کد خبر 1169372
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۱
قهوه و چای پررنگ در زمان امتحانات ممنوع! - کراپ‌شده

مدیر گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: از خوردن قهوه و چای پر رنگ در زمان امتحانات خودداری کنید ولی چای کم‌ رنگ مفید است.

به گزارش مشرق، نسرین علیزاده با اشاره به استرس و اضطراب دانش آموزان و دانشجویان در زمان امتحانات گفت: در اثر اضطراب و استرس، میزان ترشح هورمون آدرنالین و کورتیزول در بدن افزایش می یابد و به بدن کمک می کند تا انرژی بیشتری برای مقابله با شرایط استرس داشته باشد.

وی بیان کرد: مواد کافئین دار مانند قهوه و چای و حتی برخی کاکائوها در کوتاه مدت سبب بیداری و تمرکز حواس می‌شوند، اما خواص آن در مدت چند دقیقه برعکس شده و باعث برهم خوردن تمرکز و حتی کاهش یادگیری و در نتیجه افزایش استرس و اضطراب در فرد می‌شود.

علیزاده بیان کرد: آب‌میوه‌های صنعتی به دلیل داشتن شکر و مواد افزودنی، نامناسب هستند و به دلیل این که انرژی زیادی را در لحظه ای کوتاه تخلیه و آزاد می‌کند، استرس‌زا هستند.

وی مصرف آب را تسکین بخش خواند و افزود: در طول روز، آب کافی بیاشامید و بیش از نیم ساعت پیش از غذا و یک تا دو ساعت پس از غذا نوشیدن آب اشکالی ندارد اما آشامیدن آب و نوشیدنی‌ها در وسط غذا سبب اختلال هضم و ایجاد نفخ می‌شود.

علیزاده مصرف لبنیات را در کاهش استرس دانش آموزان موثر دانست و گفت: مصرف روزانه یک لیوان شیر ‌برای ایجاد آرامش در طول دوران آمادگی برای امتحان موثر است.

وی خاطرنشان کرد: در ساعات مطالعه از خوردن ماست ترش و دوغ ترش که موجب خواب آلودگی است بپرهیزید و خوردن روزانه شیر و همچنین ماست شیرین را فراموش نکنید.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    1 0
    وقتی پاکت سیگار خوب شده 50 هزار تومن. چایی و قهوه هم نخوریم ؟
    • IR ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
      0 0
      بخون! کم رنگ مشکلی نداره! بعدشم سیگار تفریح نیست اعتیاده! ارتباطی به همدیگه نداشت. نهایتا اینکه اینا توصیه بود پس آرامش خودتو حفظ کن.
  • IR ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    3 0
    الان میگی که امتحانات تموم شده....واقعا خیلی خوبی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس