کد خبر 1168932
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۳

ماسک سه لایه یکی از راهکارهای جلوگیری از بیماری‌های تنفسی می‌باشد که انواع مختلف آن در بازار و داروخانه‌ها موجود می‌باشد. برای خرید ماسک سه لایه کافیست به نزدیک‌ترین داروخانه مراجعه کرد تا ماسکی با کیفیت مورد تایید پزشکان و دانشمندان تهیه کرد. با توجه به گسترش هرچه بیشتر ویروس کرونا در کشور ما و نامعلوم بودن زمان ساخت واکسن آن و همچنین سخت بودن جلوگیری از انتقال آن به افراد جامعه، اولین و بهترین گزینه برای جلوگیری از انتقال ویروس به دیگران و یا مبتلا شدن خود به این بیماری (طبق توصیه پزشکان) استفاده از ماسک می‌باشد که ماسک سه لایه در دسترس ترین و یکی از مقرون به صرفه ترین ماسک در میان انواع آن است.

خرید ماسک سه لایه از معتبرترین فروشگاه ها

برای خرید ماسک سه لایه ابتدا لازم است از محل فروش آن اطمینان حاصل کرد. علت هم این است که موارد بهداشتی و رعایت اصول مرتبط با تولید ماسک و حتی استفاده از دستگاه‌های تولید به روز و مواد اولیه مرغوب و با کیفیت که بنابر استانداردهای روز باشند، این اطمینان را برای مصرف کننده ایجاد می‌کند تا با خیالی آسوده در محیط‌های مختلف و اماکن عمومی از آن استفاده کند. یکی دیگر از عوامل مهم در انتخاب و خرید ماسک راحت بودن می‌باشد. علت هم این است که ان روزها باید در مدت زمان طولانی از ماسک استفاده کرد.

به طور کلی با نگاهی به آمار و ارقام تولید و مصرف ماسک‌ها، خرید ماسک برای مردم مقرون به صرفه تر و راحت تر به نظر می‌رسد. همچنین به مرور زمان خرید و تهیه ماسک یکی از اقلام واجب در سبد خرید افراد جامعه قرار گرفته است و این نشان از مهم بودن این کالا در زندگی روزمره یکسال گذشته مردم سراسر دنیا می‌باشد. با توجه به الزامی شدن استفاده از ماسک در اماکن عمومی توسط دولت، تهیه ماسک، به ویژه خرید ماسک سه لایه، یکی از دغدغه‌های روزمره افراد شده که این مساله باعث افزایش تقاضا در بازار شده است. به زبان دیگر ماسک سه لایه بخاطر راحتی و قیمت ارزان تر نسبت بقیه انواع آن باعث روی آوردن مردم به خرید ماسک سه لایه شده است.

ماسک تنفسی و کاربردهای آن

یکی از انواع ماسک تنفسی، ماسک‌های سه لایه می‌باشد. در تهیه این ماسک موارد مورد تایید پزشکان و سازمان‌های بهداشت و وزارت بهداشت رعایت می‌شود و نسبت به جلوگیری از ورود ذرات موجود در هوا مورد استفاده قرار می‌گیرد. ماسک‌های تنفسی در کل مانعی برای ورود ذرات معلق در هوا، میکروب‌ها، ویروس‌ها و مواد آلاینده موجود در هوا که توسط خودروها، کارخانه‌ها و همچنین برای شیوع بیماری‌های همه گیر که از طریق تنفس منتقل می‌شود، می‌باشد. حتی ماسک تنفسی، مورد مصرف در کارخانه‌های رنگ و تولیدات مواد شیمیایی نیز قرار می‌گیرد.

ماسک‌های تنفسی همچنین برای افرادی با زمینه‌های بیماری تنفسی و ریوی توسط پزشکان تجویز می‌شود. علاوه بر این "ماسک تنفسی" قبل از همه گیری ویروس کشنده کرونا، برای خیلی از افراد نامی آشنا بود. در شهرهای بزرگ با توجه به آلودگی هوا یکی از راهکارهای جلوگیری از تنفس گازها و ذرات معلق در هوا و دود خودروها، استفاده از ماسک‌های تنفسی می‌باشد، که استفاده از آن برای کودکان و افراد با سنین بالا، عملی بلا منازع می‌باشد. انواع ماسک‌های تنفسی در داروخانه‌ها برای مصارف پزشکی و حتی ابزار فروشی‌ها برای مصرف صنعتی موجود می‌باشد که تولید هر کدام از آنها، استانداردهای خاصی را شامل می‌شود که در موارد پزشکی آن می‌توان آن را دسته تجهیزات پزشکی قرار داد.

تجهیزات پزشکی چیست؟

تجهیزات پزشکی قالبا ادوات و لوازم بهداشتی و پزشکی را شامل می‌شود که صنعتی گسترده را در بر گرفته است. تولید این تجهیزات مراحل استاندارد مختلفی را طی کرده و گاها بعضی از آن‌ها نیاز به تکنولوژی بالایی برای تولید دارند. به همین سبب، شرکت‌های بزرگی در این زمینه فعالیت دارند.

پرمصرف‌ترین تجهیزات پزشکی

در بین تجهیزات پزشکی، ماسک یکی از پر مصرف‌ترین آن‌ها می‌باشد که عموم مصرف آن در بیمارستان‌ها است. به طور کلی در تمام بخش‌های بیمارستان، برای استریل نگه داشتن محیط بیمارستان، و جلوگیری از انتقال بیماری‌ها از طریق تنفس، مورد استفاده پزشکان و پرستاران قرار می‌گیرد. ماسک پزشکی سه لایه نیز به علت یکبار مصرف بودن، توسط پزشکان و پرستاران و حتی بیماران در بیمارستان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. به همین سبب، یکی از پر مصرف ترین اقلام در دسته‌ی تجهیزات پزشکی بیمارستانی است.

بیمارستان‌ها با مصرف بالای ماسک برای جلوگیری از افزایش هزینه‌های خود مجبور به تهیه ماسک‌های با کیفیت، با دوام و راحت و همچنین تهیه شده از مواد اولیه مرغوب و استاندارد برای کاهش تلفات در ماسک ناشی از جابه جایی، نگه داری و مصرف روزمره پزشکان و پرستاران خود است. همچنین در ادارات و شرکت‌ها کارخانه‌هایی که برای پرسنل خود اقدام به تهیه ماسک می‌کنند این امری واجب است که ماسک‌های خریداری شده، دارای کیفیت بالا باشند تا منجر به افزایش هزینه های اضافی نشود. تجهیزات پزشکی به علت در گیر بودن با سلامت انسان‌ها، استانداردهای سخت گیرانه‌ای را شامل می‌شود و رعایت نکردن این استانداردها باعث به مخاطره انداختن جان انسان‌ها می‌شود.

کلام آخر

در حال حاضر با نگاهی به اطراف خود متوجه می‌شویم که نود در صد از افراد اطراف ما از ماسک‌های پزشکی استفاده می‌کنند و اهمیت روز افزون ماسک برای ما آشکار می‌شود به همین دلیل پیشنهاد می‌شود از ماسک با کیفیت استفاده شود و در خرید آن به تولید کننده و رعایت بهداشت توسط فروشنده آن دقت شود زیرا استفاده از ماسک‌های بی کیفیت غیر استاندارد و حتی آسیب دیده توسط فروشنده و حمل آن توسط افراد نامطمئن باعث ریسک در جلوگیری از مبتلا شدن به بیماری خود دیگران و عزیزانمان می‌شود.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس