کد خبر 1170654
تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۴

به گزارش مشرق، صفحه اینستاگرام آمریکا بدون ماسک یادداشتی از امیرعلی ابوالفتح درباره آینده سیاسی ترامپ را منتشر کرد.

 تا ساعاتی دیگر، دوره چهارساله ریاست جمهوری دونالد ترامپ پایان می پذیرد. از آن پس، فردی که انتظار داشت برای سالیان متمادی بر سریر قدرت تکیه زند، به شهروند عادی در امریکا بدل خواهد شد.

۱ – با توجه به استیضاح از سوی مجلس نمایندگان، ترامپ برای دومین بار در معرض مواجه با دادگاه در سنا قرار گرفته است که چه بسا در نهایت ، در آن محکوم شود. این محکومیت، امکان تصدی مقام های دولتی از جمله مقام ریاست جمهوری را از وی خواهد گرفت.

۲ – علاوه بر دادگاه سنا، محتمل است که دادستان های فدرال شکایاتی را نیز علیه ترامپ به اتهاماتی از جمله شورش، تشویق به شورش یا تحریک به حمله به کنگره مطرح کنند.

۳ – احتمال طرح شکایاتی در ارتباط با فساد مالی، پولشویی یا فرار مالیاتی علیه ترامپ و " سازمان ترامپ" وجود دارد.

۴ – علاوه بر نهادهای فدرال، ایالت های مختلف امریکا نیز می توانند انواع اتهامات را علیه ترامپ مطرح کنند.

۵ – با گذشت زمان، انتظار می رود محدودیت های رسانه ای علیه ترامپ و برخی از نزدیک ترین یاران وی تشدید شود.

۶ – پیش بینی می شود نظام بانکی امریکایی و اروپایی ، مشکلاتی را در ارتباط با موضوعات بانکی و تسهیلات مالی متوجه ترامپ و " سازمان ترامپ " نمایند که چه بسا به ورشکستگی مالی و ایجاد بدهی های سنگین برای وی و امپراتوری مالی وی منجر شود.

۷ – با توجه به نارضایتی عمیق سران حزب جمهوریخواه، پیش بینی می شود رابطه ترامپ با حزب در ماه های پس از پایان ریاست جمهوری بیش از پیش رو به وخامت بگذارد.

۸ – قابل انتظار است که برخی از بدنه ناراضی حزب جمهوریخواه به تدریج گرد ترامپ یا افراد نزدیک به وی جمع شوند و تشکل های سیاسی یا حتی حزب جدیدی را پایه گذاری نمایند.

۹ – درصورتی که انتظار می رود شخص ترامپ به لحاظ سیاسی قدرت اثر گذاری خود را از دست دهد، اما جریان حامی ترامپ که اصطلاحا آن را "ترامپیست ها " می خوانند، رشد و گسترش خواهند یافت.

۱۰ – موفقیت یا شکست دولت بایدن در مواجه با بحران های عمیق در امریکا، تاثیر مستقیمی بر نقش آفرینی ترامپ و نزدیکان وی در آینده خواهد داشت. به عبارت دیگر اگر بایدن نتواند به نابسامانی های کنونی سرو سامان دهد، چه بسا اقبال عمومی بار دیگر متوجه ترامپ یا اندیشه ها و برنامه های کاری وی شود.

۱۱ – اگر سنا، ترامپ را به اتهام تشویق به شورش علیه دولت فدرال محکوم نکند، نامزدی وی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ امریکا محتمل خواهد بود.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • JP ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    9 1
    ترامپ با بقیه روئسای جمهور امریکا فرقی نداشت فقط روش او غیرمتعارف و غیر معمول بود و این که به اغوای مشاوران بد و پمپئو دچار بود و به خودش خیانت کرد و دور بعد رو از دست داد!
  • IR ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    4 0
    قبر دیگه اینده نداره قبر و جهنم .
  • IR ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    1 0
    باید دعا کنه تا چهار سال دیگه زنده بمونه
  • IR ۰۶:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    0 0
    دیدین یک شیرچطورگردن یک کفتارومی فشره تاخفش کنه وازشروجودبی خاصیتش خلاص بشه این کفتارانسان نما هم بایدمنتظرجواب شیرمردان ایرانی باشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس