چیزی از دموکراسی درآمریکا باقی نمانده است/دنیا به آمریکا باج ندهد

دبیر شورای نگهبان تاکید کرد: دنیا باید از جمهوری اسلامی ایران الگو بگیرد و به آمریکای بحران‌زده باج ندهد.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای نگهبان، آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان صبح امروز (چهارشنبه) در جلسه این شورا با اشاره به مراسم تحلیف رئیس‌جمهور جدید آمریکا گفت: تحلیلگران و نویسندگان مستقل در دنیا باید سال‌ها، اتفاقات اخیر آمریکا که منجربه ایجاد خشونت، شکاف‌های عمیق در جامعه و حاکمیت و بی‌اخلاقی‌های زیادی شد را بررسی کنند تا درس عبرتی برای کسانی شود که همچنان چشم به این کشور بحران‌زده دارند.

ببینید:

فیلم/ آخرین شلیک ایران به ترامپ!

وی تأکید کرد: وضعیت به قدری در آمریکا آشفته شده که دیگر چیزی به نام دموکراسی، اخلاق و انسانیت باقی نمانده و حاکمان این کشور صرفاً به فکر منافع شخصی و جناحی خود هستند.

دبیر شورای نگهبان با بیان اینکه آمریکا سالهاست با بحران‌های عمیقی دست و پنجه نرم می‌کند اما عملکرد و رفتار ترامپ سرعت آن را بیشتر کرد، افزود: ترامپ تا توانست کشورهای وابسته به خود مثل عربستان که به گفته خودشان مثل گاو شیرده برای آنهاست را دوشید و از آنها باج گرفت و با بحرانی که در کشورش ایجاد کرد وضعیت اقتصاد، سیاست و شکاف‌های اجتماعی و هویتی آمریکا را بغرنج‌تر کرد.

وی در پایان با تأکید بر اینکه دنیا باید از جمهوری اسلامی ایران الگو بگیرد و به آمریکای بحران‌زده باج ندهد و سیاست مستقل خود را داشته باشد، خاطرنشان کرد: ما نیز در داخل باید همچنان در مسیر امام(ره) و رهبر انقلاب که همان صراط مستقیم است، حرکت کنیم و با تکیه بر توان و ظرفیت‌های داخلی، خود را مقاوم سازیم؛ از طرفی مسئولان نیز باید به وضعیت معیشتی و اقتصادی مردم که دچار مشکل شده، رسیدگی فوری کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 31
  • IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    4 11
    چاکریم مشتی، به امید خدا و همت ما این اتفاق خواهد افتاد.
  • IR ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    5 6
    چشم حاجی هرچی شما بکین
  • IR ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    2 5
    سازمانهاى بین المللی هم بایدباج دهى به امریکارامتوقف کنند.
  • IR ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    4 6
    اقای جنتی در امریکا هرگز دمکراسی نبوده . امریکا از اول با قتل عام سرخ پوستان شروع شد بعد با برده داری سپس با حکومت صهیونیست ها بر همه عالم
  • IR ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    4 8
    مرگ بر آمریکا
  • DE ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    2 15
    درود بر عزیز دلمان آیت الله جنتی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس