رئیسی نمایه

رئیس قوه قضاییه گفت: ما خود را دستگاه قضایی موظف به دفاع از حقوق زنان می‌دانیم؛ اقداماتی از جنس تهیه لایحه تامین امنیت و ارتقای کرامت بانوان در سال گذشته با همین رویکرد تهیه و به دولت ارسال شد.

به گزارش مشرق بنا بر گزارش مرکز رسانه قوه قضاییه، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه صبح امروز شورای عالی قوه قضاییه با تسلیت ایام فاطمیه و شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، کسب معرفت نسبت به جایگاه و آموزه‌های آن حضرت را موجب سعادت دنیوی و اخروی انسان دانست.

رئیس قوه قضاییه با بیان این که زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) منشاء خیرات و برکات برای بشریت است، بر لزوم روایت حقیقی از زندگی آن حضرت و پرهیز از روایت‌های اختلاف افکن تأکید کرد و گفت: کسانی هستند که می‌خواهند شخصیت حضرت زهرا (س) را طوری معرفی کنند که به جای ائتلاف و وحدت و یکپارچگی در جامعه اسلامی منشاء اختلاف می‌شود.

آیت الله رئیسی بر همین اساس هشدار داد که «باید مراقب روایت تفرقه افکنانه انگلیسی با کمک دلارهای آمریکایی و خیالپردازی‌های هالیوودی دشمنان برای معرفی شخصیت حضرت زهرا (س) و تبیین سیره اهل بیت بود».

رئیس قوه قضاییه، مکتب حضرت صدیقه طاهره (س) را بهترین الگوی نجات بخش برای همه زنان و مردان دانست و تصریح کرد: زن نمونه هچون حضرت فاطمه زهرا (س) شخصیتی خداخواه، مردم دوست، رکن رکین خانواده و جریان ساز در جامعه است که در مسائل سیاسی و اجتماعی و دشمن شناسی و دشمن ستیزی و ظلم ستیزی و ولایتمداری و دفاع از حریم ولایت نقش محوری دارد.

آیت الله رئیسی از قرآن و انسان و عدالت و مولا علی (ع) به عنوان ۴ محور اساسی سخنان و خطبه‌های حضرت فاطمه زهرا (س) یاد کرد و گفت که این موضوعات برای این که یک انسان مکتب فاطمی را بیاموزد و بر اساس آن زندگی سعادتمندی داشته باشد، کافی است.

رئیس قوه قضاییه با تأکید بر این که سبک زندگی فاطمی تضمین و تأمین حقوق زنان است، متذکر شد: بر اساس مکتب فاطمه زهرا (س)، نگاه تفریطی که زن را از شأن و منزلت اجتماعی محروم می‌کند و نگاه افراطی غربی که زن را به عنوان یک کالا مطرح کند، هر دو غلط است و ما هیچکدام را قبول نداریم.

آیت الله رئیسی دفاع از حقوق زنان را وظیفه همه دستگاه‌ها در نظام اسلامی دانست و با تأکید بر این که دستگاه قضایی نیز خود را موظف به صیانت از حقوق زنان می‌داند، تدوین لایحه ارتقاء کرامت و تأمین امنیت زنان در برابر خشونت را که سال گذشته تهیه و به دولت ارائه شد، نمونه‌ای از این اقدامات دانست.

رئیس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تلاش‌های شبانه روزی و خالصانه کادر بهداشت و درمان در مقابله با بیماری کرونا، از کاهش آمار مبتلایان و قربانیان این ویروس منحوس در کشورمان ابراز خرسندی کرد و گفت که زنان کشورمان همانطور که در ایام دفاع مقدس همپای مردان در میدان جهاد بودند، در این عرصه نیز نقش ویژه‌ای داشتند.

آیت الله رئیسی همچنین از تلاش‌ها برای تولید واکسن توسط متخصصان داخلی نیز تقدیر کرد و گفت که این کار ارزشمند که در مرحله آزمایش‌های انسانی قرار دارد، می‌تواند جامعه را در برابر ویروس مصون کند.

رئیس قوه قضاییه از رزمایش عظیم موشکی و پهبادی اخیر نیروهای مسلح به عنوان یکی از اقدامات انقلابی اقتدارآفرین برای کشور یاد کرد و گفت که در کنار این حرکت بزرگ، حرکت متخصصان ایرانی در تولید واکسن کرونا نیز منبع دیگر اقتدارآفرینی و تولید قدرت برای کشور است که عصبانیت دشمن از آن کاملاً عیان است.

آیت الله رئیسی گفت: وقتی بنیاد برکت و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در مسیر تولید واکسن حرکت کردند، دشمن سخت عصبانی شد و این عصبانیت و خشم را با تحریم این بنیاد و آستان قدس رضوی که در امور خیریه با این مجموعه همکاری دارد بروز داد، اما سخن ما با آن‌ها همان سخن بلند شهید بهشتی است که عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر.

ببینید:

فیلم/ واکنش حجت‌الاسلام رئیسی به تحریم ستاد اجرایی فرمان امام

رئیس قوه قضاییه گفت: آستان قدس رضوی قبله گاه عاشقان امام رضا (ع) از سراسر عالم و جایگاهی برای کسب معنویت و انسان سازی در جامعه ماست و تحریم این موسسه عظیم معنوی که خدمتگزار مردم و کارش رسیدگی به محرومان و مستضعفان است، موجب تنفر هر چه بیشتر از آمریکا و صهیونیست‌ها می‌شود.

آیت الله رئیسی بر همین اساس به کسانی که در حوزه‌های مختلف در کشور مشغول کار و تلاش هستند، متذکر شد آنچه برای کشور اقتدار می‌آفریند، تولید قدرت در همه بخش‌های تولیدی، دفاعی، علم و فناوری و اقتصاد مقاومتی و دانش بنیان است و دشمن از اقتدار ایران در این حوزه‌ها عصبانی است.

وی با بیان این که امروز برای همگان ثابت شده دشمنان کینه توز با تحریم‌های خود اقتدار ملت ایران را هدف گرفته اند، به دشمنان جمهوری اسلامی هم اعلام کرد که ایران اسلامی یک لحظه از تولید قدرت در حوزه‌های مختلف غفلت نمی‌کند و به این اقتدارآفرینی توسط مردان و زنان و جوانان و دانشمندان خود افتخار می‌کند و خدا را بابت توفیقاتی که داشته ایم شاکریم.

رئیس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به روزهای پایانی سال جاری بر همت و تلاش مضاعف همکاران قضایی برای تسریع در رسیدگی دقیق به پرونده‌های معوقه و دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های اخیرالصدور تأکید کرد و گفت: هیچ گونه اطاله بلاوجه در رسیدگی به پرونده‌ها و گزارش‌هایی که از گذشته مانده، قابل پذیرش نیست.

آیت الله رئیسی با تأکید بر این که پرونده‌های معوقه در دادگستری‌ها و واحدهای قضایی باید تا پایان سال جاری تعیین تکلیف شوند، سرعت را از عناصر مهم در احقاق حق دانست، اما در عین حال متذکر شد که «دقت در کار» نباید به خاطر سرعت در رسیدگی به پرونده‌ها نادیده گرفته شود.

رئیس قوه قضاییه همچنین بر لزوم رسیدگی فوری به شکایات و گزارش‌های مردمی تأکید کرده و اظهار داشت: هر شکایتی که به کلانتری یا دادسرا می‌شود، به محض وصول باید به مقام مسئول ارجاع شود تا رسیدگی به آن آغاز شود و حتی یک روز هم نباید معطل بماند.

آیت الله رئیسی انجام کار به موقع هم وظیفه قانونی است و هم موجب افزایش اعتماد عمومی می‌شود، متذکر شد: اخیراً گزارش‌هایی شده و بررسی‌هایی صورت گرفته که حکایت از این دارد برخی گزارش‌ها در کارتابل‌های الکترونیک برخی مراجع مانده و شکایات مردمی با تأخیر ارجاع می‌شود که باید نظارت صورت گیرد و تذکر جدی داده شود؛ هیچ شکایت و گزارشی نباید در کارتابل‌ها بماند و مشمول مرور زمان شود.

در این نشست، دکتر عیسی زارع‌پور رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات با اشاره به بهره برداری از زیرساخت احراز هویت برخط و از راه دور در روزهای اخیر، این اقدام را گامی دیگر از حلقه هوشمندازی دستگاه قضایی عنوان کرد که در ایام کرونا نقش مهمی در کاهش مراجعات به دفاتر خدمات قضائی و محاکم خواهد داشت و اعلام کرد که ظرف ۴ روز ۴ هزار نفر از خدمات این سامانه استفاده کرده اند که تعداد از کابران، ایرانیان مقیم خارج از کشور بوده اند که نیاز به پیگیری پرونده‌های قضائی خود داشتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    3 0
    بیچاره مردان باید سکه چند ده میلیونی بدهند زندان بروند هزار سکه رو از کجا تهیه کنند؟اصلا هزار تا نه شما بگو 50 سکه اصلاح قوانین ازدواج در ایران اگه صورت نگیره شاهد متلاشی شدن جامعه و تجرد بیشتر خواهیم بود
  • ش. AE ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    1 2
    هر جا اهل بیت پا گذاشتن قانون و انقلاب معنوی و مادی راه انداختن خسته نباشید پسر فاطمه زهرا سلام الله علیه خدا قوت
  • نادر IR ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    2 0
    کلانتری ها اغلب به کلانتری های هندوستان تبدیل شده اند من که سه بار گذرم افتاده چنین بوده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس