج نده غرب خوبه!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس