کد خبر 1169773
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۰
تجمع شبانه طرفداران ترامپ در واشنگتن

نتیجه نظرسنجی تازه در آمریکا نشان می‌دهد، سه چهارم جمهوری‌خواهان اعتقاد دارند که جو بایدن برنده مشروع انتخابات ریاست جمهوری این کشور نیست.

به گزارش مشرق، در فاصله دو روزمانده به پایان حضور دونالد ترامپ در مقام ریاست جمهوری آمریکا و مراسم تحلیف جو بایدن، اختلاف و تفرقه شدید بین جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها به اوج خود رسیده است.

بنا بر گزارش نیوزویک، طبق نظرسنجی جدید در آمریکا از هر ۴ جمهوری‌خواه در این کشور، سه جمهوری‌خواه جو بایدن را رئیس‌جمهور مشروع این کشور نمی‌دانند.

طبق گزارش این رسانه آمریکایی، نتیجه نظرسنجی شبکه سی‌ان‌ان نشان می‌دهد هم اکنون کسانی که خودشان را جمهوری‌خواه می‌دانند در قیاس با دموکرات‌ها، اعتماد کمتری به انتخابات در این کشور دارند.

نتیجه این نظرسنجی که از نهم تا چهاردهم ژانویه(۲۰ تا ۲۵ دی ماه) گرفته شده، حاکی از آن است که ۷۵ درصد از جمهوری‌خواهان اعلام کردند، از نظر آنها بایدن به صورت مشروع برنده انتخابات ریاست جمهوری نشده است.

یک درصد از دموکرات‌ها و ۳۶ درصد از افراد وابسته به احزاب مستقل در آمریکا هم اعلام کردند که آنها بایدن را برنده مشروع انتخابات ریاست جمهوری نمی‌دانند.

طبق این نظرسنجی جدید، تنها ۱۹ درصد از جمهوری‌خواهان اعلام کردند که از نظر آنها بایدن به صورت مشروع در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیروز شده است.

۹۹ درصد از دموکرات‌ها و ۶۶ درصد از افراد وابسته به احزاب مستقل در آمریکا تاکید کردند که جو بایدن به صورت مشروع در انتخابات برنده شد.

بخش دیگری از نتیجه این نظرسنجی از افزایش شدید بی اعتمادی به نظام انتخاباتی و فرایند برگزاری انتخابات در آمریکا حکایت دارد.

۷۵ درصد از جمهوری‌خواهان اعلام کرده‌اند که آنها امروز یا هیچ اعتمادی به انتخابات در آمریکا ندارند یا اعتماد کمی دارند.۵۷ درصد هم گفتند که هیچ اعتمادی به نتایج انتخابات در آمریکا ندارند.

همچنین ۵۸ درصد از جمهوری‌خواهان تاکید کردند، شواهد کافی برای اثبات عدم پیروزی مشروع بایدن در انتخابات وجود دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس